Vieläkö Merja Kyllönen tuhlaa valtion rahoja taksimatkoihin tuhansia euroja kuussa?
Presidenttiehdokas Merja Kyllönen oli jokin aika sitten otsikoissa ahkerimpana valtion taksikortin vinguttajana. (Jopa 2666e kk!)
Ollessaan liikenneministeri, hän oli vastuussa ajokorttiuudistuksesta, minkä myötä ajokortin hinnat nousivat. Monessa Suomen kunnassa ajokortti on välttämätön työssäkäynnin edellytys, kun julkista liikennettä ei ole tai se on riittämätön.
Samaan aikaan Kyllönen itse ajeli meidän veronmaksajien piikkiin eduskunnan taksikortilla tuhansilla euroilla kuukaudessa ja seisotti taksia tuntikausia omalla kotipihallaan mittari käyden.
http://www.kaleva.fi/uutiset/pohjois-suomi/il-merja-kyllosella-tuhansie…
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012042315467318_uu.shtml
”Suomussalmelainen liikenneministeri Merja Kyllönen (vas.) on käyttänyt taksipalveluihin keskimäärin 1900 euroa kuukaudessa.”
”Muhkeimmat Kyllösen taksilaskut ovat syntyneet, kun ministeri on tehnyt maakuntamatkoja ja seisottanut taksikuskia odottamassa. Esimerkiksi tammikuun 16. päivän maakuntavierailulla taksikuski on odottanut ministeriä viisi ja puoli tuntia. Laskua tästä odottelusta ja ajosta kertyi lähes 470 euroa. Vastaavia odotteluaikoja löytyy useasta taksikuitista.”
Kommentit (24)
Onko muita paljastuksia ehdokkaista? En ole vielä päättänyt ketä äänestän ja tälläiset jutut kertoo paljon paremmin ehdokkaan ajatusmaailmasta kuin ne vaalikoneen harkitut vastaukset.
Eikös ne kaikki ajele niillä. Pieni hinta hx hankkeeseen verrattuna
Mitä järkeä on kaivella vuosikausia vanhoja juttuja? Olisiko myös kannattanut lukea jutusta ne perusteet taksin käytölle?
Kyllönen sanoi, että valtion virka-autoa ei voinut käyttää siellä, missä hän on käyttänyt taksia. Turvallisuussyistä hän ei saanut käyttää omaa autoa ja kyseinen taksikuski oli läpäissyt turvallisuusselvityksen. Hän siis toimi valtion turvallisuusviranomaisten ohjeiden mukaisesti.
Kannattaa myös selvittää taksien veloitusperusteet. Joissakin tilanteissa tulee halvemmaksi pitää taksi odottamassa kuin tilata uusi kyyti paluumatkalle. Tällainen tilanne syntyy esimerkiksi silloin, kun taksi lähtee oman toimialueensa ulkopuolelle. Silloin odottaminen on maksullista, mutta paluukyyti on ilmainen. Jos tehtäisiin uusi tilaus, matkasta maksettaisiin molempiin suuntiin.
Hui kun tuli kova hyökkäys Kyllöstä vastaan, kyllä nyt pitää mennä heti äänestämään Huhtasaarta;)
En ole ikinä äänestänyt ketään vasemmiston ehdokasta missään, mutta tässä tapauksessa Kyllösen taksinkäyttö johtui ihan viranomaisten antamista turvallisuusohjeista. Mikä melu siitäkin olisi noussut, jos Kyllönen ei olisi noudattanut annettuja turvallisuusohjeita ja sitten olisi sattunut jotain.
Ei taas tätä kirjoitti:
Mitä järkeä on kaivella vuosikausia vanhoja juttuja? Olisiko myös kannattanut lukea jutusta ne perusteet taksin käytölle?
Kyllönen sanoi, että valtion virka-autoa ei voinut käyttää siellä, missä hän on käyttänyt taksia. Turvallisuussyistä hän ei saanut käyttää omaa autoa ja kyseinen taksikuski oli läpäissyt turvallisuusselvityksen. Hän siis toimi valtion turvallisuusviranomaisten ohjeiden mukaisesti.
Kannattaa myös selvittää taksien veloitusperusteet. Joissakin tilanteissa tulee halvemmaksi pitää taksi odottamassa kuin tilata uusi kyyti paluumatkalle. Tällainen tilanne syntyy esimerkiksi silloin, kun taksi lähtee oman toimialueensa ulkopuolelle. Silloin odottaminen on maksullista, mutta paluukyyti on ilmainen. Jos tehtäisiin uusi tilaus, matkasta maksettaisiin molempiin suuntiin.
Helppo hänen on nostaa ajokorttien hintoja kun itse pääsee syrjäpaikkakunnalta töihin ilmaiseksi mukavasti taksilla.
Ja tottakai vanhoilla jutuilla on merkitystä kun valitaan presidenttiä seuraavaksi kuudeksi vuodeksi!
Kyllönen asuu Kainuussa syrjäseudulla, jossa julkinen liikenne kulkee huonosti. Miten hänen olisi pitänyt matkat kulkea, jos virka-autoa ei ministerillä ollut käytössä? Minusta jutussa kerrottiin selvästi, miksi matkakuluja oli niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä äänestänyt ketään vasemmiston ehdokasta missään, mutta tässä tapauksessa Kyllösen taksinkäyttö johtui ihan viranomaisten antamista turvallisuusohjeista. Mikä melu siitäkin olisi noussut, jos Kyllönen ei olisi noudattanut annettuja turvallisuusohjeita ja sitten olisi sattunut jotain.
