Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
4441/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä hankala tilanne, kun hyväksytty Porin DIAKiin.  Mutta 1. varasijalla Rauman SAMKiin.  Molemmat monimuotoja, Mutta porissa koulupäiviä ma-pe joka toinen viikko, eli se tarkottaisi sitä että joutuisin muuttamaan, ja lopettamaan nykyisessä vakituisessa duunissa, ja näin menettämään opintovapaan ja aikuiskoulutustuen. Olen pohtinut etten välttämättä ota paikkaa vastaan, mikäli tonne Raumalle ei pääse. Toisaalta en tiedä tuleeko mahdollisuutta uudestaan, jos ja kun tulee tuo todistuksella hakeminen jatkossa taas käyttöön... Hankalia juttuja :D

Miks et ota 2vuotta opintovapaata jolloin saat sen 15kk aikuiskoulutustukea? Irtisanoudut vasta sen kahden vuoden jälkeen.

Vierailija
4442/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole liikkinut tänään yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4443/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin päivittyi aamulla.

4. sijalta nousin kolmannelle. 😬

Toivotaan että pääset sisään! Mihin hait? Mulla ei 1. toive liikkunu neljänneltä varasijalta mihinkään mutta 2. toive liikku sijalta 45 sijalle 31 :D

Hain Laurean verkkopainotteiseen sairaanhoitajaan.

Tänään ei ole liikkunut mihinkään. Paha ennustaa mitään, kun tätä koulutusta ei ole käsittääkseni ennen ollut...

Mihin itse jonottelet?

Metropolian sh monimuotoon :)

Vierailija
4444/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua noita varasijoja.. Mikä järki on 225 varalla? Tosin nyt "enää" 189 mut silti.

Tänään liikkunu kaksi jonoa, kolmas ei yhtään.

Vierailija
4445/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä hankala tilanne, kun hyväksytty Porin DIAKiin.  Mutta 1. varasijalla Rauman SAMKiin.  Molemmat monimuotoja, Mutta porissa koulupäiviä ma-pe joka toinen viikko, eli se tarkottaisi sitä että joutuisin muuttamaan, ja lopettamaan nykyisessä vakituisessa duunissa, ja näin menettämään opintovapaan ja aikuiskoulutustuen. Olen pohtinut etten välttämättä ota paikkaa vastaan, mikäli tonne Raumalle ei pääse. Toisaalta en tiedä tuleeko mahdollisuutta uudestaan, jos ja kun tulee tuo todistuksella hakeminen jatkossa taas käyttöön... Hankalia juttuja :D

Miks et ota 2vuotta opintovapaata jolloin saat sen 15kk aikuiskoulutustukea? Irtisanoudut vasta sen kahden vuoden jälkeen.

Koska olen ollut nykyisen työnantajan palveluksessa vasta 6kk, ja pitää olla 12kk. Jos pääsisin Raumalle, pystyisin jatkamaan nykyisessä työssä. 

Vierailija
4446/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurea Hyvinkää sijalla 13. Yhden liikkunut tänää..

:D

Vierailija
4447/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako opintovapaata vaikka opiskeltava ala ei vastaisi nykyistä vakituista työpaikkaa? Vai onko ykdinomaan työnantajan päätettävissä?

Vierailija
4448/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako opintovapaata vaikka opiskeltava ala ei vastaisi nykyistä vakituista työpaikkaa? Vai onko ykdinomaan työnantajan päätettävissä?

Saa. Siihen on tiettyjä ehtoja työsuhteen kestosta jne. Alalla ei ole merkistystä.

Vierailija
4449/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli nousu sijalle 2 sijalta 3. 😳 Jännittää niin paljon pääsenkö kouluun, koko ajan on perhosia mahassa. Turkuun röntgenhoitajaksi hain.

Olin ajatellut että haen ensi vuonna uudestaan jos en pääse, mutta todistusvalinnat pelottavat. Olen aikanaan valmistunut tarjoilijaksi amiksesta ok arvosanoilla, mutta ei niillä ikinä ollut saumoja näihin koulutuksiin mihin tänä vuonna hain. Hirvittää jos tämä olikin ainoa mahdollisuuteni ja esivalinnoista luovutaan taas... Sitten olisi pakko etsiä päivätyö tai irtisanoutua ja mennä iltalukioon/amikseen taas jotta pystyisi hakemaan uudestaan alalle.

Vierailija
4450/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tajua noita varasijoja.. Mikä järki on 225 varalla? Tosin nyt "enää" 189 mut silti.

No se järki,että olet saanut pisteitä sen verran että koettasi ei ole hylätty. Tuo varasija kertoo sijoituksesi. Kaikkihan sen tajuaa ettei noilta varasijoilta kouluun mennä.

Vierailija
4451/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään ole vaikeampi päästä varasijoilta kouluun yhden koulutuspaikan säännön takia? Tai no, ei nyt vaikeampi, mutta... Jos jokainen valitaan yhteen koulutukseen kerrallaan, niin paikkojen peruutuksia tulee vähemmän verrattain aikaa milloin saattoi tulla hyväksytyksi kaikkiin hakemiinsa kouluihin?

Vierailija
4452/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se järki,että olet saanut pisteitä sen verran että koettasi ei ole hylätty. Tuo varasija kertoo sijoituksesi. Kaikkihan sen tajuaa ettei noilta varasijoilta kouluun mennä.

Sitäkö kysyin..

Ihmettelin sitä miksi varasijoja pitää olla noin paljon, noin järjetön jono.

Vierailija
4453/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyään ole vaikeampi päästä varasijoilta kouluun yhden koulutuspaikan säännön takia? Tai no, ei nyt vaikeampi, mutta... Jos jokainen valitaan yhteen koulutukseen kerrallaan, niin paikkojen peruutuksia tulee vähemmän verrattain aikaa milloin saattoi tulla hyväksytyksi kaikkiin hakemiinsa kouluihin?

Kyllä. Toisaalta ei niin mieluista opiskelupaikkaa tai "vara-vaihtoehtoa" ei kannata ottaa enää vastaan,koska menettää ensikertalaisuuden. Sen takia tulee varmasti peruutuksia.

Vierailija
4454/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään tuli nousu sijalle 2 sijalta 3. 😳 Jännittää niin paljon pääsenkö kouluun, koko ajan on perhosia mahassa. Turkuun röntgenhoitajaksi hain.

Olin ajatellut että haen ensi vuonna uudestaan jos en pääse, mutta todistusvalinnat pelottavat. Olen aikanaan valmistunut tarjoilijaksi amiksesta ok arvosanoilla, mutta ei niillä ikinä ollut saumoja näihin koulutuksiin mihin tänä vuonna hain. Hirvittää jos tämä olikin ainoa mahdollisuuteni ja esivalinnoista luovutaan taas... Sitten olisi pakko etsiä päivätyö tai irtisanoutua ja mennä iltalukioon/amikseen taas jotta pystyisi hakemaan uudestaan alalle.

No ei välttämättä.. syksyllä on vielä haku ja jos kerta töissä niin avoin amk on vaihtoehto myös.

Vierailija
4455/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jollain faktatietoa siitä, että onko haku muuttumassa todistusvalinnaksi? Ja millä aikataululla? Vai muuttuuko esim esivalintakoe valvotuksi?

Vierailija
4456/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäkö kysyin..

Joku kuitenkin valittaisi jos ei olisi kaikki läpi päässeet jollain jonosijalla. Mistä vedettäisiin raja, sadan kohdalla vai kahdessa sadassa? Valitushan siitä tulis, vaikka todennäköisyys päästä kouluun olis nolla.

Vierailija
4457/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäkö kysyin..

Miksi ei? Ilman niitä porukka soittelisi ja kyselisi omaa sijoitusta,nyt sen saa tietää heti. Lisäksi hankala määrittää mihin varasijat loppuu koska on niin koulu- ja tapauskohtaista miltä sijoilta noustaan vielä kouluun.

Vierailija
4458/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei välttämättä.. syksyllä on vielä haku ja jos kerta töissä niin avoin amk on vaihtoehto myös.

Avoin amk ei oo kaikille vaihtoehto. Itse oisin halunnut hakea sinne mutta en saisi mitään tukia koska aikuiskoulutustukeen pitää olla ollut 8v töissä ja itse olen ollut vasta 6. Muita tukia sinne ei sitten saakkaan.

Vierailija
4459/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jollain faktatietoa siitä, että onko haku muuttumassa todistusvalinnaksi? Ja millä aikataululla? Vai muuttuuko esim esivalintakoe valvotuksi?

Löytyy opintopolusta.

Vierailija
4460/4979 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoin amk ei oo kaikille vaihtoehto. Itse oisin halunnut hakea sinne mutta en saisi mitään tukia koska aikuiskoulutustukeen pitää olla ollut 8v töissä ja itse olen ollut vasta 6. Muita tukia sinne ei sitten saakkaan.

Ootko siis työelämässä nyt? Siellähän voi käydä yksittäisiä kursseja,monia etänä omalta koneelta. Ne vaan maksaa. Oli joku raja,oisko tyyliin 3 kurssia puolessa vuodessa mitä voi käydä menettämättä esim.työttömyyspäivärahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän