Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

gallup! mikä näistä on mukavin kotityö?

Vierailija
15.01.2018 |

mistä kotityöstä pidät eniten?

gallup! mikä näistä on mukavin kotityö?

Vaihtoehdot

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne ovat kivoja, mutta älkää kertoko miehille. Jos mun mies koittaisi kotitöitä ja huomaisi ettei ne olekaan kamalia, mistä minä sitten valittaisin?

Vierailija
22/93 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki inhoaa ikkunanpesua. Hankalat avata, vaikeassa asennossa kuuraat hien valuessa ja niin pirun hyvin pitää tehdä kun auringonpaisteessa näkyy kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on on roskien kerääminen? Mä tykkään pyykinpesusta (koneella tietenkin).

Mä olen niin laiska, että en jaksa joka ikistä roskaa käydä viemässä roskikseen, vaan ajan kanssa ympäri kämppää kertyy käytettyjä nenäliinoja, käärepapereita, elintarvikepurkkeja yms.

Jos pitkän ajan sisällä tulee vain yksi roska, se on helppo viedä roskiin, mutta jos niitä tulee tiheään (esim. syödessäni kääreissä olevia karkkeja), annan niiden jäädä hetkeksi myöhemmin kerättäväksi.

Etenkin lähtiessäni jonnekin mulla menee vanulappuja ja nenäliinoja, enkä siinä kiireessä jaksa heittää niitä jokaista erikseen roskiin, kun kiertelen valmistautumisessa ympäri asuntoa eikä mulla ole joka kulmassa roskista.

Siivouksen yhteydessä tai ennen vieraan tulemista pidän sitten nopean roskienkeruukierroksen, ja se on nautinnollista!

Yök. Meidän teini on tuollainen sottapytty. Kuvottavaa. Toivottavasti oppii. Sulle ilmeisesti liian myöhäistä.

Mun sotkuista ei ole kellekään haittaa (jos luit huolella, niin huomasit, että kerään roskat ennen vieraan tulemista), toisin kuin tuollaisesta tavasta puhua toisille ihmisille. Toivottavasti et opeta samaa teinillesi ja oppiminen ei olisi liian myöhäistä sinullekaan.

Vierailija
24/93 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käynti tietty.

Mut outoa et vaatekaappien järjestely oli toisena! Se on kamalaa :S

Vierailija
25/93 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mankelointi!!! Pyykinpesu hyvänä kakkosena :)

Vierailija
26/93 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun suosikit: imurointi ja järjestely

Inhokit: vessan pesu, ikkunoiden pesut, pölyjen pyyhkiminen ja tiskikonehommat

Vierailija
27/93 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka vaatekaapin järjestely. Eihän tuota tarvi tehdä juuri koskaan.

Vierailija
28/93 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme on on roskien kerääminen? Mä tykkään pyykinpesusta (koneella tietenkin).

Mä olen niin laiska, että en jaksa joka ikistä roskaa käydä viemässä roskikseen, vaan ajan kanssa ympäri kämppää kertyy käytettyjä nenäliinoja, käärepapereita, elintarvikepurkkeja yms.

Jos pitkän ajan sisällä tulee vain yksi roska, se on helppo viedä roskiin, mutta jos niitä tulee tiheään (esim. syödessäni kääreissä olevia karkkeja), annan niiden jäädä hetkeksi myöhemmin kerättäväksi.

Etenkin lähtiessäni jonnekin mulla menee vanulappuja ja nenäliinoja, enkä siinä kiireessä jaksa heittää niitä jokaista erikseen roskiin, kun kiertelen valmistautumisessa ympäri asuntoa eikä mulla ole joka kulmassa roskista.

Siivouksen yhteydessä tai ennen vieraan tulemista pidän sitten nopean roskienkeruukierroksen, ja se on nautinnollista!

Yök. Meidän teini on tuollainen sottapytty. Kuvottavaa. Toivottavasti oppii. Sulle ilmeisesti liian myöhäistä.

Jep, teinisi on kuvottava.

Vierailija
29/93 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat ihan ok, paras on imuroiminen. Huonolla imurilla imuroiminen on yhtä helv*ttiä, mutta hyvällä se on juhlaa kun siinä näkyy ja kuuluu koko ajan mitä tekee.

Oikeasti tykkään kotitöistä paljon. Pyykkien kuivumaan ripustaminen on ihanaa, samoin pölyjen pyyhkiminen ja vessojen pesu. Ruokakaupassa on aina mukava käydä ja kun täällä pääkaupunkiseudulla on paljon kauppoja, niin jo eri kauppaan meneminen saattaa tuoda roppakaupalla uusia hyviä ideoita. Ikkunoiden pesemiseen minulla on niin hyvät ammattiaineet ja -välineet, että niistä tulee todella puhtaita nopeasti ja vaivatta. Pistän vain musiikkia soimaan ja annan mennä. Meillä on kotona myös kaikille tavaroille paikka ja romua ei ole liikaa, joten siivoaminen ja järjestely on helppoa. Perheessämme lapsetkin ovat pienestä pitäen oppineet pitämään järjestyksestä kiinni ja siivous ei ole iso urakka.

Vierailija
30/93 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksi

Vierailija
31/93 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa käynti ehdottomasti. Rakastan käydä kaupassa. Se on niin tyydyttävä tunne kun saa jääkaapin taas täydeksi.

Vierailija
32/93 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaaminen on mukavan rentoa. Samoin kaupassa käynti.

Inhoan kaikkia kaappien ja etenkin vaatekaapin järjestelyä. Pidän tietenkin lopputuloksesta, mutta nuo hommat on yleensä niin vaikea aloittaa ja kohta kaappi on kuitenkin ihan saman näköinen kuin ennen siivousta.

Vierailija
33/93 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihinotto

Vierailija
34/93 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lemmikkiin liittyvät asiat eivät ole kotityö vaan harrastus. 

Valitsin helpoimmaksi lattian pesun. Siinä ollaan viikkosiivouksen loppusuoralla, ja homma on helppoa, kun viimeistään imuroinnin aikana on joutunut keräilemään unohtuneet roinat lattioilta. 

Raskainta on sohvan imurointi, sitä kun tekee vauhdilla saa sykkeen nousemaan. Tylsintä on tavaroiden järjestely. 

Vierailija
35/93 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään eniten astianpesukoneella astioiden pesusta (meillä on keittiössä kaksi astianpesukonetta eli likaiset astiat toiseen koneeseen ja toisesta otetaan puhtaita sitten taas toisin päin, ei tarvitse latoa astioita kaapin ja koneen välillä), robotti-imurilla päivittäisestä imuroimisesta, robottimopilla pari kertaa viikossa lattioiden moppaamisesta, kuivaavalla ja pöyhivällä pesukoneella (sekä kahdella kuivauskaapilla, vaatteet jätetään kuivaamisen jälkeen kaappiin ja otetaan sieltä käyttöön, lähinnä pyyhkeiden ja liinavaatteiden vuoksi tarvitaan kaksi kaappia) pyykkien pesusta, robottiruohonleikkurilla nurmikon leikkaamisesta, Kitchen Aidin yleiskoneella ja kiertoilmauunilla ruuan laittamisesta useampi ruoka kerrallaan (pakastan yleensä vielä pari niin voi ottaa sitten pakkasesta jos ei muuta ehdi tai jaksa laittaa tai jollain on kova nälkä). Tykkään myös kaupassa käynnistä ja jään usein shoppailemaan kotitöiden tekemisen ajaksi jollen sitten ole salilla tai lenkillä tai lasten harrastuksissa. Terveisin insinöörimiehen vaimo ja kolmen controller-äippä, joka tekee töitä kotona perheyritykselleen.

Vierailija
36/93 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsin astianpesukoneen, vaikka mulla ei ole astianpesukonetta. Mutta jos ois niin se.

Minulla sama :) Joskaan meillä ei ole nyt toimivaa astianpesukonetta. Vähän ennen muuttoa ostettiin edelliseen kotiin uusi astianpesukone rikkoontuneen tilalle. Aika pian tuli muutto eteen ja tässä talossa astianpesukone hyytyi pian muuton jälkeen. Uuden koneen hankinta on samassa nipussa keittiöremontin kanssa ja siihen ei ole ollut mahdollisuutta.

Vierailija
37/93 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesu

Vierailija
38/93 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskien kerääminen? 

Meillä kyllä viedään roskat välittömästi roskiin, jo parivuotiaskin sen tekee. Eli meillä se ei ole laskettavissa kotitöihin. 

Eli sanon myös silittäminen, joka jostain kumman syystä ei ole listalla. Se on ihana saada näkyvää ja kaunista jälkeä. 

Toki pintojen pyyhkiminen, imurointi ja ylipäänsä siivoaminen on tyydyttävää. Inhoan kaikkea kyykkimistä eli astianpesukone on vähän ärsyttävä. Mutta mieluummin kuin käsin tiskaaminen, totta kai. 

Pyykinpesu! Mutta noista annetuista vaihtoehdoista roskien kerääminen. Olen kotiroskaaja; ulkona vien kyllä karkkipaperit ja muut kiltisti roskikseen, mutta kotona on astiat ja roskat helppo unohtaa läheisille pöytätasoille tai ripotella paperit lattialle... Roskien kerääminen on helppo kotityö, joka piristää ja siistii heti asunnon yleisilmettä huomattavasti.

Vierailija
39/93 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaitto

Vierailija
40/93 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä pitänyt mistään näistä, mikään näistä ei ole mukavia.

Lastenhoito on mukavaa.

N50

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan