Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu miehen piikittely

Vierailija
23.01.2018 |

Olen ihan ihmeissäni kun ennen mukava mies alkanut heittää ihme piikkeejä minulle. Yksi vaikka että taaskos jonkun rätin ostit. Piikkejä tulee ihan kaikissa asioissa. Jos roskis vaikka kaatui niin olinpa huolimaton kun en valvonut asiaa. Tai käy ihan mitä tahansa niin syy kaivetaan minusta. Jos auto vaikka lähtee liukkaalla, minulla oli turhan raskas kaasujalka. Tai jos myöhästyn niin empä katsonut kelloa. Alkaa käydä raskaaksi kun koko ajan tulee joku piikki. Tai sitten en ymmärrä tätä, mutta miksi en saisi ostaa jotain rättiä, töissä käyvä ihminen. Pitäisikö minun vetää päälle samat vaatteet kuin 20 v sitten joka työpäivä loppuelämäni. Miksi miehille on niin kova pala jos nainen haluaa pukeutua hyvin ja ostaa välillä uutta.

En ole kuitenkaan mikään hamsteri jonka kaapit tursuisi kaikkea.

Ahdistaa tällaine kui ei ikinä kuule vaikka että ompa kiva paita sinulla. Eikä kyse ole vain vaatteista vaan piikkejä tulee vaikka valmistamastani ruoasta, liian rasvaista, liian kuumaa, liian sitä ja tätä.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Negatiivinen ihminen. Mieti mihin sellaista tarvitset.

Vierailija
2/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea aloitusta, mutta suosittelen kasvattamaan paksumman nahan ja hölläämään pipoa.

Mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut lukea aloitusta, mutta suosittelen kasvattamaan paksumman nahan ja hölläämään pipoa.

Mies

Vaan että kestäisi tuollaista nipottajaa? Minä kyllä suosittelen hankkiutumaan pikaisesti eroon elämän latistajasta.

Vierailija
4/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies koettelee rajojasi, tai on epävarma itsestään/suhteesta ja yrittää musertaa itsetuntoasi. En olisi tuollaisen mieslapsen kanssa.

Vierailija
5/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ihan samanlainen, alkoi lasten myötä ja pahenee vaan päivä päivältä, vuosi vuodelta. Oon ehdotellut terapiaa, jopa pariterapiaa, koittanut sanoa että musta tuntuu ikävältä kun nälvit ja piikittelet. Piikitellyt myös takaisin, se vain pahentaa, kaikki pahentaa. Ainoa mikä välillä toimii on totaali-ignooraaminen, eli olet kuin et kuulisi piikkejä. Se vaan on raskasta kun ensin se pahenee, kunnes pariksi päiväksi loppuu vain alkaakseen taas uudestaan. Haluaisin lähteä. Mutta pelkään miten lasten käy kun jäävät miehen kanssa ilman valvontaa. Kostaa varmasti lasten kautta, kiukuttelee sit heille. Nyt olen sentään paikalla miehen roska-astiana. 

Vierailija
6/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat ostella itsellesi vaatteita? Tuntuu jotenkin, että haluat näyttää hyvältä muita miehiä varten.

7/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa ap. 

Parisuhteen monet kompastuskivet liittyvät kommunikaatioon. Helpostikin jompikumpi tai molemmat ryhtyvät käyttämään ikävänsävyistä viestintää (kuten piikittely), sen sijaan, että ilmaisisi oikeasti tunteitaan ja tarpeitaan. Piikittely on sinäviestiä käyttävää kontrollointia ja arvostelua. Kun taas minäviesti onkin tavallaan haastavampaa: siinä otetaan itse vastuu siitä, mitä toivoo toiselta ja miltä tuntuu. 

Kuulostaako siltä, että välillänne vaietaan oikeista asioista? Miten voisitte muuttaa kommunikaatiota avoimempaan suuntaan? Miten voit ottaa rakentavasti puheeksi sen, ettet halua kuunnella jatkuvaa piikittelyä mutta sen sijaan haluaisit kuulla mitä puolisosi oikeasti ajattelee ja tuntee suhteessanne. Ikään kuin missä mennään? Avoin puhe lisää läheisyyttä, läheisyys lisää kiintymystä, kiintymys taas karkottaa ilkeät puheet. Mitä ajattelet tästä?

Vierailija
8/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mies ihan väärässäkään ole joka asiassa. :D

Jos auto vaikka lähtee liukkaalla, minulla oli turhan raskas kaasujalka. Tai jos myöhästyn niin empä katsonut kelloa... eikä se ole järkevää niitä vaatteitakaan ylitarpeen ostaa.

Vierailija
9/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltsu?

Vierailija
10/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumppaniasi painaa pieni pippeli ja/tai naismainen tapa motkottaa pikkuasioista ja/tai pikkuhitlerimäinen pienen piirin terrorisointi -syndrooma

Vierailija
11/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nisti.

Vierailija
12/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos auto vaikka lähtee liukkaalla, minulla oli turhan raskas kaasujalka. Tai jos myöhästyn niin empä katsonut kelloa... eikä se ole järkevää niitä vaatteitakaan ylitarpeen ostaa.

Tosiaan kenen vika se on jos myöhästyt? Miehenkö? Tai jos auto lähtee lapasesta vauhtia on ollut liikaa tilanteeseen nähden. Sinunkin tulisi muistaa, että parisuhde on kahden kauppa, jossa pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan tulisi miettiä olisiko kummassakin vikaa.

Vierailija
13/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan kenen vika se on jos myöhästyt? Miehenkö? Tai jos auto lähtee lapasesta vauhtia on ollut liikaa tilanteeseen nähden. Sinunkin tulisi muistaa, että parisuhde on kahden kauppa, jossa pelkän yhden osapuolen syyttelyn sijaan tulisi miettiä olisiko kummassakin vikaa.

