Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu miehen piikittely

Vierailija
23.01.2018 |

Olen ihan ihmeissäni kun ennen mukava mies alkanut heittää ihme piikkeejä minulle. Yksi vaikka että taaskos jonkun rätin ostit. Piikkejä tulee ihan kaikissa asioissa. Jos roskis vaikka kaatui niin olinpa huolimaton kun en valvonut asiaa. Tai käy ihan mitä tahansa niin syy kaivetaan minusta. Jos auto vaikka lähtee liukkaalla, minulla oli turhan raskas kaasujalka. Tai jos myöhästyn niin empä katsonut kelloa. Alkaa käydä raskaaksi kun koko ajan tulee joku piikki. Tai sitten en ymmärrä tätä, mutta miksi en saisi ostaa jotain rättiä, töissä käyvä ihminen. Pitäisikö minun vetää päälle samat vaatteet kuin 20 v sitten joka työpäivä loppuelämäni. Miksi miehille on niin kova pala jos nainen haluaa pukeutua hyvin ja ostaa välillä uutta.

En ole kuitenkaan mikään hamsteri jonka kaapit tursuisi kaikkea.

Ahdistaa tällaine kui ei ikinä kuule vaikka että ompa kiva paita sinulla. Eikä kyse ole vain vaatteista vaan piikkejä tulee vaikka valmistamastani ruoasta, liian rasvaista, liian kuumaa, liian sitä ja tätä.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselet että mistä piikittely johtuu? Mitä väliä sillä on, mistä se johtuu. Sellaista ei tarvitse sietää eikä ymmärtää missään tapauksessa. Nyt ryhtiä nainen.

Vierailija
22/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittuile takaisin ja oikein pahasti. Oikeastaan noin ilkeän tyypin vois samalla käskeä suksia kuuseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt ouhua, mutta mies pakenee ja sulkee korvansa heti kun sanon yhdenkin poikkipuolisen sanan.

Jos ryhdyn riitaa haastamaan saan nähdä mykkäkoulua ja sitten sanat ovat minun suussani ja niistä aloitetaan uusi piikki kun aloitin riitelyn.

En vain osaa käsitellä rämän tyyppistä ihmistä.

Pahinta on se kun ei näitä ongelmia ollut suhteen alussa. Mikä ne nyt yhtäkkiä on laukaissut. Minä kokkaan, siivoan, laitan kaiken tit top ja silti mikään ei ole hyvin.

Olen yrittänyt lyödä lekkeriksi kuitit ja nauraa että heh heh niimpä jäikin roskis viemättä , no viedään se nyt tai muuten että se olikin minun vikani no korjataan..

En halua lähteä riitelyn polulle mutta en keksi miten saan piikit loppumaan vai saanko. Eihän ne lopu jos se on ihmisen persoona.

Ihmettelen vain miten se oersoona muuttui yks kaks.

Vierailija
24/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt ouhua, mutta mies pakenee ja sulkee korvansa heti kun sanon yhdenkin poikkipuolisen sanan.

Jos ryhdyn riitaa haastamaan saan nähdä mykkäkoulua ja sitten sanat ovat minun suussani ja niistä aloitetaan uusi piikki kun aloitin riitelyn.

En vain osaa käsitellä rämän tyyppistä ihmistä.

Pahinta on se kun ei näitä ongelmia ollut suhteen alussa. Mikä ne nyt yhtäkkiä on laukaissut. Minä kokkaan, siivoan, laitan kaiken tit top ja silti mikään ei ole hyvin.

Olen yrittänyt lyödä lekkeriksi kuitit ja nauraa että heh heh niimpä jäikin roskis viemättä , no viedään se nyt tai muuten että se olikin minun vikani no korjataan..

En halua lähteä riitelyn polulle mutta en keksi miten saan piikit loppumaan vai saanko. Eihän ne lopu jos se on ihmisen persoona.

Ihmettelen vain miten se oersoona muuttui yks kaks.

Oletko sanonut miehelle, että painuu v*ttuiluineen hel*etin kuuseen? Sanoppas ja sanot sen sellaisella äänellä, että uskoo. Mutta etpä sitä tietenkään sano, vaan annat miehen sanoa sinulle mitä haluaa, työntää sinua maanrakoon häpeämään ja vielä pyytelemään anteeksi olemassa oloasi. Älkää nyt ainakaan lapsia tehkö.

Olisiko aika ryhdistäytyä nainen vai haluatko vielä enemmän nyrkin ja hellan väliin? Kuinka kauan sinua pitää potkia ennen kuin ymmärrät? Sinä voit vaikuttaa nyt asioihin, emme me tai muut, vaan sinä. Turha sitä on täällä itkeä, jos ei meinaa mitään tehdä, vaan kyselee vain mistä miehen käytös ehkä voisi johtua. Et tee sillä tiedolla mitään ja menneitä et voi muuksi muuttaa, mutta tulevaa voit. Jos haluat.

Vierailija
25/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oikein pelkäät, että tapahtuu, jos pidät puolesi? Riitaa, mykkäkoulua? Mitä sitten? Anna mököttää ja suuttua. Sanot että aivan sama, mutta vittuilua et enää kuuntele.

Vierailija
26/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos huomauttaa jostain roskapussista, sanot tietenkin että vie itse, jos häiritsee. Miten se mies on muka jotenkin yläpuolella arvioimassa sinun tekemisiä ja tekemättä jättämisiä. Sinä olet aikuinen ihminen. Ei tuollaiseen pidä suostua.

Vierailija
27/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niinpä... Mutta jos olisi kyseessä nainen joka tiuskii ja nälvii niin silloin se tarkoittaa, että hän kokee jääneensä yksin, häntä ei huomioida tarpeeksi.

Vierailija
28/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ap mahdollistat tuon käytöksen. Pelkäät sotaa ja matelet mielummin. Jos nyt eroaisitte, niin mitä tapahtuisi sinulle ja miehelle? Mies varmaan porskuttaisi menemään vanhaan malliin, mutta etsisi nopeasti uuden palvelijan, sinä taas etsisit itsellesi uuden käskyttäjän ja tilanne jatkuisi uudessa suhteessasi.

Selkärankaa nainen, arvosta itseäsi ja jos joku toinen ei arvosta, niin et tarvitse häntä.

Vierailija
30/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlaista ja se loppui vasta, kun heitin miehen ulos konkreettisesti. Eli kun asunto oli minun, niin häädin ulos, oli nukkunut työpaikan sohvalla. Laitoin perään viestin, että keskustelemme eromahdollisuudesta seuraavana päivänä klo x. Lisäksi linkkejä henkisesti väkivaltaisen miehen terapia-aineistoon. Tuli hyvin sovinnollisena takaisin ja on pysynyt normaalina. Tuo onnä mieheltä siis alistamista ja vallankäyttöä. Ikäbä kyllä taipumus siihen pysyy ja tiedän, että se uusisi isolla todennäköisyydellä, jos sitoutumisen aste nousisi eli jos esim tekisimme yhteisen taloudellisen sitoumuksen vaikkapa asuntoon tai saisimme lapsia. Veikkaan, että ap on nuori ja toivoo vielä omaa perhettä, joten hänen olisi paras erota heti eikä hukata elämästään vuosia kus1päähän.

Vierailija
31/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/nettikurssit/tunnekeskeinen-parisu…

Nuo jutut sopivat normaaleihin parisuhteisiin, eivät niihin, joissa toinen on väkivaltainen kuten ap:n mies.

Vierailija
32/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdeväkivallan tsustalla on aina EPÄKUNNIOITUS toista kohtaan. Se on asenne, ei tunne. Toistan, se on ajattelua ja tietoista asennoitumista, järkipuolen juttu, ei tunnepuilen asia. Siksi mies kykeni edittämään alussa mukavaa. Hän tiesi, että ap ei alkaisi suhteeseen, jos kohtelisi tätä näin halveksivasti. Nyt sitoutumisen asteen lisäännyttyä hän päättelee ap:n olevan tarpeeksi nalkissa. Hmies on siis antanut itselleen luvan kohdella toista huonosti. Kyllä. Hän tekee sen tietoisesti ja tshallaan.

Ap tilaa kirja Why does he do that? Inside the minds of angry and controlling men. Sen on kirjoittanut miespuolinen parisuhdeterapeutti.

Vierailija
33/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, olisi kysyä mieheltä suoraan, että mistä on kyse?

