Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävimme adoptioneuvonnassa ja meidät ylipuhuttiin jättämään adoptio

Vierailija
15.04.2006 |

Sossut sanoivat, että kansainvälisillä adoptioilla on usein tuhoisat vaikutukset adoptoidun identiteettiin. Että lapset ruotsalaistutkimusten mukaan pitävät toiseen maahan adoptoimista itse huonona asiana. Heidät on revitty juuriltaan ja he eivät sopeudu mihinkään.

Olin aika järkyttynyt. Olin niin kovasti halunnut adoptoida, mutta nyt mieheni sanoi näiden puheiden jälkeen ehdottoman ein asialle.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkoklinikalla on adoptio-keskustelu, josta saa paljon tietoa.

Vierailija
62/63 |
16.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeus teillä on repiä lapsi omasta kulttuuristaan tänne kylmään Pohjolaan ja luulla, että hän tänne sopeutuisi ja tykkäisi täälä elää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko joku muu tästä jo ketjussa aiemmin kirjoittanut, en jaksa kokonaan lukea.

Mutta koko adoptiovalmennuksen pointtihan on " erotella jyvät akanoista" . Tarkoitus on tehdä selväksi vanhemmille, että lapsen kanssa ei ole ikinä vaivatonta ja helppoa vaan pitää ponnistella (näin on muuten biologisenkin lapsen kanssa).

Minusta voidaan siis todeta, että ap miehineen ei ole soveltuva adoptiovanhemmiksi. Ongelmat adoptiolasten kanssa ovat toiset kuin biologisten lasten kanssa, ja se pitää TIETENKIN adoptoivien vanhempien tajuta.

Itse tunnen kaksi erittäin onnellista adoptioperhettä, joissa lapsetkin vaikuttavat olevan täysin " kotonaan" . Kummatkin vanhemmat ovat olleet alusta asti auliisti opettamassa lapsille myös näiden omaa kulttuuria ja alkuperämaassa on vierailtu yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan