Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä koitan noita varasijajuttuja miettiä. Oon siis varasijalla 3 ja jäin pisteen päähän huonoimmasta sisään päässeestä. Onko meitä pisteen päähän jääneitä siis kolme ja kaikki varasijalla kolme, vai mitkä pisteet ne eka ja toka sitten on saanu?😅 voisko joku paremmin ymmärtävä valaista mua?
Mul on vähän sama tilanne enkä kans tajuu miten tää menee.
Onko ollut jaossa puolikkaita pisteitä? Voihan olla että pari sun edellä olevaa on puolen pisteen päässä jaetulla ykkösvarasijalla ja sä siten kolmantena yhden pisteen päässä.
Voiko se noin muka mennä? Että ois jaettuja varasijoja? En jaksa uskoa.
Totta tosiaan, voi olla että kokeessa on ollut puolikkaita pisteitä jaossa. Se ehkä selittäisi sen, kun itselläni ainakin tämä kohde oli ensimmäisenä. Mitenkähän tossa tilanteessa sitten menee, jos joku paikan saanut ei otakaan paikkaa vastaan? Odottaako ne, että toinenkin peruu (jos siis vaikka kaksi on jaetulla ekalla varasijalla) vai arpooko ne kumpi pääsee😅
Mulla jäi yhden pisteen päähän pääsy kouluun ja varasija 6. Ainoastaan kokonaisia pisteitä oli mahdollista saada. Mietin kans et millä perusteella meidät saman pistemäärän saaneet on sijoitettu varasijoille. Itsellä ainakin kohde oli ensimmäisenä ja olen ensikertalainen, eli en keksi miksi olisin huonompi muita, joilla kokeesta samat pisteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunti sitten on tullut sähköpostia:
"Hyvä hakija,
Koska aiemmin lähetetyissä tuloskirjeissä on saattanut olla väärä hylkäyksen syy joillakin hakukohteilla, lähetämme kaikille hakijoille tuloskirjeet uudelleen..."
Ihme sähläystä
Joo hirvee luotto näihin niitten järjestelmiin😒😒
Ja kaikki on kysyny miten jonot liikuu niin mullahan varasija päivittyi yhden paremmaksi jo torstaina.
Iteltä oli täysin väärä valinta hakea Metropoliaan kyllä.. sen niitten kokeen perusteella valitut on ihan arpomista ainakin geronomin koe oli niin lyhyt ja mitäänsanomaton.
Onko valittujen nimet jo julkaistu?Sitten seuraava kysymys.. DIAK millaiset oli valintakokeet sosionomi/sosionomi diakoni?
Olin kokeessa Helsingissä. Luultavasti koe on samanlainen muissakin toimipisteissä. Samana päivänä paikalla olivat sosionomit kaikilta aloita, eli myös diakoniatyö ja kirkon nuorisotyö.
Aamu aloitettiin yleisten asioiden läpikäymisellä yhteisessä tilaisuudessa.
Sen jälkeen oli kirjallinen osuus, johon oli 30 minuuttia. Esseevastaus valmiille lomakkeelle siitä, mikä motivoi alalle.
Loppuosa päivästä oli varattu ryhmäkeskusteluille. Yhtä aihetta käsiteltiin noin 10 minuuttia, aiheita oli kolme. Seuraamassa oli kaksi koulun edustajaa, jotka tekivät muistiinpanoja hiljaa.Ok kiitos, hyvä tietää☺️. Eli Diak luopunut niistä psykologisista kokonaan kanssa siis.
Pääsitkö opiskelemaan?Pääsin. 😊 Toivittavasti nähdään tammikuussa.
Tuon kokeen jälkeen jäi todella epävarma olo. Siinä kun ei ole varsinaisia oikeita vastauksia, niin en yhtään osannut arvioida miten meni. Huojennus torstaina oli valtava.
Diakiin näyttää ainakin tämän ketjun perusteella olevan myös helpompi päästä kuin joihinkin paikkoihin. Ketjussa mainittiin ainakin Turun pisteet 59. Sinne en olisi kyllä päässyt.
Joo mä luulen, että Diakkiin vielä koitan..
Mulla taustalla siis se, että kymmenen vuotta sitten pääsin hyvillä pisteillä sisään Diakkiin mutta elämäntilanne oli silloin valitettavan väärä ja jouduin luopumaan hommasta silloin. Kuvittelin, että pääsen joku päivä takaisin mutta sitten luopuivat aikuiskoulutuksesta eli työkokemuspisteitä ei enää saanutkaan ja pelkän todistuksen keskiarvolla mentiin useampi vuosi jolloin ei asiaa edes valintakokeisiin asti. Ja nyt sitten tuli tuo esivalintakoe mikä antanut mahdollisuuksia päästä valintakokeisiin sentään.
Järkyttävää, että taas takaisin ollaan menossa siihen pelkän todistuksen keskiarvolla valintakokeisiin suuntaan🙁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä koitan noita varasijajuttuja miettiä. Oon siis varasijalla 3 ja jäin pisteen päähän huonoimmasta sisään päässeestä. Onko meitä pisteen päähän jääneitä siis kolme ja kaikki varasijalla kolme, vai mitkä pisteet ne eka ja toka sitten on saanu?😅 voisko joku paremmin ymmärtävä valaista mua?
Mul on vähän sama tilanne enkä kans tajuu miten tää menee.
Onko ollut jaossa puolikkaita pisteitä? Voihan olla että pari sun edellä olevaa on puolen pisteen päässä jaetulla ykkösvarasijalla ja sä siten kolmantena yhden pisteen päässä.
Oli vaan tasapisteitä ja eka hakukohde. Että arvallako näitä heitetään...
Vierailija kirjoitti:
Mulla jäi yhden pisteen päähän pääsy kouluun ja varasija 6. Ainoastaan kokonaisia pisteitä oli mahdollista saada. Mietin kans et millä perusteella meidät saman pistemäärän saaneet on sijoitettu varasijoille. Itsellä ainakin kohde oli ensimmäisenä ja olen ensikertalainen, eli en keksi miksi olisin huonompi muita, joilla kokeesta samat pisteet.
Jos siellä sua ennen on heitä joilla pisteer on riittäny, mutta opiskelupaikat jo täyttyneet?
Luulen että jos eri kokelailla on saman verran pisteitä, heidät arvotaan kohonkin järjestykseen. Eli varasijalla 1-3 voi olla vaikka kaikilla samat pisteet.
Täällä muita, jotka saivat tässä haussa sote-alan opiskelupaikan, mutta silti käy täällä selaamassa keskustelua? Rutiinihan tästä on tullut.
Huoh, ei ole olemassa mitään jaettuja varasijoja. Ja mistä ihmeestä revitte noi tietonne teitä edellä olevien ihmisten pisteistä? Ei kaikki oo mitään salaliittoteoriaa :D On olemassa varasijat ja yksi ihminen jokaselle varasijalle eikä mitään ihmeen jaettuja. Ja jos olette varasijalla 3, se tarkottaa että kaks ihmistä on pärjännyt sua paremmin.
Sori hyökkäävä viesti, alko vaan ärsyttämään miten hankalaa ihmiset voi saada yksinkertasesta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä muita, jotka saivat tässä haussa sote-alan opiskelupaikan, mutta silti käy täällä selaamassa keskustelua? Rutiinihan tästä on tullut.
Minä! Jep rutiini nimenomaa :D
Vierailija kirjoitti:
Huoh, ei ole olemassa mitään jaettuja varasijoja. Ja mistä ihmeestä revitte noi tietonne teitä edellä olevien ihmisten pisteistä? Ei kaikki oo mitään salaliittoteoriaa :D On olemassa varasijat ja yksi ihminen jokaselle varasijalle eikä mitään ihmeen jaettuja. Ja jos olette varasijalla 3, se tarkottaa että kaks ihmistä on pärjännyt sua paremmin.
No järmätään sit. Jos alin hyväksytty on esim. 55. Henkilöllä on 54 p ja varasija 3. Jaossa vain tasapisteitä ja eka hakukohde. Haiskahtaisi siltä, että sekä sijoilla 1, 2 että 3 on pisteet 54. Miten mahdollista?
Julkaistaanko valittujen nimilista jossain netissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No järmätään sit. Jos alin hyväksytty on esim. 55. Henkilöllä on 54 p ja varasija 3. Jaossa vain tasapisteitä ja eka hakukohde. Haiskahtaisi siltä, että sekä sijoilla 1, 2 että 3 on pisteet 54. Miten mahdollista?
Jospa ykkönen ja kakkonen on saanut pisteet 55, mutta on ei-ensikertalaisia joten ensikertalaiset joilla samat pisteet on menneet ohi?
Vierailija kirjoitti:
Tässä esim Metropolia Geronomin alinhyväksyttä pistemäärä 47,3.
Eli joo voi olla mitä vaan tossa pisteen välissä.
Onko varasijat liikkuneet kellään vielä?
Vierailija kirjoitti:
Onko varasijat liikkuneet kellään vielä?
Ei. Jossain oli, että maanantaina vasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli joo voi olla mitä vaan tossa pisteen välissä.
Joo mutta mä tein kokeen Turussa, pelkkä kirjallinen koe jossa 70 kysymystä ja selkeästi piste per oikea vastaus, vääristä ei mitään miinustusta tms. Eli tasapisteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli joo voi olla mitä vaan tossa pisteen välissä.Joo mutta mä tein kokeen Turussa, pelkkä kirjallinen koe jossa 70 kysymystä ja selkeästi piste per oikea vastaus, vääristä ei mitään miinustusta tms. Eli tasapisteet.
Sulle on täällä nyt moni ihminen yrittänyt selittää erilaisia syitä miks pisteet voi mennä niinku ne menee mut sulle on näköjään ihan turhaa yrittää selittää mitään kun oot jo päättänyt että sua on sorrettu.
Hei kiitos tiedosta! Jos sattuisi käymään onni ja pääsen varalta toiseen hakukohteeseen niin vahvistan sen sitten heti 😊