Hei, minusta meidän keskustelu on nykyään sitä, että sinä piikittelet minua, mistä se johtuu? Onko piikittely oire siitä, että meillä on asiat huonosti, me ei osata puhua oikeista asioista ja siksi piikittelet minua kun sinulla on paha olla? Vai oletko kyllästynyt meidän suhteeseen ja haluat erota? Vai onko kyse pelkästään sinusta, onko sinulla stressiä tai tyytymättömyyttä johonkin?

Minullakin on paha olo johtuen piikittelystä. Se ei ole minusta reilua. Nostan nyt kissan pöydälle, että ainakin yritettäisiin puhua ja ratkaista asia yhdessä. En halua elää enään näin, joku ratkaisu meidän täytyy tehdä yhdessä. Mieti asiaa ja jutellaan vähän myöhemmin. Joku ratkaisu tähän piikittelyyn täytyy tehdä tässä parin kuukauden aikana, näin tämä meidän suhde ei tule toimimaan.

Lyhyemmin kannattaa sanoa mutta nämä asiat minä ainakin sanoisin.

Vierailija
34/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, minusta meidän keskustelu on nykyään sitä, että sinä piikittelet minua, mistä se johtuu? Onko piikittely oire siitä, että meillä on asiat huonosti, me ei osata puhua oikeista asioista ja siksi piikittelet minua kun sinulla on paha olla? Vai oletko kyllästynyt meidän suhteeseen ja haluat erota? Vai onko kyse pelkästään sinusta, onko sinulla stressiä tai tyytymättömyyttä johonkin?

Minullakin on paha olo johtuen piikittelystä. Se ei ole minusta reilua. Nostan nyt kissan pöydälle, että ainakin yritettäisiin puhua ja ratkaista asia yhdessä. En halua elää enään näin, joku ratkaisu meidän täytyy tehdä yhdessä. Mieti asiaa ja jutellaan vähän myöhemmin. Joku ratkaisu tähän piikittelyyn täytyy tehdä tässä parin kuukauden aikana, näin tämä meidän suhde ei tule toimimaan.

Komppaan tätä, kannattaa puhua asiat selviksi, meistä harva on ajatusten lukija.

Ota asia esille kun tilanne ei ole päällä. Esität asiasi rauhallisesti ja vakuuttavasti.

Ja tosiaan on hyvä sanoa, että mieti asiaa, puhutaan sitten kun olet valmis. Tällöin toinen saa ajattelu aikaa ja sinä saat luultavimmin haluamasi vastauksen, etkä jotain välttelevää tölväisyä.

Vierailija
35/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole keskustelua. Aikuiselle ihmiselle syötetään kasa valmiita vastauksia. Ei mitään järkeä. Kyllä miehen on ihan itse pystyttävä kertomaan, mistä käytöksensä johtuu, muutenhan puhumisesta ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
36/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme mieheni kanssa puhu toisillemme tai toisistamme rumasti. Ei olisi mitään järkeä olla yhdessä jos käytös toista kohtaan ei olisi arvostavaa tai totta. Minusta asiat on hyvä pitää yksinkertaisena. Puhut ja kohtelet nätisti, tykkäät minusta, ollaan yhdessä. Puhut ja kohtelet rumasti, et tykkää minusta, ei olla yhdessä. Toleranssi pari kuukautta.

Vierailija
37/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei ole keskustelua. Aikuiselle ihmiselle syötetään kasa valmiita vastauksia. Ei mitään järkeä. Kyllä miehen on ihan itse pystyttävä kertomaan, mistä käytöksensä johtuu, muutenhan puhumisesta ei ole mitään hyötyä.

Ongelma voi olla se ettei ole kokemusta puhua yhdessä. Jos mies on ilkeä niin tiedätkö sinä suoraan että a) hän ei halua vai b) osaa kertoa mistä on kyse. Siksi yrittäisin auttaa tabula rasa tilannetta arvaamalla kolme mahdollisesti lähintä syytä ja siitä miehen on helpompi kertoa asia on näin tai ei ole näin. Nämä ovat avaavia kysymyksiä, eivät valmiita vaihtoehtoja. Siksi tässä on järkeä, minun mielestäni. Ap:n mies ei vaikuta olevan lahjakas ja avoin keskustelija..

