Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni olettaa rahojemme olevan yhteisiä

Vierailija
21.01.2018 |

Käyn töissä 1800E kuukausipalkalla, ja poikaystäväni on työtön. Asumme vuokralla kaksiossa, joten asumistuet ja mahdollinen toimeentulotuki on siis yhteinen. Emme tietenkään saa toimeentulotukea, koska palkkani on sen verran ja poikaystävän saa työttömyystukea. Hänen mielestään meidän pitäisi jakaa kaikki rahat, mutta omasta mielestäni minun pitäisi saada rahoista enemmän, kun teen töitä niiden eteen! Totta kai maksan vuokrasta enemmän, sillä ei poikaystäväni muuten voisi ostaa mitään ylimääräistä, mutta mielestäni sen pitäisi mennä niin, että minä maksan sen ylimääräisen osan, minkä saisimme asumistuesta. Hänen mielestään taas meidän pitäisi jakaa koko summa yhteisesti.

Olenko niuho, kun haluaisin kuitekin palkastani vähän ylimääräistä? Vuokran jälkeen muutenkaan ei jää paljon mitään, joten periaatteessa se olisi sama kuin en kävisi töissä. Olenko itsekäs ja onko poikaystäväni oikeassa...?

Kommentit (177)

Vierailija
101/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehellesi että menee töihin, sitten voi ostaa mitä haluaa!

Vierailija
102/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siis miehesi haluaa, että sinä ostelisit hänelle? Tai että hän saisi ostaa itselleen sun rahoilla?

Ei hän mitään erikoista kai ostelisi, ihan normaaliin käyttöön, mihin nyt ihmiset käyttää vapaa-ajalla rahaa. 

Onko siis niin, että sinä shoppailet sun rahoilla ja tulet kaupasta hymyssä suin, kun oot taas ostanut uudet kengät ja yrität oikein saada miehen tuntemaan kateutta sun työpaikasta ja rahoista?

En mä shoppaile, en ole ostanut vaatekaupoista mitään puoleen vuoteen, mutta hienoa että taas oletetaan, että rahat menee shoppailuun. Vaan esimerkiksi ehkäisyyn, terveyskuluihin ja piilolinsseihin yms. pakolliseen. Ja piilolinssit ei mulla ole huvin vuoksi, vaan työni vuoksi hankala käyttää laseja, vaikka sellaisetkin omistan.

Laittakaa sekä tulot että menot taulukkoon ja selvittäkää mitkä kuluista ovat pakollisia ja mitkä eivät. Ehkäisykin on molempien kulu, lisää se yhteismenoihin.  Vuokra, laskut, ruoka, muut pakolliset päivittäistavatat, ehkäisy, nämä vähennetään molempien yhteenlasketusta netosta. Sitten laskette molemmille ne pakolliset kulut, sinulle piilarit, matkat töihin, vaatteet, hygienia, terveyskulut jne. Miehelle samoin ihan sama lista pakollisista menoista. Ja kun nämä on laskettu, niin jää viihdekäyttöön loput. Sen voi jo jakaa esim. 1/3 sinun eduksesi. 

Tämä voisi kyllä olla hyvä kompromissi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Poikaystävä tai avomies ei ole aviomies, eikä työttömäsi kanssa kannatakkaan mennä naimisiin ennen kuin tämä saa työpaikan. Sinun ei pidä elättää käenpoikaasi. Vain avioliitossa puolisoilla on käyttöoikeus toistensa omaisuuteen ellei ole avioehtoa.

Vierailija
104/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoputa se miehesi töihin. On ilmeisesti nuori ja vetreä. Et anna sen loisia sun lompakolla, saattaa jäädä sinne ikuisiksi ajoiksi. Älä_koskaan_muuta työttömän kanssa yhteen! Jokaista voi elämä heitellä, mutta jos lähtökohtana on tämä niin parempi pitää huolta ensin itsestään ja etsiä tasoisensa(sic) kumppani.

Vierailija
105/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persaukisten ei pitäisi asua yhdessä.

Mielestäni en ole persaukinen, käyn töissä kuitenkin ja joo, palkka ei ole huima mutta kuitenkin verojen jälkeen 1800E. Eli mielestäsi jos on persaukinen ei saisi asua yhdessä ja maksaa erillisistä asunnoista? Mikä järki tuossa on. 

Kyllä olet persaukinen, jos ei rahat riitä avopuolison elättämiseen niin, että pitää tulla palstalle itkemään. Jos tienaisit enemmät tai todella välittäisit avopuolisostasi, niin tuskin ajattelisit asiaa kahta kertaa.

T. Ei sama kirjoittaja

En itke vaan pyydän mielipiteitä.

Vierailija
106/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni en ole persaukinen, käyn töissä kuitenkin ja joo, palkka ei ole huima mutta kuitenkin verojen jälkeen 1800E. Eli mielestäsi jos on persaukinen ei saisi asua yhdessä ja maksaa erillisistä asunnoista? Mikä järki tuossa on. 

Kyllä olet persaukinen, jos ei rahat riitä avopuolison elättämiseen niin, että pitää tulla palstalle itkemään. Jos tienaisit enemmät tai todella välittäisit avopuolisostasi, niin tuskin ajattelisit asiaa kahta kertaa.

T. Ei sama kirjoittaja

Kannattaa myös muistaa, että jossain vaiheessa miehesi voi tienata paljon enemmän kuin sinä nyt. Tai sinä voit olla se työtön. Jos et auta nyt miestä, mieskään ei tule auttamaan sinua silloin. Mut sä teet tietysti miten parhaaksi katsot.

Vierailija
107/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoputa se miehesi töihin. On ilmeisesti nuori ja vetreä. Et anna sen loisia sun lompakolla, saattaa jäädä sinne ikuisiksi ajoiksi. Älä_koskaan_muuta työttömän kanssa yhteen! Jokaista voi elämä heitellä, mutta jos lähtökohtana on tämä niin parempi pitää huolta ensin itsestään ja etsiä tasoisensa(sic) kumppani.

Olimme opiskelijoita kun muutimme yhteen ja juuri valmistuimme, kyllä hän kokoajan etsii töitä. Ei minua haittaa se siis yhtään, että häntä nyt tuen kun toisella on vähemmän rahaa ja olen itsekin ollut työttömänä ja tiedän ettei se ole helppoa. Ei töitä aina saa tuosta noin vaan. 

Vierailija
108/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ei sama kirjoittaja

Kannattaa myös muistaa, että jossain vaiheessa miehesi voi tienata paljon enemmän kuin sinä nyt. Tai sinä voit olla se työtön. Jos et auta nyt miestä, mieskään ei tule auttamaan sinua silloin. Mut sä teet tietysti miten parhaaksi katsot.

Luitko ollenkaan edes ensimmäistä viestiä? Kyllä minä autan miestäni yhteisissä menoissa, mutta haluaisin että pakollisten menojen jälkeen saisin vähän enemmän, sen sijaan että jaettaisiin se kokonaan puoliksi, koska kuitenkin käyn töissä. Ja myös käy se että jos hän saa töitä niin saa siitä itse enemmän. Se on vain reilua.

Vierailija
109/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on työtön ja opiskelee työmarkkinatuella ammattia itselleen. Minä olen töissä ja tuloni ovat nettona noin 2500€/kk. Minä maksan vuokrasta reilusti yli puolet, mutta muuten rahani ovat minun. Ostan kyllä paljon ruokaa, pesuaineet jne. Sähkölaskun ja vakuutusmaksun maksamme kuitenkin puoliksi.

Minua otti päähän se, että kun itse olin opiskelija, ei mies suostunut maksamaan isompaa osuutta vuokrasta, vaan minun opintotukeni meni aina kokonaan vuokraan. Tein sen verran töitä opintojen ohella, että sain pari sataa euroa kuukaudessa kasaan junalippuja ja ruokaa varten. Miehellä jäi tuolloin vuokran maksun jälkeen aina työkkärin rahasta itselleen noin 400€ käyttörahaa. Saimme tuolloin siis asumistukea.

Heti, kun minä menin töihin, mies vain oletti, että olisin maksanut suunnilleen koko vuokran. En suostunut ja muistutin siitä, ettei hän aikanaan suostunut edes hakemaan toimeentulotukea, vaikka olisimme olleet siihen oikeutettuja. Niinpä minun rahani ovat minun, eikä miehellä ole siihen mitään mukisemista. Maksan vuokrasta enemmän, mutta miehelläkin on oma osuutensa siinä. No, miehelläkin on nyt työpaikka tiedossa, eli meillä tämä köyhäily loppuu pian. Tosin, minun mielestäni, mies voisi myös tehdä töitäkin opintojen ohella, kuten minäkin jouduin tekemään...

Joskus tuntuu, että miehet olettavat naisten aina huolehtivan kaikesta ja kantavan enemmän vastuuta. Mitähän sitten tapahtuu, jos/kun saamme lapsen? Eikö lastenhoidossakin vastuu jää useimmiten enemmän naisen harteille? Toki poikkeuksiakin on, mutta nehän vain vahvistavat säännön.

Tuossa olet tehnyt ihan tietoisen valinnan jäädäksesi itsekkään ihmisen kanssa. Älkää ainakaan lapsia hankkiko.

Vierailija
110/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit maksaa poikaystäväsi menoja jos haluat, mutta on todella tökeröä poikkikselta vaatia rahojen jakamista puoliksi. Ehdotuksen pitäisi tulla sinun puoleltasi. Jos et halua jakaa, et jaa.

Samaa mieltä! AP:n poikaystävä on pummi ja lompakkoloinen.

Vierailija
111/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ei sama kirjoittaja

Luitko ollenkaan edes ensimmäistä viestiä? Kyllä minä autan miestäni yhteisissä menoissa, mutta haluaisin että pakollisten menojen jälkeen saisin vähän enemmän, sen sijaan että jaettaisiin se kokonaan puoliksi, koska kuitenkin käyn töissä. Ja myös käy se että jos hän saa töitä niin saa siitä itse enemmän. Se on vain reilua.

No, sitten se on reilua sinulle. Minulle se ei olisi. Olen ollut 15 vuotta yhdessä mieheni kanssa, aina on ollut yhteiset rahat. Välillä minä olen ollut enemmän ja välillä vähemmän tienaava. Ei mitään merkitystä meille. Jos haluat pitää tuosta kiinni, niin toki saat pitää. Ei sinua kukaan kiellä. Mies päättää sitten onko se hänelle ok vai ei. Eli tuleeko teille ero vai ei.

Vierailija
112/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ei sama kirjoittaja

No, sitten se on reilua sinulle. Minulle se ei olisi. Olen ollut 15 vuotta yhdessä mieheni kanssa, aina on ollut yhteiset rahat. Välillä minä olen ollut enemmän ja välillä vähemmän tienaava. Ei mitään merkitystä meille. Jos haluat pitää tuosta kiinni, niin toki saat pitää. Ei sinua kukaan kiellä. Mies päättää sitten onko se hänelle ok vai ei. Eli tuleeko teille ero vai ei.

No, hänelle taas kävisi tuo että yhteiset rahat ja jos hän saa töitä niin edelleen yhteiset rahat. Neuvottelukysymys. En aio tämän takia erota (toki jos hän haluaa ei asialle voi mitään mutta tunnen hänet sen verran että ei meille ero tämän vuoksi tule), vaan puhua asioista, mutta siksi kysyinkin täältä mielipiteitä, että olenko itsekäs kun ajattelen niin kuin ajattelen.

Vierailija
113/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olimme opiskelijoita kun muutimme yhteen ja juuri valmistuimme, kyllä hän kokoajan etsii töitä. Ei minua haittaa se siis yhtään, että häntä nyt tuen kun toisella on vähemmän rahaa ja olen itsekin ollut työttömänä ja tiedän ettei se ole helppoa. Ei töitä aina saa tuosta noin vaan. 

Pidä vaan puolesi. Miehellä on myös enemmän motivaatiota ottaa erilaisia töitä vastaan, kun et jaa koko palkkaasi hänen kanssaan. Huolestuttavaa, että hän on ehtinyt jo ajatella sun jakavan palkkasi hänen kanssaan sen sijaan, että menisi pikaisesti töihin. Töitä saa mutta ne ei välttämättä ole kivoja: varasto, muu kaupanala, vartiointi jne. Tyhjä cv voi tulla myöhemmin ongelmaksi.

