Soteli amk haku kevät 2018
Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?
Kommentit (4979)
Jos ryhmään otetaan 22 opiskelijaa ja olen 13. varasijalla, ei varmaan kannata odottaa pääsevänsä enää sisään? Vaikuttaisiko ensikertalaisuuskaan juurikaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos ryhmään otetaan 22 opiskelijaa ja olen 13. varasijalla, ei varmaan kannata odottaa pääsevänsä enää sisään? Vaikuttaisiko ensikertalaisuuskaan juurikaan?
Tarkoittiko alapeukku, että ei ole todennäköistä päästä vai että et pitänyt kysymyksestäni? :D Kylläpä ketju hiljeni muuten, eilen vielä ei meinannut pysyä tahdissa mukana.
Olen myös 14 varasijalla ja sisään otetaan 35. En aio menettää toivoa vielä ;D
Mä olen kolmannella varasijalla, sisään otetaan 30. Ristiriitaisin fiiliksin olen liikenteessä, välillä ihan varna etten pääse ja välillä hyvinkin toiveikas 😅 taitaa jotkin defenssit lyödä päälle, kun välillä on jopa fiilis etten edes halua saada paikkaa 😁
Tunti sitten on tullut sähköpostia:
"Hyvä hakija,
Koska aiemmin lähetetyissä tuloskirjeissä on saattanut olla väärä hylkäyksen syy joillakin hakukohteilla, lähetämme kaikille hakijoille tuloskirjeet uudelleen..."
Ihme sähläystä
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä hakija,
Koska aiemmin lähetetyissä tuloskirjeissä on saattanut olla väärä hylkäyksen syy joillakin hakukohteilla, lähetämme kaikille hakijoille tuloskirjeet uudelleen..."
Ihme sähläystä
Joo hirvee luotto näihin niitten järjestelmiin😒😒
Ja kaikki on kysyny miten jonot liikuu niin mullahan varasija päivittyi yhden paremmaksi jo torstaina.
Iteltä oli täysin väärä valinta hakea Metropoliaan kyllä.. sen niitten kokeen perusteella valitut on ihan arpomista ainakin geronomin koe oli niin lyhyt ja mitäänsanomaton.
Onko valittujen nimet jo julkaistu?
Sitten seuraava kysymys.. DIAK millaiset oli valintakokeet sosionomi/sosionomi diakoni?
Vierailija kirjoitti:
DIAKissa ei ainakaan mainita, että yo-todistukset voi jättää toimittamatta.
3. Varmista, että olet toimittanut todistuskopiot
Jos toimitit yhteishaussa käyttämiesi tutkintotodistusten kopiot Diakiin valintakokeissa, sinun ei tarvitse toimittaa niitä enää uudelleen.
Jos taas et toimittanut todistuskopioita valintakokeen yhteydessä tai jos et tehnyt valintakoetta Diakissa, lähetä kopiot 10.7.2018 klo 15 mennessä joko postitse tai sähköpostitse sen kampuksen opintotoimistoon, johon tulit valituksi. Jos tulet hyväksytyksi varasijalta, tarkista päivämäärä hyväksymisilmoituksestasi.
Toimita todistuskopiot myös silloin, jos otat paikan vastaan mutta jäät jonottamaan opiskelupaikkaa ylemmäksi sijoittamastasi hakutoiveesta. Myös lakisääteisestä syystä poissa olevaksi ilmoittautuvan on toimitettava kopiot todistuksista.
Jos et toimita todistuskopioita määräaikaan mennessä, opiskelijavalinta voidaan purkaa. Opiskelijavalinta on ehdollinen myös siihen asti, kunnes alkuperäiset todistukset on opintojen alussa tarkistettu ja niitä on verrattu toimitettuihin kopioihin.
Kopioita ei palauteta.
selittäkää tyhmälle että kun olen osallistunut diakin valintakokeesee syksyl 2017, toimitin sillo tarvittavat liitteet (yo todistus yms), pitääkö mun toimittaa nyt niitä uudelleen?
on pakko vaa varmistaa😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos toimitit yhteishaussa käyttämiesi tutkintotodistusten kopiot Diakiin valintakokeissa, sinun ei tarvitse toimittaa niitä enää uudelleen.
Jos taas et toimittanut todistuskopioita valintakokeen yhteydessä tai jos et tehnyt valintakoetta Diakissa, lähetä kopiot 10.7.2018 klo 15 mennessä joko postitse tai sähköpostitse sen kampuksen opintotoimistoon, johon tulit valituksi. Jos tulet hyväksytyksi varasijalta, tarkista päivämäärä hyväksymisilmoituksestasi.
Toimita todistuskopiot myös silloin, jos otat paikan vastaan mutta jäät jonottamaan opiskelupaikkaa ylemmäksi sijoittamastasi hakutoiveesta. Myös lakisääteisestä syystä poissa olevaksi ilmoittautuvan on toimitettava kopiot todistuksista.
Jos et toimita todistuskopioita määräaikaan mennessä, opiskelijavalinta voidaan purkaa. Opiskelijavalinta on ehdollinen myös siihen asti, kunnes alkuperäiset todistukset on opintojen alussa tarkistettu ja niitä on verrattu toimitettuihin kopioihin.
Kopioita ei palauteta.
selittäkää tyhmälle että kun olen osallistunut diakin valintakokeesee syksyl 2017, toimitin sillo tarvittavat liitteet (yo todistus yms), pitääkö mun toimittaa nyt niitä uudelleen?
on pakko vaa varmistaa😂
Pitää. Niitä ei säilytetä kovin pitkään ja vaikka olisivat vielä tallessa, ei kellään ole aikaa lähteä viime syksyn pinoista etsimään papereita. Lähetä siis uudelleen 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kopioita ei palauteta.
on pakko vaa varmistaa😂
Pitää. Niitä ei säilytetä kovin pitkään ja vaikka olisivat vielä tallessa, ei kellään ole aikaa lähteä viime syksyn pinoista etsimään papereita. Lähetä siis uudelleen 😊
mietin vaa ku tossa ekassa kappaleessa luki että jos olet yhteishaun aikana osallistunut diakin valintakokeesee ja toimittanut ne kopiot niin ei tarvi toimittaa enää uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin Metropoliasta että onko mitään konkreettisia mahdollisuukska edes nousta kolmannelta varasijalta kouluun ja sain vastaukseksi "Valitettavasti meillä ei ole tilastotietoa siitä, miten varasijoilta on noustu valituksi opiskelijaksi." :D No juu, toisaalta odotinkin jotain tollasta ympäripyöreetä
Vertailepa esim tuosta aloituspaikkojen ja valituksi tulleiden määriä.
LINKKI jäi:
https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.metropol…
Ei kai se sitä tarkota? En suostu uskomaan ettei melkein missään koulutuksessa ole varasijoilta valittu ketään, joissain harvoissa yksi tai kaksi. Kaveri on päässyt Metropoliaan kahdeksannelta varasijalta viime vuonna joten senkään puitteissa toi ei tarkoita sitä.
Toivon että olet oikeassa! Itsekin nimittäin varasijalla Metropoliaan. Mille linjalle kaverisi pääsi?
Pääs sairaanhoitajaksi. Mihin sä hait? Toivotaan että onni suosii molempia! :D
Olen todella helpottunut tuosta tiedosta! Ehkä tuota tilastoa ei ole päivitetty ollenkaan ensimmäisten tulosten jälkeen. Itse en hakenut sotealalle vaan laboratorioanalytiikkaan. Toivottavasti päästään molemmat!
En katsonut tuota tilastoa, mutta jos siellä lukee, että aloituspaikat 25 ja paikan vastaanottaneet 25, niin ei tuo kerro mitään siitä, että moniko alunperin valittu perui paikkansa ja moniko nousi varasijalta ottamaan paikan vastaan. Siinä on vaan todettu lopullinen paikkansa vastaanottaneiden määrä.
Mä koitan noita varasijajuttuja miettiä. Oon siis varasijalla 3 ja jäin pisteen päähän huonoimmasta sisään päässeestä. Onko meitä pisteen päähän jääneitä siis kolme ja kaikki varasijalla kolme, vai mitkä pisteet ne eka ja toka sitten on saanu?😅 voisko joku paremmin ymmärtävä valaista mua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä hakija,
Ihme sähläystä
Ja kaikki on kysyny miten jonot liikuu niin mullahan varasija päivittyi yhden paremmaksi jo torstaina.
Iteltä oli täysin väärä valinta hakea Metropoliaan kyllä.. sen niitten kokeen perusteella valitut on ihan arpomista ainakin geronomin koe oli niin lyhyt ja mitäänsanomaton.
Onko valittujen nimet jo julkaistu?Sitten seuraava kysymys.. DIAK millaiset oli valintakokeet sosionomi/sosionomi diakoni?
Olin kokeessa Helsingissä. Luultavasti koe on samanlainen muissakin toimipisteissä. Samana päivänä paikalla olivat sosionomit kaikilta aloita, eli myös diakoniatyö ja kirkon nuorisotyö.
Aamu aloitettiin yleisten asioiden läpikäymisellä yhteisessä tilaisuudessa.
Sen jälkeen oli kirjallinen osuus, johon oli 30 minuuttia. Esseevastaus valmiille lomakkeelle siitä, mikä motivoi alalle.
Loppuosa päivästä oli varattu ryhmäkeskusteluille. Yhtä aihetta käsiteltiin noin 10 minuuttia, aiheita oli kolme. Seuraamassa oli kaksi koulun edustajaa, jotka tekivät muistiinpanoja hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä hakija,
Ihme sähläystä
Onko valittujen nimet jo julkaistu?Sitten seuraava kysymys.. DIAK millaiset oli valintakokeet sosionomi/sosionomi diakoni?
Olin kokeessa Helsingissä. Luultavasti koe on samanlainen muissakin toimipisteissä. Samana päivänä paikalla olivat sosionomit kaikilta aloita, eli myös diakoniatyö ja kirkon nuorisotyö.
Sen jälkeen oli kirjallinen osuus, johon oli 30 minuuttia. Esseevastaus valmiille lomakkeelle siitä, mikä motivoi alalle.
Loppuosa päivästä oli varattu ryhmäkeskusteluille. Yhtä aihetta käsiteltiin noin 10 minuuttia, aiheita oli kolme. Seuraamassa oli kaksi koulun edustajaa, jotka tekivät muistiinpanoja hiljaa.
Ok kiitos, hyvä tietää☺️. Eli Diak luopunut niistä psykologisista kokonaan kanssa siis.
Pääsitkö opiskelemaan?
Vierailija kirjoitti:
Mä koitan noita varasijajuttuja miettiä. Oon siis varasijalla 3 ja jäin pisteen päähän huonoimmasta sisään päässeestä. Onko meitä pisteen päähän jääneitä siis kolme ja kaikki varasijalla kolme, vai mitkä pisteet ne eka ja toka sitten on saanu?😅 voisko joku paremmin ymmärtävä valaista mua?
Mul on vähän sama tilanne enkä kans tajuu miten tää menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin metropolian kokeessa oli matikan osiosta jaossa myös 0.25p, ilmeisesti teidän kokeessa oli vaan kokonaisia pisteitä jaossa? Jos näin, onko mahdollista esim, että heillä ketkä ovat tasapisteissa teidän kanssa mutta ylempänä jonossa, on hakukohteet on ylemmät? Tasapisteissähän ohi kiilaa ylempi hakuvaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ollut jaossa puolikkaita pisteitä? Voihan olla että pari sun edellä olevaa on puolen pisteen päässä jaetulla ykkösvarasijalla ja sä siten kolmantena yhden pisteen päässä.
Olen varasijalla 3 toiseen hakukohteeseeni ja sijalla 12 ensimmäiseen. Jos tulen valituksi toiseen voinko ottaa juuri sen paikan vastaan, vai siirretäänkö minut ensimäiseen kohteeseen jos myöhemmin nousisin sijalta 12 valituksi? Ensimmäinen kohde ei vaan enää tunnukaan oikealta ja en tiedä haluaisinko ottaa sitä paikkaa vastaan kun sitten menettäisin ensikertalaisuuden. Anteeksi sekava selitykseni 😅
Vierailija kirjoitti:
Olen varasijalla 3 toiseen hakukohteeseeni ja sijalla 12 ensimmäiseen. Jos tulen valituksi toiseen voinko ottaa juuri sen paikan vastaan, vai siirretäänkö minut ensimäiseen kohteeseen jos myöhemmin nousisin sijalta 12 valituksi? Ensimmäinen kohde ei vaan enää tunnukaan oikealta ja en tiedä haluaisinko ottaa sitä paikkaa vastaan kun sitten menettäisin ensikertalaisuuden. Anteeksi sekava selitykseni 😅
jos sulle myönnetään paikka toisesta hakukohteesta, ja oot edelleen jonossa ekaan, voit ottaa paikan sitovasti vastaan kakkoseen, ja siirryt pois jonosta ekaan hakuun :) luulin että se ei mene niin, vaan että joutuu oottamaan jonosijoja hakujärjestyksen mukaan, mutta o.polussa sanottiin että hyväksytyn paikan voi ottaa sitovasti vastaan ja kaikki muut haut ja jonot nollaantuu :) jos sut hyväksytään siihen ekaan, et tietty voi vaihtaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hyvä hakija,
Ihme sähläystä
Loppuosa päivästä oli varattu ryhmäkeskusteluille. Yhtä aihetta käsiteltiin noin 10 minuuttia, aiheita oli kolme. Seuraamassa oli kaksi koulun edustajaa, jotka tekivät muistiinpanoja hiljaa.Ok kiitos, hyvä tietää☺️. Eli Diak luopunut niistä psykologisista kokonaan kanssa siis.
Pääsitkö opiskelemaan?
Pääsin. 😊 Toivittavasti nähdään tammikuussa.
Tuon kokeen jälkeen jäi todella epävarma olo. Siinä kun ei ole varsinaisia oikeita vastauksia, niin en yhtään osannut arvioida miten meni. Huojennus torstaina oli valtava.
Diakiin näyttää ainakin tämän ketjun perusteella olevan myös helpompi päästä kuin joihinkin paikkoihin. Ketjussa mainittiin ainakin Turun pisteet 59. Sinne en olisi kyllä päässyt.
Ja Päämäärä piti kokeen siis. Kiistelty koesysteemi ja psykologit, mutta itse pääsin.