Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Paineensietokyvyt aika kohdillaan, jos jo pelkkä pääsykoelutsujen odottelu pelkkää kidutusta 👍
Paineensietokyvyn lisäksi alalla tarvitaan myös taitoa eläytyä toisen asemaan. ;)
Osa joutuu matkustamaan kokeisiin, mahdollisesti yöpymään, ottamaan vapaata, varmistamaan lastenhoidon jne. Ja joillekin tässä on kyse todella tärkeästä asiasta.
Tottakai tämä prosessi jännittää kaikkia. Keskitytään me vertaistukeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari kolme kertaa olen lukenut Turun aineiston läpi. Vaikea päätellä monesta aineistosta, mitä kysymyksiä kokeeseen voisi tulla, koska aineisto ei ole "tuloksia", kuten esivalintamateriaaleissa. Röntgenhoitajaksi haen (66,3p esivalinnasta) ja helpoimmalta tuntuu solubiologian teksti. Digitaalisten linjausten lukeminen on melko tuskaa. Mietityttää kuinka tarkkoja kysymyksiä kokeessa saattaa olla. Saattavatkohan kysyä esim. koordinaatiovastuita oliko juuri digilinjausten tekstissä.
Joku taisi aiemmin mainita, että pikkutarkkoja kysymyksiä tässäkin.
Ihanaa, täällä on joku toinenkin joka hakee röntgenhoitajaksi! Mun mielestä solubiologia on myös kaikista kiinnostavin, toisaalta helpottaa kun ne on jo kerran lukiossa opetellut. Ne muut tekstit on niin kuivia että yritä tässä nyt lukea.
Tiedeätkö muuten yhtään onko niissä Turun pääsykokeissa kirjallinen osuus monivalintaa vai pitääkö tuottaa itse joku esseevastaus? Olen yrittänyt etsiä netistä tietoa mutta turun pääsykokeista ei tahdo löytyä ja jos löytyi niin kyse oli 10 vuotta sitten pidetyistä kokeista.
Ymmärtääkseni pitäisi olla monivalintaa. Ketään Turussa ollutta, joka voisi varmistaa?
Kiva huomata että muutkin on täpinöissään ja jatkuvasti päivittelee tätä sivua nähdäkseen jos joku on jo saanut pääsykoe kutsun. :D
Oamk:sta tuli valintakoekutsu (bioanalyytikko) 👌
Kun niitä kutsuja täällä kerrotte saaneenne niin voisitteko kertoa myös esivalintakokeesta saamanne pisteet? :)
Tampereelle bioanalytiikkan valintakokeeseen tuli kutsu ja esivalintakoe pisteet oli 48.1p. Ja Tampere oli mun ykkösvaihtoehto. Huraa! 😎😎
Onnea! Mitkä pisteet sulla oli? Oliko kirjeessä tietoa pisterajoista? Täällä odotellaan kuumeisesti :D
TAMK:in sairaanhoitajan valintakokeseen kutsu tuli. Pisteet 50,7
Tuliko ne kutsut postissa vai s-postissa??? En ole vielä saanut, en ole kyllä hakenut postia.
Vierailija kirjoitti:
Tuliko ne kutsut postissa vai s-postissa??? En ole vielä saanut, en ole kyllä hakenut postia.
Samaan sähköpostiin kuin esivalintakoelinkki.
Täällä jännitetään Diakia.
Onko kukaan saanut kutsua laurea sairaanhoitaja kokeeseen?
Kellekkää tullu kutsua ensihoitaja koulutuksee TAMKiin. Itel oli pisteitä 59,8 ja sain kutsun vain sairaanhoitajakoulutukseen
OAMK tuli kutsu Optometristi ja 45,5 pistettä. :) Huäyvin alko viikko!
Oamk bioanalyytikko 66,3 pistettä.
Laurean rikosseuraamusalan pisteraja on 57,2.
Sivuilla lukee myös: "Valintakokeeseen kutsuttujen hakijoiden tulee valintakoetilanteessa esittää virallinen henkilöllisyystodistus. Virallisia henkilöllisyystodistuksia ovat passi ja poliisin myöntämä kuvallinen henkilökortti. Ajokortti ei ole virallinen henkilöllisyystodistus."
Tämä siis Laurean sivuilla.
Jamk kirjoitti:
Onko jamkista kuulunut mitään?
Tämä kiinnostaa, kertokaahan kun alkaa kuulua.
Onko kuulunut Lapin AMK tai SeAmK? Tai SAMK tai XAMK?
Vierailija kirjoitti:
Sivuilla lukee myös: "Valintakokeeseen kutsuttujen hakijoiden tulee valintakoetilanteessa esittää virallinen henkilöllisyystodistus. Virallisia henkilöllisyystodistuksia ovat passi ja poliisin myöntämä kuvallinen henkilökortti. Ajokortti ei ole virallinen henkilöllisyystodistus."
No huhhuh. Ymmärrän ettei ajokortti ole virallinen todistus, mutta nyt ollaan Suomessa ja se on Suomen poliisin myöntämä kuvallinen kortti. Aika hullua, että koulun valintakoetta varten voi joutua hakemaan maksullisen henkilöllisyystodistuksen, jos ei ole muuta kuin ajokortti ennestään. Olen vähän järkyttynyt.
Sponge kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh. Ymmärrän ettei ajokortti ole virallinen todistus, mutta nyt ollaan Suomessa ja se on Suomen poliisin myöntämä kuvallinen kortti. Aika hullua, että koulun valintakoetta varten voi joutua hakemaan maksullisen henkilöllisyystodistuksen, jos ei ole muuta kuin ajokortti ennestään. Olen vähän järkyttynyt.
Sama juttu.
Tällä aikataululla alkaa sitäpaitsi olla todella kiire edes saada mitään muuta todistusta.
Paineensietokyvyt aika kohdillaan, jos jo pelkkä pääsykoelutsujen odottelu pelkkää kidutusta 👍