Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kertokaa hyviä vinkkejä miten saada lapset lukemaan?!
Kaikkea kokeiltu
18.01.2018 |
Onko kenelläkään nerokkaita ideoita miten saada alakouluikäistet lukemaan kirjoja? Tyttö lukee kyllä, mutta pojalle lukeminen on haastavaa. Kaikki muu toiminta kiinnostaisi enemmän. Miten te olette onnistuneet?
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Esimerkin voimalla. Kun lapset näkevät vanhempansa tai muun läheisebn aikuisen kirja kädessä viettämässä aikaa ja kun vanhemmat vielä kerrtovat, miten nauttivat lukemisesta, alkavat lapsetkin innostua. Itse sain vahingossa innostettua yhden sukulaispojan lukemaan, kun oli siskonsa kanssa noin kahdeksan-yhdeksän ikäisenä viettämässä kesää mökillämme. Koska olin lapsille se jännä, uusi aikuinen, joka jaksoi kuunnella heidän juttujaan, alkoivat he sitten pitää minua muutenkin jonkinlaisena "esikuvana". Koska kesän vakioharrastukseni on lukeminen ja päivät pitkä vaeltelin kirja nenän edessä ja hautauduin milloin mihinkin mukavaan lukusoppeen, ei mennyt aikaakaan, kun kyseinen poika alkoi kuljeskella perässäni, kaiveli vanhoja sarjakuvalehtiä tai vanhoja lastenkirjoja komeroista ja asettui lähelleni lueskelemaan. Nykyään tuo 15-vuotias teinipoika rakastaa lukemista ja vakiolahjani hänelle jouluiksi ja syntymäpäiviksi on aina joku hyvä kirja. Lisäksi lainailemme toinen toisillemme lukemiamme kirjoja, joista ajattelemme, että toinen voisi pitää.