Ero tulossa ja miehellä rahaa muttei palkkatuloja, miten elarit?
Löytyisikö täältä apuja ongelmaan? Pohdin lähtöä huonosta suhteesta (henkisesti ja usein fyysisestikin poissaoleva, välinpitämätön isä), parivuotias yhteinen lapsi. Emme kumpikaan käy töissä, mies ei ole koskaan käynyt ja itse lopetin lapsen syntymään. Sitä ennen akateemiessa mutta keskipalkkaisessa työssä. Voisin ihan hyvin palata työelämäänkin.
Miehen suvussa on huomattavasti vanhaa rahaa, ja käytännössä niillä elelemme nyt kumpikin. Meillä on valmiiksi maksetut asunnot ja mökit jne. joten kulut ovat pienet. Jostain mies saa käyttörahaa mukavaan elämään, käsittääkseni osinkona kapitalisaatiosopimuksen kautta. Ainakin osa tileistä on ulkomaisia. Eli verotettavat pääasialliset tulot käytännössä nolla. Minulla on rinnakkaiskortti hänen ulkomaiselle tililleen päivittäismenoja varten.
Meillä on avioehto, jonka mukaan erillinen omaisuus kummallakin (itselläni ei mitään). Voisinko erossa vaatia tasinkoja, kun mies on huomattavan varakas (ainakin käytännössä elintasoltaan, juridisista järjestelyistä en tiedä). Millaiset elarit saisin, kun miehen verotettavat tulot ovat käytännössä nolla pieniä suoria pääomatuloja lukuun ottamatta - otetaanko niitäkään huomioon?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Minä saan exältäni 159ekk elatuksia. Mies jolla ei ole penniäkään rahaa, mutta asuu 340m2 talossa ja oikeasti rahaa kuin roskaa. Oikeuden kautta kun hain näitä rahoja, niin hän ei ollut edes paikalla. Oli hänen molemmat lakimiehet. Toimitti exäni kaikki tiedot. Ei ole rahaa, kuin 480ekk hänen tilillä. Suuryrityksen lapsilla kun on niin helppoa kaikki.
Häpeä loinen!
Ai lapsen äiti on loinen kun vaatii lapsen OMALTA ISÄLTÄ sille LAPSELLE elastusta????
Lapsen pitää asua jossain, lapsi syö, lapsi tarvitsee vaatteita, lapsi harrastaa ym ym. Joten se pieni raha ei mene exälle vaan lapselle.
Miksi äiti yksin olisi vastuussa koko lapsen elämästä? Miksi isä vapautetaan vastuusta?
Hävetkää miehet jos hylkäätte oman lapsen erossa. Vaimosta ero otetaan eikä lapsesta. Lapsi ei elä pyhällä hengellä.
Ja jos teette avioehdon niin siinä pitää jo sopia mahdollisten tulevien lasten elatus ettei jää tyhjän päälle lapsen kanssa.
Minä saan exältäni 159ekk elatuksia. Mies jolla ei ole penniäkään rahaa, mutta asuu 340m2 talossa ja oikeasti rahaa kuin roskaa. Oikeuden kautta kun hain näitä rahoja, niin hän ei ollut edes paikalla. Oli hänen molemmat lakimiehet. Toimitti exäni kaikki tiedot. Ei ole rahaa, kuin 480ekk hänen tilillä. Suuryrityksen lapsilla kun on niin helppoa kaikki.