Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä pyyhkii käsidesillä suunnilleen kaikki pinnat mihin taaperoni hänen luonaan koskee

Vierailija
15.01.2018 |

Jotenkin loukkaavaa. Ihan kun lapsellani olisi joku AIDS/tms.
Miksi hän tekee niin?

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen holtiton käsidesin käyttö johtaa ongelmiin. Tuota menoa meillä on niin vastustuskykyisiä bakteereja joihin ei tehoa mikään antibiootti.Järkeä, hyvät ihmiset! Kodin pinnat voi pyyhkiä puhtaalla siivousliinalla, mielummin mikro sellaisella. Liinat voi pestä normaalipyykin mukana pyykkipussissa. Sairaat lapset ja aikuiset, pysykää kotona!!

Niin valitettavasti käsidesikään ei tehoa enää kaikkiin vihulaiskantoihin.

Aikaisemmin tätä ongelmaa ei ollut, nykyään on mukamas ihan ok että on täitä tai matoja.

Keiden mielestä muka on ok että on täitä ja matoja?

Toiset vähättelevät, eivätkä hoida kuntoon. Siksihän nämä ovat nykyään enemmän vaivana kuin esim 70-luvulla.

No enpä ole moisiin törmännyt jotka ei hoida kuntoon, kyllähän nuo nyt kutiaakin kovasti.

Vierailija
82/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt tuttavapiirissäni myös tässä sairausasiassa pikkulasten vanhemmilla sellaiseen ajatteluun, että aikuisilla ei ole väliä, vain lapsilla on. Esim. norovirusta muutama päivä sitten sairastaneen pikkuneidin voi tuoda huoletta tätinsä tai mummonsa luo hoitoon. Osa vanhemmista ei kerta kaikkiaan uhraa ajatustakaan aikuisten sairastumisille. Kyse ei näytä olevan edes mistään tietoisesta vahingonlevittämisestä, vaan kerta kaikkiaan siitä, että ajatukset pyörivät vain lasten ympärillä, eikä asioita ajatella mistään muusta näkökulmasta. Mutta nyt, kun itselläni on lapsia, samat taudinlevittäjämammat ovat alkaneet huomioida, etteivät vaan tartuttaisi meitä. Taudeista kerrotaan rehellisesti eikä niitä enää salailla tai paljasteta vasta siinä vaiheessa kun on pitänyt tahmakätistä norovirustaaperoa tuntikausia sylissä. Ihan kuin terveyteni olisi ollut jotenkin vähemmän arvokas asia silloin, kun olin lapseton. Vaikka tuohan menee juuri päin vastoin, lapsiperheellä on erilainen bakteerikanta ja lapsettomalla on paljon huonompi vastustuskyky kulkutauteja kohtaan.

Tää on kyllä jännä ilmiö. Just eilen veli perheineen tuli yhtä aikaa kylään vanhemmillemme. Tuli puhetta mun opinnoista ja sanoim, että nyt alkoi sellainen pari kuukautta että oltava pää kainalossa jotta on tarpeeksi hyvä syy olla poissa ja sillonkin sitä katsotaan huonolls. Käly tässä kohtaa sanoi, että ai niin lapsella on nyt eka päivä ku ei oksenna ja ripuloi norossa ja lisäksi on antibiootit korvatulehdukseen. Voin sanoa, että lapsi siirtyi hyvin äkkiä halailemasta mua äitinsä syliin ja kävin vaihtamassa vaatteet ja käsien ja kasvojen pesulla. Loppuajan koitin vältellä kontaktia lapsen kanssa. Miksi jotkut ei voi kertoa heti, että noro on. Nyt jännään ehtikö tarttua, kun se ihan hyvän aikaa sylissä sohvalla pötkötteli ja heti tullessaan antoi pusun poskelle ja koski mun naamaa käsillä.

Kuulostaa todella piittaamattomalta käytökseltä vanhemmilta, en todellakaan usko että on kovin yleistä käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä käsidesi tehoaa joihinkin viruksiinkin, esim. influenssavirukseen. Riippuu viruksen rakenteesta, tappaako alkoholi sen vai ei. 

Vierailija
84/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen törmännyt tuttavapiirissäni myös tässä sairausasiassa pikkulasten vanhemmilla sellaiseen ajatteluun, että aikuisilla ei ole väliä, vain lapsilla on. Esim. norovirusta muutama päivä sitten sairastaneen pikkuneidin voi tuoda huoletta tätinsä tai mummonsa luo hoitoon. Osa vanhemmista ei kerta kaikkiaan uhraa ajatustakaan aikuisten sairastumisille. Kyse ei näytä olevan edes mistään tietoisesta vahingonlevittämisestä, vaan kerta kaikkiaan siitä, että ajatukset pyörivät vain lasten ympärillä, eikä asioita ajatella mistään muusta näkökulmasta. Mutta nyt, kun itselläni on lapsia, samat taudinlevittäjämammat ovat alkaneet huomioida, etteivät vaan tartuttaisi meitä. Taudeista kerrotaan rehellisesti eikä niitä enää salailla tai paljasteta vasta siinä vaiheessa kun on pitänyt tahmakätistä norovirustaaperoa tuntikausia sylissä. Ihan kuin terveyteni olisi ollut jotenkin vähemmän arvokas asia silloin, kun olin lapseton. Vaikka tuohan menee juuri päin vastoin, lapsiperheellä on erilainen bakteerikanta ja lapsettomalla on paljon huonompi vastustuskyky kulkutauteja kohtaan.

Tässä ne tärkeimmät tuli.

Ainoa mikä vanhempia kiinnostaa, on ettei vaan (oma) lapsi sairastu. Muista ihmisistä viis.

Jos lapseton käyttäytyisi yhtä itsekkäästi, hänet leimattaisiin narsistiksi.

No johan on taas yleistystä. Mutta onhan se varmasti niin että jokainen lasten vanhempi ajattelee ja toimii täysin identtisesti.

Vierailija
85/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, meillä viisi lasta jotka pestään ja putsataan.,madottomia ja täittömiä ja muutoin puhtaita. Kun käynyt vieraita lapsia, pesen lelut ja pyyhin paikat huolella.

En halua matoja tai täitä tai muitakaan ylimääräisiä pöpöjä.

Meillä ei muksut kaivele esim jalkoväliään kuten muiden kakarat tai kaivele nenää. Vaatteet vaihdetaan koulun jälkeen yms.

Lapset on ällöjä.

Ihan samalla tavalla ne sunkin mukulat kaivaa peräänsä. Ovat vain oppineet tekemään sen salaa niin, ettet sinä näe ;) Siksipä sinunkin lapsiesi jälkeen kämpät puunataan.

Vierailija
86/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, meillä viisi lasta jotka pestään ja putsataan.,madottomia ja täittömiä ja muutoin puhtaita. Kun käynyt vieraita lapsia, pesen lelut ja pyyhin paikat huolella.

En halua matoja tai täitä tai muitakaan ylimääräisiä pöpöjä.

Meillä ei muksut kaivele esim jalkoväliään kuten muiden kakarat tai kaivele nenää. Vaatteet vaihdetaan koulun jälkeen yms.

Lapset on ällöjä.

Ai ihanko pesette lapset, muut ei varmaan tällaista ole keksinyt tehdä. Tää on kyllä ihan tää perinteisin että ei meidän lapset tee mitään väärää vaan ne muut :D

Vierailija
87/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ystävää kyllä. Olen itse töissä asiakaspalvelussa, ja käytän käsidesiä. Moni on naureskellut tavalleni, mutta joudun kättelemään ihmisiä monta kertaa päivän aikana, monet aivastelevat ja yskivät käsiinsä. Ihan huomaamattaa tulee itse hieraistua kutisevaa silmää kädellä jne. Yhtään sairaslomaa en ole joutunut pitämään flunssan takia. Nämä naureskelijat taas...

Kättelyä voisi vähentää, ainakin "tautiaikoina". Aikoinaan työterveysasemalla ei kätelty. Muuten kyllä tervehdittiin. Hammaslääkärillä ja Suuhygienistillä käydessäni ei kätellä. Samoin kun kävin viikko sitten terveydenhoitajalla, ei kättelyä. Käsidesistä sen verran, että kaikkien iho ei kestä. Eräs sairaanhoitaja joutui jättämään työnsä käsidesin aiheuttaman pahan ihottuman vuoksi!

Vierailija
88/111 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

age is just a number kirjoitti:

Mä teen tuota kanssa (tosin vasta sen jälkeen, kun muksu on poistunut kotoani). Meillä ei ole lapsia, ja varsinkin tarhaikäiset (ja siis tarhassa käyvät) pennut ovat käveleviä bakteeri- ja viruskoneita. Ja koska meillä ei ole omia lapsia, ei olla kehitetty samanlaista vastustuskykyä kuin ehkä lapsiperheet ovat. Ei huvita saada jotain vesirokkoa/oksennustautia vaan sen takia, ettei desinfioi pintoja tiina-petterin käynnin jälkeen. 

Ja siis - muuten en ole mikään hygieniafriikki, meillä on koira ja se nuolee joskus naamaa ja suutakin, samoin jos lattialle putoaa ruokaa niin poimin sen ja syön silti, ellei siinä ole näkyvää likaa. 

Hyi #ittu. Vain ällöimmät yksilöt antaa koiran nuolla itseään.

Tajuatko mitkä määrät sillä on bakteereja suussaan? On saattanut nuolla persustaan hetkeä aikaisemmin..

Minua on nuolleet niin isot kuin pienet eläimet (olen 65v.) ja terveenä olen ollut!! Koiralla (kuuluu raadonsyöjiin geneettisesti) on syljessään bakteereja tappavaa ainetta em. syystä!

Vierailija
89/111 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käsidesinä nestettä, joka haisee tosi voimakkaasti alkoholilta. Eikö siihen kostutetulla nenäliinalla voi pyyhkäistä esim. junassa sen pikkupöydän? Miten niin alkoholiliuos ei desinfioi sitä pöytää vaan vain kädet?

Vierailija
90/111 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesissä on glyserolia (tai vastaavaa "rasvaa") ja kun pyyhit desillä pinnan se öljy/rasva jää siihen pinnalle eikö desinfioi pinnan "pohjaa ". Huonolla tuurilla pöpöt leviävät ja elävät paremmin pinnalla, joka on pyyhitty käsidesillä..

Ihoon se glyseroli imeytyy toisin kuin pintoihin.

Vierailija
91/111 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsidesissä on glyserolia (tai vastaavaa "rasvaa") ja kun pyyhit desillä pinnan se öljy/rasva jää siihen pinnalle eikö desinfioi pinnan "pohjaa ". Huonolla tuurilla pöpöt leviävät ja elävät paremmin pinnalla, joka on pyyhitty käsidesillä..

Ihoon se glyseroli imeytyy toisin kuin pintoihin.

Käyttäkää desinfiointisprayta.

Itse suihkutan sillä vessannupin, hanan ja vessanoven lukon sekä kahvan, jos kuulen, että lapsivieras käy kakalla eikä pese käsiä sen jälkeen.

https://www.apteekkituotteet.fi/Septidin-desinfiointispray-100-ml

Vierailija
92/111 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh. Tuli jotenkin surullinen olo tuosta. Ei kai sentään lapsen aikana kulje perässä desinfioimassa? Ihan pienetkin lapset kyllä tajuaa missä mennään... millainen olo mahtaa lapselle tulla, kun huomaa että kaikki mihin hän koskee puhdistetaan. 😞 Kysy siltä onko ikinä kuullut käsienpesusta? Minä en veisi tuollaisen paskaläjän luo lapsiani, enkä kävisi itsekään. Itseasiassa heivaisin tuollaisen hullun hevonhelvettiin elämästäni.

Mieluummin surullinen kuin influenssassa.

Lapsillahan on aikaa sairastaa.

Levittäköön keskenään pöpöjään, eihän taudit edes ole lapsille kovia.

Aikuiselta menee rankassa taudissa kunto nopeasti, ja asiat jäävät hoitamatta.

Ei ole kovia? Juurihan lapsi kuoli influenssaan. Eikös sen takia alle 3-vuotiaat rokoteta ilmaiseksi tätä vastaan koska on lapsella vaarallisempi kun aikuisille.

Vierailija
93/111 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se tenava pysy sulla sylissä?

Mä en ottaisi kylään edes pikkulasta.

Niiltä saa kaikkein pahimmat taudit.

Nyt on poikkeuksellisen raju influenssa liikkeellä.

Rokote on huono, kun thl ei uskonut lääkärien suositusta vaan säästi laadussa. Moni menettää henkensä sen takia.

Minun ystävät monesti pyytää että ottaisinko taaperoni mukaan kun olen ilmoittanut tulevani yksin. Ja ei lapset eivät viihdy kovin kauaa sylissä yhtämittaa.

Ja oman kokemukseni mukaan, nuo lasten perusflunssat ei niin edes tartu aikuisiin. Influenssa tietenkin erikseen mutta silloin lapsi olisi varmasti niin kipeä ettei häntä kylään vietäisi.

Jos flunssa tarttuisi vasta kun kantaja itsekin sairastaa, olisi joku keskiajalla keksinyt viimeistään tappaa kaikki joiden nenä vuotaa.

En ymmärrä kommenttia tässä asia yhteydessä. Sanoin että oman kokemukseni mukaan lasten flunssat ei niin tartu aikuisiin usein ja koin näin jo ennen omaa lasta.

Eihän sulla ole mitään tietoa tautien tarttumisesta!!

Miten olet voinut välttyä ohjeilta?

Lasten sairaudet tarttuvat tietysti aikuisiin.

Lapset siirtävät pöpöjä nenästä suuhun, pyllystä ruokiin, pinnoille esineisiin ja tietysti tarttumalla estoitta toisen ihmisen mihin tahansa näkyvillä olevaan ruumiinosaan. Sitten kipitetään pöydän ääreen käpälöimään ruokia, jos et sinä sitä estä.

Lapsettomat eivät ole saaneet yhtä hyvää altistusta lapsiperhetaudeille, joten he saavat tartunnan helpommin kuim muut.

Lisäksi lastentaudit tekevät usein aikuiselle rankemman sairauden kuin lapselle.

Toivottavasti tästä meni jotain perille.

Olikin jäänyt kommenttisi huomaamatta... Selvästi nyt ymmärsit tuon kirjoittamani väärin, yritän siis selventää.

Puhuin vain perusflunssasta, jolloin on vähän köhää, nenä vuotaa ja saattaa olla pientä lämpöä ja tämä oli vain omaa kokemustani ettei ole tarttunut. Ennen kun minulla oli tuota nyt 1v5kk ikäistä lasta niin kävin usein kylässä ystävilläni kun heidän lapsensa olivat hieman flunssassa, eikä ikinä tarttunut. Samoin kun nyt jos on menty kylään eikä sieltä ole muistettu ilmoittaa että on nuhaa niin tuohon lapseen yleensä tarttunut mutta ei aikuisiin. Näistä pienistäkin nuhista meillä ainakin ilmoitetaan kaikille vierailijoille etukäteen, jolloin kaikki saa itse päättää tuleeko siitä huolimatta vai ei.

Virukset kuten influenssa tai noro on tietenkin asia erikseen kuten jo kirjoitin. Muutenkin herkästi tarttuvat kuten silmätulehdukset tai täällä mainitut täit ja kihomadot jne. tottakai tarttuvat helpommin lapsilta koska eivät tosiaan osaa olla niin hygieenisiä. Samaten kun vesirokko tottakai tarttuu herkästi.

Nämä tarttuvat taudit ovat vaan sellaisia etten jaksa uskoa että lapsia mihinkään kylään tai ihmisten ilmoille lähdetään kuljettamaankaan ennen kun tauti on kokonaan ohi ja vanhemmat varmasti pitävät silloin erityistä huomiota hygieniaan koska yrittävät itsekin välttää tautia eivätkä halua sitä levittää.

Meillä ei kuitenkaan lapsi ole päiväkodissa, kuten ei muutkaan lähipiirissä olevat alle 3-vuotiaat, joten enemmän meillä ainakin on tauteja mitkä ovat siirtyneet aikuisilta lapsille.

Vierailija
94/111 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se tenava pysy sulla sylissä?

Mä en ottaisi kylään edes pikkulasta.

Niiltä saa kaikkein pahimmat taudit.

Nyt on poikkeuksellisen raju influenssa liikkeellä.

Rokote on huono, kun thl ei uskonut lääkärien suositusta vaan säästi laadussa. Moni menettää henkensä sen takia.

Minun ystävät monesti pyytää että ottaisinko taaperoni mukaan kun olen ilmoittanut tulevani yksin. Ja ei lapset eivät viihdy kovin kauaa sylissä yhtämittaa.

Ja oman kokemukseni mukaan, nuo lasten perusflunssat ei niin edes tartu aikuisiin. Influenssa tietenkin erikseen mutta silloin lapsi olisi varmasti niin kipeä ettei häntä kylään vietäisi.

Jos flunssa tarttuisi vasta kun kantaja itsekin sairastaa, olisi joku keskiajalla keksinyt viimeistään tappaa kaikki joiden nenä vuotaa.

En ymmärrä kommenttia tässä asia yhteydessä. Sanoin että oman kokemukseni mukaan lasten flunssat ei niin tartu aikuisiin usein ja koin näin jo ennen omaa lasta.

Eihän sulla ole mitään tietoa tautien tarttumisesta!!

Miten olet voinut välttyä ohjeilta?

Lasten sairaudet tarttuvat tietysti aikuisiin.

Lapset siirtävät pöpöjä nenästä suuhun, pyllystä ruokiin, pinnoille esineisiin ja tietysti tarttumalla estoitta toisen ihmisen mihin tahansa näkyvillä olevaan ruumiinosaan. Sitten kipitetään pöydän ääreen käpälöimään ruokia, jos et sinä sitä estä.

Lapsettomat eivät ole saaneet yhtä hyvää altistusta lapsiperhetaudeille, joten he saavat tartunnan helpommin kuim muut.

Lisäksi lastentaudit tekevät usein aikuiselle rankemman sairauden kuin lapselle.

Toivottavasti tästä meni jotain perille.

Olikin jäänyt kommenttisi huomaamatta... Selvästi nyt ymmärsit tuon kirjoittamani väärin, yritän siis selventää.

Puhuin vain perusflunssasta, jolloin on vähän köhää, nenä vuotaa ja saattaa olla pientä lämpöä ja tämä oli vain omaa kokemustani ettei ole tarttunut. Ennen kun minulla oli tuota nyt 1v5kk ikäistä lasta niin kävin usein kylässä ystävilläni kun heidän lapsensa olivat hieman flunssassa, eikä ikinä tarttunut. Samoin kun nyt jos on menty kylään eikä sieltä ole muistettu ilmoittaa että on nuhaa niin tuohon lapseen yleensä tarttunut mutta ei aikuisiin. Näistä pienistäkin nuhista meillä ainakin ilmoitetaan kaikille vierailijoille etukäteen, jolloin kaikki saa itse päättää tuleeko siitä huolimatta vai ei.

Virukset kuten influenssa tai noro on tietenkin asia erikseen kuten jo kirjoitin. Muutenkin herkästi tarttuvat kuten silmätulehdukset tai täällä mainitut täit ja kihomadot jne. tottakai tarttuvat helpommin lapsilta koska eivät tosiaan osaa olla niin hygieenisiä. Samaten kun vesirokko tottakai tarttuu herkästi.

Nämä tarttuvat taudit ovat vaan sellaisia etten jaksa uskoa että lapsia mihinkään kylään tai ihmisten ilmoille lähdetään kuljettamaankaan ennen kun tauti on kokonaan ohi ja vanhemmat varmasti pitävät silloin erityistä huomiota hygieniaan koska yrittävät itsekin välttää tautia eivätkä halua sitä levittää.

Meillä ei kuitenkaan lapsi ole päiväkodissa, kuten ei muutkaan lähipiirissä olevat alle 3-vuotiaat, joten enemmän meillä ainakin on tauteja mitkä ovat siirtyneet aikuisilta lapsille.

Ja vielä jatkan ettei tule taas sanomista, niin yllä mainitut eivät ole tyhjentävä lista kaikista lasten tarttuvista taudeista vaan mitä nyt ensimmäisenä tuli mieleen.

Ja ei en voi olla 100% varma onko kyse tavallisesta flunssasta vai influenssasta sairauden tullessa, mutta sillä varoitan mahdollisia kylään tulijoita ja kipeäksi tulevaa lasta ei meillä kotoa mihinkään viedä. Parin päivän päästä yleensä selviää minkämoinen tauti on ollut kyseessä.

Vierailija
95/111 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhempi ei tiedosta ollenkaan, että oma pienokainen on tahmatassu.

Esim. kun lapsi lähtee pöydästä, jossa hän on syönyt sormin, ei pestä käsiä. Minä rekisteröin tällaiset asiat ja passitan lapsukaiset ensin käsipesulle, ennen kuin tartutaan leluihin, kirjoihin, soittimiin, tietokoneeseen. - Niin omat kuin vieraat.

AP:n ystäväkin pääsisi vähemmällä, jos hän ottaisi tenavan kainaloon ja pesisi tämän kädet, ei tarvitsisi olla pyyhkimässä jälkiä koko ajan.

Vierailija
96/111 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni vanhempi ei tiedosta ollenkaan, että oma pienokainen on tahmatassu.

Esim. kun lapsi lähtee pöydästä, jossa hän on syönyt sormin, ei pestä käsiä. Minä rekisteröin tällaiset asiat ja passitan lapsukaiset ensin käsipesulle, ennen kuin tartutaan leluihin, kirjoihin, soittimiin, tietokoneeseen. - Niin omat kuin vieraat.

AP:n ystäväkin pääsisi vähemmällä, jos hän ottaisi tenavan kainaloon ja pesisi tämän kädet, ei tarvitsisi olla pyyhkimässä jälkiä koko ajan.

Olen kanssasi samaa mieltä että tottakai pestään kädet syömisten jälkeen ja muutenkin jos vaikuttaa likaiselta. Mutta näitä kommentteja lukiessa ei taida täällä kommentoiville olla väliä vaikka lapsi olisi juuri kylvystä noussut niin on kuitenkin koko ajan saastainen ja tautinen...

Vierailija
97/111 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä jännä ilmiö. Just eilen veli perheineen tuli yhtä aikaa kylään vanhemmillemme. Tuli puhetta mun opinnoista ja sanoim, että nyt alkoi sellainen pari kuukautta että oltava pää kainalossa jotta on tarpeeksi hyvä syy olla poissa ja sillonkin sitä katsotaan huonolls. Käly tässä kohtaa sanoi, että ai niin lapsella on nyt eka päivä ku ei oksenna ja ripuloi norossa ja lisäksi on antibiootit korvatulehdukseen. Voin sanoa, että lapsi siirtyi hyvin äkkiä halailemasta mua äitinsä syliin ja kävin vaihtamassa vaatteet ja käsien ja kasvojen pesulla. Loppuajan koitin vältellä kontaktia lapsen kanssa. Miksi jotkut ei voi kertoa heti, että noro on. Nyt jännään ehtikö tarttua, kun se ihan hyvän aikaa sylissä sohvalla pötkötteli ja heti tullessaan antoi pusun poskelle ja koski mun naamaa käsillä.

Kuulostaa todella piittaamattomalta käytökseltä vanhemmilta, en todellakaan usko että on kovin yleistä käytöstä.

Kyllä näitä kuule on. Meillä aikoinaan kun miehen veljen lapset oli pieniä, tulivat käymään vaikka kaikki kolme lasta yskivät ja räkivät. Tai käly saattoi sitten kahvipöydässä kertoa, että nyt ei enää toi nuorimmainenkaan ole oksentanut, eilen vielä koko päivän oksensi. Soitti aina ennenkuin tulivat, ja koskaan ei puhunut että joku olisi kipeä tai vasta toipumassa oksutaudista, se selvisi vasta kun tulivat. Ja meillä oli omia pieniä lapsia kolme, niin ei sitten yhtään ajatellut että taudit tarttuu. Ja monesti tarttuikin.

Vierailija
98/111 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näitä kuule on. Meillä aikoinaan kun miehen veljen lapset oli pieniä, tulivat käymään vaikka kaikki kolme lasta yskivät ja räkivät. Tai käly saattoi sitten kahvipöydässä kertoa, että nyt ei enää toi nuorimmainenkaan ole oksentanut, eilen vielä koko päivän oksensi. Soitti aina ennenkuin tulivat, ja koskaan ei puhunut että joku olisi kipeä tai vasta toipumassa oksutaudista, se selvisi vasta kun tulivat. Ja meillä oli omia pieniä lapsia kolme, niin ei sitten yhtään ajatellut että taudit tarttuu. Ja monesti tarttuikin.

On varmasti, en sitä ole kieltänytkään. Mutta jaksan silti uskoa että näitä itsekkäitä ihmisiä olisi selvä vähemmistö. Ehkä ajattelen liian positiivisesti.

Tuossa tilanteessa käskisin kyllä mieheni sanomaan veljelleen että voisi ensi kerralla ilmoittaa sairastamisesta.

Vierailija
99/111 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs se aine olikaan nimeltään? Ai niin, käsidesi. Vainoharhaisella taitaa olla pöydälläkin kädet, samoin kaikkialla muuallakin, kun mainittua ainetta niin ahkerasti käyttää. Asiantuntijoiden mukaan normaalisti kotioloissa ei tarvita desinfioivia puhdistusaineita. Tavallinen Tolu tai Fairy tms. riittää vallan hyvin. Amerikkalaisethan ne kouhottavat kaikesta ja pesevät suunnilleen kaiken desinfiointiaineilla. Mitähän ne sitten tekevät, kun ne heidän käyttämänsä aineet eivät enää tehoakaan?

Onhan se totta, että monilla pikkulapsilla on tahmaiset käpälät, mutta eivät ne nyt mitkään suuret tautipesäkkeet ole, jotka pitäisi desinfioida myötäänsä.

Vierailija
100/111 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet lapset tunnetusti on basillipesäkkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi