Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te joilla piittaamattomat vanhemmat, mitä kävi kun toinen kuoli ja toinen jäi leskeksi?

Vierailija
15.01.2018 |

Meillä siis milempien vanhemmat on sellaisia etteivät ole kiinnostuneet lapsistaan tai lapsenlapsistaan. Mitään riitaa ei ole, eikä sinällään huonoja välejä. Nämä vaan eivät välitä eivätkä käy kylässä (vaikka kutsun), eivät ikinä soita, eivät ole tulleet koskaan lasten ristiäisiin, syntyäreille, jouluksi tms. Koskaan eivät ole tietenkään auttaneet tai hoitaneet lapsiamme, mutta tätä en edes odota koska ovat lapsilleventovieraita.

Oma isäni on 9v äitiäni vanhempi eli oletettavasti isä kuolee aiemmin. Anoppi tulee myös oletettavasti leskeyrymään piakkoin, apella paha aivohalvaus ja täysin liikuntakyvytön, lääkärit povailleet että 1-2 v elinaikaa.

Varsinainen kysymys: mitn käy kun jäävät leskeksi? Ovat tottuneet siihen että mies hoitaa kaiken eivätkä ”naisina osaa miesten hommia” mikä tuon ikäisillä tarkoittaa pankki, vakuutus, vero, asumis ym juttuja. Äitini ei osaa edes autoa tankata.

Pelkään että tämä hyysäys kaatuu kontolleni. Ei ole paljoa auttamishalua, mnulla kurja vkivaltalapsuus piittaamattomien vanhempieni kanssa, anoppi ollut aina välinpitämätön ja minkäänlaista välityämistä tai tukea ei ole tullut koskaan.

Tulerko etäisestä leskestä rasittava kiviriippa? Miten muilla käynyt?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, lapsellisten tuttu mantra lapsettomille "kuka sinut hoitaa vanhana", miten tässä nyt näin pääsee käymään???

Vierailija
2/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, lapsellisten tuttu mantra lapsettomille "kuka sinut hoitaa vanhana", miten tässä nyt näin pääsee käymään???

No jos minullaolisi lämpimät, rakastavat ja hyvät vanhemmat niin pitäisin heistä huolta vanhana. Mutta minulla onvain lapsenhakkaajavanhemmat, ilkeät piittaamattomat kotikiusaajat.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei ole mitään laillista velvollisuutta hoitaa ikääntyviä vanhempiaan. Se saattaa olla valitettavaa, mutta sinut se vapauttaa kaikesta siitä, mitä et halua tehdä.

Vierailija
4/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole mitään laillista velvollisuutta hoitaa ikääntyviä vanhempiaan. Se saattaa olla valitettavaa, mutta sinut se vapauttaa kaikesta siitä, mitä et halua tehdä.

Kuka hoitaa lesken pankki, vakuutus ym asiat? Asunnot, vaatteet jne? Ei kotihoito sellaista tee.

Vierailija
5/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä löysi uuden puolison 2 v leskeyden jälkeen, tuon "väliajan" reissasi ja harrasti ja eli täyttä elämää. Nyt asuvat yhdessä senioritalossa. Uusi puoliso on lapseton leski.

Vierailija
6/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan sosiaalitoimisto hoitaa pankki ym. asiat jos perikunta ei halua/viitsi.

Ole huoleta kyllä ne hoituu, samoin kuin perintö tilillesi - ei tarvitse tehdä itse mitään.

Vierailija
7/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole huoleta kyllä ne hoituu, samoin kuin perintö tilillesi - ei tarvitse tehdä itse mitään.

Ei ole kyllä perintöä tulossa, joutuvat muymään kaiken maksaakseen vanhuuden hoitonsa. Palvelutalot maksa 3500-4000e kuussa.

Ap

Vierailija
8/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä perintöä tulossa, joutuvat muymään kaiken maksaakseen vanhuuden hoitonsa. Palvelutalot maksa 3500-4000e kuussa.

Ap

Edelleenkään, sinn ei ole pakko tehdä mitään.

Miksi olet edes huolissaan asiasta? Anna lesken hoitaa omat asiansa. Jos yrittää anella apua, niin toteat vaan, että niin makaa kuin petaa.

Vierailija
9/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen täysjärkinen tyyppi oppii hoitamaan omat asiansa. Sinun ei tarvitse puuttua.

Vierailija
10/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt lesken oman onnensa nojaan. Ei kuulu mulle hänestä huolehtiminen.

Vierailija
11/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan sama tilanne, mutta minun kohdallani isä oli alkoholisti siihen saakka, että minä olin nelikymppinen, minun lapsenikin jo isoja ja isä vajaa 70v. Siinä vaiheessa kun hänen terveytensä petti, hän kätevästi ajatteli, että olisi varmaan hyvä aika lopettaa ryyppääminen ja kännissä riehuminen ja alkaa lämmittää välejä tyttäreen, että olisi sitten hoitaja raihnaiselle vanhukselle.

Järkytys oli valtava, kun tytär ei hymyssä suin alkanutkaan paapomaan vanhaa juoppoa, tai ollut valmis sopimaan "vanhoja riitoja".

Vierailija
12/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap haluaisi kiillottaa kärsimyskruunuaan hoivaamalla veemäistä leskeytynyttä vanhempaansa. Entä jos leski ei kaipaakaan apua? Outoa on, että vanhemmat ovat edelleen elossa ja nyt jo tanssitaan haudalla.

Vierailija
13/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuinen täysjärkinen tyyppi oppii hoitamaan omat asiansa. Sinun ei tarvitse puuttua.

Näinpä juuri. On omaa tyhmyyttä, jos ei ole koskaan opetellut hoitamaan asioitaan itse vaan aina delegoinut ne jollekin toiselle. Sitten, kun ei ole enää jotain toista, on pakko opetella hoitamaan asiansa itse. Jos on kykenemätön esim sairauden tms vuoksi opettelemaan ja hoitamaan asioitaan, henkilölle voidaan hakea edunvalvojaa. 

Vierailija
14/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks te ap:tä syytätte?!

Mun mielestä voit jatkaa elämääsi kuten siihenkin asti. Se on sitten heidän murhe.

Vierailija
15/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitteliko sinulle leski tai kunta(kotihoito, sostoimi tms)? Tätä siis jotenkin kauhullapelkään että alkaa painostus. Ap

Vierailija
16/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ihmiset voivat myös ihan omalla rahalla ostaa palveluita. Rahalla saa veroilmoitusten täytöt jne.

Ei niitä ole lasten pakko ottaa hoitaakseen.

Vierailija
17/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat ihmiset voivat myös ihan omalla rahalla ostaa palveluita. Rahalla saa veroilmoitusten täytöt jne.

Ei niitä ole lasten pakko ottaa hoitaakseen.

Veroilmoitustakaan ei ole tarvinnut täyttää enää vuosiin, jos ei ole mitään erityisiä vähennyksiä. 

Vierailija
18/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitteliko sinulle leski tai kunta(kotihoito, sostoimi tms)? Tätä siis jotenkin kauhullapelkään että alkaa painostus. Ap

En ole painostettavissa kenenkään taholta.

Vierailija
19/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap haluaisi kiillottaa kärsimyskruunuaan hoivaamalla veemäistä leskeytynyttä vanhempaansa. Entä jos leski ei kaipaakaan apua? Outoa on, että vanhemmat ovat edelleen elossa ja nyt jo tanssitaan haudalla.

Mitä hittoa, onko sisälukutaito huono vai kirjoitinko jotenkin epäselvästi. Missään olosuhteissa EN halua hoitaa vittumaisia vanhempiani enkä kyllä anoppianikaan. En tod aio mitään marttyyrikruunua ottaa itselleni. Mutta en nyt voi heitteillejättöäkään tehdä näiden osalta... eli oletan että johonkin joutunen osallistumaan. Ap

Vierailija
20/63 |
15.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Painostaa voi vain sitä joka suostuu painostettavaksi.

Opettele sanomaan Ei!