Mutta vain typerys huomauttelee tuollaisista asioista.

Vierailija
14/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaava on se, että ensin on stressi. Sitten ärtymys. Sitten sitä puretaan minuun näykkimällä. Kunnes suutun ja tulee palaveri. Sitten nöyrtyy, ja keskittyy stressiin, rentoutuu vähän. Mutta stressiä on enemmän kuin sitä pystyy järkevästi käsittelemään. Suhde on kuitenkin syventynyt tässä kiertokulussa, ja stressinsietokin parantunut. Kuitenkin, mikään suhteenlujittuminen ei kompensoi sitä, jos stressiä vain on yli kaiken kohtuuden loputtomiin.

Vierailija
15/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähättelevää alistamista, kokemusta on. Itsetunnon murskaamista. Henkistä väkivaltaa. Se pahenee ajan mittaan. Mies kokee olensa yläpuolellasi ja siksi tulee ongelmia, jos puhut hänelle samaan sävyyn, sillä hänellä on siihen ylempänä mielestään yksinoikeus.

Vierailija
16/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten minua ihmetyttää myös sekin, kun hän korostaa nimellä jos joku on tehnyt jotain hyvää ruokaa vaikka, mutts ei vahingossakaan mainitse minua. Saattaa sanoa vaikka että " Kaisa" oli tehnyt hyviä leipomuksia viime juhliin kaveriporukassa

,mutta minua ei mainita ikinä.

Tietysti saa sanoa mitä haluaa mutta ihmettelen että minut sivuutetaan aina täysin keskustelusta tai mitä minä sain aikaan.

Tuntuu se jotenkin pahalta kun muista puhutaan hyvää ja minä saan piikkejä.

Vaikka joku kaveri myöhästyisi töistä niin hän saa kuittauksen että no siinähän odottavat sitten. Jos minä myöhästyn niin sanotaan kohta saat potkut.

Toki ne ovat minun vikoja enkä sitä kiellä mutta jos joku muu rikkoo jotain sääntöä tai lakia niin siihen suhtaudutaan että sattuuhan sitä.

Tuntuu että minut on sivuutettu täysin parisuhteessa. Jos vaikka roskis on viemättä, tulee kuitti mikä täällä haisee ja etkö ole vienyt. Eikö siis nykymiehet osaa roskistakaan kantaa enää ulos vaan se on naisen tehtävä?

Vierailija
17/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli joskus myös samaa, mutta se loppui kun aloin vastata samalla tavalla. Aikani siis kuuntelin ja sitten sanoin rumasti. Ja sanoin toisen ja kolmannenkin kerran. Sanoin hänelle myös, että täältä pesee kyllä jos sitä haluat, että voidaan kyllä olla tarvittaessa vaikka vihamiehiä ja kettuilla toiselle aina ja ikuisesti. Katsoin häntä tiukasti ja ehdottomasti silmiin ja kyllä mies tietää, että siinä ei kannata enää silloin alkaa mitään, koska en peräänny. Minut on opetettu lapsena kiltiksi, mutta myös pitämään puoliani. Muutaman kerran mies on sitä yrittänyt, mutta en mene enää siihen kierteeseen ollenkaan. Olen myös ihan selkeästi ilmoittanut hänelle, että on muitakin vaihtoehtoja kuin tämä avioliitto.

Mies yritti kans selittää asiaa stressillä, mutta ei se mene läpi. N43

Vierailija
18/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirkkoSisko kirjoitti:

Heippa ap. 

Parisuhteen monet kompastuskivet liittyvät kommunikaatioon. Helpostikin jompikumpi tai molemmat ryhtyvät käyttämään ikävänsävyistä viestintää (kuten piikittely), sen sijaan, että ilmaisisi oikeasti tunteitaan ja tarpeitaan. Piikittely on sinäviestiä käyttävää kontrollointia ja arvostelua. Kun taas minäviesti onkin tavallaan haastavampaa: siinä otetaan itse vastuu siitä, mitä toivoo toiselta ja miltä tuntuu. 

Kuulostaako siltä, että välillänne vaietaan oikeista asioista? Miten voisitte muuttaa kommunikaatiota avoimempaan suuntaan? Miten voit ottaa rakentavasti puheeksi sen, ettet halua kuunnella jatkuvaa piikittelyä mutta sen sijaan haluaisit kuulla mitä puolisosi oikeasti ajattelee ja tuntee suhteessanne. Ikään kuin missä mennään? Avoin puhe lisää läheisyyttä, läheisyys lisää kiintymystä, kiintymys taas karkottaa ilkeät puheet. Mitä ajattelet tästä?

Tai sitten vaan on k*päisiä ihmisiä olemassa, joihin ei tälläinen liibalaaba tehoa. Sorkke vaan Sissukka.

Ei ap

Vierailija
19/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kommentaattori ja arvostelija se miehesi muka sinulle on? Sanot sille, että et jaksa enää yhtään kuunnella vittuilua.

Vierailija
20/75 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No selvästikin teidän suhteen kuherruskuukausi eli se alun kiimavaihe on ohi. On joko jollakin tavoin pettynyt sinuun ja teidän suhteeseen nyt kun tarkastelee sitä ilman niitä alun vaaleanpunaisia silmälaseja, tai sitten on vaan v-mäinen tyyppi joka kohtelee noin kaikkia. Kuinka puhuu esim. äidilleen tai yleensä muille? Olet myös liian alistuva ja hän käyttää sitä sumeilematta hyväkseen. Ennen hän sai kiksit seksistä kanssasi ja nyt siitä kun otat kiltisti verbaalista paskaa niskaan. Jos alistut niin kaltoinkohtelu vaan pahenee alun myötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi