Ystävä pyyhkii käsidesillä suunnilleen kaikki pinnat mihin taaperoni hänen luonaan koskee
Jotenkin loukkaavaa. Ihan kun lapsellani olisi joku AIDS/tms.
Miksi hän tekee niin?
Kommentit (111)
Miten käsidesillä pyyhitään huonekaluja? Eikö se tuhoa pinnan?
Asuuko aloittajan ystävä Porvoossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se tenava pysy sulla sylissä?
Mä en ottaisi kylään edes pikkulasta.Niiltä saa kaikkein pahimmat taudit.
Nyt on poikkeuksellisen raju influenssa liikkeellä.
Rokote on huono, kun thl ei uskonut lääkärien suositusta vaan säästi laadussa. Moni menettää henkensä sen takia.Minun ystävät monesti pyytää että ottaisinko taaperoni mukaan kun olen ilmoittanut tulevani yksin. Ja ei lapset eivät viihdy kovin kauaa sylissä yhtämittaa.
Ja oman kokemukseni mukaan, nuo lasten perusflunssat ei niin edes tartu aikuisiin. Influenssa tietenkin erikseen mutta silloin lapsi olisi varmasti niin kipeä ettei häntä kylään vietäisi.
Lapsen viihtyminen on sivuseikka.
Mun kotiin ei kahta kertaa tulisi kaiken nuuskiva sotkumaija, joka ei pysyisi aisoissa JA jonka jälkiä ei saisi edes siivota!Pahimpaan tautiaikaan vielä.
Kai ymmärrät, että kun se taapero ei viihdy, se alkaa hyvin pian karjua kurkku suorana. Miksi ihmeessä kutsut taaperon kylään, jos haluat vain kiusata sitä? Yleensä kutsuja välittää siitä, että hänen vieraansa viihtyvät. Parempi että et kutsu ketään.
Muutamasta rasittavasta vierailusta olenkin oppinut.
Se on kumma, miten typeriksi ja itsekkäiksi ihmiset muuttuu tehtyään lapsia.
Eikö ole selvää, että on aika mennä kotiin, mielellään jo ennen kuin kurkku suorana huutaminen alkaa?
Jos se taapero pakotetaan syliin , niin hyvin todennäköistä on että kuluu alle 5 min ennen kuin karjunta alkaa. Edelleen: jos et halua vieraiden viihtyvät, älä kutsu heitä.
Vierailija kirjoitti:
Joka ainoa kerta kun olen käynyt lasten synttäreillä, olen sairastunut. Joka kerta.
Sinullapa on huono vastustuskyky. Syötkö epäterveellisesti? Oletko elänyt liian hygieenisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka ainoa kerta kun olen käynyt lasten synttäreillä, olen sairastunut. Joka kerta.
Sinullapa on huono vastustuskyky. Syötkö epäterveellisesti? Oletko elänyt liian hygieenisesti?
jatketaan listaa:
- Hierotko nenääsi sormilla (ihminen tekee niin kymmeniä kertoja päivässä tiedostamatta)?
- Onko ikenesi kunnossa?
- Onko vatsahapposi hyvät?
- Onko ihosi kunnossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokote on huono, kun thl ei uskonut lääkärien suositusta vaan säästi laadussa. Moni menettää henkensä sen takia.Minun ystävät monesti pyytää että ottaisinko taaperoni mukaan kun olen ilmoittanut tulevani yksin. Ja ei lapset eivät viihdy kovin kauaa sylissä yhtämittaa.
Ja oman kokemukseni mukaan, nuo lasten perusflunssat ei niin edes tartu aikuisiin. Influenssa tietenkin erikseen mutta silloin lapsi olisi varmasti niin kipeä ettei häntä kylään vietäisi.
Et ole koskaan kuullut sairauksien itämisajasta?
Elämä on bakterologiaa kirjoitti:
Käsidesillä ei ole mitään vaikutusta viruksiin. Bakteereihin on, sekä haitallisia että hyviä. Mitä enemmän käytät käsidesiä, sitä paremmin bakteerit oppivat sitä vastustamaan. Osa sentään kuolee.
Juuri näin. Kiitos järjen ääni! Odotin jo ensimmäisellä sivulla, että joku kirjoittaa samantyyppistä tai mainitsee tuon veden ja saippuan käytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos flunssa tarttuisi vasta kun kantaja itsekin sairastaa, olisi joku keskiajalla keksinyt viimeistään tappaa kaikki joiden nenä vuotaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kotiin ei kahta kertaa tulisi kaiken nuuskiva sotkumaija, joka ei pysyisi aisoissa JA jonka jälkiä ei saisi edes siivota!Pahimpaan tautiaikaan vielä.
Kai ymmärrät, että kun se taapero ei viihdy, se alkaa hyvin pian karjua kurkku suorana. Miksi ihmeessä kutsut taaperon kylään, jos haluat vain kiusata sitä? Yleensä kutsuja välittää siitä, että hänen vieraansa viihtyvät. Parempi että et kutsu ketään.
Muutamasta rasittavasta vierailusta olenkin oppinut.
Se on kumma, miten typeriksi ja itsekkäiksi ihmiset muuttuu tehtyään lapsia.
Eikö ole selvää, että on aika mennä kotiin, mielellään jo ennen kuin kurkku suorana huutaminen alkaa?Jos se taapero pakotetaan syliin , niin hyvin todennäköistä on että kuluu alle 5 min ennen kuin karjunta alkaa. Edelleen: jos et halua vieraiden viihtyvät, älä kutsu heitä.
Edelleen, jos vierailu on rasittava, toista kutsua ei tule.
Monet ihmiset osaavat käyttäytyä kylässä kaikenikäisten lastensa kanssa toisen kotia kunnioittaen. He ovat mieluisia vieraita.
Mutta lasten ehdoilla elävät käyttäytyvät kuim olisivat puuhamaassa 24/7.
Ei jatkoon!
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin loukkaavaa. Ihan kun lapsellani olisi joku AIDS/tms.
Miksi hän tekee niin?
No nyt oli aika huono ja päinvastainen esimerkki. Eihän aids todellakaan tartu kosketuspinnoilta! Influenssa ja kaikenmaailman mahataudit ja muut tarttuvat, joita lapset aina kantavat mukanaan. Eli erittäin ymmärrettävää että hän toimii noin.
Minäkin pyyhin aina kun lapsivieras on poistunut kotoani, sen lisäksi että hänen saapuessaan ohjaan ensimmäiseksi käsipesulle.
Olen törmännyt tuttavapiirissäni myös tässä sairausasiassa pikkulasten vanhemmilla sellaiseen ajatteluun, että aikuisilla ei ole väliä, vain lapsilla on. Esim. norovirusta muutama päivä sitten sairastaneen pikkuneidin voi tuoda huoletta tätinsä tai mummonsa luo hoitoon. Osa vanhemmista ei kerta kaikkiaan uhraa ajatustakaan aikuisten sairastumisille. Kyse ei näytä olevan edes mistään tietoisesta vahingonlevittämisestä, vaan kerta kaikkiaan siitä, että ajatukset pyörivät vain lasten ympärillä, eikä asioita ajatella mistään muusta näkökulmasta. Mutta nyt, kun itselläni on lapsia, samat taudinlevittäjämammat ovat alkaneet huomioida, etteivät vaan tartuttaisi meitä. Taudeista kerrotaan rehellisesti eikä niitä enää salailla tai paljasteta vasta siinä vaiheessa kun on pitänyt tahmakätistä norovirustaaperoa tuntikausia sylissä. Ihan kuin terveyteni olisi ollut jotenkin vähemmän arvokas asia silloin, kun olin lapseton. Vaikka tuohan menee juuri päin vastoin, lapsiperheellä on erilainen bakteerikanta ja lapsettomalla on paljon huonompi vastustuskyky kulkutauteja kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitinkin tuolla viihtymisellä sitä ettei sitä lasta pysty pitämään väkisin sylissä. Enkä ole sanonut ettei saa siivota jälkiä, siivoan itsekin näkyvät sotkut ystävilläni mitä itse teen tai mitä lapseni tekee. Aloitus kuitenkin koski sitä että pyyhitään desifioivalla liinalla kaikki paikat mihin lapsi koskee jatkuvasti.
Enkä minä ainakaan kenenkään kotiin lastani väkisin häiriöksi raahaa. Tunnen ystäväni ja heissä on myös sellaisia jotka ei lapsista niin välitä, enkä tosiaan yleensä ole edes ottamaansa tuota lasta mukaan, mutta monesti haluavat tuon pojan nähdä.
Hän varmaan on liian kohtelias käskeäkseen lapsesi käsipesulle, mikä olisi paljon yksinkertaisempaa.
Kysymyksestäsi näkee, ettet ole maailman siisteimpiä ihmisiä, etkä tajua tartuntataudeista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos flunssa tarttuisi vasta kun kantaja itsekin sairastaa, olisi joku keskiajalla keksinyt viimeistään tappaa kaikki joiden nenä vuotaa.
En ymmärrä kommenttia tässä asia yhteydessä. Sanoin että oman kokemukseni mukaan lasten flunssat ei niin tartu aikuisiin usein ja koin näin jo ennen omaa lasta.
Älä nyt tuosta loukkaannu! Ystävä kuitenkin on halunnut sinut ja lapsesi kylään, pienet lapset vaan tuppaavat olemaan pahimpia tautipesäkkeitä. Itsekin olen monesti saanut flunssan aina sen jälkeen kun olen ollut siskon lapselle lapsenlikkana, vaikka muuten en sairastele herkästi. Kaikkia ei vaan huvita saada niitä lasten pöpöjä kotiinsa.
Miksi ei pyyhi kunnon desinfiointiaineella, vaan jollain käsidesillä?
Vierailija kirjoitti:
Olen törmännyt tuttavapiirissäni myös tässä sairausasiassa pikkulasten vanhemmilla sellaiseen ajatteluun, että aikuisilla ei ole väliä, vain lapsilla on. Esim. norovirusta muutama päivä sitten sairastaneen pikkuneidin voi tuoda huoletta tätinsä tai mummonsa luo hoitoon. Osa vanhemmista ei kerta kaikkiaan uhraa ajatustakaan aikuisten sairastumisille. Kyse ei näytä olevan edes mistään tietoisesta vahingonlevittämisestä, vaan kerta kaikkiaan siitä, että ajatukset pyörivät vain lasten ympärillä, eikä asioita ajatella mistään muusta näkökulmasta. Mutta nyt, kun itselläni on lapsia, samat taudinlevittäjämammat ovat alkaneet huomioida, etteivät vaan tartuttaisi meitä. Taudeista kerrotaan rehellisesti eikä niitä enää salailla tai paljasteta vasta siinä vaiheessa kun on pitänyt tahmakätistä norovirustaaperoa tuntikausia sylissä. Ihan kuin terveyteni olisi ollut jotenkin vähemmän arvokas asia silloin, kun olin lapseton. Vaikka tuohan menee juuri päin vastoin, lapsiperheellä on erilainen bakteerikanta ja lapsettomalla on paljon huonompi vastustuskyky kulkutauteja kohtaan.
Tässä ne tärkeimmät tuli.
Ainoa mikä vanhempia kiinnostaa, on ettei vaan (oma) lapsi sairastu. Muista ihmisistä viis.
Jos lapseton käyttäytyisi yhtä itsekkäästi, hänet leimattaisiin narsistiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä kommenttia tässä asia yhteydessä. Sanoin että oman kokemukseni mukaan lasten flunssat ei niin tartu aikuisiin usein ja koin näin jo ennen omaa lasta.
Siinä tapauksessa ei tartu, jos aikuiset on sellaisia että ronklaa kans jokapaikan ja sitten on koko päivän pesemättä käsiä.
Eikä oikein viitsi enää niin toimia kun on tullut rikkautena pohjolaankin tauteja joita vastaan ei ole rokotesuojaa (enää).
Itsellä on tuosta aikuisten/lasten flunssat erikseen-asiasta täysin päivänvastaista tilastotietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sulla ole mitään tietoa tautien tarttumisesta!!
Miten olet voinut välttyä ohjeilta?
Lasten sairaudet tarttuvat tietysti aikuisiin.
Lapset siirtävät pöpöjä nenästä suuhun, pyllystä ruokiin, pinnoille esineisiin ja tietysti tarttumalla estoitta toisen ihmisen mihin tahansa näkyvillä olevaan ruumiinosaan. Sitten kipitetään pöydän ääreen käpälöimään ruokia, jos et sinä sitä estä.
Lapsettomat eivät ole saaneet yhtä hyvää altistusta lapsiperhetaudeille, joten he saavat tartunnan helpommin kuim muut.
Lisäksi lastentaudit tekevät usein aikuiselle rankemman sairauden kuin lapselle.
Toivottavasti tästä meni jotain perille.
Käsidesillä ei ole mitään vaikutusta viruksiin. Bakteereihin on, sekä haitallisia että hyviä. Mitä enemmän käytät käsidesiä, sitä paremmin bakteerit oppivat sitä vastustamaan. Osa sentään kuolee.