2 miljoonaa suomalaista kannattaa aktiivimallia!!!
Sori vaan työttömät. 2 miljoonaa suomalaista ei voi olla väärässä. Taloustutkimuksen tutkimuspäällikön Juho Rahkosen mielestä aktiivimallin vastustaminen on pienempää kuin viimeaikaisesta julkisesta keskustelusta olisi voinut päätellä.
https://yle.fi/uutiset/3-10031716
Kommentit (168)
Miten niin 2 miljoonaa? Laskitko lapsetkin mukaan? Tänään Ylellä kerrottiin, että 56% vastustaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, entäpä sitten. Suomen asukasluku on noin 5,5 miljoonaa. Tästä voi päätellä, että reilu enemmistö on sitä vastaan.
Höpö, ei sitä vastusta kuin 100 000 vassaria
Vierailija kirjoitti:
Järki käteen! kirjoitti:
Aktiivimalli oli täysi vitsi jo syntyessään. Pitäisi ennemmin panostaa te-toimistojen työvoimaan ja palveluiden laatuun. Kovinkaan moni asiakas ei kannata aktiivimallia, koska se ei toimi todellisuudessa. Itse olin liian aktiivinen, eikä te-toimistolla ollut resursseja vastata aktiivisuuteen. Uhattiin karenssilla, mikäli en rauhoitu ja hillitse työllistävän omatoimisuuden tahtia. Uskomatonta, mutta totta! Ne ymmärtää, kenellä kokemusta. Näitä aktiivimalleja kehittävät täysin todellisuudesta vieraantuneet henkilöt. Siksi en äänestä enää Niinistöä.
Miten voi olla liian aktiivinen?
Esimerkiksi jos haluaa kehittää osaamistaan omalla vapaa-ajallaan ja ilmoittautuu aikuisopiston viikonlopun kuvankäsittelykurssille, niin TE-keskus vaatii siitä kaikki mahdolliset selvitykset tarkistaakseen, onko sen takia enää oikeutettu työttömyystukeen. Tämä takia, minun aktiivisuuteni loppui omien taitojeni kehittämiseen. Minulla on lapset elätettävänä, en voi ottaa sitä riskiä, että rahan tulo loppuu kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Järki käteen! kirjoitti:
Aktiivimalli oli täysi vitsi jo syntyessään. Pitäisi ennemmin panostaa te-toimistojen työvoimaan ja palveluiden laatuun. Kovinkaan moni asiakas ei kannata aktiivimallia, koska se ei toimi todellisuudessa. Itse olin liian aktiivinen, eikä te-toimistolla ollut resursseja vastata aktiivisuuteen. Uhattiin karenssilla, mikäli en rauhoitu ja hillitse työllistävän omatoimisuuden tahtia. Uskomatonta, mutta totta! Ne ymmärtää, kenellä kokemusta. Näitä aktiivimalleja kehittävät täysin todellisuudesta vieraantuneet henkilöt. Siksi en äänestä enää Niinistöä.
Miten voi olla liian aktiivinen?
Avoimen yliopiston kursseja ei saa käydä. Toiminimellä ei saa tienata vaikkapa 200€ kuukaudessa. Vapaaehtoistyötä ei saa tehdä, ei edes omaan alaan liittyen. CV:tä ei saa kirjoittaa itsenäisesti, vaan se täytyy tehdä työkkärin kurssilla.
Onneksi aktiivimalli mahdollistaa hieman aiempaa paremmin asiakkaan oman aktiivisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on siis 2 miljoonaa tyhmää, jotka haluavat, että verorahoja haaskataan kankkulan kaivoon ja hävitetään loputkin palkalliset työpaikat, koska siitähän tässä aktiivimallissa on kyse. Pupuleikkifirmat käärivät aikuisten leikittämisestä sievoiset summat taskuihinsa ja yritykset saavat halpatyövoimaa, jonka elinkustannukset muut veronmaksajat joutuvat maksamaan asuntotukien ja sossutukien muodossa.
En kyllä lähtisi haukkumaan 2 miljoonaa ihmistä tyhmäksi. Puolustajat ovat viisaiden päättäjien kanssa samaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on siis 2 miljoonaa tyhmää, jotka haluavat, että verorahoja haaskataan kankkulan kaivoon ja hävitetään loputkin palkalliset työpaikat, koska siitähän tässä aktiivimallissa on kyse. Pupuleikkifirmat käärivät aikuisten leikittämisestä sievoiset summat taskuihinsa ja yritykset saavat halpatyövoimaa, jonka elinkustannukset muut veronmaksajat joutuvat maksamaan asuntotukien ja sossutukien muodossa.
Suomalaisille on tärkeintä että naapuri kärsii. Ihan sama meneekö raha kokoomuksen veroparatiiseihin. Kunhan naapurinpena kärsii ettei ole tarpeeksi työpaikkoja maassa. Minä olen parempi ja korvaamaton jne jne.
Tätähän se nykyään on.
Aktiivimalli on erittäin reilu ja hyvä. Ihme valitusta. Liian hyvään totutettu. Vastuullisuutta kehiin!
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimalli on erittäin reilu ja hyvä. Ihme valitusta. Liian hyvään totutettu. Vastuullisuutta kehiin!
Samaa mieltä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa käyttämään lainauksia!
t.Laura.H
Opetelkaa käyttämään pisteitä oikein.
Mikä tahansa uudistus, joka lisää byrokratiaa ja julkisen sektorin kustannuksia on tässä taloustilanteessa järjetön.
Nostin kanteen aktiivimallia vastaan. Koen sen syrjiväksi ja ahdistavaksi. Vein sen lakimiehelle ja hän kiikuttaa sen eteenpäin. Juttu kun on kesken, niin mua ei voi pakottaa mihinkään. Oli ollu virastossa naamat kysymysmerkkiä.. Tein kaiken tämän ihan vttuilun vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Nostin kanteen aktiivimallia vastaan. Koen sen syrjiväksi ja ahdistavaksi. Vein sen lakimiehelle ja hän kiikuttaa sen eteenpäin. Juttu kun on kesken, niin mua ei voi pakottaa mihinkään. Oli ollu virastossa naamat kysymysmerkkiä.. Tein kaiken tämän ihan vttuilun vuoksi
Trumppilandiassa olisit kohta miljonääri
Vierailija kirjoitti:
Mikä tahansa uudistus, joka lisää byrokratiaa ja julkisen sektorin kustannuksia on tässä taloustilanteessa järjetön.
Minulla on 100% luotto työministerin ammattitaitoon tässäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Taloustutkimuksen omistaa Kokoomuksen Eero Lehti. Sen lauluja laulat kenen leipää syöt
Aikamoista propagandaa
Tai sitten ei. Kyseisen tutkimuksen mukaan selvä enemmistö vastustaa aktiivimallia. Asia jonka ap jätti provosointitarkoituksessa mainitsematta.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin 2 miljoonaa? Laskitko lapsetkin mukaan? Tänään Ylellä kerrottiin, että 56% vastustaa.
Laskin kyllä . Siitä 56%:sta suurin osa oli alle 5 vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä lähtisi haukkumaan 2 miljoonaa ihmistä tyhmäksi. Puolustajat ovat viisaiden päättäjien kanssa samaa mieltä.
Hah hah hah
"Viisaat päättäjät", parhaat naurut tähän päivään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, itselläkin kyllä sellainen kutina, ettei Jaria palkata tän "ammattitaidon" jälkeen mihinkään, edes lattioita pesemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, itselläkin kyllä sellainen kutina, ettei Jaria palkata tän "ammattitaidon" jälkeen mihinkään, edes lattioita pesemään.
Onko "työ"ministeri itse alapeukuttamassa?
Syö lisää pullaa Jari, se kasvattaa... no infarktiriskiä.
Ne 2 miljoonaa on niitä joilla on rahaa ku roskaa eikä tietoakaan oikeasta elämästä huolineen.