Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, haluatko sinä nähdä somessa toisten raskausmaha-kuvia?

Vierailija
15.01.2018 |

Miksi/miksi et? Esittelisitkö/esitteletkö omaa raskausmahaasi somessa?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, mukava nähdä mitä toisille kuuluu. Tosin raskausmahat oisi mielestäni hyvä kuvata peitettyinä. Lisäksi en ole kiinnostunut katsomaan joka viikko uutta kuvaa, yksi tai kaksi kuvaa raskausajalta riittää.

Vierailija
22/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas vihamielistä porukkaa. Ehkä osalla on taustalla tunnistamatonta kateutta, jos ei itse raskaudesta, niin siitä, että joku muu saa "huomiota". (Joo laittakaa vaan alapeukku laulamaan, ei haittaa).

Minusta raskauskuvat ovat ihan ok siinä missä muutkin kuvat. Liika on tietysti liikaa missä tahansa asiassa. Jos raskauspostauksia alkaa tulemaan jatkuvalla syötöllä, niin saattaa asia alkaa ärsyttää. Samoin kuin jatkuvissa sali/lemmikki/vauva jne. postauksissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua!  Jos nyt raskausmaha on osana muuta kuvaa eikä itse esittelyn aiheena niin ok. Lähinnä ihmetyttää kun facessa näkyy aina kaverin kavereiden kuvia (jos ovat laittaneet julkiseks ja kaveri tykänny tai kommentoinu) raskausmahoista tai synnäriltä jonkun vastasyntyneen kuvia. Että miks hitossa? Ymmärtäsin, että jos pelkille kavereille, mut ite pidän noita niin yksityisinä asioina, etten nyt kaikkien nähtäväks jakelis.

Vierailija
24/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä ihan kiva seurata jos esittely ei mee ihan överiks. Kuvva mieluiten vatsa peitettynä. Itse en laittais someen enkä mielellään minnekään muuallekaan. Ahdisti jo kun lapsen isoäiti halus että laitan kuvaa sille vatsasta ihan yksityisesti tai joku kiinnitti siihen muuten huomiota.

Vierailija
25/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua. Oksettaa kun niitä on pakko tunlea someen.

En itsekkään ole koskaan mahaani esitellyt.

Vierailija
26/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nyt vielä pilluistanne kuvia juuri synnytyksen jälkeen ennen tikkausta.

Mikään ei ole enää yksityistä.

Vierailija
27/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas vihamielistä porukkaa. Ehkä osalla on taustalla tunnistamatonta kateutta, jos ei itse raskaudesta, niin siitä, että joku muu saa "huomiota". (Joo laittakaa vaan alapeukku laulamaan, ei haittaa).

Minusta raskauskuvat ovat ihan ok siinä missä muutkin kuvat. Liika on tietysti liikaa missä tahansa asiassa. Jos raskauspostauksia alkaa tulemaan jatkuvalla syötöllä, niin saattaa asia alkaa ärsyttää. Samoin kuin jatkuvissa sali/lemmikki/vauva jne. postauksissakin.

En mä mitenkään vihamielinen ole. ja tuo kateuden vetäminen jokapaikkaan on myös lapsellista ja kulunutta. Eli jos joku ei tykkää samoista asioista kuin sinä niin se toinen on kateellinen? Ihme ajatusmaailma. Tuolla perusteella kaikki jotka ei ymmärrä mun tavasta tykätä syksystä, on mulle kateellisia. 

Vierailija
28/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yäh, ei, pysykää pois somesta isoine sinisuonisine vatsanahkoinenne! Erityisen ällöttävää on se kammottava ulospäin pullistunut napa, hrrrrr...

Vierailija
29/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SInällään outoa, että kaikki somessa raskausvatsaa esittelevät ovat ruumiinrakenteeltaan hoikkia. Oletteko nähneet hieman tukevahkoa naista esittämässä raskausmahaansa?

Vierailija
30/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku hyvä tuttu, jonka asiat kiinnostaa, niin kyllä mua varmaan voisi kiinnostaa myös kuva raskausmahasta. Tuntemattomampien kuvat ei kiinnosta, mut ei häiritsekään

Vierailija
31/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hassuja kommentteja. Mulla ei ole lapsia ja silti raskausvatsa on kaunis ja hieno asia. Tietty, jos postaa monta samanlaista kuvaa se menettää merkityksensä, mutta muutama kuva on ihan kauniita.

Vierailija
32/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole esitellyt omiani sillä arvostan yksityisyyttäni, mutta minusta on ihan samantekevää jos joku toinen haluaa omaansa esitellä. Yleensä ne ovat ihan neutraaleja kuvia, ja jos alkaa häiritä, niin voin aina olla katsomatta.

33/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään erityistä hinkua nähdä, mutta jos kuva on oikein kaunis niin onhan sitäkin kuvaa kiva katsella. Yleensä ihania kuitenkin siinä onnessaan ja syvyydessään, vaikka kuva ei olisikaan taitavasti toteutettu.

Vierailija
34/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä jotka pidätte raskausmahaa kuvottavana, ei ole lapsia. En soisi kenenkään lapsen oppivan pitämään normaaleja kehonosia tai raskautta jotenkin häpeällisenä. Ruumiinkuva häiriintyy väkisinkin.

Vierailija
35/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti teillä jotka pidätte raskausmahaa kuvottavana, ei ole lapsia. En soisi kenenkään lapsen oppivan pitämään normaaleja kehonosia tai raskautta jotenkin häpeällisenä. Ruumiinkuva häiriintyy väkisinkin.

Mä en pidä kuvottavana mutta ruma se on. Ei kyllä millään tavalla kaunis. Mutta en ymmärrä miten sait vedettyä tuon häpeän tuohon, en minä pitänyt raskauttani millääntavalla häpeällisenä. Eikä mun lapsilla ole mitään vääristynyttä ruumiinkuvaa.

Mulla on rumat varpaat ja oon niille aina naureskellut ja sanonut suoraan että ai kamala kun piti vipana olla varvaskopalla. Ei oo lapsilla traumaa varpaista eikä koko jaloista.

Vierailija
36/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama minulle, kiinnostaa yhtä paljon kuin jonkun kissat, opiskelu, työ, syömiset, juhliminen tai mitä ikinä. Eli siis ei ollenkaan. Jokainen kuitenkin postailkoon mitä itse haluaa.

Vierailija
37/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kun itse olin ensimmäistä kertaa raskaana, niin ei edes ollut koko somea olemassakaan, ja kaikki oli silti aivan fine. Toki nyt katson raskauskuvia aivan samoin kuin katson muitakin. Olisihan se ihme, jos nyt näitä ei laitettaisi, kun monille kaikki tuntuu olevan niin kovin julkista. Kuitenkin, jos noita kuvia tulee jatkuvalla syötöllä, niin siitä kyllä tulee tunne enemmän siitä raskauden esittämisen tarpeesta kuin itse siitä raskaudesta, ja muutenkin ylikorostaminen asialla. Olen muutenkin aika kyllästynyt koko someen. Oma elämä ja sen arvo, kun rakentuu pitkälti muilla asioilla.

Vierailija
38/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kuvaa per raskaus on ihan ok, tai vaikka useampikin jos ne on kuvattu niin, että se odottaja näkyy ihan tunnistettavasti siitä kuvasta. Kivahan se on seurata mitä kavereille kuuluu.

Mutta sitten jos ne kuvat on otettu niin että siinä kuvassa ei näy kuin se (paljas) maha niin tuommoiset aiheuttaa vähän kyllä puistatuksen tunteita. Tulee tunne että tuommoisen kuvan julkaisija hakee itselleen tykkäyksiä ja huomiota sillä mahallaan, kuvasta rajataan pois se turvonnut naama ja muut. Usein nämä sitten jatkavat postaamalla kuvia tyyliin vauva sivusta, vauva makaa, vauva edestä, vauva takaa ja kaiken mahdollisen "hauskan" siitä lapsensa elämästä. Nämä tällaiset tuttavat tulee esim. omasta facesta piilotettua/poistettua koska vaikka se lapsi nyt toki elämän keskipiste onkin niin enemmän mua kiinnostaa se aikuinen jonka olen joskus syystä tai toisesta kaverilistalleni halunnut. Ja jos se kaveri alkaa elää vain sen lapsensa kautta niin eipä mua sellainen kiinnosta, vaikka itsellänikin lapsia on.

Vierailija
39/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse aikanaan laittanut, mutta onhan se selvä että nykyään laitetaan kuvia yliannostus kaikesta. Kai sitä ihminen haluaa onneaan esitellä ja yleensä kaverit on mukana onnessa ja surussa. Eli sikäli ihan ok ja nykypäivää. Ei mua nyt toisten mahat kiinnosta, mutta onhan se yksi tapa kertoa odottavansa perheenlisäystä. Se on monille elämän tärkein asia, jonka haluaa jakaa kavereiden kanssa.

Vierailija
40/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en pidä kuvottavana mutta ruma se on. Ei kyllä millään tavalla kaunis. Mutta en ymmärrä miten sait vedettyä tuon häpeän tuohon, en minä pitänyt raskauttani millääntavalla häpeällisenä. Eikä mun lapsilla ole mitään vääristynyttä ruumiinkuvaa.

Mulla on rumat varpaat ja oon niille aina naureskellut ja sanonut suoraan että ai kamala kun piti vipana olla varvaskopalla. Ei oo lapsilla traumaa varpaista eikä koko jaloista.

Tuskin TRAUMAA onkaan, mutta kyllähän sinä opetat omaa ajatusmalliasi eli että esim.raskausvatsa on ruma(ja on ok pitää rumana joitakin kehonosia itsessään.) Jos joku on rumaa,se täytyy peittää kuten tässä tapauksessa raskausvatsa(sinun mielestäsi). Melko moni vanhempi haluaa lastensa ajattelevan positiivisesti kehostaan,eikä pitävän itseään tai kehon osiaan rumina. Aivan taatusti äidin sanat ja asenteet raskausvatsan rumuudesta hiipivät mieleen jos lapsesi hankkivat omia lapsia. Valtaosa ihmisistä suhtautuu neutraalisti tai pitää raskausvatsaa kauniina,joten rumuus on ihan omaa tulkintaasi eikä faktaa.