gallup! mikä näistä on mukavin kotityö?
Kommentit (93)
Minä tykkään vessan siivouksesta, mutta en tiedä onko se lemppari kuitenkaan. :D
No meillä ei ole roskia kuin roskiksessa. Oikeastiko jätätte niitä niin paljon ympäri kotia, että niitä on ihan keräiltäväksi asti?
Mukavin kotityö on tietysti ruuanlaitto. Se on luovaa puuhaa ja palkinnoksi saa syödä hyvää ruokaa. Eikä sitä edes ollut listassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roskien kerääminen?
Meillä kyllä viedään roskat välittömästi roskiin, jo parivuotiaskin sen tekee. Eli meillä se ei ole laskettavissa kotitöihin.
Eli sanon myös silittäminen, joka jostain kumman syystä ei ole listalla. Se on ihana saada näkyvää ja kaunista jälkeä.
Toki pintojen pyyhkiminen, imurointi ja ylipäänsä siivoaminen on tyydyttävää. Inhoan kaikkea kyykkimistä eli astianpesukone on vähän ärsyttävä. Mutta mieluummin kuin käsin tiskaaminen, totta kai.
Pyykinpesu! Mutta noista annetuista vaihtoehdoista roskien kerääminen. Olen kotiroskaaja; ulkona vien kyllä karkkipaperit ja muut kiltisti roskikseen, mutta kotona on astiat ja roskat helppo unohtaa läheisille pöytätasoille tai ripotella paperit lattialle... Roskien kerääminen on helppo kotityö, joka piristää ja siistii heti asunnon yleisilmettä huomattavasti.
No hyi hele!
Äänestin ikkunanpesu. Sehän on kivaa ja helppoa. Ensin vain rätillä, jossa pesuainetta ja sitten kuivaimella. Ja kesällä on kiva kun saa olla myös ulkona. Talvella tietysti vain sisäpuolet. Välilaseja en pese oikeastaan koskaan. Ihanaa, kun näkee heti työn tulokset ja kirkkaat ikkunat kyllä huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoito.
Se ei ole kotityö vaan ihmissuhteen hoitamista.
Lattian pesu ja tasojen pyyhintä jollain kivan tuoksuisella aineella. Joo tiedän tiedän että ne aineet on itse isästä perkeleestä, mutta omapa on kotini.
Imurointi käy selkään ja pyykkien ripustaminen on jotenkin turhauttavaa. Kakka-astian tyhjennys on ok. ja roskien vienti.
Ikkunan pesu on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoito.
Se ei ole kotityö vaan ihmissuhteen hoitamista.
Paskan pyyhintä toisen perseestä ihmissuhteen hoitamista.
Vierailija kirjoitti:
Tiskaaminen on mukavan rentoa. Samoin kaupassa käynti.
Inhoan kaikkia kaappien ja etenkin vaatekaapin järjestelyä. Pidän tietenkin lopputuloksesta, mutta nuo hommat on yleensä niin vaikea aloittaa ja kohta kaappi on kuitenkin ihan saman näköinen kuin ennen siivousta.
Mulla helpottu homma kun ostin sellasia koreja mihin vain viskata ne vaatteet. Koreja voit tehdä vaikka kauppakassista (sellainen paksu ei kertakäyttöinen) taittamalla reunat sisään.
Ei niitä paitoja ja housuja tarvitse edes viikkailla, heittää vaan paita/housu/sukka/kalsari koriinsa.
Kaupassa käynti ehdottomasti, lähikaupassa on kivat ja tutuksi tulleet myyjät :)
Pyykkien pesu ja kuivumaan laittaminen on ehdoton lemppari, jotenkin terapeuttista nähdä kuinka vaatteet puhdistuvat ja ova5 taas valmiita käyttöön.
Inhoan kaikkia kotitöitä. Ehkä astianpesukoneen täyttö on vähiten ärsyttävää. Ruoanlaitosta tulee tiskiä ja sotkua ja pitää siivota, plää. Ruoanlaitto olis ihan ok, jos ei tarttis siivota jälkiä...
Inhoan kotitöitä! Siksi meillä käykin siivooja kerran viikossa ja sovittuna aikana pesee ikkunat.
Pyykit viedään pesulaan.
Ainoastaan ruoat tehdään ja ostetaan itse.
Elämästä pitää nauttia ja tehdä kotona vain sitä, mistä tykkää.
Pyykinpesu puuttui listalta, se on ehdottomasti mukavin. Sekä myös pyykkien viikkaus kaappiin. Astianpesukoneen tyhjennys ihan ok myös. Roskien keräämistä ja kakka-astian tyhjennystä meillä ei tarvitse tehdä, mitä ne edes tarkoittaa? Roskat laitetaan roskikseen jos ei heti niin ainakin erittäin pian, ei niitä mitenkään tarvitse ympäri kämppää keräillä. Tietysti jos koira silppuaa jonkun lelunsa niin siitä jää roskaa lattialle kunnes joku kerää ne. Muuta tavaroiden järjestelyä sitten pitääkin tehdä ihan jatkuvasti ja loputtomiin, kun kaksi pientä innokasta lasta levittelee leluja ja tavaroita ympäri kämppää, se loputon tavaroiden järjestely ja järkevien säilytyspaikkojen keksiminen liian pieniin säilytystiloihin on ehdottomasti inhokkini heti jonkun lattiakaivon putsauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiskaaminen on mukavan rentoa. Samoin kaupassa käynti.
Inhoan kaikkia kaappien ja etenkin vaatekaapin järjestelyä. Pidän tietenkin lopputuloksesta, mutta nuo hommat on yleensä niin vaikea aloittaa ja kohta kaappi on kuitenkin ihan saman näköinen kuin ennen siivousta.
Mulla helpottu homma kun ostin sellasia koreja mihin vain viskata ne vaatteet. Koreja voit tehdä vaikka kauppakassista (sellainen paksu ei kertakäyttöinen) taittamalla reunat sisään.
Ei niitä paitoja ja housuja tarvitse edes viikkailla, heittää vaan paita/housu/sukka/kalsari koriinsa.
Siis miten? Taittelet pirkka-kasseista koreja, mutta onko ne korit sitten vaatekaapin hyllyillä? Onko niistä koreista jotenkin helpompi pöyhiä paitaa esiin kuin suoraan hyllyltä? Vai tarkoititko että siivouksen ajan ”korit” helpottavat järjestelyurakkaa?
Pyykkikoneen täyttäminen/tyhjentäminen.
Varmaan se olisi seksi. Siinä kuitenkin pääsee aika helpolla, vaikka joskus tulee vähän sotkua. Tai sitten ikkunanpesu.
Vaatehuoneen ja kaappien järjestely, samalla tulee laitettua kierrätykseen mitä ei käytetä.
Lattianpesu ehdottomasti kivointa, jotenkin rauhoittavaa hommaa ja tulee hyvä tuoksu
Vieläkö joku pesee itse pyykkiä? Tarkoittaa siis, että sen sijaan, että pesukone suorittaisi sen pesemisen? Jos tarkoitatte pesukoneella pesettämistä, tottakai sellainen on kivaa työtä, mitä ei itse tarvitse tehdä.