Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Mennääkö koe tekee ekaa lähimpää, jos kaikki koulut joihin haki tekee valintayhteistyötä? Vai vaan ekaa johon riittää pisteet jatkoo? PLIIS AUTTAKAA
Jos pisteesi riittävät 1. hakutoiveesi kokeeseen, menet sinne, jos ei menet 2. vaihtoehtoon. Jos ei sinnekään 3. vaihtoehtoon jne.
Pisteesi varsinaisesta valintakokeesta kuitenkin osallistuvat vielä näiden ylempienkin hakutoiveiden opiskelijavalintaan.
Eli jos menet valintakokeeseen hakutoiveeseesi 2 ja saat tosi hyvät pisteet, voit päästä opiskelemaan 1. vaihtoehtoosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennääkö koe tekee ekaa lähimpää, jos kaikki koulut joihin haki tekee valintayhteistyötä? Vai vaan ekaa johon riittää pisteet jatkoo? PLIIS AUTTAKAA
Jos pisteesi riittävät 1. hakutoiveesi kokeeseen, menet sinne, jos ei menet 2. vaihtoehtoon. Jos ei sinnekään 3. vaihtoehtoon jne.
Pisteesi varsinaisesta valintakokeesta kuitenkin osallistuvat vielä näiden ylempienkin hakutoiveiden opiskelijavalintaan.Eli jos menet valintakokeeseen hakutoiveeseesi 2 ja saat tosi hyvät pisteet, voit päästä opiskelemaan 1. vaihtoehtoosi.
Joo niin aattelinki, kiitos sulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämä juttu on, että valintakoekutsuja pimitettäisiin viime hetkille? Lähde?
Ainakin syksyllä SOTELI-esivalintakoe oli 5.10. Tulokset 12.10. Kutsut ainakin itselle 19.10. 2 vkoa, ja se oli siinä.
Ihan itse koulujen sivuilla lukee, että viikko pari ennen koetta
Okei, Turun sivuilla ei lue.
Lisäänpäs tähän, että ainakaan JAMK:in sivuilla ei lue mitään viikko pari -juttua, vaan "Varsinaisen kokeen kutsut lähetetään sähköpostilla toukokuun puolessa välissä."
Samalla tuo tarkoittaisi sitä, että Turkuun on aikaa lukea tuostakin noin 3 viikkoa.
Nii, nimenomaa jos JAMKista ilmotetaa puolessa välissä toukokuuta ni siinä on justjust viikko aikaa, sillä niillä on valintakoe 21.5 esim sosionomeilla :D ja et voi päätellä turun kokeen aikataulusta jkl:än sivujen perusteella mitää. Veikkaan et sieltä ilmoittavat toukokuun lopulla vasta
Voin päätellä. Koulut lähettävät samaan aikaan kutsut - ellei tämä vuosi ole sitten poikkeus.
JAMK:n kokeeseen ei ole luettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs tämä juttu on, että valintakoekutsuja pimitettäisiin viime hetkille? Lähde?
Ainakin syksyllä SOTELI-esivalintakoe oli 5.10. Tulokset 12.10. Kutsut ainakin itselle 19.10. 2 vkoa, ja se oli siinä.
Ihan itse koulujen sivuilla lukee, että viikko pari ennen koetta
Okei, Turun sivuilla ei lue.
Lisäänpäs tähän, että ainakaan JAMK:in sivuilla ei lue mitään viikko pari -juttua, vaan "Varsinaisen kokeen kutsut lähetetään sähköpostilla toukokuun puolessa välissä."
Samalla tuo tarkoittaisi sitä, että Turkuun on aikaa lukea tuostakin noin 3 viikkoa.
Nii, nimenomaa jos JAMKista ilmotetaa puolessa välissä toukokuuta ni siinä on justjust viikko aikaa, sillä niillä on valintakoe 21.5 esim sosionomeilla :D ja et voi päätellä turun kokeen aikataulusta jkl:än sivujen perusteella mitää. Veikkaan et sieltä ilmoittavat toukokuun lopulla vasta
Voin päätellä. Koulut lähettävät samaan aikaan kutsut - ellei tämä vuosi ole sitten poikkeus.
JAMK:n kokeeseen ei ole luettavaa.
Ja todistaakseni sanani yleinen tietoisku prosessista (mikä lopulta löytyi Turunkin sivuilta):
https://www.turkuamk.fi/fi/tutkinnot-ja-opiskelu/hakeminen/yhteishaun-a…
Onko muut saaneet jo tietää esivalintakokeen omat pisteet?
sv kirjoitti:
Onko muut saaneet jo tietää esivalintakokeen omat pisteet?
Miten niin muut? Siis joko sinä olet saanut?
Anteeksi epäselvä kysymys, en siis ole saanut itsekään tuloksia.
Huomenna tulee pisteet aikaisintaan jos viime vuodenmalli pitää paikkansa.
