Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Tollasen ainakin löysin. Mutta niinköhän on ajantasalla, tuon mukaan juuri kukaan ei ole vielä vahvistanut opiskelupaikkaansa.
https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/mobile/mxl.aspx?doc=https%3A%2F%2F…
Mulla vaan valittaa että toimintoa ei voi viedä loppuun 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään tuli nousu sijalle 2 sijalta 3. 😳 Jännittää niin paljon pääsenkö kouluun, koko ajan on perhosia mahassa. Turkuun röntgenhoitajaksi hain.
Olin ajatellut että haen ensi vuonna uudestaan jos en pääse, mutta todistusvalinnat pelottavat. Olen aikanaan valmistunut tarjoilijaksi amiksesta ok arvosanoilla, mutta ei niillä ikinä ollut saumoja näihin koulutuksiin mihin tänä vuonna hain. Hirvittää jos tämä olikin ainoa mahdollisuuteni ja esivalinnoista luovutaan taas... Sitten olisi pakko etsiä päivätyö tai irtisanoutua ja mennä iltalukioon/amikseen taas jotta pystyisi hakemaan uudestaan alalle.
No ei välttämättä.. syksyllä on vielä haku ja jos kerta töissä niin avoin amk on vaihtoehto myös.
Avoin amk ei oo kaikille vaihtoehto. Itse oisin halunnut hakea sinne mutta en saisi mitään tukia koska aikuiskoulutustukeen pitää olla ollut 8v töissä ja itse olen ollut vasta 6. Muita tukia sinne ei sitten saakkaan.
Täällä on sanottu, että joskus voi saada avoimeen omaehtoisen koulutuksen tukea. Suhtaudun skeptisesti, miten moni voi saada, mutta voihan tuota kuitenkin selvitettävänä vaihtoehtona pitää.
Ei siihen koulutukseen oo tarkotuskaan enää painaa. Oikeassa reunassa näkyy hakijamäärät ja vastaanottaneet.
Lähes kaikki ovat ottaneet paikkansa vastaan.
https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…
1.varasija. Uskon että en pääse hakemaani kouluun :D
Vierailija kirjoitti:
Suhtaudun vähän varauksella tohon jotenkin :D Oman toiveen kohdalla lukee että sisään ois otettu enemmän kun aloituspaikkoja on, mutta kuitenkin esim tänä aamuna varasijat liikku taas aika rutkasti eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Meinaat, että noin 9 000 on sama asia kuin 35 000?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun sori. Siis joo, tämän mukaan kyllä näin.
Mutta mitäs noi syksynkin tiedot on? Yhteishakua ei ole edes ollut vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs puupää sinä olet?
Valitut Paikan vastaanottaneet
33 713 31 285
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun sori. Siis joo, tämän mukaan kyllä näin.
Mutta mitäs noi syksynkin tiedot on? Yhteishakua ei ole edes ollut vielä.
Jahas, jatkanpa vielä. Niin, siis eihän tuolla näy vielä mitään tietoja siitä, kuinka moni on vastaanottanut paikan ja kuinka moni ei. Tietojen pitäisi näkyä syksy 2018 -kohdassa (koulutuksen alkamisajankohta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs puupää sinä olet?
Korjaan: 9 481 9 033
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs puupää sinä olet?
33 713 31 285
Tietääkseni korjasin jo "puupäänä" itseäni, mutta taidamme silti katsoa eri graafeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs puupää sinä olet?
Korjaan: 9 481 9 033
Niinpä, katsoit äsken hakijoita. Nyt taas katsot graafeja, jotka koskevat viime kevättä.
Terv. Se mielestäsi puupää. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs puupää sinä olet?
33 713 31 285Tietääkseni korjasin jo "puupäänä" itseäni, mutta taidamme silti katsoa eri graafeja.
Ihan hyvä ettei päästy, kun ei osata yksinkertaista taulokkoa edes lukea :D Tai no pääsin mä, mutta en ensisijaiseen hakukohteeseen( vielä)
Kyllä tuo on ihan simppeli lukea, mutta siellä vaan ei ole mitään luettavaa.
Tossa linkissä mun ykköskohteessa on paikan vastaanottaneiden kohdalla tyhjää ja kakkoskohteessa paikan vastaanottaneissa on 20 enemmän kuin on ilmotettu aloituspaikkoja olevan. Että ei tästä hullua hurskaammaks tullut...
Valintakokeiden pätevyydestä:
Viimeksi, kun kävin suullisissa valintakokeissa, sain niin hyvät pisteet, että jos olisin silloin laittanut Metropolian hakukohteeksi, olisin pisteiden mukaan päässyt sisään. Nyt, kun oli kirjalliset kokeet, meni niin penkin alle, etten päässyt mihinkään. Huoh, ei auta kuin yrittää syksyllä uudestaan ja toivoa taas suullisia kokeita. Ottamatta sen kummemmin kantaa, kumpi on parempi valintakoetyyli - riippunee täysin ihmisestä.
Minun hakemaani kohteeseen ei mukamas ole ilmoittautunut vielä kukaan tuon linkin mukaan. En usko että se on ajantasalla.
Vierailija kirjoitti:
Varasijat ovat liikkuneet niin paljon monessa kohteessa,että ei voi pitää paikkaansa.
Ehkä se ei toimi kännykällä. En jaksa kokeilla tietokoneella. Tuolla luki yhdessä kohtaa että "Jatkuvasti päivittyvä raportti päivittyy aina edellisen päivän tiedoilla." Eli varmaan opintopolussa tuoreemmat tiedot?