Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
4661/4979 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli varasija 7. Yhteen kohteeseen klo 1.30 ja klo 10.30 oli muuttunut varasija 6. Tämä siis tänään.

Vierailija
4662/4979 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasijat taas liikkuneet ja paikka saatu! 😱

Onnea opiskelupaikasta!! 😊 Täällä ei ole liikkuneet sijat taaskaan, ehkä tiistaina sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4663/4979 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varasijalta hyväksytty ensimmäiseen hakukohteeseen, toiseen hakukohteeseen hyväksytty.

Nyt saa oikein itse valita kumpaan menee!

Jonottaako joku Porin Diakiin? 

Hieno ja harvinainen tilanne että pääsee oikein valitsemaan :D 

Vierailija
4664/4979 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei oo täälläkään liikkuneet,kerkesin jo innostua..

Vierailija
4665/4979 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sponge kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut varasijalla 1 alusta asti ja ärsyttää! Ärsyttää myös aika tavalla, että ensikertalaisia paskemmilla pisteillä pääsee sisään.

Mä olen kyllä samaa mieltä tuosta ensikertalaiskiintiöstä. Tasapisteissä se voisi olla tekijä, mutta ne jotka pärjää paremmin, kuuluisivat päästä opiskelemaankin.

Kuinka montaa tutkintoa? Toista? Komatta? Eläkeikään saakka? Omakustanteisesti vaiko valtion maksamana? 

Mites tää on sulta sitten pois, jos jotkut joutuvat opiskelemaan eläkeikään saakka?

Terv. Työtön, joka mieluusti menisi tienaamaan eläkettä. Jotenkin voisin kuvitella, että melko harvat ihmiset ihan vain huvikseen koittavat keräillä erinäisiä tutkintoja ja parantaa työllistymismahdollisuuksia. 

Vaihtoehtoisesti elinikäiset oppijat ovat maksaneet veroja jo ihan kosolti, joten mikä on ongelma? Etenkin jos vanhassa työssä ei vaan enää jaksa olla.

Minua ainakin ensinnäkin kiinnostaisi, että miksi et työllisty aiemmilla tutkinnoilla, jos on jo ennestään muutamakin korkeakoulututkinto.

Paremmat edellytykset nimittäin niillä on työllistymiseen kuin sellaisella, jolla ei ole sitä ensimmäistäkään kk-tutkintoa, joten siksi ensikertalaiset menevät etusijalle.

Siksi, että olen HuK ja FM, ja viestintäalan kupla puhkesi siinä vaiheessa, kun kokemusta ei itselläni juurikaan ollut. Simple as that. Kokeneet konkaritkin saavat pelätä YT-neuvotteluita. 

Höpsis, läheskään aina ei ole parempia mahdollisuuksia työllistyä kuin 18-vuotiaalla. Voit vain kuvitella, miten hyvät mahdollisuudet nelikymppisellä maisterilla on päästä Mäkkäriin tai kaupankassalle. Tai kesätöihin tai harjoittelijaksi. Nelikymppinen kesätyöläinen ei sovi monenkaan firman imagoon. 

Silmät auki, asiat eivät ole useinkaan kovin simppeleitä. Työmaailmasta alkaa hyvinkin helposti kairautua tietyssä tilanteessa ulos eli esim. kun ikää on, kokemusta ei, mutta koulutusta kyllä.

Vierailija
4666/4979 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole oikeastaan koko aikana suoranaisesti liikkuneet varasijat. Liikkumiset ovat näin minimaalisia:

- Turku: 1 sija eteenpäin

- JAMK: 0 sijaa eteenpäin

- HAMK: 2 sijaa eteenpäin (lähtökohta +10)

- Metropolia: 2 sijaa eteenpäin (lähtökohta +30)

Vierailija
4667/4979 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ykköstoive ei vaan liiku siitä tokasta varasijasta mihinkään! Kakkostoive on liikkunut 15 sijaa eteenpäin mutta vielä ollaan kaukana sisäänpääsystä, just mun tuuria :D Toivon sydämeni pohjasta että tosiaan vikana päivänä sit rytisis kunnolla eteenpäin noi sijat, kuten joku täällä jo sano että niin on ainakin ennen käynyt.

Vierailija
4668/4979 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ykköstoive ei vaan liiku siitä tokasta varasijasta mihinkään! Kakkostoive on liikkunut 15 sijaa eteenpäin mutta vielä ollaan kaukana sisäänpääsystä, just mun tuuria :D Toivon sydämeni pohjasta että tosiaan vikana päivänä sit rytisis kunnolla eteenpäin noi sijat, kuten joku täällä jo sano että niin on ainakin ennen käynyt.

Oon samassa veneessä, toivon ihmettä ensi viikolle :D

Vierailija
4669/4979 |
07.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat pisteet riitti jokaiseen paikkaan mihin hain. Luulin että en pääse mihinkään...

Vierailija
4670/4979 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan kaikilla linjoilla ei ole muuta hakua kuin yhteishaku, sehän se tässä juuri kismittää.

Omalla aktiivisuudella pärjää taas. Otin yhteyttä ammattikouluun kun niiden yhteishaku alkoi, ja kysyin pääsenkö hakemaan mitenkään päiväopintoihin kun yksi tutkinto on jo enkä pysty hakemaan yhteishaussa. Sanoivat että onnistuu, laittoivat lomakkeen joka piti täyttää ja pyysivät kopiot todistuksista. Pääsykokeeseen osallistuin yhteishaussa hakeneiden kanssa. Paikka tuli, mutta peruin sen nyt kun pääsin amkiin.

Lisäksi kun noita eri alojen koulutuksia selaa ammattikoulut.fi-osoitteessa aika useassa sanotaan että myös jatkuva haku tai suorahaku on käytössä. En tähän hätään löydä yhtäkään koulutusta jossa olisi käytössä vain yhteishaku? Eli oikeastaan munkaan ei olis tarvinnut erikseen kysellä jos en ois ollu nii liimautunu opintopolkuun...

Saanko kysyä kuinka suosittu ala oli mihin hait?

Varmaan mainitsemallasi sivulla voi lukea että jatkuva haku on käytössä, mutta jos käy tarkemmin tutkimaan niin huomaa että haku ei ole "juuri nyt" auki. Itse asiassa tuokin on parannus joka on tullut ilmeisesti nyt kesän aikana kun tuli taas jokin muutos opetusperusteisiin. Aikaisemmin ei ollut hatkuva haku edes olemassa tuon linjan kohdalla. Noh toivotaan että se minunkin kaipaamani linja sieltä vielä aukeaa, jollen pääse nyt amk-haussa.

Lähihoitaja, pääsykokeessa oli joku 50-60 tyyppiä, ja 20 otettiin sisään.

Vierailija
4671/4979 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan kaikilla linjoilla ei ole muuta hakua kuin yhteishaku, sehän se tässä juuri kismittää.

Omalla aktiivisuudella pärjää taas. Otin yhteyttä ammattikouluun kun niiden yhteishaku alkoi, ja kysyin pääsenkö hakemaan mitenkään päiväopintoihin kun yksi tutkinto on jo enkä pysty hakemaan yhteishaussa. Sanoivat että onnistuu, laittoivat lomakkeen joka piti täyttää ja pyysivät kopiot todistuksista. Pääsykokeeseen osallistuin yhteishaussa hakeneiden kanssa. Paikka tuli, mutta peruin sen nyt kun pääsin amkiin.

Lisäksi kun noita eri alojen koulutuksia selaa ammattikoulut.fi-osoitteessa aika useassa sanotaan että myös jatkuva haku tai suorahaku on käytössä. En tähän hätään löydä yhtäkään koulutusta jossa olisi käytössä vain yhteishaku? Eli oikeastaan munkaan ei olis tarvinnut erikseen kysellä jos en ois ollu nii liimautunu opintopolkuun...

