Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

gallup! mikä näistä on mukavin kotityö?

Vierailija
15.01.2018 |

mistä kotityöstä pidät eniten?

gallup! mikä näistä on mukavin kotityö?

Vaihtoehdot

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ Polttopuut sekä nurmikon leikkuu saa raitista ilmaa ja liikuntaa. Imurointi koska en voi sietää sitä ääntä jos joku muu imuroi ja on tyydyttävää katsoa kuinka koirankarvat ja pölypallerot katoavat.

- Likakaivojen putsaus, pesuveden raahaus ja tiskaus semmosia mitkä venytän viimeseen asti, niistä en tykkää yhtään.

Vierailija
82/93 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö joku pesee itse pyykkiä? Tarkoittaa siis, että sen sijaan, että pesukone suorittaisi sen pesemisen? Jos tarkoitatte pesukoneella pesettämistä, tottakai sellainen on kivaa työtä, mitä ei itse tarvitse tehdä.

Sitten myös uuniruokien kuten karjalanpaistin tai makaronilaatikon tekeminen ei ole ruuanlaittoa, kun uunihan sen kypsennyksen suorittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihahommat ja remontointi ovat ehdottomasti mukavimpia hommia.

Vierailija
84/93 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käydä kaupassa, käynkin lähes päivittäin, vähintään joka toinen päivä. Itselläni ei autoa ole, mutta silti perheelle ruokaa kaupasta kannettava, en jaksaisi useamman päivän ostoksia kerralla tuodakaan. Joskus illalla tunnen ihmeellistä onnentunnetta, kun ajattelen että huomenna pyykkipäivä. Tavallinen arki on ihanaa.

Vierailija
85/93 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mikään noista listatuista herätä positiivisia fiiliksiä. Pakkopullaa kaikki. 

Vierailija
86/93 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on on roskien kerääminen? Mä tykkään pyykinpesusta (koneella tietenkin).

Jos hän tarkoittaa sillä piha-alueen siivoamista ja sinne heitettyjä roskia. Osa ihmisistä haluaa että myös asunnon lähiympäristö on siistissä kunnossa eikä vain se oma asunto.

Vierailija
87/93 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään eniten lumen kolaamisesta, sekin on kotityö. Menee liikunnasta. Kaupassa käynti on myös mukavaa.

Lattiakaivojen pesu on se tympein homma, samoin ikkunoiden pesu.

Vierailija
88/93 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaupassa käyminen ei ole kotityötä, sillä silloinhan käydään varta vasten kodin ulkopuolella. Jos kävelee tai pyöräilee kauppaan, niin saa samalla hyötyliikuntaa ja näkee muita ihmisiä, joten sillä on sekä fyysinen että sosiaalinen funktio.

Vierailija
89/93 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kaupassa käyminen ei ole kotityötä, sillä silloinhan käydään varta vasten kodin ulkopuolella. Jos kävelee tai pyöräilee kauppaan, niin saa samalla hyötyliikuntaa ja näkee muita ihmisiä, joten sillä on sekä fyysinen että sosiaalinen funktio.

No mitä hittoa nyt taas...

Ruoka- ja taloustavaraostokset kuuluvat arkiaskareisiin siinä missä lakanoiden vaihtokin. Varsinkin, jos on paljon lapsia, tavaraa saa todella raahata.

Jotain syötävää sinkullakin siellä kotona pitää olla, ja hammastahnaa ja tiskiainetta ainakin.

Toki voit pesettää itsesi hoitolassa päästä varpaisiin ja käydä ravintolassa syömässä, ihan miten vaan.

Voit myös tilata ruoat kotiin, joka on myös yksi kotihommista.

Vierailija
90/93 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on on roskien kerääminen? Mä tykkään pyykinpesusta (koneella tietenkin).

Mä olen niin laiska, että en jaksa joka ikistä roskaa käydä viemässä roskikseen, vaan ajan kanssa ympäri kämppää kertyy käytettyjä nenäliinoja, käärepapereita, elintarvikepurkkeja yms.

Jos pitkän ajan sisällä tulee vain yksi roska, se on helppo viedä roskiin, mutta jos niitä tulee tiheään (esim. syödessäni kääreissä olevia karkkeja), annan niiden jäädä hetkeksi myöhemmin kerättäväksi.

Etenkin lähtiessäni jonnekin mulla menee vanulappuja ja nenäliinoja, enkä siinä kiireessä jaksa heittää niitä jokaista erikseen roskiin, kun kiertelen valmistautumisessa ympäri asuntoa eikä mulla ole joka kulmassa roskista.

Siivouksen yhteydessä tai ennen vieraan tulemista pidän sitten nopean roskienkeruukierroksen, ja se on nautinnollista!

Roskikset sinne missä roskaa tulee! Kyllpärissä roskis, totta kai. On olemassa kauniitakin roskiksia. Mulla on kampauspöydän vieressä maljamainen sisustukseen sopiva roskis, sinne hiusharjasta hiukset, vanutupot, nenäliinat yms. Olohuoneessa sohvan vieressä on myös kiva kannellinen roskis, sinne roskat mitä nyt tulee. Kirjoituspöydän alla on paperiroskis. Näin ei loju roskat koskaan pöydillä tai lattialla.

Vierailija
91/93 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mankelointi on suosikkiaskareeni.

Vierailija
92/93 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kakka-astia?

Vierailija
93/93 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä hittoa nyt taas...

Ruoka- ja taloustavaraostokset kuuluvat arkiaskareisiin siinä missä lakanoiden vaihtokin. Varsinkin, jos on paljon lapsia, tavaraa saa todella raahata.

Jotain syötävää sinkullakin siellä kotona pitää olla, ja hammastahnaa ja tiskiainetta ainakin.

Toki voit pesettää itsesi hoitolassa päästä varpaisiin ja käydä ravintolassa syömässä, ihan miten vaan.

Voit myös tilata ruoat kotiin, joka on myös yksi kotihommista.

Minusta on mukava käydä ruokakaupassa, en koe sitä minään ikävänä "kotityönä."  Jo monta vuotta ennen tätä korona-aikaa suosin keskitettyjä kauppareissuja, jolloin pyrin ostamaan kerralla useamman päivän ruuat ja juomat sekä ylläpitämään monipuolisia ruokavarastoja kotona. Yksinasuvalle sinkulle se kaupassa käyminen on sosiaalinen tapahtuma ja kotona saa olla sitten rauhassa omissa oloissaan. En todellakaan halua tilata ruokaa netistä, vaan valita itse paikan päällä mitä ostan. 

Muutenkin minulla on kotona tasaisen siistiä ja tavarat löytyvät oikeilta paikoilta, joten ei minulle ole tarvetta tehdä jotain massiivisia suursivouksia aika ajoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan