Miten tuon Teemu Selänteen Emil-poika on noin lyhyt?
Siis ihan neutraalisti nyt vaan ihmettelen asiaa. Ei muutenkaan isänsä näköinen. Eihän Teemukaan mikään pitkä ole, mutta poika on olkapäähän asti ja äitinsä pituinen, tämän päivän Iltalehdessä kuva. Erikoista, miten noi geenit voi mennä noin, että jää noin pieneksi, vaikka Sirpakin ihan keskimittaiselta näyttää.
Kommentit (271)
No ei ole Sirpa keskimittainen vaan hyvinkin lyhyt.
No jos on äitinsä pituinen niin ehkä ne pituusgeenit tulee sieltä äidin puolelta?
Meillä minä olen lyhyt ja mies pitkä.
Onneksi meni niin päin että tyttö on lyhyt ja poika pitkä mutta olisihan ne geenit voineet mennä toisinkin.
Jos isä on 180 ja äiti 160, niin kyllä pojasta nyt yleensä se 175 tulee ainakin..... Mutta tässä meni sitten eri tavalla. Onneks meillä pojat isäänsä pidempiä vaikka itse olen lyhyt ja isä 180cm. Tätä ei ois varmaan saanut sanoa ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Komea poika siis on eikä pituudella ole merkitystä, kuhan ihmettelen. Kyllä pojasta yleensä äitiään pidempi tulee...
Eikös tämä Eemil ole vanhin niistä pojista? Yli kakskymppinen?
No miksiköhän? No kun se on ihan eri puusta veistetty.
Meillä sekä minä että lasten isä ollaan lyhyitä. Minä 161 cm, lasten isä 170 cm. Poikamme ovat 184 cm. Geenit on jänniä. Isällä on pitkiä sisaruksia.
Joo, sehän on ihan eri näköinen kuin koko muu perhe...
Vierailija kirjoitti:
No jos on äitinsä pituinen niin ehkä ne pituusgeenit tulee sieltä äidin puolelta?
Meillä minä olen lyhyt ja mies pitkä.
Onneksi meni niin päin että tyttö on lyhyt ja poika pitkä mutta olisihan ne geenit voineet mennä toisinkin.
Miten niin onneksi? Eikö olisi parempi, että molemmat ovat 170 kuin että toinen on 150 ja toinen 190?
Hauska että perheen komein poika ei ole ollenkaan Teemun näköinen. Teemuahan pidetään niin komeana.
Taitaa olla sekä perheen parhaimman näköisin että myös älykkäin. Vanhemmilla ja veljillään instatilit (en tiedä onko siskollaankin) mutta itsellään ei ole. Kertoo mielestäni vain positiivisia asioita ihmisestä, kun ei moiset huomionhakukanavat kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos isä on 180 ja äiti 160, niin kyllä pojasta nyt yleensä se 175 tulee ainakin..... Mutta tässä meni sitten eri tavalla. Onneks meillä pojat isäänsä pidempiä vaikka itse olen lyhyt ja isä 180cm. Tätä ei ois varmaan saanut sanoa ääneen.
Geenit tulevat monen sukupolven yli ja vain harvoin lapsi on vanhempiensa näköinen ja kokoinen, vaan yleensä hyppäävät yhden sukupolven yli ja ristiin.
Minä erotun selvästi muista sisaruksistani ja vanhemmistani, mutta olen kuin kopio isäni äidistä, jopa ääni ja eleet ovat samat, jotka ovat tunteneet mummoni.
Minusta Eemil Selänne muistuttaa paljon isoäitiään Liisa Selännettä.
Vierailija kirjoitti:
Hauska että perheen komein poika ei ole ollenkaan Teemun näköinen. Teemuahan pidetään niin komeana.
Katsopa hänen syntymäpäiväkuvaansa ja sitten isänsä kuvaa saman ikäisenä. Ovat kuin kopio toisistaan. Ainakin IS on kuvat vierekkäin. Siinäkin mainitaan samannäköisyys.
Komea on. Vielä nuori mutta ajatelkaa tuohon kymmenen vuotta lisää. Ei kyllä juurikaan muistuta Temeä.
https://farm1.staticflickr.com/689/21768549201_7f3ce6a70b_b.jpg
Isäni on 186 cm ja äitini 178 cm, minä jäin vain 163 cm:n pituiseksi. Veljistäni tuli pitkiä. Uskon, että pituuteen vaikuttaa osittain myös ravinnon monipuolisuus, urheilu yms juurikin tärkeässä kasvuiässä.
On se isäkin suht lyhyt urheilijaksi
Vierailija kirjoitti:
Komea on. Vielä nuori mutta ajatelkaa tuohon kymmenen vuotta lisää. Ei kyllä juurikaan muistuta Temeä.
Tummapiirteinen ja seksikäs. Parikymppiseksi jo aika miehekkäät kasvot. Namu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tummapiirteinen ja seksikäs. Parikymppiseksi jo aika miehekkäät kasvot. Namu.
Jep. Paul Karyia or what ever. Silmät täysin.
Jäljet johtavat sylttytehtaaseen.
Komea poika siis on eikä pituudella ole merkitystä, kuhan ihmettelen. Kyllä pojasta yleensä äitiään pidempi tulee...