Ihastuneesta taisi tulla "vihastunut"
Palstalla on keskusteltu varatun naisen ihastumisesta ja siitä kuinka kauan ihastuminen kestää. Haluan kertoa oman ehkä hieman surullisen tarinani ihastumisestani varattuna varattuun mieheen.
Pari vuotta sitten olin onnellisesti naimisissa ja ihastuin eräällä työmatkalla naimisissa olevaan mieheen. Tapailimme salassa muutaman kuukauden, kunnes tyhmyyksissäni tunsin, että tämä on elämäni mies. Niinpä ihastuksen huumassa erosin miehestäni. Uskoin, että esimerkilläni saan myös tämän ihastukseni kohteen eroamaan omasta vaimostaan.
Toisin kuitenkin kävi, mies kertoi suhteestamme vaimolleen ja nyt he jatkavat avioliittoaan, minun ollessa yhdessä. Voin kertoa, että on tuskallista nähdä "omaa" ihastumisen kohdetta yhdessä onnellisena vaimonsa kanssa ja muistella, kuinka tämä sama mies katsoi minuakin lyhyen suhteemme aikana.
Tarinan opetus lienee, että ihastuminen voi kestää vuosiakin, mutta ei kannata suinpäin erota ihastumisen vuoksi.
Kommentit (4)
No minullekin kävi noin, mutta en olisi voinut tehdä aloitetta uskottavasti ja moraalisesti varattuna, joten oli pakko erota. Avioliittoni oli muutenkin huono. Pakko ottaa riskejä elämässä, jotta voi voittaa joskus. Tällä kertaa mulle jäi tyhjä arpa, ja olen ollut sinkkuna ja selibaatissa avioerosta lähtien, mutta siltikään en kadu lainkaan eroani. Olin valmis satsaamaan kaikkeni siihen rakkauteeni, johon olen edelleenkin kovin ihastunut.
N35+
Joo en missään nimessä halua ottaa riskiä että tekisin väärän valinnan. Siispä jään tähän tuttuun ja niin hyvään liittoon.
No jos eka liittosi oli onnellinen niin tuskin olisit siitä eronnut?
Minä erosin uuden ihastuksen johdosta ja mies osottautui väkivaltaiseksi narsistiksi. Pääsin eroon ja sen jälkeen olen ollut sinkkuna, ja yksinkin on hyvä. En ikävöi tuota ensimmäistä liittoa, sillä en ollut siinä onnellinen. Emme oikein sopineet toisillemme romanttisessa mielessä. Ystäviä olemme edelleen.