Tylsistyminen töissä
Mä en tiedä, miten pääsisin työelämässä eroon siitä, että en tylsistyisi siellä. Olen tehnyt erilaisia töitä kaupan kassasta erityisasiantuntijan töihin, mutta kaikki työ on ollut aina tylsää ja merkityksetöntä. Ne eivät kiinnosta minua. Aamulla vaikea ryhtyä töihin ja sunnuntaina ahdistaa seuraava viikko. Välttelen työtehtäviä ja saan vähän aikaan. Lopulta dl aina pistää tekemään edes jotain. Etätöissä voi sentään ottaa työt rennommin. Tylsyys aiheuttaa uupumusta ja masennusta. Tuntuu järjettömältä käydä töissä. Tai no, käy sitä nyt sen takia, että palkkaorjuus siihen pakottaa.
Katselen työpaikkailmoituksia viikoittain, mutta en ole ikinä nähnyt ilmoitusta, joka oikeasti kiinnostaisi. Sitä samaa ne muutkin työt on.
Miten asian voi ratkaista? Olenko vain aina ollut väärillä aloilla ja tehtävissä? Vai onko vika päässäni?
Kommentit (15)
Tylsää on, mutta en uskalla hakeutua muuallekaan.
Joo, ei muakaan kiinnosta eikä mikään työ anna mitään muuta kuin sen palkan. Palkka siis ainoa syy miksi käyn töissä. Ei kyllä meinaa sekäön riittää enää kun sillä ei juuri muuta saa kuin katon pään päälle seuraavan kuukauden ajaks sekä jotain vatsantäytettä. Ei riitä rahat enää juurikaan muuhun.
Olen ollut töissä joissa on hiljaista mutta luojan kiitos aina pääsy nettiin. Olen selaillut nettiä, opiskellut, aikoinaan chättäilin suomi24 ukkeleiden kanssa. Hyvin päivät kuluivat ja palkka juoksi.
Ala samoihin hommiin? Mulla tylsistyminen on nimenomaan homman nimi. Laitosyökkönä päivystyshenkisesti. Onneksi netflix piristää ja sohvalla makoilu rentouttaa.
Perusta oma firma. Mun motivaatio kasvoi valtavasti tällä muutoksella. Yrittäjyys on mukavaa
Ajattele työsi kilpailuna. Halua voittaa joka päivä.
En osaa auttaa. Itse olen kärsinyt aina samasta ongelmasta. Kaikki työ tuntuu tylsältä, uuvuttavalta ja yksitoikkoiselta. Oikein sielua nakertavalta. Sairauden vuoksi en pysty fyysiseen työhön, eli on ollut pakko tehdä toimistohommia.
Kahdeksan tuntia päivässä on ihan hirveän pitkä aika käyttää tylsistymiseen. Ei voi tehdä hyvää aivoillekaan.
Ap täällä!
Kyse ei ole siis siitä, että minulla ei olisi tekemistä työaikana ja tylsistyisin siksi. No tietysti olen ollut joskus tilanteissa, joissa työtä ei nyt niin hirveästi sillä hetkellä ole, mutta kyse ei ole nyt siitä, vaan itse tehtävät eivät vain kiinnosta. En ole ikinä ollut sellaisessa työssä, jossa tehtävät oikeasti kiinnostaisivat minua. Ainakaan melkein 40 tuntia viikossa viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen. En tekisi mitään tässä maailmassa niin paljon, kivojakaan juttuja, vaan se olisi pidemmän ajan kuluessa tylsää ja yksitoikkoista.
Projektiluonteisuutta olen myös pohtinyt, jos se saisi innostumaan, mutta olen tällä hetkellä sellasessa työssä, joka oikeastaan on projektiluontoista, eikä sekaan auta minua innostumaan. En tekisi mitään tällaista, jollei olisi pakko palkan takia.
Yrittäjyyttä olen pohtinut, mutta se tuntuu kauhealta riskiltä ja kalliilta. Minulla on yksi ammatti jota voisin hydöyntää yrittämisen näkökulmasta, mutta siihen tarvitsee rahaa. Enkä ole varma pitäisinkö sen tekemisestä lopulta. Mutta tosiaan kiinnostaisi tehdä töitä itselle, eikä työnantajalle.
Kilpailu ei saa minua innostumaan. Ei myöskään se, että saisin ruksia to do -listalla tehtyjä asioita.
Minua innostaa se, etä voin tehdä jotain, mikä minua kiinnostaa. Mutta en minä sitäkään loputtomasti jaksa. Kunpa voisi tehdä samaa aikaan monenlaisia töitä. Fiiliksen mukaan vaihtelisi. Ihan samalla tavalla vietän vapaa-aikaakin, en tee jatkuvasti jotain samaa.
Koen, että aivoni ovat viime vuosina tosiaan mössööntyneet. En enää jaksa ajatella, eikä minulla ole enää samalla tavalla ideoita ja ajatuksia kuin ennen. Tuntuu harmaalta.
Odotan kovasti sitä, että työpäivät lyhentyisivät. Etätöiden takia teen jo nyt lyhyempää päivää, mutta toivon, että lyyempien päivien lisäksi täysiä vapaapäiviäkin olisi enemmän. Sen sijaan, että tehtäisiin palkankorotuksia, lyhennettäisiin viikkoa. Työpäiviä voisi olla vaikka kolme päivää viikossa. Mutta ei, sillä ihmiset haluavat jatkuvasti korottaa elintasoaan, joten töitä pitää tehdä.
Väitän, että olet ollut väärissä töissä. Minäkin olen tylsistynyt suurimmassa osassa tekemiäni töitä ja niissä missä olisin viihtynyt, mokaillut koska paine siitä ellen onnistu ja joudun takaisin turruttaviin ja tylsiin töihin on ollut valtaisa.
Eli ei, en tylsisty jokaisessa työssä, mutten ole myöskään lyhyita jaksoja lukuunottamatta saanut niitä töitä, joita olisin mieluiten halunnut.
Koko ikäni olen yrittänyt löytää ratkaisua tähän ongelmaan mutta huonolla menestyksellä. Mietin tätä silti päivittäin.
Hei AP!
Kuulostaa todella tutulta. Oma osaaminen on aika kovaa, joten normaalilla tasolla suorittaminen ei vie kapasiteetista kuin murto-osan, ja tylsyys valtaa työpäivät! Onneksi etätöinä voi edes tehdä kaikki kotityöt työajalle, joka helpottaa tilannetta. Luulen että tämä on erittäin iso tietotyöntekijöiden ongelma, tai ainakin siltä se kuulostaa.
-Bored Out
Itse aloin tehdä toiminimellä sellaista hommaa missä saan kovaa tuntipalkkaa. Teen n.4-6h päivää ja lähden kotiin. Yksi vapaapäivä keskellä viikkoa. En jaksaisi 8h työpäiviä.
Minua ahdistaa myös tylsyys. Etätöissä katson sarjoja ja kuuntelen kirjoja ym. Ilman tätä mahdollisuutta olisin jo lopettanut.
Työpaikalla päivät on hirveän pitkiä 😑.
Olen miettinyt, että joku työ mikä hoidetaan projekteina olisi paras vaihtoehto ja mielenkiinto pysyisi yllä