Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä pyyhkii käsidesillä suunnilleen kaikki pinnat mihin taaperoni hänen luonaan koskee

Vierailija
15.01.2018 |

Jotenkin loukkaavaa. Ihan kun lapsellani olisi joku AIDS/tms.
Miksi hän tekee niin?

Kommentit (111)

Vierailija
21/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ainoa kerta kun olen käynyt lasten synttäreillä, olen sairastunut. Joka kerta.

Vierailija
22/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen kotinsa, ei pitäis sua häiritä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No iloinenko pitäisi olla kun erityislapsesi tuhrii kaikki pinnat kakallaan?

Vierailija
24/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se tenava pysy sulla sylissä?

Mä en ottaisi kylään edes pikkulasta.

Niiltä saa kaikkein pahimmat taudit.

Nyt on poikkeuksellisen raju influenssa liikkeellä.

Rokote on huono, kun thl ei uskonut lääkärien suositusta vaan säästi laadussa. Moni menettää henkensä sen takia.

Minun ystävät monesti pyytää että ottaisinko taaperoni mukaan kun olen ilmoittanut tulevani yksin. Ja ei lapset eivät viihdy kovin kauaa sylissä yhtämittaa.

Ja oman kokemukseni mukaan, nuo lasten perusflunssat ei niin edes tartu aikuisiin. Influenssa tietenkin erikseen mutta silloin lapsi olisi varmasti niin kipeä ettei häntä kylään vietäisi.

Vierailija
25/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut mieleenkään, että lasten sotkuja pitäisi säästellä pinnoilla muistomerkkeinä, ettei äiti pahastu!

Pysyn lapsista kaukana. Ne ovat likaisia ja kuljettavat tauteja.

Pahimmat infektiot saa juuri pikkulapsilta.

Vierailija
26/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tuota kanssa (tosin vasta sen jälkeen, kun muksu on poistunut kotoani). Meillä ei ole lapsia, ja varsinkin tarhaikäiset (ja siis tarhassa käyvät) pennut ovat käveleviä bakteeri- ja viruskoneita. Ja koska meillä ei ole omia lapsia, ei olla kehitetty samanlaista vastustuskykyä kuin ehkä lapsiperheet ovat. Ei huvita saada jotain vesirokkoa/oksennustautia vaan sen takia, ettei desinfioi pintoja tiina-petterin käynnin jälkeen. 

Ja siis - muuten en ole mikään hygieniafriikki, meillä on koira ja se nuolee joskus naamaa ja suutakin, samoin jos lattialle putoaa ruokaa niin poimin sen ja syön silti, ellei siinä ole näkyvää likaa. 

Vierailija
27/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistan aina vierailyn jälkeen kaiken mitä ystäväni taapero on klähminyt. Lapset nyt vaan ovat tahmaisia, ällöttäviä ja monesti tautisia. Ei tulis mieleenkään jättää puhdistamatta.

Vierailija
28/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni pahimman influenssan sain juuri lapselta.

Pikkulasten vanhempien tyypillisen itsekeskeiseen tapaan he tuumasivat, että "kyllä te voitte tulla kylään, ei haittaa yhtään, kyllä hän jaksaa leikkiä...😒"

Sanoin että joo, mutta me ei haluta tartuntaa.

Ilmeistä näki, että se puoli asiasta ei ollut tullut mieleenkään.

No mentiin sisään, kun oltiin jo ovella.

Parin päivän päästä nousi kova kuume. 2 viikkoa sängyssä, viikko tolkku poissa. Kuukausi meni siitä talvesta harakoille turhan tartunnan takia.

Niin että nimenomaan pikkulapsista kannattaa pysyä loitolla, jos suinkin vaan voi.

Vierailija
29/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä viisi lasta jotka pestään ja putsataan.,madottomia ja täittömiä ja muutoin puhtaita. Kun käynyt vieraita lapsia, pesen lelut ja pyyhin paikat huolella.

En halua matoja tai täitä tai muitakaan ylimääräisiä pöpöjä.