Itse olen ratkonut ongelmia kyselemällä ja auttamalla alkuun, herättämällä, antamalla aikaa, ehdottanut mistä minun mielestäni voisi olla kysymys. Varmaan olisin vielä sanonut etten tiedä mistä piikittelysi johtuu, näitä olen miettinyt, kerro sinä minulle.

Sori, jos ei tämä tyydytä vaativaa keskustelijaa, en paremminkaan osaa käsitellä asiaa.

Vierailija
38/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies aivan varmasti tietää, mitä tekee, eli mielestäni keskusteleminen on tässä tilanteessa aivan turhaa ja väärä vaihtoehto. Ap laittaa omat rajat selväksi, häntä ei kohdella noin piste, ja ottaa etäisyyttä, tai päättää suhteen. Ei tuolla lailla käyttäytyvien ihmisten kanssa voi keskustella, koska käytös on tahallista ja tarkoituksellista alistamista ja kiusaamista. Oman aseman parantaminen onnistuu vain kunnioituksen vaatimisella ja rajojen asettamisella- ihan samalla lailla kuin koiraa kouluttaisi. Se on ainoa tapa onnistua ja onnistuu pitkällä tähtäimellä vain siten, että koko ajan on sama kuri ja järjestys päällä, muuten lipsuu taas entiseen. Sitten voi pohtia, kuinka mielekästä on ylipäätään olla parisuhteessa kus1pään kanssa.

Vierailija
39/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma voi olla se ettei ole kokemusta puhua yhdessä. Jos mies on ilkeä niin tiedätkö sinä suoraan että a) hän ei halua vai b) osaa kertoa mistä on kyse. Siksi yrittäisin auttaa tabula rasa tilannetta arvaamalla kolme mahdollisesti lähintä syytä ja siitä miehen on helpompi kertoa asia on näin tai ei ole näin. Nämä ovat avaavia kysymyksiä, eivät valmiita vaihtoehtoja. Siksi tässä on järkeä, minun mielestäni. Ap:n mies ei vaikuta olevan lahjakas ja avoin keskustelija..

Itse olen ratkonut ongelmia kyselemällä ja auttamalla alkuun, herättämällä, antamalla aikaa, ehdottanut mistä minun mielestäni voisi olla kysymys. Varmaan olisin vielä sanonut etten tiedä mistä piikittelysi johtuu, näitä olen miettinyt, kerro sinä minulle.

Sori, jos ei tämä tyydytä vaativaa keskustelijaa, en paremminkaan osaa käsitellä asiaa.

Miehenä voin sanoa, että tuo sinun tapasi kuulostaa hyvältä. Voi olla, ettei nies itsekään tiedosta vielä, miksi hän piikittelee noin paljon. Se, että saa aluksi miettimään asiaa vaikka itsekseen on eteenpäin. Sitten myöhemmin ehkä osaa jo keskustella ja antaa vastauksia, mistä se v*ttuilu johtuu, ja miten siitä voisi päästä eroon.

Vierailija
40/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies aivan varmasti tietää, mitä tekee, eli mielestäni keskusteleminen on tässä tilanteessa aivan turhaa ja väärä vaihtoehto. Ap laittaa omat rajat selväksi, häntä ei kohdella noin piste, ja ottaa etäisyyttä, tai päättää suhteen. Ei tuolla lailla käyttäytyvien ihmisten kanssa voi keskustella, koska käytös on tahallista ja tarkoituksellista alistamista ja kiusaamista. Oman aseman parantaminen onnistuu vain kunnioituksen vaatimisella ja rajojen asettamisella- ihan samalla lailla kuin koiraa kouluttaisi. Se on ainoa tapa onnistua ja onnistuu pitkällä tähtäimellä vain siten, että koko ajan on sama kuri ja järjestys päällä, muuten lipsuu taas entiseen. Sitten voi pohtia, kuinka mielekästä on ylipäätään olla parisuhteessa kus1pään kanssa.

Tämä.

Noilla, jotka kehottavat hyysäämään miestä olettaen, ettei hän osaa keskustella, ei ole kokemusta väkivaltaisista ihmisistä.

Tuo mitä ap kuvaa on oikein klassinen koulukirjaesimerkki siitä, miten parisuhdeväkivalta kehittyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän