Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soteli amk haku kevät 2018

Ekakertalainen
24.01.2018 |

Onko täälä muita jotka on hakemassa tänä keväänä amk yhteishaussa johonkin soteli alan opintoihin? Ois kiva saada lukuvinkkejä yms...?

Kommentit (4979)

Vierailija
2341/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain sosionomiksi, kävin DIAK:in pääsykokeissa. Kirjoitelma meni päin puuta, jotenkin siinä jännityksen alaisena en saanut ajatuksiani järkevästi paperile. Haastattelu meni no miten meni, mulla oli siinä tosi mukavat tyypit, eli siinä mielessä kävi hyvä tuuri. Siinä me keskusteltiin ja kaksi opettajaa arvioi siinä sitä keskustelua. No saapi nähä, en usko et pääsen kouluun ellei jotain ihmettä käy.

Vierailija
2342/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, eipä voi muuta sanoa kuin WTF Turku. Mikä turkulaisia vaivaa?! Uskomatonta pilkunsitäitseään ja saivartelua. Jos kokeen jälkeenkin on olo, että saattaa tulla 25-50 pistettä, niin onhan se ihan arpapeliä ollut. Monissa kohdissa useampi vaihtoehto oli oikein. Sitten tehtävänannossa kehotetaan valitsemaan lähimmäksi osuva tmv. Ööh. Tällainen koeko muka kertoo ymmärtämisestä ja oppimisesta jotain?

Näinpä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2343/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain sosionomiksi, kävin DIAK:in pääsykokeissa. Kirjoitelma meni päin puuta, jotenkin siinä jännityksen alaisena en saanut ajatuksiani järkevästi paperile. Haastattelu meni no miten meni, mulla oli siinä tosi mukavat tyypit, eli siinä mielessä kävi hyvä tuuri. Siinä me keskusteltiin ja kaksi opettajaa arvioi siinä sitä keskustelua. No saapi nähä, en usko et pääsen kouluun ellei jotain ihmettä käy.

Oltiin samassa pääsykokeessa. Mulla meni taas se kirjallinen osuus omasta mielestäni hyvin ja osaan ilmaista itseäni paperilla. Se keskusteluosuus sitten..Kirjoitinkin tuolla aiemmin, että jäätyilin pahasti ja en oikein saanut mistään ajatuksesta kiinni. Kerran jäädyin niin pahasti, että jouduin pyytämään jotain muuta aloittamaan :D Ei antanut hirveän vahvaa kuvaa, kun en osannut kertoa, miksi olen hakenut sosionomiksi. Harmi vaan, että kirjallisesta osuudesta voi saada vain 0-15p ja keskusteluosuudesta 0-55p. Mä en missään vaiheessa ajatellut, että diakkiin olisin pääsemässä, mutta kun nuo pisteet vaikuttavat muihinkin hakemiini kouluihin. Saan varmaan historian huonoimmat pisteet puhetilaisuudesta.

Vierailija
2344/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Salossa turkuamk:n sosionomi pääsykokeissa. Ja tosiaankin todella vaikea sanoa miten meni..

Vierailija
2345/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä Turussa oli oikea vastaus siihen, että erityisesti pitää kehittää yksityisiä, terveysasemia vai julkisia? Tää voi olla ihan selkeä, mut ei nyt tullut mieleen.

Äh, mä oon liian vanha tälläsiin kokeisiin, jos noihin soveltuvuuskuvioihinkin. Aivot tämmösistä kampitustesteistä sulaa, nuorena ois vielä voinutkin olla jotenkin nokkela.

Vierailija
2346/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin sen yksityisiä.. 🙄

Vierailija
2347/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin Diakin kokeissa. En osaa sanoa vastasinko kirjallisessa siihen mitä pyydettiin, mutta aikaan nähden olen yllättynyt, että pystyin kirjoittamaan niinkin hyvin. Ryhmäkeskustelu jännitti ja artikulointi ei ollut todellakaan mitään parasta. Tökin tosi paljon ja ajatus meni kesken lauseissa jne. Ekasta aiheesta jälkikäteen ois voinut paremminkin keskustella, muuten ihan ok.. meidän ryhmästä yksi ei Kerennyt ollenkaan vastaamaan yhteen kysymykseen, se harmittaa. Tarkotus oli kuitenkin, että kaikki saa puheenvuoron. Ei vain aikaa tullut jotenkin seurattua.

Vierailija
2348/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä ilmeisesti myös oikein. Itsellä meni väärin. Muistaako joku, mikä olisi ollut oikea vastaus siihen, mitä laitospalvelut eivät edellytä?

Vierailija
2349/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin julkisia ..lähtökohtanahan oli digitalisoidaan julkiset palvelut

Vierailija
2350/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämä ilmeisesti myös oikein. Itsellä meni väärin. Muistaako joku, mikä olisi ollut oikea vastaus siihen, mitä laitospalvelut eivät edellytä?

En siis tiedä onko yksityisiä oikein.

Muistatko tarkemmin tuota toista kysymystä?

Vierailija
2351/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitospalveluihin tuli se, ettei omaisen mielipidettä.

Vierailija
2352/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis tiedä onko yksityisiä oikein.

Muistatko tarkemmin tuota toista kysymystä?

Mä katselin kokeen jälkeen hieman noita papereita, ja siellä oli jossain kohtaa mainittu, että erityinen kehittämiskohde tiedonkeruussa on yksityiset palvelut.

Laitoshoito ei edellytä : a) omaisen lupaa b) erityislainsäädäntöä c) lääketieteellistä perustetta. Muistaakseni vaihtoehdot ja kysymys.

Vierailija
2353/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologissa testeissä kun on matemattinen, looginen, luetunymmärtämiset ja sitten sellaiset itseä koskevat monivalinnat niin pitääkö jokaisesta näistä saada hyväksytty tulos, että arvioidaanko kaikki yksitellen vai arvostellaanko kokonaisuutena kirjallisena osuutena? Että jäikö koulupaikka siitä kiinni, ettei keksi käyttötarkoituksia tarpeeksi eri esineille esimerkiksi tai loogisissa takkuaa muutamassa?

Kuinka on?

Vierailija
2354/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat kysymykset aiheuttanut harmaita hiuksia näköjään muillekkin. Laitoin tohon erityiskehityshässäkkään yksityisiä. Laitoshoito-juttuun omaisen lupaa. Koska esim jos joku haluaa katkasuhoitoon tms, ei kai siihen onaisten lupaa tarvita? Näin järkeilin.

Vierailija
2355/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli siihen määräraha-kohtaan totaalinen aivopieru. Tiesin, että se tarkoittaa (myös) yskilöllistä harkintaa, mutta rupesin ajattelemaan liian vaikeasti ja sitä, että myös välttämättömän hoidon turvaavat palvelut on tarjottava ja laitoin sitten sen kakkosvaihdoehdon (joku että "palvelut on tarjottava, mikäli asiakas niitä tarvitsee").

Vierailija
2356/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa nähä että ihmiset on pohtinu samoja kysymyksiä tossa turun kokeessa :D! Itse tosiaan laitoin kans noi et yksityiset palvelut ja omaisen lupa. Tossa määrärahasidonnais kyssärissä en ees muista laitoinko sen ekan vai tokan.. Niitten välillä mietin pitkää kyllä myös

Vierailija
2357/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä laitoitte siihen kysymykseen lapsen ja vanhemman valvottujen tapaamisten syystä? Vaihtoehdot oli sosiaalityöntekijän päätös, vanhemmalla vankeustuomio tai lasta yritetään vieraannuttaa vanhemmastaan.

Vierailija
2358/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä laitoitte siihen kysymykseen lapsen ja vanhemman valvottujen tapaamisten syystä? Vaihtoehdot oli sosiaalityöntekijän päätös, vanhemmalla vankeustuomio tai lasta yritetään vieraannuttaa vanhemmastaan.

Mulla meni seKIN väärin (oon siis jo luovuttanut opiskelupaikan suhteen 🙄) ja laitoin sen vankeustuomion. En muistanut, että mistään vaihtoehdosta olisi suoraan puhuttu materiaalissa (paitsi siis se, että sos.tt ei päätä valvonnasta), mutta kun katsoin materiaalia niin sieltä on pääteltävissä se vieraannuttamisjuttu.

Vierailija
2359/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli siihen määräraha-kohtaan totaalinen aivopieru. Tiesin, että se tarkoittaa (myös) yskilöllistä harkintaa, mutta rupesin ajattelemaan liian vaikeasti ja sitä, että myös välttämättömän hoidon turvaavat palvelut on tarjottava ja laitoin sitten sen kakkosvaihdoehdon (joku että "palvelut on tarjottava, mikäli asiakas niitä tarvitsee").

Laitoin saman, sillä näinhän se on. Yksilöllinen harkinta kuulosti minusta siltä, että voitaisiin ikään kuin todeta, että njaah, tarviihan tuo, mutta silti tässä ketkuillaan jotenkin, jotta ei. Lisäksi tuo on mainittu tekstissä erikseen, että jokaisen palvelua tarvitsevan on sitä silti saatava. 

Vierailija
2360/4979 |
07.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäljelle jäi minusta se vankeusjuttu, vaikka ihmettelinkin, miksi valvottuja tapaamisia tarvittaisiin, jos joku istuu linnassa. Sossu se ei ole, ja tietenkään ei ole ikinä tarkoitus vieraannuttaa lasta vanhemmasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan