Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Mulle jää pisteitä muutosten jälkeen 71,8 jos 78 on tästälähin maksimi? Toivotaan et riittää _toissijaselle_ hakijalle. Vaikuttaako noi kiintiöt jo esikarsinnassa? Ainakin mulla oli vaan viis virhettä kuten myös kokeentekijöillä :D
Olen hakenut Laurean rikosseuraamusalan sosionomiksi. Muita ei ole ketjussa tullut vastaan. Pisteiksi laskin 56,6. Mites muilla, jos teitä on.
Täällä odottelen malttamattomana... Jännittää!
Itse hain Laureaan Estenomi opintoihin ja omien laskujen mukaan sain pisteitä nyt 58,8.
Mitä tarkoitat kaks pistettä lisää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä ketään naprapaatiks hakeneita? :)
Minä hain! Millähän sotelin pisteillä sinne on päässyt valintakokeisiin? Google ei auttanut :(
Hain myös fyssariksi, ja tajusin just eilen että Lahden fyssarin pääsykokeet ja Kotkan napran pääsykokeet on kai samana päivänä... Onko kellään tietoa voinko tehdä fyssarin kokeen jossain muualla (hain myös Tampereelle ja Lappeenrantaan) koska valintakoeyhteistyö vai onko miun vaan pakko nyt valita et meenkö napran vai fyssarin kokeisiin?
Joo tosiaan, mun käsityksen mukaan se napraan haku on 2 vuoden välein ja Xamkin sivulla hakutilastot loppuu just vuoden 2016 syksyyn... :D pitää vaan katella miten käy.
Lolkertokaamullekki kirjoitti:
Mitä tarkoitat kaks pistettä lisää?
Nyt on julkastu joitain kysymyksiä, joissa onkin kasi oikeaa vastausta ja lisäksi kaksi kysymystä joita ei lasketa enää mukaan. Löytyy sotelin sivuilta.
Turun amk ainakin lähettää pisteet tänään, mutta pitääköhän tuo sama aika paikkaansa kaikkiin ammattikorkeihin?
Vierailija kirjoitti:
Hei hetkinen. Eikös tossa ennakkomateriaalin 25. kysymyksessä ole virhe? Kysymys on että mikä EI pidä paikkaansa. Vastasin "vastaajat arvioivat ohjauksen resurssit tyydyttäviksi". Vastaus ei muka ollut oikein. Ennakkomateriaalissa luki että vastaajat arvioivat ohjauksen resurssit riittämättömiksi. Eikös ton mun vastauksen siis pitäisi olla oikein?! Tyydyttävähän on ihan eri asia kuin riittämätön.
13 alapeukkua ja pään aukomiset itkemisestä vielä päälle, mutta oikeassa olin. Vastaus on korjattu ja nyt myös tosta vastauksesta on saanut yhden pisteen.
Vierailija kirjoitti:
Turun amk ainakin lähettää pisteet tänään, mutta pitääköhän tuo sama aika paikkaansa kaikkiin ammattikorkeihin?
Turun sivuilta tosiaan löysin tiedon että tänään saadaan pisteet.
Käsittääkseni ne kuitenkin lähettää soteli.metropolia kaikille osallistuneille sitä mukaa kun palvelinteho antaa periksi.
Olisi pitänyt itsekin käydä ne kysymykset tosi tarkasti läpi ja vaatia aidosti kunnollista laaduntarkkailua tuon esivalintakokeen tekijöiltä - varmasti oli useammassa kuin näissä viidessä tehtävässä kyseenalaisuuksia. Ihan ala-arvoista, että tällaisella systeemillä valitaan opiskelijoita KORKEAKOULUIHIN.
Tuleekohan pisteet sittenkään tänään sähköpostiin jos vastauksissa tyrittiin noin pahasti ja pisteet joutuu täten laskea uudestaan. Saakeli.
Mulla meni ihan penkin alle koko esivalinta koe. Ei pystyny kipeenä keskittyyn kunnolla. No ens kerralla uusiks.
Moneltakohan ne sit julkaistaan?
Ootteko muut saanu jo tietää omat pisteenne?
Onko muita hakemassa terveydenhoitajaksi? Itse hain Laureaan ja Diakiin Helsinkiin ja Espooseen, ja lisäksi useampaan paikkaan sairaanhoitajaksi.
Korjattujen pisteiden mukaan saisin n. 66/78, jos muistin vastaukseni oikein. Pisteen sain lisää korjausten jälkeen. Ihmeellistä sekoilua kyllä tämän esivalintakokeen osalta.
En ole ensikertalaiskiintiössä, joten pääseminen kouluun on kyllä vaikeaa. Harmi, kun alan vaihto tehdään näin vaikeaksi.. :(
Muita turkuun sosionomin verkko-opintoihin hakeneita? Millasia pisteitä tuli esivalinnasta ja oletteko alkaneet lukemaan pääsykokeisiin vielä? Itse sain n. 60 pistettä ja kaveri joka haki samaan, n. 65. Ensikertalaisia ollaan molemmat. Kiva ois tietää onko mitään järkeä alkaa tuota 250 sivun ennakkomatskua lukemaan, jos ei kutsua kokeeseen tulekkaan. Olkaa onnellisia te, joiden pääsykokeisiin ei ennakkomatskua ole..
Vierailija kirjoitti:
Ootteko muut saanu jo tietää omat pisteenne?
Ei oo tullu, eiköhän ne 16 mennessä tule ainakin.
Tää oli tosiaan kolmas kerta kun osallistuin eikä aiemmin ole ollut noin paljon virheitä.
Mulla jotenkin meni maku tohon kokeeseen, koska onhan se nyt vaan hämäämää jos yhden oikean vastauksen sijasta onkin kaksi ja saat valita vain yhden.
Saas nähdä mikä on nyt sitten lopputulema.