Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
601/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita turkuun sosionomin verkko-opintoihin hakeneita? Millasia pisteitä tuli esivalinnasta ja oletteko alkaneet lukemaan pääsykokeisiin vielä? Itse sain n. 60 pistettä ja kaveri joka haki samaan, n. 65. Ensikertalaisia ollaan molemmat. Kiva ois tietää onko mitään järkeä alkaa tuota 250 sivun ennakkomatskua lukemaan, jos ei kutsua kokeeseen tulekkaan. Olkaa onnellisia te, joiden pääsykokeisiin ei ennakkomatskua ole..

No eiköhän noilla nyt pääse... aiemmin pisteraja ollut 47,5.

Vierailija
602/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi pa*ka, sieltä hylättiin juuri kaksi tehtävää, joihin olin vastannut oikein. Kiitti pirusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, eli meni multa kolme tehtävää, jotka olin saanut itse oikein, mutta näköjään muut sitten valittaneet ja sekoiluesivalintatekijät mielipuolisesti mitätöineet osan ja osan sitten hyväksyneet useamman vastauksen.

Ihan järjetöntä.

Vierailija
604/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko muut saanu jo tietää omat pisteenne?

Ei oo tullu, eiköhän ne 16 mennessä tule ainakin.

Viime vuoden ketjussa ainakin vielä ennen viittä joku tuskailee ettei ole saanut pisteitään.

Vierailija
605/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tuo matikan tehtävä mitätöitiin, sillä ainoa oikea vastaus oli 16. Eri asia jos pinta-alan leveyttä ja pituutta ei olisi määritelty, vaan annettu pelkkä ala.

Vierailija
606/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muille tullut koulutusmainoksia sähköpostilla, jossa on osoitelähteenä Opiskelijavalintarekisteri? Juuri tupsahti mainos. Tarkoittako tämä nyt sitten, että en ole päässyt jatkoon? Että uutta hakua putkeen?

Vierailija
607/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muille tullut koulutusmainoksia sähköpostilla, jossa on osoitelähteenä Opiskelijavalintarekisteri? Juuri tupsahti mainos. Tarkoittako tämä nyt sitten, että en ole päässyt jatkoon? Että uutta hakua putkeen?

Ei todellakaan tarkoita. Häntä pystyyn.

Sain myös jonkin maksullisen businesskoulun mainoksen, ja väittäisin ettei liity menestykseeni sotelihaussa. (Todistuspisteitä 30, esivalinnasta ~70)

Vierailija
608/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi tuo matikan tehtävä mitätöitiin, sillä ainoa oikea vastaus oli 16. Eri asia jos pinta-alan leveyttä ja pituutta ei olisi määritelty, vaan annettu pelkkä ala.

Mulla matikan osuuden teki diplomi-insinööriveli. Mitäköhän vastasi. :D

Vierailija
609/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän koulut edes tiedä vielä pisterajojaan. Rauhassa voit olla, turhaa stressata ja tulkita mainosposteja.

Vierailija
610/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko tulokset välttämättä tänään ollenkaan!

Vierailija
611/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Vaikka sinne alueelle olis mahtunut myös se 12 lentopallokenttää, niin kai se maksimimäärä mikä sinne mahtuu kuitenkin olis oikea vastaus eli 16? Nyt koko kysymys mitätöitiin turhaan.

Vierailija
612/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita turkuun sosionomin verkko-opintoihin hakeneita? Millasia pisteitä tuli esivalinnasta ja oletteko alkaneet lukemaan pääsykokeisiin vielä? Itse sain n. 60 pistettä ja kaveri joka haki samaan, n. 65. Ensikertalaisia ollaan molemmat. Kiva ois tietää onko mitään järkeä alkaa tuota 250 sivun ennakkomatskua lukemaan, jos ei kutsua kokeeseen tulekkaan. Olkaa onnellisia te, joiden pääsykokeisiin ei ennakkomatskua ole..

No eiköhän noilla nyt pääse... aiemmin pisteraja ollut 47,5.

Käsitin että viime vuonna otettu turkuun tuplasti enemmän hakijoita pääsykokeeseen kuin tänä vuonna, siksi alin pistemäärä tulee olemaan huomattavasti korkeampi.. siksi ressaan.

Vierailija
613/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ne pisteet stressistä miksikään muutu. Koitetaan ootella nyt rauhassa 😌 Tässä aika monta sivua pelkkää pistejauhantaa, eihän kukaan tiedä vielä millä pisteillä pääsee ja minne ellei lähes täysiä oo tullut.. 😁

Vierailija
614/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinne Turkuun teidän linjoille todistusvalinta käytössä? Jos valintakokeeseen kutsutaan sen takia vähemmän porukkaa, että osa valitaan suoraan sitten esivalinnan jälkeen ensin yo-todistuksella ja sen jälkeen valintakoetta tekemään täten esim. kaksinkertainen määrä aloituspaikkoihin nähden (kun aiemmin saattoi olla vaikka nelinkertainen), koska osa aloituspaikoista on jo täytetty.

Vierailija
615/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

15:25 on viime vuonna ensimmäinen aaveella ilmoittanut pisteiden tulleen. Osalle paria tuntia myöhemmin.

Oma esivalintalinkkini on saapunut 17:35.

Päättelen tästä etteivät halua hidastaa palvelintaan opiskeluaikana, ja ajavat massapostit ilta-aikaan.

Vierailija
616/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissiin alotuspaikkojakin vähennetty monella alalla.. Vaikka niistä nyt on turha stressata ennen kun on pääsykoettakaan tehny :D

Vierailija
617/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli nyt pari pistettä lisää. Taitaa pisterajat vaan nousta koko ajan :( Omien laskujen mukaan nyt kasassa olisi 57,9 pistettä. Toivottavasti rajat eivät olisi nousseet tänäkeväänä ihan pilviin. Mistä ootte keksineet että tänään julkaistais esivalinnan pisteet? :O Ei ainakaan vielä ole täällä näkyny!

Vierailija
618/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen tiedän ettei omat pisteet riitä tällä kertaa. Äidinkieli meni täysin oikein. Matikka ja enkku vähä sillei ja tällei.

Vierailija
619/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei yleensä ole minnekään yli 60 pistettä raja... Joten lukemiset odottaa. Sivuja ei tosin ole 250, mutta itse ainakin olen tyytyväinen, että luettavaa on. :) Mieluummin näin kuin ne mutuarvioinnit ryhmähaastattelusta tai älykkyystestit. 

Ja kyllä, edelleen haen itse Turkuun, sosionomiin ja verkkoon, tosin ei-ensikertalaisena voi olla mahdotonta päästä, koska kaikki paikat voidaan antaa ensikertalaisille. 

Vierailija
620/4979 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös toi ensikertalainen meinaa näissä sitä onko aiempaa korkeakoulutusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi