Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä te muut kiireiset äidit kokkaatte arkena?

Vierailija
17.01.2018 |

Viikonloppuisin ei ehdi tehdä viikolle, ne menee lasten ja omissa harrastuksissa.

Wokit, keitot, salaatti+pihvi/kana kombot alkaa tulla korvista.

Kommentit (186)

Vierailija
1/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi meni uuniin tämä:

- 4kpl maustamattomia broilerin fileitä, päälle cyrrya

- tuoretta luomu parsa- ja kukkakaalia pilkottuna

- noin desiin kiehautettua vettä liotettuna yksi kanaliemikuutio ja purkki kookosmaitoa (2dl)

Nämä vuokaan ja uuniin 225°, 20min. Riisit kiehumaan lisukkeeksi. Valmista 30 minuutissa.

Vierailija
2/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän myös eineksiä. Kivittäkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kiire ei olekaan, ettei ehtisi omille lapsilleen ruokaa laittaa. Se on yksi tärkeimpiä asioita terveyden kannalta.

Vierailija
4/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen viikonloppuisin niin isot määrät, että riittää viikollekin. Ei vie juuri sen enempää aikaa, kuin pienemmän määrän tekeminen.

La lounaasta puolet pakkaseen, syödään to.

La päivällisestä puolet syödään ma.

Su lounas ti ja su päivällinen ke.

Perjantaina käydään usein jossain syömässä ja tehdään viikon ostokset.

Vierailija
5/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Vierailija
6/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihakastiketta tein eilen, jauheliha pannulle, kun se on ruskeaa niin lisätään pakastesipulikuutioita, sinappia, ketsuppia, pippuria, suolaa.

Keitettyjä perunoita ja porkkanoita.

Pöytään kurkunpaloja kaveriksi.

Vierailija
7/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kiire ei olekaan, ettei ehtisi omille lapsilleen ruokaa laittaa. Se on yksi tärkeimpiä asioita terveyden kannalta.

Onhan se tärkeää. Mutta aina ei kaikkea ehdi, ja silloin einekset ovat ihan hyvä vaihtoehto. Juuri tässä imetän kuopustani, ruoanlaittoa sekin, ja varsin sitovaa.

Vierailija
8/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelivuokaa

Pastakastiketta

tomaatti- ja kesäkurpitsakeittoa ( vaatii lisukkeita)

Wokkeja (eineksiä joo)

en jaksa välittää siitä mitä muut ajattelee,. Meillä lasten harrastukset ovat etusijalla.

Vierailija
9/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen viikonloppuisin niin isot määrät, että riittää viikollekin. Ei vie juuri sen enempää aikaa, kuin pienemmän määrän tekeminen.

La lounaasta puolet pakkaseen, syödään to.

La päivällisestä puolet syödään ma.

Su lounas ti ja su päivällinen ke.

Perjantaina käydään usein jossain syömässä ja tehdään viikon ostokset.

Minä en ole ikinä ymmärtänyt tuota, ettei isompi määrä veisi enempää aikaa. Eihän ruoanlaitossa aikaa vie juuri muu kuin aineksien pilkkominen ja pannulla paistaminen, ja niissä tuplamäärään menee tupla-aika.

No okei, poikkeuksena joku risotto, jossa isoa satsia hämmentää siinä missä pientäkin. Mutta arjessa olen pyrkinyt luopumaan noista jatkuvaa veivaamista vaativista ruokalajeista, eli teen itsekseen kypsyviä ruokia.

Vierailija
10/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsaa, hampurilaisia, pirtelöitä, kokista, lasagnea ja kebabbia. Jälkkäriksi erilaisia juustokakkuja ja leivonnaisia.

Vierailija
11/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nainen, olen mies joka kokkaa.

Tässä helppo jauheliha-perunavuoka:

500g jauhelihaa

500g tomaattimurskaa

pieni purkki kevyttä ranskankermaa

purkki raejuustoa

500g pakasteperuna-sipulipussi

juustoraastetta

suolaa

Paista jauheliha ja mausta se. Sekoita kaikki ainekset (pl juustoraaste) korkeaan uunivuokaan. Päälle juustoraastetta. Uuniin 200 astetta 1 tunti. Avot.

Vierailija
12/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viikonloput menevät harrastuksissa, niin arkena varmaan on aikaa? Vai onko arkikin harrastuksia täynnä? Milloin lapset lepäävät?

Itse olen kahden teinin yh ( ja minulla ei ole joka toinen viikonloppu lapsivapaa).

Hyvin ehtii tekemään normaalia ruokaa, vaikka löhes joka ilta onkin kuskaamista.

Keittoja, laatikoita, puuroja yms. Valmistuvat lähes itsestään. Ei siinä keittokattilan vieressä tarvitse koko aikaa seisoa.

Vierailija
13/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos viikonloput menevät harrastuksissa, niin arkena varmaan on aikaa? Vai onko arkikin harrastuksia täynnä? Milloin lapset lepäävät?

Itse olen kahden teinin yh ( ja minulla ei ole joka toinen viikonloppu lapsivapaa).

Hyvin ehtii tekemään normaalia ruokaa, vaikka löhes joka ilta onkin kuskaamista.

Keittoja, laatikoita, puuroja yms. Valmistuvat lähes itsestään. Ei siinä keittokattilan vieressä tarvitse koko aikaa seisoa.

Varmaan kahden teinin kanssa onkin helppoa kokata. Mulla on kolme alle kouluikäistä (joista pienin sylivauva) ja aika harvoin pystyy alusta loppuun ruoan keskeytyksittä tekemään. Toki olen kotona kaikki päivät, mikä sitten vastaavasti helpottaa, mutta ruokalajit pitää kyllä valita aika tarkkaan ja tehdä pilkkomishommia aina kun voi. Keitot ja laatikot valmistavat itse itsensä, mutta isoin homma minun mielestäni on nimenomaan salaattien teko.

Vierailija
14/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep. Ruokaympyrän mukaan.

Vierailija
15/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatti? Mikset vain pilko kurkkua, tomaattia ja salaatinlehtiä lautaselle? Tai pakastevihanneksia. Ei sen salaatin tarvi viimesen päälle tehtyä.olla.

Vierailija
16/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soiasuikaleita, soianakkeja ja jälkkäriksi soiajädee. 

Vierailija
17/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salaatti? Mikset vain pilko kurkkua, tomaattia ja salaatinlehtiä lautaselle? Tai pakastevihanneksia. Ei sen salaatin tarvi viimesen päälle tehtyä.olla.

Jos meinaa saada alle kouluikäiset lapset syömään sen puoli lautasta kasviksia joka aterialla, ei se onnistu ihan pelkillä pakastevihanneksilla. No okei, kurkkua ja tomaattia vetävät aina mielellään, mutta se tulee näin talvella varsin kalliiksi.

Sylivauvan kanssa muuten myös "vain tomaatin pilkkominen lautasille" aterian yhteydessä on oma haasteensa ;)

Aika jänskää muuten, että tällä palstalla vihataan eineksiä niin intohimoisesti, mutta kotiruoaksi tarjotaan aina jotain jauhelihaa ja makaronia/perunaa, ja salaatista todetaan ettei sen tarvitse "viimesen päälle tehtyä olla". Minun mielestäni juuri tuoreet kasvikset tekevät ateriasta hyvän. Se jauheliha ja makaroni on melkein samaa kamaa eineksenäkin.

Vierailija
18/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos meinaa saada alle kouluikäiset lapset syömään sen puoli lautasta kasviksia joka aterialla, ei se onnistu ihan pelkillä pakastevihanneksilla. No okei, kurkkua ja tomaattia vetävät aina mielellään, mutta se tulee näin talvella varsin kalliiksi.

Sylivauvan kanssa muuten myös "vain tomaatin pilkkominen lautasille" aterian yhteydessä on oma haasteensa ;)

Aika jänskää muuten, että tällä palstalla vihataan eineksiä niin intohimoisesti, mutta kotiruoaksi tarjotaan aina jotain jauhelihaa ja makaronia/perunaa, ja salaatista todetaan ettei sen tarvitse "viimesen päälle tehtyä olla". Minun mielestäni juuri tuoreet kasvikset tekevät ateriasta hyvän. Se jauheliha ja makaroni on melkein samaa kamaa eineksenäkin.

Eineksissä on usein lisäaineita, mitä kotona tehdyissä ruoissa ei ole.

Vierailija
19/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eineksissä on usein lisäaineita, mitä kotona tehdyissä ruoissa ei ole.

On myös eineksiä, joissa on täsmälleen samat lisäaineet kuin kotitekoisissakin ruoissa. Eli suola. Varsinkin pakasteet ovat yleensä lisäaineettomia.

Vierailija
20/186 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierua ja pippuria.