Onko täällä jollakulla kodinkonetta joka on yli 30 vuotta vanha ja toimii yhä?
Kommentit (95)
Kyllä löytyy,esim yleiskone vuodelta -85 ja mikro vuodelta -88
Joo, sähkövatkain (tosi vähän kyllä käytössä ollut), mehulinko ja ompelukone (kai sekin kodinkoneeksi lasketaan, 52 vuotta vanha Pfaff, siis sähkökäyttöinen, ei poljettava)
Philipsin partakone, Samsungin mikroaaltouuni, itäsaksalainen vohvelirauta.Taitaa Voltan pölynimurikin olla tuon ikäinen, mutta se on ollut viimeiset 20 vuotta hyvin vähällä käytöllä, kun talossa on keskusimuri.
Mulla on ainakin yksi vohvelirauta. Kodin koneeksi ei lasketa, mutta vahvistin on myös yli 30 vuotta vanha.
Fincan voileipägrilli, oli meillä lapsena joskus 80-luvulla. En tiedä että milloin hankittu.
Leivänpaahdin ja yleiskone, molemmat vuodelta 1991.
Minulla on sähkövatkain n 35 v. Meni rikki muutaman vuoden käytön jälkeen. Eräs tuttu korjasi vatkaimen ja toiminut siitä lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Mikroaaltouuni.
Sama meillä 🙂
Autotallissa on paineilmakompura vuodelta 1988 ja Miggy 125 vuodelta 1991.
Sähkövatkain 90-luvun alusta, on muuten hyvä.
Kenwood vatkain: vuodelta 1976, toimii
edelleen, ei koskaan ole ollut mitään vikaa.
Sähkövatkain!
Vuonna 1998 muutin uuteen asuntoon. Kun kävin katsomassa kämppää ja hakemassa avaimet, edellinen vuokralainen oli siellä juuri pakkailemassa tavaroitaan. Hän kysyy tarvitsisinko sähkövatkainta? Hänen vanhempansa olivat saaneet aikoinaan vatkaimen häälahjaksi, mutta tytär - siis tämä muuttopakkaaja - oli ostanut nyt itselleen uudemman.
Otin vatkaimen ilomielin vastaan ja se on yhä viikoittain käytössä. Toimii erinomaisesti. Arvelisin, että vatkain on ehkä jostakin 1970-luvun lopulta.
On. Yleiskone, vohvelirauta (Made in West Germany) ja kaksi mehulinkoa.
Whirlpoolin mikro, ikää just tuon 30v. Toivon mukaan ei rikki menisikään, koska kun olen joskus kaupoissa mikroja vilkuillut, ei edes kalliilla näytä saavan yhtä laadukasta. On tyylikäs musta, pystyy lämmittämään kahdessa kerroksessa oman telineensä päällä, ruuan painon mukaan valitsee sulatusajat ym ym.
Mikroaaltouuni.