Takavalot päälle s*tana!
Kuinkö köyhä pitää olla että ei raaski pitää autossa valoja päällä?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä hemmetin ärsyttävä piirre nykyautoissa,takapää pimeänä lumituiskussa!
Niin, entä sitten? Jos te näette sen pimeän takapään kai te osaatte ottaa etäisyyttä ilman valojakin?
Ne valot auttaa arvioimaan sitä etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän valoja autokytkimellä ja jos automaatti on sitä mieltä, että on riitävän valoisaa se ei ole minun ongelmani vaan sen takana tulijan jolla on velvollisuus pitää riittävä turvaväli.
Optikolle, jos ei näe riittävän ajoissa auton kokoista esinettä.
Ajokortti pois tuollaisilta tolloilta.
Uusissa autoissa on aika usein valoautomatiikka ja uusimmissa autoissa on sellainen kytkentä, että pelkästään päivävalot syttyvät auton etupäässä ja auton takapää jää kokonaan ilman valoja ja se on täysin sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä hemmetin ärsyttävä piirre nykyautoissa,takapää pimeänä lumituiskussa!
Niin, entä sitten? Jos te näette sen pimeän takapään kai te osaatte ottaa etäisyyttä ilman valojakin?
Ja optikolla käyntikin voisi auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Autoilijoiden älykkyyden näkee suoraan siitä, miten lähellä toisen perää ajetaan, mitä lähempänä, sitä tyhmempi.
Tämä. Huonolla ajosäällä tuo oikein korostuu.
Itse jätän kunnon välin, siis todella ison välin. Mikään ei ole epämiellyttävämpää kuin ajaa liian lähellä edellä ajavaa. Siinä ei pysty rentoutuu yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tähän vaaditaan valoja vika on silloin sen oman auton ratin ja penkin välissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilijoiden älykkyyden näkee suoraan siitä, miten lähellä toisen perää ajetaan, mitä lähempänä, sitä tyhmempi.
Itse jätän kunnon välin, siis todella ison välin. Mikään ei ole epämiellyttävämpää kuin ajaa liian lähellä edellä ajavaa. Siinä ei pysty rentoutuu yhtään.
Se valitettavasti näkyy. Jos ei pysty keskittymään siihen omaa tekemiseen kannataa jäädä kotiin tai ajaa sivuun.
Päivänvalolamput ovat EU:n keksintö, jolla säästetään energiaa, Suomi ei vaatinut poikkeusta, vaikka olisi tietysti voinut. Näillä mennään ja kun huonossa kelissä jotakin tapahtuu, niin oikeudessa sitten ratkaistaan tuo tilanne, että olisko pitänyt laittaa valot päälle (niin kuin laki vaatii).
Ei luulisi olevan vaikeaa tehdä autoihin sellainen muutos, joka sytyttää myös takavalot, tai ainakin jonkin LED-naudan siellä takana, mutta kun nämä säännöt tehdään aina Saksan ja Ranskan näkökulmasta ja meidän mepit ovat lähinnä hampaattomia valtiovarainkuluttajia.
Minä kyllä laitan , jos on pöllyävää lunta, sumuvaloja ei saa päälle muuten.
Tajuatteko saakelin valottomat jupit että meidän muiden pitäisi sitä muutakin liikennettä pystyä seuraamaan eikä pelkästään vahtimaan tuleeko joku valoton perse edellä lumipyryssä vastaan. Ne takavalot erottaa herkemmin ja pidemmän matkan päästä, eli vaikka et suoraan auton takapäätä tuijottaisikaan, niin silti pystyy huomioimaan paremmin etäisyyden ja koko autonkin.
Siis mitä! Ei mitään hajua, mistä ne saa erikseen päälle tai pois. Luulin, että kaikissa autoissa takavalot menevät päälle samalla kuin etuvalotkin.
Onko tämä joku vitsi tai kompa!?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tähän vaaditaan valoja vika on silloin sen oman auton ratin ja penkin välissä.
Kyse on ihmisen havainnoinnin ominaisuudesta, ei viasta. Tämä asia opetetaan jo autokoulussa, ehkä sillä tunnilla, jonka sinä torkuit.
Mullakin on automaattivalot. Ne menee päälle edessä ja takaa kun käynnistän auton ja sammuu edestä ja takaa kun sammutan auton. Ei tarvi väännellä nappuloita. Eli mun auto on fiksumpi kuin teidän automaattivalo autot. Kjäh Kjäh..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja myös tämä. Olen huomannut saman oli keli mikä tahansa. Itsekin jätän tosi pitkän välin ja varsinkin pimeällä voi käyttää pitkiä ja ajaminen muutenkin rennompaa.
Vierailija kirjoitti:
Tajuatteko saakelin valottomat jupit että meidän muiden pitäisi sitä muutakin liikennettä pystyä seuraamaan eikä pelkästään vahtimaan tuleeko joku valoton perse edellä lumipyryssä vastaan. Ne takavalot erottaa herkemmin ja pidemmän matkan päästä, eli vaikka et suoraan auton takapäätä tuijottaisikaan, niin silti pystyy huomioimaan paremmin etäisyyden ja koko autonkin.
Mitä sitä sitten oletat sen autolla ajamisen olevan?
Vierailija kirjoitti:
Päivänvalolamput ovat EU:n keksintö, jolla säästetään energiaa, Suomi ei vaatinut poikkeusta, vaikka olisi tietysti voinut. Näillä mennään ja kun huonossa kelissä jotakin tapahtuu, niin oikeudessa sitten ratkaistaan tuo tilanne, että olisko pitänyt laittaa valot päälle (niin kuin laki vaatii).
Ei luulisi olevan vaikeaa tehdä autoihin sellainen muutos, joka sytyttää myös takavalot, tai ainakin jonkin LED-naudan siellä takana, mutta kun nämä säännöt tehdään aina Saksan ja Ranskan näkökulmasta ja meidän mepit ovat lähinnä hampaattomia valtiovarainkuluttajia.
Minä kyllä laitan , jos on pöllyävää lunta, sumuvaloja ei saa päälle muuten.
LED-naudan :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsitkö sanaakaan tuosta tekstistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli silkkaa uhriutumista kuinka joutuu jatkuvasti havannoimaan mitä liikenteessä tapahtuu. Sitähän se autolla ajaminen on, että ollaan koko ajan valppaana, seuraataan, vahditaan mitä ympäristössä tapahtuu niin edessä, takaa, sivulla, viistosti, jne... Jos se on liian raskan ponnistus kannattaa vakavasti harkita kortista luopumista.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän valoja autokytkimellä ja jos automaatti on sitä mieltä, että on riitävän valoisaa se ei ole minun ongelmani vaan sen takana tulijan jolla on velvollisuus pitää riittävä turvaväli.
Sinä oletkin idiootti. Se valoton perä kun ei lumituiskussa näy niin kaukaa että voisi pitää sen riittävän turvavälin. Miten pidät turvaväliä johonkin mitä et pysty näkemään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä oletkin idiootti. Se valoton perä kun ei lumituiskussa näy niin kaukaa että voisi pitää sen riittävän turvavälin. Miten pidät turvaväliä johonkin mitä et pysty näkemään?
*reps*
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli silkkaa uhriutumista kuinka joutuu jatkuvasti havannoimaan mitä liikenteessä tapahtuu. Sitähän se autolla ajaminen on, että ollaan koko ajan valppaana, seuraataan, vahditaan mitä ympäristössä tapahtuu niin edessä, takaa, sivulla, viistosti, jne... Jos se on liian raskan ponnistus kannattaa vakavasti harkita kortista luopumista.
Herranjumala miten tyhmä sä olet :DD
Koodari menehän ny puputtaan sitä eväsleipääsi, ruokis on kohta ohi.