Mitä olisi voinut sattua? Salamurha? 😂
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen vasuri. Tuhlaa valtion rahoja, kun eihän ne oo keltään pois...
Joo ja "mulle kuuluu, minulla on oikeus"!
Paksu-Merja olisi voinut pyöräillä. Eikö?
Vierailija kirjoitti:
Kyllönen asuu Kainuussa syrjäseudulla, jossa julkinen liikenne kulkee huonosti. Miten hänen olisi pitänyt matkat kulkea, jos virka-autoa ei ministerillä ollut käytössä? Minusta jutussa kerrottiin selvästi, miksi matkakuluja oli niin paljon.
tänkö takia nostettiin ajokortin hintaakin? oletko itse pääkaupinkiseudulta?
Vierailija kirjoitti:
Paksu-Merja olisi voinut pyöräillä. Eikö?
Sata kilometriä lentokentälle pyörällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllönen asuu Kainuussa syrjäseudulla, jossa julkinen liikenne kulkee huonosti. Miten hänen olisi pitänyt matkat kulkea, jos virka-autoa ei ministerillä ollut käytössä? Minusta jutussa kerrottiin selvästi, miksi matkakuluja oli niin paljon.
tänkö takia nostettiin ajokortin hintaakin? oletko itse pääkaupinkiseudulta?
En ole enkä tiedä ajokortin hinnannousuista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä äänestänyt ketään vasemmiston ehdokasta missään, mutta tässä tapauksessa Kyllösen taksinkäyttö johtui ihan viranomaisten antamista turvallisuusohjeista. Mikä melu siitäkin olisi noussut, jos Kyllönen ei olisi noudattanut annettuja turvallisuusohjeita ja sitten olisi sattunut jotain.
Mitä olisi voinut sattua? Salamurha? 😂
Eiköhän se ole kuitenkin valtion turvallisuusviranomaisten tehtävä arvioida, onko turvallisuusuhkaa. Aika outoa olisi, jos ministeri sitten toteaisi, että hän ei luota valtion turvallisuusviranomaisten tekemiin arviointeihin eikä noudata heidän suosituksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä äänestänyt ketään vasemmiston ehdokasta missään, mutta tässä tapauksessa Kyllösen taksinkäyttö johtui ihan viranomaisten antamista turvallisuusohjeista. Mikä melu siitäkin olisi noussut, jos Kyllönen ei olisi noudattanut annettuja turvallisuusohjeita ja sitten olisi sattunut jotain.
Mitä olisi voinut sattua? Salamurha? 😂
Mikä väkivallassa sinua naurattaa? Saihan jotkut ministerit poliisivartioinnit, kun heitä uhkailtiin. Vai onko pääkaupunkiseudulla asuvat munalliset ministerit sinusta jotenkin arvokkaampia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllönen asuu Kainuussa syrjäseudulla, jossa julkinen liikenne kulkee huonosti. Miten hänen olisi pitänyt matkat kulkea, jos virka-autoa ei ministerillä ollut käytössä? Minusta jutussa kerrottiin selvästi, miksi matkakuluja oli niin paljon.
tänkö takia nostettiin ajokortin hintaakin? oletko itse pääkaupinkiseudulta?
En ole enkä tiedä ajokortin hinnannousuista mitään.
Silti kommentoit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllönen asuu Kainuussa syrjäseudulla, jossa julkinen liikenne kulkee huonosti. Miten hänen olisi pitänyt matkat kulkea, jos virka-autoa ei ministerillä ollut käytössä? Minusta jutussa kerrottiin selvästi, miksi matkakuluja oli niin paljon.
tänkö takia nostettiin ajokortin hintaakin? oletko itse pääkaupinkiseudulta?
En ole enkä tiedä ajokortin hinnannousuista mitään.
Silti kommentoit
Aloituksessa on kyse ministerin taksimatkoista ja se selviää otsikostakin. Olisit tehnyt aloituksen ajokorttien hinnannoususta, jos se oli oikeasti aiheena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllönen asuu Kainuussa syrjäseudulla, jossa julkinen liikenne kulkee huonosti. Miten hänen olisi pitänyt matkat kulkea, jos virka-autoa ei ministerillä ollut käytössä? Minusta jutussa kerrottiin selvästi, miksi matkakuluja oli niin paljon.
tänkö takia nostettiin ajokortin hintaakin? oletko itse pääkaupinkiseudulta?
En ole enkä tiedä ajokortin hinnannousuista mitään.
Silti kommentoit
Aloituksessa on kyse ministerin taksimatkoista ja se selviää otsikostakin. Olisit tehnyt aloituksen ajokorttien hinnannoususta, jos se oli oikeasti aiheena.
Aloitusviestissäni oli kyllä aiheena molemmat, taksikortin käyttö sekä ajokorttiuudistus. Tai oikeastaan niiden ristiriitaisuus ja ehdokkaan ajatusmaailma. Kaikki ei mahdu otsikkoon.
Ap
Ohhoh. Aika räikeä ero verrattuna Niinistön vaatimattomuuteen. Paljonkohan tällänen tuhlaileva pressa toisi lisäkustannuksia Suomelle?