Saanko kysyä kuinka suosittu ala oli mihin hait?

Varmaan mainitsemallasi sivulla voi lukea että jatkuva haku on käytössä, mutta jos käy tarkemmin tutkimaan niin huomaa että haku ei ole "juuri nyt" auki. Itse asiassa tuokin on parannus joka on tullut ilmeisesti nyt kesän aikana kun tuli taas jokin muutos opetusperusteisiin. Aikaisemmin ei ollut hatkuva haku edes olemassa tuon linjan kohdalla. Noh toivotaan että se minunkin kaipaamani linja sieltä vielä aukeaa, jollen pääse nyt amk-haussa.

Lähihoitaja, pääsykokeessa oli joku 50-60 tyyppiä, ja 20 otettiin sisään.

Lähihoitajakoulutuksia järjestetään niin paljon sekä nuoriso- että aikuispuolella että tämä ei nyt todistanut mitään mistään.

Vierailija
4672/4979 |
08.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyään ole vaikeampi päästä varasijoilta kouluun yhden koulutuspaikan säännön takia? Tai no, ei nyt vaikeampi, mutta... Jos jokainen valitaan yhteen koulutukseen kerrallaan, niin paikkojen peruutuksia tulee vähemmän verrattain aikaa milloin saattoi tulla hyväksytyksi kaikkiin hakemiinsa kouluihin?

No riippuu mihin vertaa, yhden koulutuspaikan vastaanottaminen on ollut kuitenkin sääntönä yli 10 vuotta... Kukaanhan ei estä sitä, että on kirjoilla monessa paikassa, mutta vain yhden saa ottaa vastaan. 

Että jos verrataan 30 vuoden taakse niin joo, varmaan jonot liikkuivat nopeammin tuosta syystä. 

Joo mutta ennen saatettiin tarjota vaikka 4 eri paikkaa joista sai valita. Nyt tarjotaan vaan yhtä kerrallaan.

Niin? Niinhän mä sanoin. ENNEN. Mutta edelleen ei muutama vuosi sitten. Niihin ei voi vertailla. 

Vierailija
4673/4979 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaskaan ei liikkunut ylempi hakutoive mihinkään... Huomenna???!

Vierailija
4674/4979 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole toinen varasija muuttunut edelleenkään. Onkohan edes realistista, että tapahtuisi enää mitään, kun ei ole tähänkään mennessä liikkunut ollenkaan. Ei ole kokemusta aikaisemmilta vuosilta.

Vierailija
4675/4979 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako elätellä toiveita opiskelupaikasta? Onko täällä ketään kenellä on kokemusta viime vuosilta? :)

Vierailija
4676/4979 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida ees käydä polussa, kun ei ne sijat (2. ja 3.) oo kuitenkaan liikkuneet.

Vierailija
4677/4979 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo sijat 15 ja 9 liikkuneet. Oon jo luopunut toivosta päästä opiskelemaan,mutta mielenkiinnolla seuraan liikkuvatko ollenkaan enää.

Vierailija
4678/4979 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei opiskelupaikkaa irronnut, niin syynä on se. että ette menestyneet riittävän hyvin pääsykokeessa. Ensikerralla parempana valintakokeeseen ja paikka haltuun!

Vierailija
4679/4979 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei opiskelupaikkaa irronnut, niin syynä on se. että ette menestyneet riittävän hyvin pääsykokeessa. Ensikerralla parempana valintakokeeseen ja paikka haltuun!

Sähän oot kovaki Sherlocki :D

Vierailija
4680/4979 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllähän kaikki tämän tietää. Ehkä täällä on joku sanonut, että haastattelu meni huonosti jonkun öyhääjän takia, mutta kyllä suurin osa ymmärtää ihan itse kiitos vaan, että nyt ei pärjätty tarpeeksi hyvin eikä paikkaa siis tullut.