Milloin sinusta tuli Vauvapalsta-addikti?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
1998 aloitin , oli isien palsta vaan siinä vaiheessa ja sinnehän kaikki sitten änkesivät. Aihevapaa tuli myöhemmin. Pyörin palstoilla muutaman vuoden silloin, ehkä nelisen vuotta yhteensä. Täältä löytyi monta, joitten kanssa kirjoiteltiinkin . Sivu-uudistus vähensi palstailua ja muutenkin elämä muuttui ja täällä roikkuminen onneksi väheni. Olen silti koko ajan muutaman kerran kuussa piipahtanut lukemassa aihevapaan aina yhtä viihdyttäviä keskusteluja. Tänä vuonna taas ollut paikalla päivittäin eli sivu koko aika auki, enimmäkseen lueskellut olen
Täällä varmaan kirjoittelee niitä yli 20 vuoden takaisten palstakamujen vauvoja jo :D
Lisäys: Muutaman nikinkin vielä muistan , Zaikka, Teide, elmu, Kitikara, Merikuu, Pöllyskä, Pampula, Savolaiska, mansikki, Yökulkija, Äitee, Justiina, virtasten palstasuku, Malwa, Usva, H. Moilanen, Tuulia Tuulinen ja sitten se yksi tumma tyttö, jonka oikean nimen muistan mutten nikkejä. Tykkäsi hevosista ja hällä oli chihuja. Terveiset vaan vanhoille jos joku täällä vielä
Tänä vuonna 2021 kun Iltasanomien sivulle tuli suora linkki tänne. Täällä voi kommentoida uutisia, joiden yhteydessä ei ole muuten kommentointimahdollisuutta.
Muutama vuosi jo addiktiota takana. Olin elämäntilanteessa, jossa muu tekeminen oli rajoitettua. Porttiteoria pätee selvästi tähän addiktioon. Aluksi vain seurailin keskusteluja, vähitellen uskaltauduin laittamaan nuolia ja nyt ollaan jo niin pahassa jamassa, että kirjoittelen tänne useamman kerran viikossa.
Addiktiosta olen kertonut vain muutamalle läheiselle. Julkisesti ja työpaikalla salaan sen.
Mainittakoon vielä, että aiemmin surffailin Elleissä. Sitten siellä tuli joku uudistus ja palsta kuoli täysin. Etsin vaihtoehtoista paikkaa, mutta sellaista ei vain tuntunut löytyvän. Suomi24 ei kiinnostanut, koska siellä eivät modet sensuroineet mitään. Eräässä harrastuspiireissä kirjoitettiin henkilöistä heidän oikeilla nimillään kaikkea potaskaa. Ei sellaiseen paikkaan voinut luottaa!
Pidän siitä, että vauva.fi on tiukempi kuri. Kaipaan ainoastaan aihepiiri-listauksia, jotka olivat Elleissä ja Suomi24. Näin ollen pystyi lukemaan ainoastaan kiinnostavien aihealueiden kirjoitukset.
Minä en muista milloin tulin tänne. Oli kesä ja mökillä oli hiljaista. Jäin mieleen juttu ratsastusleiristä , missä tyttöä ei viety lääkkäriin vaikka nilkassa oli murtuma. Jäin ihmettelemään kuinka voileirillä olla osaamattomia ohjaajia. Itse olen nuorena olut lasten leireillä ohjaajana, siellä oli sairaanhoitaja ja opettajia,jotka osasivat toimia oikein sairastapaukissa. Toinen outo juttu oli aviomie joka oli laittanut vaimon ktihoidotuen, lapsilisät ja äitiyspalkan omalle tililleen. Nainen ei saanut ostaa mitään. Monta tuntia mies riiteli 1 e:n ostoksesta.Nainen sai ohjeksi menä aamulla KELAAN heti paikalla. Tänne jäin.Elämää ihmettelemään.
Vuonna 2012 kun lapset olivat pieniä. Tämä palsta oli silloin vielä teknisesti todella kökkö. Viestiin tulleet vastaukset olivat sellaisia linkkiketjuja, joita sai klikkailla ees taas, jos halusi nähdä kaikki vastaukset.
Porukka oli ainakin kuvitelmissani aika paljon pienempi, oli vakituisia nimimerkkejä ja oli enemmän kavereita ja ystävällisiä ihmisiä kuin trolleja. Joskin niitäkin oli. Huumori kukki, ja silloin syntyi osa niistä vieläkin ihmisten muistamista klassikkoketjuista.
Jossain vaiheessa tuli joku tekninen uudistus, jota iso osa vastusti henkeen ja vereen. En enää muista, mikä se oli, mutta kauheasti tunteita se herätti. Osa porukasta häipyi ja perusti omia pienempiä keskusteluryhmiä. En tiedä, onko niistä mikään enää elossa.
Olin tosi addikti pari kolme vuotta, sitten kyllästyin ja olin vuosikaupalla poissa. Nyt olen pandemian aikana käynyt kurkistelemassa, mutta enää en tunne samanlaista vetoa tähän paikkaan.
Valitettavasti en muista muiden nimimerkkejä, vain omani.
mulla on addiktioriippuvuus, ja huomaan että monilla työkavereiden kollegoilla on myös. Tää miljöö on semmonen ympäristö että se tuottaa näyttä ongelmallisia dilemmoja
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2012 kun lapset olivat pieniä. Tämä palsta oli silloin vielä teknisesti todella kökkö. Viestiin tulleet vastaukset olivat sellaisia linkkiketjuja, joita sai klikkailla ees taas, jos halusi nähdä kaikki vastaukset.
Porukka oli ainakin kuvitelmissani aika paljon pienempi, oli vakituisia nimimerkkejä ja oli enemmän kavereita ja ystävällisiä ihmisiä kuin trolleja. Joskin niitäkin oli. Huumori kukki, ja silloin syntyi osa niistä vieläkin ihmisten muistamista klassikkoketjuista.
Jossain vaiheessa tuli joku tekninen uudistus, jota iso osa vastusti henkeen ja vereen. En enää muista, mikä se oli, mutta kauheasti tunteita se herätti. Osa porukasta häipyi ja perusti omia pienempiä keskusteluryhmiä. En tiedä, onko niistä mikään enää elossa.
Olin tosi addikti pari kolme vuotta, sitten kyllästyin ja olin vuosikaupalla poissa. Nyt olen pandemian aikana käynyt kurkistelemassa, mutta enää en tunne samanlaista vetoa tähän paikkaan.
Valitettavasti en muista muiden nimimerkkejä, vain omani.
Korjaan vielä lyöntivirheen eli vuosiluku oli 2002 ei 2012.
Minulla on ollut sellainen työ että pitää paljon välillä odotella. Kone ja muutkin koneet auki ja vahdin niitä. Joskus aikoinaa kun netti oli uusi kävin harrastuspalstoilla ja siten Suomi 24. llä.. Oli muitakin Muro bs ja Kauppaehden kahvihuone,josa eri aiheita. Täällä on kuitenkin vielä niitä kasvatus ja perhejuttuja, vaika omat lapset kasvatettu ja lapsenlapsetkin täällä.Aiheita voisi jaotella. Tunti lisää aikaa yöhön. Olisipa ollut joku kyselypaikka , silloin kun olin nuori äiti 19 vuotias.
Muutama viikko sitten aikani kuluksi lueskelin näitä. Minulla oli käsitys että nuoret joilla on lapsia tänne kirjoittelevat, nuoria olen pitänyt fiksuina hyvin koulutettuna. Kiinnitin huomion että nämä jutut kuitenkin ovat lapsen asteelle jääneiden teinien juttuja, en oikein uskonut että suurin osa on sellaista väkeä siksi olen täällä viime aikoina käynyt ja KYLLÄ onhan väki täällä kehittymätöntä uskomattoman tyhmää. Tämä alkaa olla nyt nähty, ei kai tänne täysjärkinen eksy ja jos eksyy pian lähtee pois.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2011 oli iltapäivälehden uutinen, että Ikean lastenhoitoon ei ollut päässyt joku yli-ikäinen kehitysvammainen (muistaakseni) ja siitä monta ketjua kävi kuumana. Sitä kautta koukutuin.
Minulla oli kaveri, joka aina oli kertonut käyvänsä täällä ja olin lueskellut ja naureskellut "pitääkö synnytyksessä olla alapää paljaana" -ketjua, mutta en ollut siitä vielä koukkuun jäänyt. Vasta tuo kokemus vuonna 2011 sinetöi asian:)
Uskomatonta, mutta totta, mainitsemasi ketju on täällä vieläkin :D :D :D
https://www.vauva.fi/keskustelu/1326524/ketju/pitaako_synnytyksessa_tod…
Onhan tämä sitten tosi vanha palsta jos on jo AltaVista hakukoneen aikaan ollut olemassa. Väliilä huumoria ja romatiikaa. Kuka muistaa kun haaveiltiin kesäyönä mikä olis kaunein metsikkölehto missä laittais sen esikoisen tai iltatähden alulle. Satakielen laulaessa !.
Vierailija kirjoitti:
Mainittakoon vielä, että aiemmin surffailin Elleissä. Sitten siellä tuli joku uudistus ja palsta kuoli täysin. Etsin vaihtoehtoista paikkaa, mutta sellaista ei vain tuntunut löytyvän. Suomi24 ei kiinnostanut, koska siellä eivät modet sensuroineet mitään. Eräässä harrastuspiireissä kirjoitettiin henkilöistä heidän oikeilla nimillään kaikkea potaskaa. Ei sellaiseen paikkaan voinut luottaa!
Pidän siitä, että vauva.fi on tiukempi kuri. Kaipaan ainoastaan aihepiiri-listauksia, jotka olivat Elleissä ja Suomi24. Näin ollen pystyi lukemaan ainoastaan kiinnostavien aihealueiden kirjoitukset.
Minäkin pyörin aihevapaan lisäksi elleillä paljon muinoin. Sieltä myös hauskoja muistoja. Suomi24:lle oon kirjoitellut myös ja melkein yhtä kauan kuin aihevapaalle. Menee kausittain , joskus keskityn enemmän oikeisiin harrastuksiin ja palstat saattavat unohtua kuukausiksi
Palstahan on silkkaa mielipidemuokkausta.
Trolleja Trolleja perään, kylvetään läskivihaa, työtönvihaa, ym vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Aikalailla siihen aikaan, kun aktiivisesti alettiin uutisoida koronasta. Oiskohan ollut viime vuoden maaliskuun puolenvälin jälkeen.
Kun ei pysty oikein mitään tekemään niin palstaillaan sitten.
Täällä olikin aktiivinen koronaketju. Muistan kun silloin maaliskuun alussa oli vielä niitä jotka eivät uskoneet koko koronaan ja tarjosivat foliohattua muille. Sitten maaliskuun toisella viikolla ja eduskunnan tiedotustilaisuuden jälkeen suurin osa vasta tajusi tilanteen.
Webarchivesta löytyy vuosituhannen vaihteen tallenne. Ei siellä keskusteluista ole kun pari sivua, mutta nostalgisia ovat nekin :)
https://web.archive.org/web/20010201051100/http://www.vauva-lehti.fi:80/
Viihdytän joskus itseäni kurkkimalla tuosta arkistosta mm. Nokian vanhoja sivuja yms. Monenlaista löytyy
Vierailija kirjoitti:
Palstahan on silkkaa mielipidemuokkausta.
Trolleja Trolleja perään, kylvetään läskivihaa, työtönvihaa, ym vihaa.
Ihmisten pahasta olosta kertoo ihan kaikki solvaaminen.
Käyn päivittäin kurkkaamassa, onko jotain viihdyttävää ketjua menossa.
Mieleen tulee ensimmäiseksi perhe, joka myöhästyi lennolta, kun mies oli vaimon käskystä lämmittämässä lapsella ruokaa, kun ei voitu joustaa yhtään ruoka-ajasta.
Tällöin jään roikkumaan.
Muuten palaan seuraavana päivänä...
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2000.
M43
Vuonna 2000. N43
Aikalailla siihen aikaan, kun aktiivisesti alettiin uutisoida koronasta. Oiskohan ollut viime vuoden maaliskuun puolenvälin jälkeen.
Kun ei pysty oikein mitään tekemään niin palstaillaan sitten.