Vierailija
114/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä vaan puolesi. Miehellä on myös enemmän motivaatiota ottaa erilaisia töitä vastaan, kun et jaa koko palkkaasi hänen kanssaan. Huolestuttavaa, että hän on ehtinyt jo ajatella sun jakavan palkkasi hänen kanssaan sen sijaan, että menisi pikaisesti töihin. Töitä saa mutta ne ei välttämättä ole kivoja: varasto, muu kaupanala, vartiointi jne. Tyhjä cv voi tulla myöhemmin ongelmaksi.

Hänellä on fyysinen vamma niin ei oikein pysty tekemään tuollaisia/suurinta osaa töistä, joita on ns. helppo saada (esim. juuri varasto, vartiointi yms.) Valmistuimme ihan vasta äskettäin niin ei se ole mielestäni outoa, ettei heti ole saanut töitä.

Vierailija
115/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susiparisi kuulostaa itsekkäältä ja lapselliselta,vastuuttomalta ja huvittelunhaluiselta jonnelta. Jatka kanssaan, niin oot viiden vuoden kuluttua katkera yksinhuoltaja. Jätä se sika, vaihtamalla paranee.

Vierailija
116/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ymmärrän ap:tä. Olen tottunut lapsesta asti siihen, että itsensä pitää "kantaa" ja pärjätä, toki muita autetaan tarpeen vaatiessa. Mutta minulla onkin aina ollut töitä, kun olen töihin halunnut, 15 -vuotiaasta kesätyöpaikasta lähtien. En ymmärrä, jos ihmisillä ei ole töitä. Nyt olen vähän yli 50, akateeminen nainen. Olen ollut mieheni kanssa naimisissa kohta 20 v ja meillä on omat tilit ja rahat. Sekä yhteiset lapset. Tottakai maksamme yhteisesti puoliksi tietyt menot, loput jää itselle. En ymmärrä näitä loiseläjiä, jotka kuvittelevat, että joku muu elättää isoa "vauvaa" eli aikuista ihmistä.

Tänäpäivänä asiat ei ole enää niin kuin 20-30 vuotta sitten. Työtäkään ei riitä kaikille, oli miten ahkera tai hyvä tahansa. Tämä ei tee miehestä automaattisesti loiseläjää ja sinusta parempaa ihmistä. Nyt on nyt ja silloin oli silloin. Kuullostat todella ikävältä ihmiseltä.

Vierailija
117/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ei sama kirjoittaja

No, hänelle taas kävisi tuo että yhteiset rahat ja jos hän saa töitä niin edelleen yhteiset rahat. Neuvottelukysymys. En aio tämän takia erota (toki jos hän haluaa ei asialle voi mitään mutta tunnen hänet sen verran että ei meille ero tämän vuoksi tule), vaan puhua asioista, mutta siksi kysyinkin täältä mielipiteitä, että olenko itsekäs kun ajattelen niin kuin ajattelen.

Mielestäni sinä olet. Mutta niin kuin olet jo huomannut, osa vastaajista ajattelee samoin kuin sinä, eikä vissiin ajattele olevansa itsekkäitä.

Vierailija
118/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susiparisi kuulostaa itsekkäältä ja lapselliselta,vastuuttomalta ja huvittelunhaluiselta jonnelta. Jatka kanssaan, niin oot viiden vuoden kuluttua katkera yksinhuoltaja. Jätä se sika, vaihtamalla paranee.

No en kyllä ihan noin sanoisi. Ajattelee vaan asioista eri tavalla. Ja hän on niin kaukana "huvittelunhaluisesta jonnesta" kun vaan voi. 

Enkä aio hankkia lapsia ainakaan viiden vuoden kuluessa, jos se tähän jotenkin kuuluu.

Vierailija
119/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet itsekäs ja palat helvetissä. Jätä se luuseri ja etsi itseäsi hyvätuloisempi puoliso

Vierailija
120/177 |
21.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä on fyysinen vamma niin ei oikein pysty tekemään tuollaisia/suurinta osaa töistä, joita on ns. helppo saada (esim. juuri varasto, vartiointi yms.) Valmistuimme ihan vasta äskettäin niin ei se ole mielestäni outoa, ettei heti ole saanut töitä.

Turvallisuusalalle ei noin vain hypätäkään, nykyään pitää olla hyväksytty koulutus ja poliisin myöntämä lupa eli vartijakortti.

T. Vartija

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä