Ystävä pyyhkii käsidesillä suunnilleen kaikki pinnat mihin taaperoni hänen luonaan koskee
Jotenkin loukkaavaa. Ihan kun lapsellani olisi joku AIDS/tms.
Miksi hän tekee niin?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Mikäs se aine olikaan nimeltään? Ai niin, käsidesi. Vainoharhaisella taitaa olla pöydälläkin kädet, samoin kaikkialla muuallakin, kun mainittua ainetta niin ahkerasti käyttää. Asiantuntijoiden mukaan normaalisti kotioloissa ei tarvita desinfioivia puhdistusaineita. Tavallinen Tolu tai Fairy tms. riittää vallan hyvin. Amerikkalaisethan ne kouhottavat kaikesta ja pesevät suunnilleen kaiken desinfiointiaineilla. Mitähän ne sitten tekevät, kun ne heidän käyttämänsä aineet eivät enää tehoakaan?
Onhan se totta, että monilla pikkulapsilla on tahmaiset käpälät, mutta eivät ne nyt mitkään suuret tautipesäkkeet ole, jotka pitäisi desinfioida myötäänsä.
Ei riitä Tolut ja Fairyt sikalassakaan, miksi ne riittäisivät kotona?
Mulla kaksi lasta. Ja työ. Ja miehellä vuorotyö. Harrastukset kaikilla eri aikaan.
Ja kyllä; vessat pesen ja pyyhin ja olen hyvin tarkka kotini siisteydestä.
Kihomatohommissa oon aina ollut kauhuissani; ei se auttaisi, että omaa kotia hinkkaisi kuinka, jos muut ei seuraa lapsiaan ja kerta toisensa jälkeen tulisi tartunta hoidosta takaisin kotiin.
Meillä kaikki aina pesee kädet ensimmäiseksi kunnolla, kun tullaan kotiin ja kosketaan mihinkään. Lapsetkin osaa ko. homman automaattisesti ja kavereitaankin ohjeistavat, että meillä pestään aina ensin kädet. Ja etenkin puhelimet ja niiden näytöt, kaukosäätimet, pleikkaohjaimet jne. pidetään puhtaina.
Lisäksi lapset eivät julkisilla paikoilla koske paljain käsin ovenkahvoihin jne.
Oma neuroottisuuteni siisteyden suhteen on vielä sellainen, että menee siinä sivussa haittaamatta sen kummemmin, mutta toki siinä hommaa riittää, kun esim. päivittäin imuroi. Toisaalta en osaa rentoutua jos ei ole puhdasta ja kun päivittäin tekee, ei hommissa montaa minuuttia mene.
Minua ällöttää 90% tuttaviemme (lapsiperheitä hekin) kodeista. Likaa, pölyä, tahmaa, tunkkaisuutta, ahdasta, joka paikassa roinaa ja ne lapset siinä samalla. Hyi. Siihen vielä pari koiraa mukaan niin kauhupaketti kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsidesissä on glyserolia (tai vastaavaa "rasvaa") ja kun pyyhit desillä pinnan se öljy/rasva jää siihen pinnalle eikö desinfioi pinnan "pohjaa ". Huonolla tuurilla pöpöt leviävät ja elävät paremmin pinnalla, joka on pyyhitty käsidesillä..
Ihoon se glyseroli imeytyy toisin kuin pintoihin.
Käyttäkää desinfiointisprayta.
Itse suihkutan sillä vessannupin, hanan ja vessanoven lukon sekä kahvan, jos kuulen, että lapsivieras käy kakalla eikä pese käsiä sen jälkeen.https://www.apteekkituotteet.fi/Septidin-desinfiointispray-100-ml
Ei tuo auta! Miksi et opeta lasta pesemään käsiään? Aikuisen pitää puuttua, jos lapsi ei sitä tärkeää taitoa ole vielä oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se tenava pysy sulla sylissä?
Mä en ottaisi kylään edes pikkulasta.Niiltä saa kaikkein pahimmat taudit.
Nyt on poikkeuksellisen raju influenssa liikkeellä.
Rokote on huono, kun thl ei uskonut lääkärien suositusta vaan säästi laadussa. Moni menettää henkensä sen takia.Minun ystävät monesti pyytää että ottaisinko taaperoni mukaan kun olen ilmoittanut tulevani yksin. Ja ei lapset eivät viihdy kovin kauaa sylissä yhtämittaa.
Ja oman kokemukseni mukaan, nuo lasten perusflunssat ei niin edes tartu aikuisiin. Influenssa tietenkin erikseen mutta silloin lapsi olisi varmasti niin kipeä ettei häntä kylään vietäisi.
Lapsen viihtyminen on sivuseikka.
Mun kotiin ei kahta kertaa tulisi kaiken nuuskiva sotkumaija, joka ei pysyisi aisoissa JA jonka jälkiä ei saisi edes siivota!Pahimpaan tautiaikaan vielä.
Kai ymmärrät, että kun se taapero ei viihdy, se alkaa hyvin pian karjua kurkku suorana. Miksi ihmeessä kutsut taaperon kylään, jos haluat vain kiusata sitä? Yleensä kutsuja välittää siitä, että hänen vieraansa viihtyvät. Parempi että et kutsu ketään.
Minä kuten kukaan muukaan tuskin kutsuu taaperoa kylään: se tulee kaupanpäällisinä.
Kiusaan sitä?? Oletko ihan seko?
Miksi mä ketään kiusaisin.
Ei kuulu mun luonteeseen.
Mutta kotini ei ole sisustettu lapsia ajatellen, koska siellä ei asu lapsia. En halua, että siellä sotketaan tai rikotaan, enkä halua saada tartuntatauteja, mihin on syynsä jota sinä et tiedä.
1-2 vuotiaat ovat niin vaikeita hallittavia ja lyhytpinnaisia, että vanhemmatkin yleensä käsittävät etteivät niiden kanssa kyläile muuta kuin toisessa lapsiperheessä, missä sisustus on särkymätöntä ja helposti siivottavaa muovia, ja taudit käyty läpi joka tapauksessa.
Jos 1-2 vuotiaita tapaa, viisainta on tehdä se niiden kotona tai ulkona. Silloinkin haluaa kuulla onko vaaraa saada tarttuva tauti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt tuttavapiirissäni myös tässä sairausasiassa pikkulasten vanhemmilla sellaiseen ajatteluun, että aikuisilla ei ole väliä, vain lapsilla on. Esim. norovirusta muutama päivä sitten sairastaneen pikkuneidin voi tuoda huoletta tätinsä tai mummonsa luo hoitoon. Osa vanhemmista ei kerta kaikkiaan uhraa ajatustakaan aikuisten sairastumisille. Kyse ei näytä olevan edes mistään tietoisesta vahingonlevittämisestä, vaan kerta kaikkiaan siitä, että ajatukset pyörivät vain lasten ympärillä, eikä asioita ajatella mistään muusta näkökulmasta. Mutta nyt, kun itselläni on lapsia, samat taudinlevittäjämammat ovat alkaneet huomioida, etteivät vaan tartuttaisi meitä. Taudeista kerrotaan rehellisesti eikä niitä enää salailla tai paljasteta vasta siinä vaiheessa kun on pitänyt tahmakätistä norovirustaaperoa tuntikausia sylissä. Ihan kuin terveyteni olisi ollut jotenkin vähemmän arvokas asia silloin, kun olin lapseton. Vaikka tuohan menee juuri päin vastoin, lapsiperheellä on erilainen bakteerikanta ja lapsettomalla on paljon huonompi vastustuskyky kulkutauteja kohtaan.
Tää on kyllä jännä ilmiö. Just eilen veli perheineen tuli yhtä aikaa kylään vanhemmillemme. Tuli puhetta mun opinnoista ja sanoim, että nyt alkoi sellainen pari kuukautta että oltava pää kainalossa jotta on tarpeeksi hyvä syy olla poissa ja sillonkin sitä katsotaan huonolls. Käly tässä kohtaa sanoi, että ai niin lapsella on nyt eka päivä ku ei oksenna ja ripuloi norossa ja lisäksi on antibiootit korvatulehdukseen. Voin sanoa, että lapsi siirtyi hyvin äkkiä halailemasta mua äitinsä syliin ja kävin vaihtamassa vaatteet ja käsien ja kasvojen pesulla. Loppuajan koitin vältellä kontaktia lapsen kanssa. Miksi jotkut ei voi kertoa heti, että noro on. Nyt jännään ehtikö tarttua, kun se ihan hyvän aikaa sylissä sohvalla pötkötteli ja heti tullessaan antoi pusun poskelle ja koski mun naamaa käsillä.
Kuulostaa todella piittaamattomalta käytökseltä vanhemmilta, en todellakaan usko että on kovin yleistä käytöstä.
Ikävä kyllä on yleistä. Lapsiperheelliset puhuvat lapsettomista muutenkin, kuin nämä olisivat heitä itseään arvottomampia. Mitäpä lapsettomien sairastumisella tai edes kuolemalla on väliä: eihän heillä ole lapsia.
Puheet ovat joillain niin törkeitä, että koko ihmisiä ei välitä enää tavata.
Kerran taas kun kuuntelin miten se ja tämä vaarallinen asia oli erityisen paha kun on lapsia (lintuinfluenssa), sanoin että noh, sadan vuoden päästä me ollaan haudassa joka iikka ja maailma rullaa edelleen siitä viis veisaten.
Tuli kerrankin hiljaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh. Tuli jotenkin surullinen olo tuosta. Ei kai sentään lapsen aikana kulje perässä desinfioimassa? Ihan pienetkin lapset kyllä tajuaa missä mennään... millainen olo mahtaa lapselle tulla, kun huomaa että kaikki mihin hän koskee puhdistetaan. 😞 Kysy siltä onko ikinä kuullut käsienpesusta? Minä en veisi tuollaisen paskaläjän luo lapsiani, enkä kävisi itsekään. Itseasiassa heivaisin tuollaisen hullun hevonhelvettiin elämästäni.
Mieluummin surullinen kuin influenssassa.
Lapsillahan on aikaa sairastaa.
Levittäköön keskenään pöpöjään, eihän taudit edes ole lapsille kovia.
Aikuiselta menee rankassa taudissa kunto nopeasti, ja asiat jäävät hoitamatta.Ei ole kovia? Juurihan lapsi kuoli influenssaan. Eikös sen takia alle 3-vuotiaat rokoteta ilmaiseksi tätä vastaan koska on lapsella vaarallisempi kun aikuisille.
Suurin osa influenssaan kuolleista on aina vanhuksia ja aikuisia.
Tarkoitin myös lievempiä tauteja. Niiden aikana lapsi juoksee ja riehuu virkeänä, mutta aikuinen makaa sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se tenava pysy sulla sylissä?
Mä en ottaisi kylään edes pikkulasta.Niiltä saa kaikkein pahimmat taudit.
Nyt on poikkeuksellisen raju influenssa liikkeellä.
Rokote on huono, kun thl ei uskonut lääkärien suositusta vaan säästi laadussa. Moni menettää henkensä sen takia.Minun ystävät monesti pyytää että ottaisinko taaperoni mukaan kun olen ilmoittanut tulevani yksin. Ja ei lapset eivät viihdy kovin kauaa sylissä yhtämittaa.
Ja oman kokemukseni mukaan, nuo lasten perusflunssat ei niin edes tartu aikuisiin. Influenssa tietenkin erikseen mutta silloin lapsi olisi varmasti niin kipeä ettei häntä kylään vietäisi.
Lapsen viihtyminen on sivuseikka.
Mun kotiin ei kahta kertaa tulisi kaiken nuuskiva sotkumaija, joka ei pysyisi aisoissa JA jonka jälkiä ei saisi edes siivota!Pahimpaan tautiaikaan vielä.
Kai ymmärrät, että kun se taapero ei viihdy, se alkaa hyvin pian karjua kurkku suorana. Miksi ihmeessä kutsut taaperon kylään, jos haluat vain kiusata sitä? Yleensä kutsuja välittää siitä, että hänen vieraansa viihtyvät. Parempi että et kutsu ketään.
Minä kuten kukaan muukaan tuskin kutsuu taaperoa kylään: se tulee kaupanpäällisinä.
Kiusaan sitä?? Oletko ihan seko?
Miksi mä ketään kiusaisin.
Ei kuulu mun luonteeseen.Mutta kotini ei ole sisustettu lapsia ajatellen, koska siellä ei asu lapsia. En halua, että siellä sotketaan tai rikotaan, enkä halua saada tartuntatauteja, mihin on syynsä jota sinä et tiedä.
1-2 vuotiaat ovat niin vaikeita hallittavia ja lyhytpinnaisia, että vanhemmatkin yleensä käsittävät etteivät niiden kanssa kyläile muuta kuin toisessa lapsiperheessä, missä sisustus on särkymätöntä ja helposti siivottavaa muovia, ja taudit käyty läpi joka tapauksessa.
Jos 1-2 vuotiaita tapaa, viisainta on tehdä se niiden kotona tai ulkona. Silloinkin haluaa kuulla onko vaaraa saada tarttuva tauti.
Kyllä minun Lapsettomatkin ystävät haluavat että otan lapsen mukaan vaikka monesti olen yrittänyt lähteä yksin. Ja kyllä meillekin oli lapset tervetulleita vaikka meillä ei ollut lapsia. Ei meillä ainakaan sisustus ollut lasista ja posliinista silloinkaan tehty.
Se on silti sinun asiasi jos et halua lapsia kotiisi ja tällöin on vaihtoehtona mennä joko itse kylään, sopia kahvittelu johonkin muualle tai vaikka ehdottaa ystävälle että voisiko tulla yksin niin olisi mukavampi keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt tuttavapiirissäni myös tässä sairausasiassa pikkulasten vanhemmilla sellaiseen ajatteluun, että aikuisilla ei ole väliä, vain lapsilla on. Esim. norovirusta muutama päivä sitten sairastaneen pikkuneidin voi tuoda huoletta tätinsä tai mummonsa luo hoitoon. Osa vanhemmista ei kerta kaikkiaan uhraa ajatustakaan aikuisten sairastumisille. Kyse ei näytä olevan edes mistään tietoisesta vahingonlevittämisestä, vaan kerta kaikkiaan siitä, että ajatukset pyörivät vain lasten ympärillä, eikä asioita ajatella mistään muusta näkökulmasta. Mutta nyt, kun itselläni on lapsia, samat taudinlevittäjämammat ovat alkaneet huomioida, etteivät vaan tartuttaisi meitä. Taudeista kerrotaan rehellisesti eikä niitä enää salailla tai paljasteta vasta siinä vaiheessa kun on pitänyt tahmakätistä norovirustaaperoa tuntikausia sylissä. Ihan kuin terveyteni olisi ollut jotenkin vähemmän arvokas asia silloin, kun olin lapseton. Vaikka tuohan menee juuri päin vastoin, lapsiperheellä on erilainen bakteerikanta ja lapsettomalla on paljon huonompi vastustuskyky kulkutauteja kohtaan.
Tää on kyllä jännä ilmiö. Just eilen veli perheineen tuli yhtä aikaa kylään vanhemmillemme. Tuli puhetta mun opinnoista ja sanoim, että nyt alkoi sellainen pari kuukautta että oltava pää kainalossa jotta on tarpeeksi hyvä syy olla poissa ja sillonkin sitä katsotaan huonolls. Käly tässä kohtaa sanoi, että ai niin lapsella on nyt eka päivä ku ei oksenna ja ripuloi norossa ja lisäksi on antibiootit korvatulehdukseen. Voin sanoa, että lapsi siirtyi hyvin äkkiä halailemasta mua äitinsä syliin ja kävin vaihtamassa vaatteet ja käsien ja kasvojen pesulla. Loppuajan koitin vältellä kontaktia lapsen kanssa. Miksi jotkut ei voi kertoa heti, että noro on. Nyt jännään ehtikö tarttua, kun se ihan hyvän aikaa sylissä sohvalla pötkötteli ja heti tullessaan antoi pusun poskelle ja koski mun naamaa käsillä.
Kuulostaa todella piittaamattomalta käytökseltä vanhemmilta, en todellakaan usko että on kovin yleistä käytöstä.
Ikävä kyllä on yleistä. Lapsiperheelliset puhuvat lapsettomista muutenkin, kuin nämä olisivat heitä itseään arvottomampia. Mitäpä lapsettomien sairastumisella tai edes kuolemalla on väliä: eihän heillä ole lapsia.
Puheet ovat joillain niin törkeitä, että koko ihmisiä ei välitä enää tavata.
Kerran taas kun kuuntelin miten se ja tämä vaarallinen asia oli erityisen paha kun on lapsia (lintuinfluenssa), sanoin että noh, sadan vuoden päästä me ollaan haudassa joka iikka ja maailma rullaa edelleen siitä viis veisaten.
Tuli kerrankin hiljaista.
Kyllä ainakin tätä keskustelua lukiessa Lapsettomat kyllä haukkuvat enemmän lapsiperheitä kun päinvastoin.
Aivan normaalia toimintaa. Lapset levittävät kaikenlaisia tauteja ja loisia, joten on ihan selvää huolehtia riittävästä hygieniasta.
Vierailija kirjoitti:
Aivan normaalia toimintaa. Lapset levittävät kaikenlaisia tauteja ja loisia, joten on ihan selvää huolehtia riittävästä hygieniasta.
Eiköhän sitä römpsää monille jakava nainen mahda kantaa bakteerihautomossaan paljon enempi patogeenejä kuin lähes puhtaana syntyvä lapsi?
Kyllä minäkin pyyhkisin.
En halua vatsatautia tai infulenssaa, saatika kuolaa tai muuta eritettä kotiini.