Meillä ei muksut kaivele esim jalkoväliään kuten muiden kakarat tai kaivele nenää. Vaatteet vaihdetaan koulun jälkeen yms.

Lapset on ällöjä.

Vierailija
30/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin juuri kaverin taaperolta influenssa koko perhe. Vähän kuulemma kuivaa yskää, voiko silti tulla kylään? Typeränä uskoin ja sanoin joo. Sieltä tuli köhivä, nenä vuotava lähes kuumeinen lapsi. Nyt ollaan oltu kipeenä yli viikko..

Vierailija
31/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen holtiton käsidesin käyttö johtaa ongelmiin. Tuota menoa meillä on niin vastustuskykyisiä bakteereja joihin ei tehoa mikään antibiootti.Järkeä, hyvät ihmiset! Kodin pinnat voi pyyhkiä puhtaalla siivousliinalla, mielummin mikro sellaisella. Liinat voi pestä normaalipyykin mukana pyykkipussissa. Sairaat lapset ja aikuiset, pysykää kotona!!

"Antibakteerisista pesuaineista tai saippuoista ei ole kotioloissa osoitettu olevan hyötyä terveydelle. Niistä voi olla haittaa, koska kodin mikrobit saattavat kehittää vastustuskykyä näille aineille ja samalla lääkinnässä käytetyille antibiooteille. Alkoholikäsihuuhteet ovat poikkeus. Vaikka ne eivät kaikkiin mikrobeihin tehoakaan, alkoholille vastustuskykyisen mikrobien kehittymisestä ei ole merkkejä."

https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/tarvitaanko_kotona_kasides…

Hetkonen. Eihän influenssan ehkäisy noin toimi. "Omaa tartuntariskiä voi pienentää pesemällä käsiä vedellä ja saippualla. Tämän on todettu toimivan sekä kotona, koulussa että päivähoidossa, ja siksi sen uskotaan toimivan myös työpaikoilla. Käsien pesu aina ulkoa tultaessa ja ennen ruokailuja on riittävä. Desinfioivat käsipyyhkeet ovat yhtä tehokkaita mutta eivät tehokkaampia kuin käsien pesu."

Nyt lopettakaa se käsidesillä lutrailu!

Vierailija
32/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

age is just a number kirjoitti:

Mä teen tuota kanssa (tosin vasta sen jälkeen, kun muksu on poistunut kotoani). Meillä ei ole lapsia, ja varsinkin tarhaikäiset (ja siis tarhassa käyvät) pennut ovat käveleviä bakteeri- ja viruskoneita. Ja koska meillä ei ole omia lapsia, ei olla kehitetty samanlaista vastustuskykyä kuin ehkä lapsiperheet ovat. Ei huvita saada jotain vesirokkoa/oksennustautia vaan sen takia, ettei desinfioi pintoja tiina-petterin käynnin jälkeen. 

Ja siis - muuten en ole mikään hygieniafriikki, meillä on koira ja se nuolee joskus naamaa ja suutakin, samoin jos lattialle putoaa ruokaa niin poimin sen ja syön silti, ellei siinä ole näkyvää likaa. 

Hyi #ittu. Vain ällöimmät yksilöt antaa koiran nuolla itseään.

Tajuatko mitkä määrät sillä on bakteereja suussaan? On saattanut nuolla persustaan hetkeä aikaisemmin..

Vierailija
33/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkonen. Eihän influenssan ehkäisy noin toimi. "Omaa tartuntariskiä voi pienentää pesemällä käsiä vedellä ja saippualla. Tämän on todettu toimivan sekä kotona, koulussa että päivähoidossa, ja siksi sen uskotaan toimivan myös työpaikoilla. Käsien pesu aina ulkoa tultaessa ja ennen ruokailuja on riittävä. Desinfioivat käsipyyhkeet ovat yhtä tehokkaita mutta eivät tehokkaampia kuin käsien pesu."

Nyt lopettakaa se käsidesillä lutrailu!

Vierailija
34/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rokote on huono, kun thl ei uskonut lääkärien suositusta vaan säästi laadussa. Moni menettää henkensä sen takia.

Minun ystävät monesti pyytää että ottaisinko taaperoni mukaan kun olen ilmoittanut tulevani yksin. Ja ei lapset eivät viihdy kovin kauaa sylissä yhtämittaa.

Ja oman kokemukseni mukaan, nuo lasten perusflunssat ei niin edes tartu aikuisiin. Influenssa tietenkin erikseen mutta silloin lapsi olisi varmasti niin kipeä ettei häntä kylään vietäisi.

Lapsen viihtyminen on sivuseikka.

Mun kotiin ei kahta kertaa tulisi kaiken nuuskiva sotkumaija, joka ei pysyisi aisoissa JA jonka jälkiä ei saisi edes siivota!

Pahimpaan tautiaikaan vielä.

Vierailija
35/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me saatiin juuri kaverin taaperolta influenssa koko perhe. Vähän kuulemma kuivaa yskää, voiko silti tulla kylään? Typeränä uskoin ja sanoin joo. Sieltä tuli köhivä, nenä vuotava lähes kuumeinen lapsi. Nyt ollaan oltu kipeenä yli viikko..

Ei influenssaan kuulu nuhu. Teillä on ihan tavallinen flunssa. Kamala draamakuningatar 😂

Vierailija
36/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kotiin ei kahta kertaa tulisi kaiken nuuskiva sotkumaija, joka ei pysyisi aisoissa JA jonka jälkiä ei saisi edes siivota!

Kai ymmärrät, että kun se taapero ei viihdy, se alkaa hyvin pian karjua kurkku suorana. Miksi ihmeessä kutsut taaperon kylään, jos haluat vain kiusata sitä? Yleensä kutsuja välittää siitä, että hänen vieraansa viihtyvät. Parempi että et kutsu ketään.

Vierailija
37/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei influenssaan kuulu nuhu. Teillä on ihan tavallinen flunssa. Kamala draamakuningatar 😂

Sinä varmaan tiedät paremmin kuin lääkäri :D

Vierailija
38/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin tautiaikaan pyyhin. Käsidesi tehoaa influenssaviruksiin.

Edelleenkin: "Omaa tartuntariskiä voi pienentää pesemällä käsiä vedellä ja saippualla. Tämän on todettu toimivan sekä kotona, koulussa että päivähoidossa, ja siksi sen uskotaan toimivan myös työpaikoilla. Käsien pesu aina ulkoa tultaessa ja ennen ruokailuja on riittävä. Desinfioivat käsipyyhkeet ovat yhtä tehokkaita mutta eivät tehokkaampia kuin käsienpesu."

Siis VEDELLÄ ja SAIPPUALLA. Eikö porukka nykyään opi edes perusasioita?

Toki porukka saa kotonaan pyyhkiä tasonsa kuinka haluaa, mutta kannattaisi miettiä minkälaisella puhdistusaineella kotonaan pyyhkii. 

Vierailija
39/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

age is just a number kirjoitti:

Hyi #ittu. Vain ällöimmät yksilöt antaa koiran nuolla itseään.

Tajuatko mitkä määrät sillä on bakteereja suussaan? On saattanut nuolla persustaan hetkeä aikaisemmin..

Tajuan. Enkä mä sen nyt "anna" nuolla naamaa ja suuta - en siis ole niitä koiriaan pusuttelevia fifimammoja - mutta joskus se vaan ehtii lipaista. Enkä mä siitä mihinkään paniikkiin mene tai juokse suuta desinfioimaan. 

Vierailija
40/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät, että kun se taapero ei viihdy, se alkaa hyvin pian karjua kurkku suorana. Miksi ihmeessä kutsut taaperon kylään, jos haluat vain kiusata sitä? Yleensä kutsuja välittää siitä, että hänen vieraansa viihtyvät. Parempi että et kutsu ketään.

Muutamasta rasittavasta vierailusta olenkin oppinut.

Se on kumma, miten typeriksi ja itsekkäiksi ihmiset muuttuu tehtyään lapsia.

Eikö ole selvää, että on aika mennä kotiin, mielellään jo ennen kuin kurkku suorana huutaminen alkaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi