Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paljon työttömissä on sellaisia joilla on luottotiedot mennyt ja mahdollisesta palkasta huomattava määrä menisi ulosottoon?

Vierailija
17.01.2018 |

Mikäli menisivät/saisivat töitä? Tiedän useammankin työttömän joiden ei ole järkeä tehdä töitä, koska ulosotto veisi palkasta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli luottotietoihin merkintä ja olin jo aiemmin menettänyt työpaikan. Halusin kuitenkin työelämään ja sain keikkatöitä. Keikkatyöstä lähtee automaattisesti aina 1/3 osa pois, eikä suojaosuutta ole. Oli ihan mahdotonta jatkaa niitä, koska jos vaikka tein muutaman päivän viikossa, mutta eri paikkoihin keikkaa, lähti jokaisen päivän palkasta 1/3. Soitin ulosottovirastoon, että kyllähän mulla on oikeus suojaosuuteen, mutta ei kuulemma keikkatyöläisenä ole. Olin ihan järkyttynyt. Oli pakko lopettaa ja nyt etsin sitten kokopäiväistä työtä työttömänä. Mun mielestä tämäkin on sellainen epäkohta joka olisi syytä miettiä uudelleen.

Vierailija
22/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että jos vaan suinkin on mahdollista maksaa ulosotot takaisin niin tekisi sitä enmmän töitä. Tai sitten ei meinaa koskaan esim. periä mitään. Velka on tunnetusti veli otettaessa ja veljenpoika maksettaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa on yli puoli miljoonaa työtöntä, heistä kaikki ei ole ulosotossa tai maksuhäiriömerkintäisiä. osa käy ihan töissä

Vierailija
24/24 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös muuten Sipilä ehdottanut jotain suoja-aikaa näille? Ainakin ehdottanut on, en tiedä onko jo voimassa. Fiksu idis.  Yh-lisään korotus. Työttömyyskarenssi mm. lyhenee ja aktiivimallikin on siksi, että suurempi osa voisi itse elättää itsensä ja lopulta tulla hyvinkin toimeen. Huono-osaisille parannuksia joita ei edellisen hallituksen aikana ollut.