Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon kateellinen kun toisilla jää palkasta rahaa matkoihin ja lainat on maksettu

Vierailija
25.06.2024 |

Tässä vielä 10 vuotta lainaa jäljellä ja erittäin iso siivu tuloista menee siihen sekä kodin maksuihin, autoihin ja teinien urheiluun, jota ei tässä iässä enää viitsi lopettaa. Vaikka tässä tekee useampaa työtä niin itselle ei jää mitään. Omia elämänvalintoja tottakai ja itseä saa syyttää mutta joskus sitä on vaan kateellinen kun toisille riittää niin paljon vähempi työ ja palkka ja silti on varaa kaikkeen niin paljon enemmän.

Mistä motivaatiota vielä? Pakko ollut ainoa syy

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan uutta koulutusta tai leikkausta mieheksi.

Palkka nousee.

Vierailija
2/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa lauseessa myönnät että syy on oma, mutta silti olet kateellinen muille. En ymmärrä, missä logiikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inflaatio syö hiljalleen lainan kk-erää, kun taas vuokrat nousevat vuosi vuodelta kohti taivaita. Kyllä se ainakin meillä helpotti jo paljon ennen lainan loppumista. :)

Vierailija
4/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy ihmisiä joilla menee paljon paremmin kuin itsellä. Samoin löytyy ihmisiä joilla menee paljon huonommin.

Joku robotti voisi sanoa, ettei pidä vertailla muihin vaan keskittyä omaan elämäänsä. Olemme kuitenkin sosiaalisia apinoita ja siihen kuuluu oman aseman haistelu yhteisössään, ei voi mitään.

Kuulostaa kuitenkin siltä, että teidän perheessänne käytetään rahaa aika järkeviin asioihin. Uskoisin, että vanhana katsot elämääsi taaksepäin suhteellisen hyväksyvillä kakkuloilla.

Vierailija
5/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen siitä, että toiset on vanhempia kuin sinä ja ehtineet maksaa lainansa loppuun? Tai siitä että heidän vanhempansa on kuolleet ja saaneet perintöä? Toisaalta meillä oli asunto maksettu ennenkuin lapsi (1) oli kalliissa teini-iässä.

Vierailija
6/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella tavallisella asunnon omistajalla on ollut tiukkaa, silloin kun velkaa maksetaan. Ei kannata kadehtia, se on turha  tunne ja tuo vain pahaa mieltä.

Vierailija
7/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inflaatio syö hiljalleen lainan kk-erää, kun taas vuokrat nousevat vuosi vuodelta kohti taivaita. Kyllä se ainakin meillä helpotti jo paljon ennen lainan loppumista. :)

Viime vuodet inflaatio on ollut tulojen nousua nopeampaa. Niissä olosuhteissa inflaatio ei kevennä taakkaa, vaan vaikeuttaa. Tietysti jokaisen oma inflaatio ja tulokehitys on omanlaisensa, ehkä teidän tapauksessanne tilanne oli edullisempi.

Vierailija
8/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkoilla ei nykyisin ole mukavaa. Ole tyytyväinen vielä turvalliseen maahasi.

Vierailija
9/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos ajattelisit että se että maksat omaa asuntoa ja autoa = sulle itsellesi jää jotain. Itseäsi varten oletettavasti maksat näitä asioita, kun kuitenkin puhut omista valinnoista. 

Vierailija
10/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on kateellinen sulle. Ei kaikki edes saa asuntolainaa koskaan.

Vierailija
11/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiluokkainen elämäntapa vaatii paljon rahaa ja sen, että olet naimisissa työsi kanssa. Matalammalla profiililla lainat on maksettu, terkut Norjasta, t nykyään keikkasiivooja.

Vierailija
12/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan oo varaa käydä ulkomailla.

Ei sillä että mua kiinnostais olla turistirysissä 41 asteen helteessä ku Suomessaki vuoden paras aika.

Vierailija
13/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itse olet päättänyt siitätyttää itsellesi siitoksia ja ihan itse olet koulutuksesi valinnut ja miehesi. En ymmärrä nyt tätä ulinaa.

Vierailija
14/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella tavallisella asunnon omistajalla on ollut tiukkaa, silloin kun velkaa maksetaan. Ei kannata kadehtia, se on turha  tunne ja tuo vain pahaa mieltä.

Eikä ole, tavallinen asunnon omistaja on osannut olla ottamatta liian isoa lainaa. Poikkeuksia ovat ne ylisuuren lainan ottajat. 

Vierailija
15/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on inhimillistä. Mutta älä anna sen upottaa sua. Se on just niin kuin joku täällä sanoi: aina on joku jota sinä kadehdit, koska näennäisesti "hänellä on asiat paremmin". Mutta sitten toisten elämän sisään on oikeasti vaikeaa nähdä. Nuorten ihmisten äkillisiä yllättäviä kuolemia tapahtuu koko ajan. Niin kauan kun täällä ollaan, elämässä tapahtuu kaikenlaista. Voit voittaa lotossa ensi viikolla ja sitten sairastua edenneeseen syöpään kuukauden päästä. Tai toisinpäin! 

Mulla oli aiemmin lainat maksettu ja materiassa asiat kohdallaan. Sitten menetin rakastamani ihmisen, ja kappas, tavaralla ei ollutkaan enää mitään väliä. Nyt elelen vaatimattomampaa elämää ja toivon että aurinko paistaisi vielä tuolla syvällä sydämessä joskus. Päivä kerrallaan <3

Vierailija
16/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla matkustella, tuhlata turhuuksiin lainojen maksun jälkeen. Sen jälkeen pitää alkaa laittamaan säästöön työttömyyden, lomautusten ja sairauksien varalle, remontti kuluihin yms. Tukia aletaan heikentään eikä välttämättä saa mistään mitään ellei ole puolisoton yksineläjä ja täysin varaton.

Ei kannata alkaa itseään kiusaamaan vertailemaan niihin joilla on varaa ihan kaikkeen, sillä niitähän aina on. On onnellinen siitä mitä on eikä murehdi sitä mitä puuttuu ja muilla on. Suurin osa ei saa kaikkea kerralla kun kerran tyhjästä aloittaa.

Eihän kukaan ole pakottanut ahnehtimaan liikaa kulujakaan tuloihin nähden.

Vierailija
17/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää minulle, mikä pakkomielle ihmisillä on tämä lainojen pois maksaminen? Jos et osta mitään isompaa, et tarvitse rahoitusta. Jolloin sinulla ei ole lainaa, jos se on niin iso mörkö. Huoleton on hevoseton mies.

Mutta, kun esim. autoliike tarjoaa lainaa, eli rahoitusta nollan prosentin korolla, eli oikeasti ilman korkoa ja laskutuslisiä, niin sehän kannattaa ottaa ilman muuta. Kun ilmaiseksi tarjotaan.

Vierailija
18/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet tosiaan elämäntapasi valinnut ja valinnut vielä maksaa lapsillesi kalliit harrastukset. Nyt olet sitten kateellinen niille jotka ovat valinneet toisin. Lopeta kadehtiminen ja katso peiliin.

Vierailija
19/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lainaa, mutta ei omaisuuttakaan. Halpa vuokra, mutta kiva,  pieni asunto. 

Pääsen matkustamaan silloin tällöin ja kun pääsen, käytän siihen pääosan lomastani. Kummempia isoja kuluja mulla ei ole, ei esimerkiksi autoa, en polta enkä juuri juo jne. 

Olen pahoillani, että jotkut paljon minua paremmin tienaavat ovat kateellisia lomistani. En enää puhu niistä useimmille, kysyttäessä korkeintaan. Tuleehan ne puheeksi, kun kysytään kesäsuunnitelmia ja kuitenkin olen enimmäkseen muualla loman aikana. Palkkani alkaa ykkösellä, et osittain oma valinta tämäkin.

Vierailija
20/25 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on kateellinen sulle. Ei kaikki edes saa asuntolainaa koskaan.

No tämä. Olispa asuntolaina, sellainen työ jolla maksaa sitä ja urheiluharrastuksia lapsille ja siis ne LAPSET. Mä oon jäänyt kaikesta tosta paitsi.