Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en jaksa tätä kaaoskämppää!

Vierailija
23.01.2018 |

Valtavasti tavaraa ja vaatetta sekä paperisälää. En jaksa.
Voimia ei ole kuin äärimmäisen harvoin raivaamiseen.
Miten selvitä?

Kommentit (653)

Vierailija
421/653 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon jo vakavissani ammattilaistakin miettinyt mutta pitäis ensin siivota..

Ja ehkä yksi kaveri vois tulla jos kysyn.

Tosin se kerran heitti rahanarvoiset paperit pois eli tuli tappiota.

Siivota ennen kuin siivoja tulee? Miksi? Eikö se oo vähän sama asia kuin leikata hiukset ennen kuin menee kampaajalle? Ja mikä voi olla rahanarvoista paperia, ellei 7 oikein lottokuponkia lasketa?

Sairaanhoitokorvauslaput.

Vierailija
422/653 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on myös liikaa kamaa. Minulla ongelma on se, että tiedän lasten vaatteilla, leluilla ja kirjoilla voivan saada kirpparilla monta sataa. Kuitenkin aina vetkuttelen vuosia kirpparipöydän kanssa, koska on niin kamalaa puuhaa käydä tavaravuoria läpi, pestä, karsia ja hinnoitella. Käydä kirpparilla siistimässä pöytää ja jännittämässä onko mitään mennyt. Yleensä saa kantaa kolmasosan takaisin kotiin. Siihen hommaan menee paljon aikaa ja hermoja. Ja jos elämässä on muuta kiirettä, ei tule ryhdyttyä.

Suurimmalle osalle ihmisiä kirpparimyynti on mukava harrastus, joka sopii esim, kotäitivuosille. Osalla se on tapa huijata itseään uskomaan, että shoppailee järkevästi, koska saa osan muka takaisin kirpparilla (kun ei laske omalle työlle arvoa). 

Tiedän, että palstalla on ihmisiä, joille 100 euroa on iso raha, mutta tavalliselle työssä käyvälle se ei ole useinkaan sen väärti, jos ja kun aika ja jaksaminen on muutenkin kortilla. Paljon järkevämpää on vaikka käydä kävelyllä metsässä se aika, minkä pulaisi tavaroiden kanssa ja siten ylläpitää työkuntoa ja jaksamista. 

Paljon, paljon taloudellisempaa melkein jokaiselle olisi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen kaikki rahan arvoinen ja lakata shoppailemasta turhaa. Ei ole monta ale-laarista kaivettua hutiostosta, jonka jättää tekemättä ja kas, on säästänyt saman sata euroa ilman pienintä vaivaa.

Mietin vuosia myös, että ei "kannata" vain antaa kaikkea pois, mutta sitten aloin laskemaan sen hintaa, että en koskaan löydä kodistani mitään, että kaikki on aina vähän hankalaa ja lomat järjestäen siivoan sekavia komeroita. Miksi haluaisin elää elämäni näin?

Nyt siis useamman kerran vuodessa lahjoitan turhan SPR:n konttiin. Jos tavara on oikein hyvää, mietin hykerrellen, miten kivaa on, että joku tekee oikein löydön etsiessään juuri sellaista tavaraa. Minä taas pikkuhiljaa alan löytää kodistani, mitä milloinkin tarvitsen. Pitkä tie tämä on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/653 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lista voi sopia kirjoittajalle.

Ei sen tarvitse muille sopia.

Eikä jonkun muun listan tarvitse sopia aloittajalle.

Sen kirjoittaja tuntui kyllä luulevan, jokin erikoisliesi on nykyään kaikilla. Se on väärä luulo.

Ihan turvallisuus -asioissa huomiota vedenkeitin vs kattila liedellä:

Vedenkeitin katkaisee itse oman virtansa eikä ole vaaraa, kattila jäisi epähuomiossa höyryämään itsensä tyhjäksi ja palaisi käytännössä pilalle tai ikävämpää.

Lapsi- tai vanhusperheissä tai käsistään ym huonokuntoisten perheissä ehdoton. Millaisesta tahansa kattilasta kuumien vesien kaatelu päivittäisenä on turvallisuusriski ja etenkin em ryhmillä.

En muista minkähän määrän kattiloita minä hajamielinen poltinkaan pohjaan ennen kuin sain ensimmäisen vedenkeittimen!

Olen itse pikkulapsena onnistunut vetämään puuhellalta kiehuvat vedet päälleni eikä ollut kivuton kiva seikkailu.

