Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avovaimo ajaa autollani työmatka-ajojansa.

maukka937847
16.01.2018 |

Arvoisat daamit ja palstan ukot.

Tilanne on seuraava:

Omistan vanhan auton jonka ihan kaikki kulut yhteen laskettuna koko omistusajaltani on 0,24€/km. Minä tankkaan aina auton.
Avovaimo tarvitsee autoani 2 kertaa viikossa työmatkaan. Viikon aikana näitä työajoja kertyy 180km. Avovaimolle maksetaan työnantajan puolesta kilometrikorvaus noista työajoista, 0,42€/km siis tänä vuonna.
Kertokaa oma mielipiteenne siitä kuinka auton käyttökustannukset pitäisi avovaimon hyvittää jotta nimenomaan tasapuolisuus ja reiluus toteutuisi.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun otsikossa on sana vaimo tai naisystävä (ja kirjoittaja esittää miestä), ei tarvitse lukea sanaakaan itse tekstistä. Voisitko lopettaa jo?

Vierailija
22/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se työmatkailija menisi bussilla tai taksilla. Jos ei ole valmis maksamaan työmatkojaan, niin sitten ei aja toisen autolla. Miksi avoliitto olisi hyötysuhde?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia korvauksia mies maksaa asuinkumppanilleen hänen ansiomenetyksistään ja mahdollisista vaurioista, joita yhteinen lapsi on kumppanin keholle aiheuttanut? Jonkun bonuksen voisi maksaa myös pelkästä riskinotosta, jonka raskaus ja synnytys aiheuttaa.

Vierailija
24/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuollaista laskemista parisuhteessa. Meillä oli naimisiinmenon jälkeen yhteinen tili, jonne kummankin palkka meni. Sieltä sitten otettiin, mitä tarvittiin. Näin meni monta vuotta, kunnes OP sanoi, että ei se käy, että on yhteinen tili, molemmilla pitää olla oma palkkatili. Niin sitten oli pakko tehdä, mutta meillä on nimettyjä yhteisiä tilejä, kuten matkatili, jonne kumpikin laittaa, kun on jäänyt ylimääräistä. Edelleenkään ei lasketa, mitä kumpikin on käyttänyt tai tallettanut.

Ei op niin sano

T. 20 v yhteinen tili

Vierailija
25/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teettekö kotityöt puoliksi? Käytätkö avovaimosi omistamia huonekaluja, laitteita tai muuta irtaimistoa? Millaisen korvauksen maksat hänelle niiden käyttämisestä?

Vierailija
26/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt lahjoitaisit tuon vanhan rötiskön ja sitten saisi ihan itse osallistua kustannuksiin ja vastaus varmaankin kauhistunut ei.

Vierailija
27/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänä päivänä on niin harvinaista että kukaan lainaa autoaan, edes avopuolisolle (vakuutukset, lisäkilometrit, huoltoväli jne.), että avovaimosi saisi kyllä antaa jokaisen sentin jonka kilsakorvauksina saa suoraan sinulle. Muuten käyttäköön julkeita tai miettiköön työajonsa uudelleen. Poikkeuksena jos hän puolestaan maksaa taloudessanne jotain muuta mihin et osallistu, tai jos olet kaikessa toivoton kitupiikki.

No me olemme tosin naimissa, mutta meillä oli 3 vuotta sellainen tilanne että ajoimme toistemme omistamilla autoilla.

Vierailija
28/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo hoituu sillä, että toinen tankkaa käyttämänsä polttoaineen verran. Plussaa on, jos mies vie joskus korvauksena ulos syömään. Mies käyttää välillä minun autoani, minä en aja hänen autollaan.

Vierailija
29/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teettekö kotityöt puoliksi? Käytätkö avovaimosi omistamia huonekaluja, laitteita tai muuta irtaimistoa? Millaisen korvauksen maksat hänelle niiden käyttämisestä?

Jäkä jäkä ja mutta kun minä en tahtoisi niitä kevätverhoja käyttää...

T. Kevätverhomies

Vierailija
30/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuollaista laskemista parisuhteessa. Meillä oli naimisiinmenon jälkeen yhteinen tili, jonne kummankin palkka meni. Sieltä sitten otettiin, mitä tarvittiin. Näin meni monta vuotta, kunnes OP sanoi, että ei se käy, että on yhteinen tili, molemmilla pitää olla oma palkkatili. Niin sitten oli pakko tehdä, mutta meillä on nimettyjä yhteisiä tilejä, kuten matkatili, jonne kumpikin laittaa, kun on jäänyt ylimääräistä. Edelleenkään ei lasketa, mitä kumpikin on käyttänyt tai tallettanut.

Höpsistä. OP ei sitä määrää että onko puolisoilla rahat samalla tilillä vai ei. Meillä on aina ollut yhteinen palkkatili Merita/Nordea, OP, Säästöpnakki, S-pankki.

Vierailija
31/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä se työmatkailija menisi bussilla tai taksilla. Jos ei ole valmis maksamaan työmatkojaan, niin sitten ei aja toisen autolla. Miksi avoliitto olisi hyötysuhde?

Juu, ei pidä olla. Meillä minä pesen omat pyykit, siivoan puolet asunnosta, mies EI saa olla siivotuissa osissa, onneksi kaksi vessaa asunnossa, molemmissa suihku, laitan ruoan vain itselleni, vaihdan vain omat lakanani. Ja maksan puolet asumiskuluista, sähköstä vain 2/5, koska miehellä kaikkia härpäkkeitä, jotka kuluttavat sähköä ja hän saunoo, minä en.

Viikonlopulla muutan, en viitsi katsoa tuota miestä, joka ei saa lakanoitaan vaihdettua. Ja kyllä, minulla on jo katsottuna uusi, fiksumpi mies. Ihanaa!

Vierailija
32/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan olisi haittasuhteessa? Silloin suhde on parhaimmillaan kun kumpikin kokee hyötyvänsä.

Vierailija
33/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä avovaimon itsenäisyys ja oma taloudellinen vastuu omista kuluistaan?

Vierailija
34/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko huonekaluista on esim vakuutus, vero ja huoltokuja? Paljonko nuo kuluttaa muuten satasella?

Vierailija
35/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekonomi vauhdissa. Tuli pieni puklu kurkkuun.

Sanoisin että jos avovaimo täyttää tiskikoneen kerran viikossa useammin kuin sinä niin olette sujut.

Kaiken kaikkiaan, jos hän sietää tuollaista laskukonetta, niin jotenkin oon sitä mieltä että vaimo jää kuitenkin saamapuolelle.

Et varmaan voi ostaa hänelle ikinä kukkia, koska ne maksavat x euroa, viedä häntä ulos, koska vaikka laskun saisi verotukseen, hinnaksi tulee x euroa. Ja nuo eurot voisit laittaa rahastoihin. Voi kökkö.

Illat pitkät puhut rahasta ja neiti kuuntelee. Kunnes työntää sulle lusikan kurkkuun..

Vierailija
36/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia korvauksia mies maksaa asuinkumppanilleen hänen ansiomenetyksistään ja mahdollisista vaurioista, joita yhteinen lapsi on kumppanin keholle aiheuttanut? Jonkun bonuksen voisi maksaa myös pelkästä riskinotosta, jonka raskaus ja synnytys aiheuttaa.

Niin miehet määritelkään spermalle hinta ennen kun panette ketään paksuksi.

Vierailija
37/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekonomi vauhdissa. Tuli pieni puklu kurkkuun.

Sanoisin että jos avovaimo täyttää tiskikoneen kerran viikossa useammin kuin sinä niin olette sujut.

Kaiken kaikkiaan, jos hän sietää tuollaista laskukonetta, niin jotenkin oon sitä mieltä että vaimo jää kuitenkin saamapuolelle.

Et varmaan voi ostaa hänelle ikinä kukkia, koska ne maksavat x euroa, viedä häntä ulos, koska vaikka laskun saisi verotukseen, hinnaksi tulee x euroa. Ja nuo eurot voisit laittaa rahastoihin. Voi kökkö.

Illat pitkät puhut rahasta ja neiti kuuntelee. Kunnes työntää sulle lusikan kurkkuun..

Kuinka usein avovaimo sitten vie miehelle kukkia tai vie ulos?

Vierailija
38/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei op niin sano

T. 20 v yhteinen tili

Kyllä sanoi. Asiasta on jo kauan, mutta voisin tietenkin joskus kysyä, miksi meille sanottiin näin. Oliko vain virkailijan oma käsitys?

Vierailija
39/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä avovaimon itsenäisyys ja oma taloudellinen vastuu omista kuluistaan?

Taitaa nykynaisen itsenäisyys olla sitä, että luullaan että vahvana voidaan vaatia paljon tekemättä itse mitään.

Vierailija
40/75 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä köyhä ukko täälä rääkyy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi