Milloin olet viimeksi liukastunut ulkona niin että olet kaatunut?
Kommentit (29)
Vajaa vuosi sitten. Meni polvi sijoiltaan ja hajotti yhtä sun toista polvesta.
Minulla ei ole muistikuvaa, että olisin aikuisiällä kaatunut. Köpöttelen aina supervarovasti. Tarvittaessa piikit kengänpohjissa.
Oli synkkä ja myrskyinen talviyö. Olin kävelemässä kotitaloni ulkorappusia ylös ja juuri kun olin huokaisemaisillani helpotuksesta mustankylmät kädet nousivat maasta ja vetivät minut kumoon. Hädissäni katsoin ympärilleni ja en tälläkään kertaa saanut helpotuksen huokaisua ulos runnellusta kehostani, kun näin yläkerran naapurilla valot ikkunassa ja siellä hänen suunsa levisi leveään virnistykseen. Hän oli nähnyt kaiken! Muutin heti pois koko Suomen maasta ja yhä tänäkin päivänä myrskyisinä talviöinä katsoessani ikkunaan nään saman virnistyksen huurtuneessa ikkunassa.
Tämä oli siis vuonna 8.1.1987. Kello 03:01:26.
Lidli-mies lentää aina perseelleen, kun liukastuu kadulla tai muualla. Säästösyistä oli aikaisemmin itselläni kuluneet sileäpohjaiset kengät, jotka oli talvella todella liukkaat, kaaduin pari kertaa perseelleni, ei siinä mitään vahinkoa tullut, taisi olla viimeksi vuonna 2011 ja 2012. Lensin myös perseelleni vuonna 1998, kun oli alamäki, jossa peilikirkasta jäätä, ja ohut lumikerros satanut päälle, ei huomannut.
T. Lidl-mies
Viime tai edellistalvena. Olin astumassa autoon sisään ja siinä auton vieressä maassa on se raja, missä auton alle ei ole satanut lunta ja ympärille on. Ja kun se ympärille satanut lumi on hieman sulanut ja sitten taas jäätynyt, niin siitähän on varsin hyvä yrittää autoon sisään. Onneksi ei lähtenyt ovi irti, kun jäin siihen roikkumaan. Ja onneksi ei tullut kolhuja naapurin autoon. Kerrostalon parkkipaikalla siis.
Muistaakseni viime syksynä. Oli vedestä liukas maanpinta ja jyrkkä mäki. Ei käynyt kuinkaan.
Muutama viikko sitten kaaduin selälleni, kun olin menossa postilaatikolle. Totesin naapurin isännälle, joka oli kolaamassa, että onpa liukasta. Johon hän totesi, että sataa alijäähtynyttä vettä. Oikea olkapää oli vähän aikaa kipeä, mutta hyvä, ettei vaivaa enää.
Eilen kaaduin polvilleni, kun olin sauvakävelemässä. Tien reuna oli jäinen ja oli pimeää. Mustelmia tai kipuja ei tullut :) Oli paksusti päällä, että pärjään pakkasessa ja hyytävässä tuulessa :)
Kolme viikkoa sitten. Diagnoosi häntäluun murtuma.
up