24.4. oli joidenkin ammattikorkeiden sivuilla ilmoitettu esivalinnan pisteiden toimituspäiväksi.
Pätee varmasti kaikkiin.
Sen sijaan varsinaiset valintakoekutsut lähtevät kouluittain ja valintaryhmittäin, joten osalle tulee kutsu vasta toukokuun loppupuolella.
Millaisesta tilanteesta olette lähdössä opiskelemaan?
Minulla on 15 vuotta työelämää takana, ja perhettä elätettävänä, joten melkoinen myllerrys opiskelun aloittaminen olisi.
Itselläni valmistumisesta nyt 6 vuotta aikaa ja välivuosi venähti. Työelämässä on tullut oltua tuo aika ja nyt olisi hinku alanvaihdolle.
Vierailija kirjoitti:
24.4. oli joidenkin ammattikorkeiden sivuilla ilmoitettu esivalinnan pisteiden toimituspäiväksi.
Pätee varmasti kaikkiin.Sen sijaan varsinaiset valintakoekutsut lähtevät kouluittain ja valintaryhmittäin, joten osalle tulee kutsu vasta toukokuun loppupuolella.
Millaisesta tilanteesta olette lähdössä opiskelemaan?
Minulla on 15 vuotta työelämää takana, ja perhettä elätettävänä, joten melkoinen myllerrys opiskelun aloittaminen olisi.
Mitkä valintaryhmät ja mitkä koulut antavat tiedot vasta toukokuun loppupuolella? Oisko linkkiä?
Yksinelävä maisteri. Tuskin mitään tsäänssiä, koska en tosiaan ensikertalainen.
Viisi vuotta yliopistoa just takana ja maisterin paperit kädessä melkeenpä heti kun ne haluan... Oman alan yhdistäminen terveydenalan tutkintoon kiinnostaa. Mutta en ole siis ensisijainen hakija, joten saas nähdä onko mitään mahiksia päästä sisään.
Itsellä perhe ja 9 vuotta työelämää takana.. nyt vihdoin vahvasti oma ala löytynyt ja NIIIIN toivon että pisteet riittää jatkoon ja siitäkin vielä, jotta saan opiskelupaikan.
Ei ole helpoin yhdistelmä, perhe, koulu ja asuntovelat mutta unelman eteen on tehtävä töitä ja olen valmis!🙏🏼😊
Vierailija kirjoitti:
Itsellä perhe ja 9 vuotta työelämää takana.. nyt vihdoin vahvasti oma ala löytynyt ja NIIIIN toivon että pisteet riittää jatkoon ja siitäkin vielä, jotta saan opiskelupaikan.
Ei ole helpoin yhdistelmä, perhe, koulu ja asuntovelat mutta unelman eteen on tehtävä töitä ja olen valmis!🙏🏼😊
Korjaan: asuntolainan maksu* 😅
10v työelämää kaupan puolella takana ja perheellinen olen. Alanvaihtoa tavoittelen. Pisteet kyl jäi aika huonoiksi, niin on onni jos pääsen seuraavaan vaiheeseen. Onko täällä ketään, jotka olisivat pyrkineet sosionomiksi viime vuonna? Millä pisteillä pääsi varsinaiseen kokeeseen? Onko pisterajat yleisesti joka vuosi samat vai muuttuuko?
sv kirjoitti:
10v työelämää kaupan puolella takana ja perheellinen olen. Alanvaihtoa tavoittelen. Pisteet kyl jäi aika huonoiksi, niin on onni jos pääsen seuraavaan vaiheeseen. Onko täällä ketään, jotka olisivat pyrkineet sosionomiksi viime vuonna? Millä pisteillä pääsi varsinaiseen kokeeseen? Onko pisterajat yleisesti joka vuosi samat vai muuttuuko?
Laureaan piti olla syksyllä noin 58-59 pistettä, en muista tarkasti. Pääsin rimaa hipoen. Mutta kyse on oppilaitoksesta, jonne raja on korkea. Minnekään ei ole tainnut olla yli 60 p.
Ja toki siis juu rajat vaihtuu, koska eihän muuten saataisi karsintaa aikaan. Tietysti noin summittain saattavat pysyä aika samoissa eli suosituissa oppilaitoksissa korkeina, pikkupaikkakunnilla jne. matalampina.
Vierailija kirjoitti:
sv kirjoitti:
Laureaan piti olla syksyllä noin 58-59 pistettä, en muista tarkasti. Pääsin rimaa hipoen. Mutta kyse on oppilaitoksesta, jonne raja on korkea. Minnekään ei ole tainnut olla yli 60 p.
Mulla mielikuva et Tampereella sosionomissa yli 60p keväällä -17. Korjatkaa jos oon väärässä
Onko kenelläkään kokemusta Lahdessa Lamk:n pisterajoista?