Muu on makuasia mutta turvallisuusasioissa ei kannata mennä päättömiin.

Vierailija
424/653 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tapana myydä tavaraa, enimmäkseen vaatteita, kirpparilla. Minulla on valtavasti vaatteita, ihan vaan tiedoksi. Lisäksi myin jotain astiastoja, koriste-esineitä, soittimia jne.

Sain niistä ihan kivasti rahaa.

Mutta se stressi. Se, että käyt läpi, hinnoittelet, laputat ja liputat, siivoat, pussitat, viet ja järjestelet. Sen jälkeen joka *** päivä käyt siivoamassa räjähtäneen pöydän ja tavarat.

Sitten katsot kuinka joku elämänsä ehtoolla oleva täti-ihminen heittelee tavaroitasi sinne tänne ja jättää puolet seuraavaan looshiin.

Ja saat siitä rahaa. Ja viet loput roskiin/lahjoitukseen.

Ja tajuat, että ei enää koskaan. Jatkossa suoraan roskiin/lahjoitukseen.

Vierailija
425/653 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papereista semmoinen vinkki että ota kuva kaikista  ja heitä paperit roskiin, siirrä tämän jälkeen kuvat koneelle kansioon tai muistitikulle.  Vie vähemmän tilaan ja on helpompi säilyttää ja plärätä mitkä on tarpeellisia säilyttää. Siitä on hyvä aloittaa. :)

Vierailija
426/653 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo melkein tosissani harkinnut sitä ammattijärjestäjää mutta rahatilanne on tosi huono.

Lisäksi pitäisi siivota ensin.

Täällä on pölyä ja vaikka mitä nurkissa.

Ap

Aloita lehdistä..kaikki sanoma ja aikakauslehdet ja käsityölehdet roskiin heti.

Seuraavana päivänä kaikki koriste esineet myös jouluvalot , joita säilytät laatikoissa roskiin(en usko että sul on arabian papukaijakannuja kaapit väärällään)

3. päivä..kaikki rikkinäiset ja venyneet yli 2 vuotta vanhat vaatteet roskkin (en usko että jaksat organisoida kirppistä)

4. Pilkottaako valo ikkunoista? Pese ikkunat (tosi palkitsevaa)

5. lepää 3 päivää

6. Imuroi ja pyyhi pölyt(näät ne paremmin kun ikkunat puhtaat

7.Osta mappi, ja laita siihen aina laskut kun niitä tulee..aina

No en kai minä käyttöesineitä roskiin laita!

Juuri tammikuussa pelastin kassillisen hyvää joulutavaraa roskista.

Ja sitten ihmetellään, kun kämppä on kaaoksessa ja pursuaa tavaraa. 

Vierailija
427/653 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tulee kolme eri sisustuslehteä ja kodissamme on kauniita design-kalusteita. Rakastan kauneutta, siisteyttä ja selkeyttä. MUTTA siltikin kotimme on aivan nurin.

... Tälläkin hetkellä esim. joulukortit ovat vielä seinällä ja nuupahtanut joulutähti odottaa olohuoneessa uloslemppaajaa.

Roskapussi käteen, kortit seinältä suoraan pussiin, samoin joulutähti olohuoneesta. 

Menee noin minuutti. 

Vierailija
428/653 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen ostanut tavaran, olen mieltänyt sen kuluksi. Autoa lukuun ottamatta en mieti minkään esineen jälleenmyyntiarvoa. Näin vaatteet on helppo laittaa Fidalle/SPR:lle, samoin hyväkuntoiset käyttöesineet tai lahjoittaa ystäville ja tutuille kuten kosmetiikan hutiostot jne.

Joskus harvoin myyn jonkun yksittäisen esineen, joka on oikeasti haluttu esim. Dyson, joka oli vain vuoden vanha.

Vierailija
429/653 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin, tuun siivoomaan? Ärsyttää vaan kiillotella samoja pöytäpintoja kotona päivästä toiseen, sotkua ei synny kun yksin asun ja siivousfriikkinä korjaan vieraidenkin sotkut saman tien.

Omistin joskus siivousfirman ja tein myös paljon ns. tärkeämpien (enemmän maksavien) asiakkaiden siivouksia, raivaussiivoukset oli omia henkilökohtaisia suosikkikohteitani. 

Vierailija
430/653 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo melkein tosissani harkinnut sitä ammattijärjestäjää mutta rahatilanne on tosi huono.

Ap

Seuraavana päivänä kaikki koriste esineet myös jouluvalot , joita säilytät laatikoissa roskiin(en usko että sul on arabian papukaijakannuja kaapit väärällään)

3. päivä..kaikki rikkinäiset ja venyneet yli 2 vuotta vanhat vaatteet roskkin (en usko että jaksat organisoida kirppistä)

5. lepää 3 päivää

Ja sitten ihmetellään miksi kaatopaikat pursuaa tavaraa ja meinaa tulvia yli.

On muitakin paikkoja tavaroille kuin roskis. Uskokaa jo, kaikki tässä ketjussa vastanneet eivät asu missään himohastraajien kodeissa, joista puolet on sitä roskaa. Monilla on ihan ehjää ja käyttökelpoista tavaraa. Se on fiksumpaa antaa kiertoon kuin täyttää kaatopaikkoja.

Vierailija
431/653 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kai vastavirtahippi, kun vähän jemmaan käyttötavaroita, jotka järjestyksessä mahtuvat kaappeihin. Esim. vaatteet, pyyhkeet ja lakanat pyrin käyttämään loppuun, koska haluan säästää rahaa ja vähentää kulutustani. On ylellistä, kun vaatteen hajotessa/ kankaan kuluessa puhki, voin vain ottaa omasta kaapistani korvaavan eikä vieläkään tarvitse mennä kauppaan. En myöskään tavoittele täydellistä vaatekaappia/sisustusta enkä täydellistä elämää. Haaveilen matkustamisesta ja työnteon lopettamisesta hyvissä ajoin ennen eläkeikää.

Vierailija
432/653 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin, tuun siivoomaan? Ärsyttää vaan kiillotella samoja pöytäpintoja kotona päivästä toiseen, sotkua ei synny kun yksin asun ja siivousfriikkinä korjaan vieraidenkin sotkut saman tien.

Omistin joskus siivousfirman ja tein myös paljon ns. tärkeämpien (enemmän maksavien) asiakkaiden siivouksia, raivaussiivoukset oli omia henkilökohtaisia suosikkikohteitani. 

Pk-seutu. Täytyy ensin siivota jos joku olisi tulossa. Tällä hetkellä olen taas aika poikki.

Vierailija
433/653 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

5. lepää 3 päivää

Mä vein ne joulutavarat vinttiin.

Vierailija
434/653 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se joka sai siivottua siivouskaapin vähän vahingossa. Ja kuivakaapin. Sitten sain jopa kirjahyllyt imuroitua.

Eilen sain käytyä 3 koneellisen verran jopa pyykillä. Enimmät pikkupyykit pois muun isomman tieltä ensin. Sain ensinnäkin niitä löydettyä ja koottua ja löysin aiemmin johonkin pussiin pestäviksi jemmaamiani. Löysin yhden perheenjäsenen paikoista myös, tein ratsian. Sängyn altakin voi joskus löytyä monenlaista kun eräistä kyse 😉

En ollut jaksanut käydä pyykillä. Olin viimeksi käynyt joulukuun puolivälissä. Ei sitten ollut tietysti heti tarvetta. Sairastuin pahasti kuukaudeksi. Olen ollut aivan sippi.

Koirakin oli juoksussa ja nyt on 2 täkkiä ja 2 pussilakanaa ihan veressä. On pakko alkaa pyykille, yrittää edes. Edes nuo pikkupyykit ja nuo veriset.

Sitä vain alkoi kelata päässä, noita saa pestä useampaan kertaan jotta ne lähtevät. Minulla ei ole pesulaan varaa toimittaa. Tiedän, kun siinä menee aikaa, väsyy ja hermostuu, kun ei mistään heti tule puhdasta. Vähänkään pinttymään päässyt veri...

Mietin että parasta olisi kuitenkin ensin pestä jotain niitä, mistä tulee myös kerralla puhdasta ja siten saisi likapyykin kasan määrää silminnähden ALAS. Jonain seuraavana päivänä sitten ne moneen kertaan pyöritettävät joista hermostuu ja tulee paha mieli ja väsymys.

Oli kyllä muuten todella hyvä, sain sen siivouskaapin järjestettyä. Löytämäni vara- pesuaine meni käyttöön. Samoin pesupussit ja pyykkipojat.

Niitä pyykkipoikiakin käsittämättömästi tänään löysin lisää keittiön laatikosta, missä oli vispilöitä, kauhoja ym. Ei pienintä ideaa miten niitä sinne oli joutunut 😨

Olin etsiskelemässä teesihtiä löydettyäni viime viikolla kuivakaapin tyhjennyksen yhteydessä kunnollista irtoteetä ...

Eli kun vahingossa siivoaa siivouskaapin, löytää perin tarpeellista pesuainetta loppuneen tilalle ja pääsee purkamaan pyykkisumaa.

Kun siivoaa kuivakaapin, löytää käyttämättömän paketin kunnon teetä, tarvitsee teesihtiä ja etsii sitä laatikosta, löytää vielä lisää pyykkipoikia pyykkipoikapussiin pyykille.

Löysin myös Orthexin valkoisen pikkukipon kannen ja kynsiviiloja sekä kadonneen koiran metallikamman.

Ihmeelliset ovat tavaran tiet ja kaikki tiet tuntuvat vievän "Roomaan".

*puistaa päätä*.

Hidasta.

Ei mahda mitään. Pitää luopua entisestä kerrallarepäisemisen ja aikaansaamisen ajatustavasta. Minulla ei yksinkertaisesti sairas ja huonostivoiva kroppa kestä sitä alkuunkaan enää. Ei lyyti kirjoita. Yhden tunteroisen pyykkivuoron 3 koneellisen vuoksi

tapahtunut ravaaminen teki minusta ihan selvän, vaikka pyykkituvalla kuljetaan tasan vain hissillä.

Mutta jotain sain aikaan. Ei tarvitsekaan saada aikaan kaikkea tai paljon, kunhan saa joskus edes jotain. Toivottavasti jossain vaiheessa päivittäin jotain. Nauttisin niin kovasti siitä, ettei olisi MITÄÄN kassassa ja saisi kaikki tehtyä pois samoin tein ... unelmia, unelmia.

Vierailija
435/653 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

5. lepää 3 päivää

Pursuaako vintti tavaraa?

Vierailija
436/653 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

5. lepää 3 päivää

Pursuaako vintti tavaraa?

No aika paljon.

Vierailija
437/653 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin.

Tänään taas saatu pyykättyä lisää.

Nyt on penkomisen ja likaisten löytymisen sekä pyykin seurauksena puhtaita alusvaatteita ja puseroita käytettävissä edes se, mitä niitä nyt edes on olemassa. Sain loput lakanat yhtä pahinta tapausta lukuunottamatta jo pestyä. Etenin enemmän kuin kuvittelin saavani tehtyä. Joskus näinkin päin (tietysti on vielä parille päivää pestävää).

WAU.

Hyvä minä!!! 😊

Oli vähän kiperät paikat jo. Minulla on hyvin hyvin vähän vaatetta eikä ollut mitään aluspaitaa, T-paitaa eikä puseroa ylle puhdasta ...

Jouduinkin käymään pyykillä neuletakki päällä kiirehtien hissistä pyykkitupaan sormet ristissä toivoen, etteivät napit petä rappukäytävässä kriittisesti jonkun tullessa vastaan, koska alla oli paljas nahka.

On kai se aika kaaos, kun likaiset pyykitkin ovat niin hukassa, luulee, ei yksinkertaisesti ole enää senkään vertaa vaatteita, mitä pitäisi olla.

Osansa ongelmaa on siinä, on liian vähän, eikä liian paljon. Vain niin "hukassa". Sekaisin.

Mutta tänään näin.

Operaatio Putsi vol jotain Raportti Loppu

Vierailija
438/653 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä sama tilanne.

Papereiden karsimisesta oli melko helppoa aloittaa. Niiden kohdalla on helppo päättää tarvitaanko vai eikö. Muiden tavaroiden suhteen hankalampaa tehdä päätöksiä.

Itse asiassa aika helppoa, kun et mieti asiaa liikoja, vaan annat mennä intuitiolla, tarvitsetko tätä ja tätä tavaraa vai et. Kyllä sen tietää alitajuisesti, onko jokin tavara säilyttämisen arvoinen vai ei.

Vierailija
439/653 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löydän edullisesti keittiöön yhden hyllystön tai kaapin?

Siten saisin nuo "leijuvat" esineet paikalleen.

Vierailija
440/653 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarvitsosin 1kpl tietynkokoista puuhyllyä. Uuden hyllyn kaappiin.

Mistä kummasta sellaisen Oulussa hankkia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kolme