Nainen, haluatko sinä nähdä somessa toisten raskausmaha-kuvia?
Miksi/miksi et? Esittelisitkö/esitteletkö omaa raskausmahaasi somessa?
Kommentit (63)
En ja en. En ole kiinnostunut toisten raskauksista tai toisten vauvoista ylipäätään. Siis hyvä, jos menee hyvin ja kaikki on ok, mutta enempää ei tarvitse tietää.
Vierailija kirjoitti:
Nainen, haluatko sinä nähdä somessa toisten raskausmaha-kuvia? Miksi/miksi et? Esittelisitkö/esitteletkö omaa raskausmahaasi somessa?
Haluan. Siksi koska se on kaunis. Esittelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti teillä jotka pidätte raskausmahaa kuvottavana, ei ole lapsia. En soisi kenenkään lapsen oppivan pitämään normaaleja kehonosia tai raskautta jotenkin häpeällisenä. Ruumiinkuva häiriintyy väkisinkin.
Mä en pidä kuvottavana mutta ruma se on. Ei kyllä millään tavalla kaunis. Mutta en ymmärrä miten sait vedettyä tuon häpeän tuohon, en minä pitänyt raskauttani millääntavalla häpeällisenä. Eikä mun lapsilla ole mitään vääristynyttä ruumiinkuvaa.
Mulla on rumat varpaat ja oon niille aina naureskellut ja sanonut suoraan että ai kamala kun piti vipana olla varvaskopalla. Ei oo lapsilla traumaa varpaista eikä koko jaloista.
Tuskin TRAUMAA onkaan, mutta kyllähän sinä opetat omaa ajatusmalliasi eli että esim.raskausvatsa on ruma(ja on ok pitää rumana joitakin kehonosia itsessään.) Jos joku on rumaa,se täytyy peittää kuten tässä tapauksessa raskausvatsa(sinun mielestäsi). Melko moni vanhempi haluaa lastensa ajattelevan positiivisesti kehostaan,eikä pitävän itseään tai kehon osiaan rumina. Aivan taatusti äidin sanat ja asenteet raskausvatsan rumuudesta hiipivät mieleen jos lapsesi hankkivat omia lapsia. Valtaosa ihmisistä suhtautuu neutraalisti tai pitää raskausvatsaa kauniina,joten rumuus on ihan omaa tulkintaasi eikä faktaa.
Jos mulla esim. on rumat varpaat niin ne on rumat varpaat. Ja oon sanonut sen. Missä laissa niin sanotaan että rumat kehonosat täytyy peittää? Enkä mäkään niin sanonut. Milläs peität raskausmahan, paitsi nyt tietenkin vaatteilla mutta näkyy se silti. Eikä siinä mitään ihmeellistä eikä kummoista ole että näkyy. En löydä yhtäkään syytä miksi se piilottaa pitäisi. Nyt oli kyse siitä että niitä mahoja esitellään somessa kehujen ja ihastelujen toiveissa, niinkuin se nyt olisi jotenkin kehun arvoinen asia.
Kovasti tunnut tietävän mitä mun lapset ajattelee . Noh, eivät ole pitäneet raskausvatsaa rumana, että pieleen mäni sun taattuus :) Ja tietenkin raskausvatsan rumuus on mun omaa tulkintaa ja ikioma mielipide! Enhän mä sitä faktana ole pitänytkään. Sama jos punainen on mun mielestä ruma väri, se on MUN mielestä sitä. Ei totuus. Sulla meni kiukuspäissä ohi nyt aika moni jutska.
Vierailija kirjoitti:
Onpas vihamielistä porukkaa. Ehkä osalla on taustalla tunnistamatonta kateutta, jos ei itse raskaudesta, niin siitä, että joku muu saa "huomiota". (Joo laittakaa vaan alapeukku laulamaan, ei haittaa).
Minusta raskauskuvat ovat ihan ok siinä missä muutkin kuvat. Liika on tietysti liikaa missä tahansa asiassa. Jos raskauspostauksia alkaa tulemaan jatkuvalla syötöllä, niin saattaa asia alkaa ärsyttää. Samoin kuin jatkuvissa sali/lemmikki/vauva jne. postauksissakin.
En halua lapsia, ja käytän somea noin kerran kuukaudessa. Mistä siis olen kateellinen, kun suonekas ja massiivinen, pullottavalla navalla kruunattu raskausmaha herättää inhoa?
En mielelläni. En tiedä miksi vatsakuvat aiheuttavat epämukavan ja hieman hölmön tunteen. Miksi minun on nähtävä henkilö x:n paljas, äärimmilleen paisunut vatsa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi/miksi et? Esittelisitkö/esitteletkö omaa raskausmahaasi somessa?
En halua nähdä somessa mitään kuvia eikä tulisi mieleeni laittaa nettiin kuvia itsestäni.
En ymmärrä tätä itsensäkuvaamistajuttua lainkaan.Porukat eivät välttis halua että kaikki otokset ovat netissä vielä kun he itse ovat 80-vuotiaita.
Paljaita vatsoja en todellakaan halua nähdä, mutta vaatteet päällä on ok. Onhan se ihan hauska nähdä miten erilaisia vatsat ovat malliltaan ja kooltaan.
En, minusta jotenkin turhaa huomionhakua postailla mahanympärysmittoja ja masukuvia. Pelkkä kertaluonteinen ilmoitus raskautumisesta riittää minulle.
Mulla on muuten eräs tuttava, joka postasi kuvia ison leikkausarpensa paranemisesta noin kerran viikossa. En tiedä, oliko se joku vastaveto näille raskausmahakuville, mutta huumorilla se näitä "arpi-selfieitä" lähetteli.
Minä en muista ikinä nähneeni somessa paljaita raskausvatsoja. Onko tämä muka oikeasti kovin yleistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas vihamielistä porukkaa. Ehkä osalla on taustalla tunnistamatonta kateutta, jos ei itse raskaudesta, niin siitä, että joku muu saa "huomiota". (Joo laittakaa vaan alapeukku laulamaan, ei haittaa).
Minusta raskauskuvat ovat ihan ok siinä missä muutkin kuvat. Liika on tietysti liikaa missä tahansa asiassa. Jos raskauspostauksia alkaa tulemaan jatkuvalla syötöllä, niin saattaa asia alkaa ärsyttää. Samoin kuin jatkuvissa sali/lemmikki/vauva jne. postauksissakin.
En halua lapsia, ja käytän somea noin kerran kuukaudessa. Mistä siis olen kateellinen, kun suonekas ja massiivinen, pullottavalla navalla kruunattu raskausmaha herättää inhoa?
Ei kai nuo mitenkään suonikkaita ainakaan normaalisti ole.
En halua nähdä enkä jaa omasta raskausmahastanikaan kuvia someen! Ei ihmisillä tunnu olevan mitään yksityisyyttä nykyään. Sinne vaan laitetaan feediin paljaasta mahasta kuvia. Jotenkin outoa minusta.
Vierailija kirjoitti:
Onko kuvia?
Onko sellaisia, joissa näkyy myös turri?
Yyyh.. En hakua nähdä. Piilotan fiidistäni varsin pikaiseen henkilöt, jotka raskauskuvia postailevat. Pidän raskausmahaa yksinkertaisesti rumana oli ne vaatteet siinä päällä tai ei. Hyvin harva on (varsinkaan loppu)raskauden aikana ainakaan mitenkään erityisen hehkeä, ennemminkin siinä määrin tursahtanut, että pelkkä kuvien katsominenkin sattuu.
Joo, onnittelen kyllä jos joku raskaudesta tai lapsen syntymästä ilmoittaa, mutta muuten kyseessä on nähdäkseni yksityisasia, jonka voi pitää omana tietonaan.
Jos ei halua nähdä tiettyjä kuvia, niin silloin ei varmaan kannata sellaisia somettajia seurata, jotka ovat raskaana tai ovat olleet raskaana?
Mielestäni on kuitenkin positiivista nähdä se todellisuus raskaudesta, miten se saa mahan näyttämään vaikka minkälaiselta ja jälkeenpäin kaikki mahat eivät palaudu "normaaliksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nuo mitenkään suonikkaita ainakaan normaalisti ole.
Voi apua. Tässä on just loistava esimerkki siitä, miten ihmiset ei edes tiedä miltä näyttää ihan normaali raskausmaha! Kun aina on vaan esitelty niitä "kauniita" raskausmahoja ja normaalit, suonikkaat, arpiset ja ihonvärin muutoksia omaavat mahat on peitelty. Tämän takia on tärkeää, että niitä masuja näytetään!
Joo, ihan mielelläni, yhtään ei ahista.
Hyi, en halua nähdä. Siksi somekaverit menee heti paikalla ”varjoblokatuiksi”, kun raskausuutisia tulee. Pysyn siis seuraajana, mutta en näe niitä postauksia tai tarinoita. Instagramin for you-feedissäkin näen oikein vaivaa, ja käyn painamassa ”älä näytä tämän kaltaisia postauksia”-nappia jos vastaan tulee jotakin raskausmahajuttuja. Ällöttää, tulee ahdistava olo, en halua nähdä mitään äitiyteen liittyviä ällöpostauksia.
Joo, antaa mennä vain. Ihan kivoja kuvia. En ollut somessa, kun olin raskaana, eikä musta juuri ole kuvia raskausajoilta.
Omasta raskausmahastani en ole pitänyt ensimmäisen enkä tämän toisenkaan kohdalla. Itselläni tämä varmaan johtaa juurensa siitä että olen aina ollut samankokoinen ja mallinen kohta 30-vuotta (tietenkin kasvanut ja lapsesta muuttunut aikuiseksi) ja yhtäkkiä tulee näin iso muutos niin se on vaikeaa. Yleisesti kuvia raskausmahani kanssa vältän. Mieheni onneksi pitää minua kauniina ja haluttavana niin mahan kanssa kun ilmankin ja se riittää minulle.
Silti jos toiset kokevat olevansa sinut itsensä kanssa ja pitävät mahaa kauniina ja haluavat jakaa sen muiden kanssa niin en ymmärrä näitä jyrkkiä mielipiteitä. Ja paljaita vatsoja ei ole kyllä edes somessa tullut vastaan juurikaan. Noita kommentteja kuvien kiusaannuttavasta vaikutuksesta en ymmärrä jos kyse on vaan kuvasta. Sen ymmärrän jos ystävä kasvotusten vetää paidan ylös ja käskee ihailla mahaa että siinä tulee kiusallinen olo.