Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi näyttää menettävän alle 10v kaikki isovanhempansa

Vierailija
17.01.2018 |

Kaikki kuolee yksi kerrallaan. Miten teillä muilla on lapset hyväksyneet isovanhempien kuoleman?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaihtoehtoja?

Vierailija
2/12 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helposti hyväksyin. Lapsen näkökulmasta olivat todella vanhoja. Viimeinen isovanhempani kuoli, kun olin 11v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kuoli äiti tuon ikäinen kun olin. Isovanhempien kuolema ei ollut ihan niin paha.

Vierailija
4/12 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas aloitus numero 100 samasta aiheesta. Mitä oikein haet tällä jankuttamisella?

Vierailija
5/12 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin taas sen oman isäsi unohdit? Hän jää kyllä vielä jäljelle, vaikka anopista nyt aika jättäisikin (toki toivottavasti hän paranee).

Vierailija
6/12 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kerrallaan meiltä kaikilta isovanhemmat kuolee. Jos ylipäätään ovat elossa siinä vaiheessa kun synnymme. Se on maailman meno.

Vierailija
7/12 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän niistä lapsena irrottautuu helpommin kuin aikuisena. 

Vierailija
8/12 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut koskaan isovanhempia.

Olivat kuolleet jo silloin kun synnyin.

Vierailija
9/12 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti paljon miten vanhemmat suhtautuu. MInä olin 9v, kun mummi kuoli. Se oli ihan ymmärrettävää, koska mummi oli jo vanha ja ollut pitkään vanhainkodissa ja sielläkin jo jonkun aikaan huonossa kunnossa. Toisaalta ei oltu siinä mielessä läheisiä, että mummin luona ei esim. kouluikäisenä voinut viettää paljon aikaa, koska vanhainkoti oli korvessa. 

Vierailija
10/12 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin 8v kun viimenen isovanhempi kuoli.

Ensireaktioni oli että jee, saadaan kakkua!

Kuolleista ei kai saisi puhua pahaa, mutta mummoni lapsenlapsirakkaus rajoittui vain esikoisen, eikä muihin lapsenlapsiin..

Vierailija
11/12 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiselle lapselle on luonnollinen asia, että vanhat ihmiset kuolevat. He myös sopeutuvat siihen nopeasti.

Vanhempien kuolema on pahempi paikka. Itse menetin heistä toisen jo 9-vuotiaana. Nyt yritän olla tukena kahdelle pienelle sukulaistytölle, joilta kuoli äiti. Mutta kyllä se elämä kantaa.

Vierailija
12/12 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuo kun iäkkäinä hankitaan lapsia kun normisti jo iso,iso vanhemmat vielä 15 vuotiaana hengissä aikoinaan.