Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko liikaa, jos juo 0,7 L viinapullon pari kertaa viikossa?

Vierailija
14.01.2018 |

Minä en siis juo vaan mieheni. Perjantaisin hän tulee minua aikaisemmin kotiin ja iltaan mennessä on Tapio-viinapullo tyhjentynyt. Seuraavana päivänä käy taas Alkossa hakemassa samanlaisen pullon. Joskus juo keskiviikkoisinkin puolikkaan pullon. Juomisesta ei ole tullut mitään haittaa. Juo vain autotallissa yksinään ja kuuntelee musiikkia. Tätä on kestänyt jo 6 vuotta.

Kommentit (272)

Vierailija
241/272 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni alkoholi on näytellyt suurinta osaa elämässä. Vei jopa lasten polkupyörät kaniin että sai rahaa viinaan. Työelämässä hän saattoi vetää koko kuun palkan kurkusta alas parissa päivässä. Nykyään hän on koti-isänä ja hänelle on määrätty kunnalta edunvalvoja. Käy säännöllisesti A-klinikalla ja on hyvin sitoutunut erilaisiin hoitoihin.

Raitistumiseen ei jeesusta tarvittu. Puoli vuotta mielisairaalassa riitti.

Vierailija
242/272 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kotona mies saattaa juoda ihan arki-iltoina tuollaisen viinapullon ja tämä on totta. Hän on rakennusalalla töissä ja mitä olen hänen työkavereitaan katsellut niin on täysin selvää heidänkin käyttävän säännöllisesti alkoholia. Kaikki jotka puhuu tuollaisen pullon olevan jotenkin lähes mahdotonta, eivät tiedä asiasta yhtään mitään.

Ja sitten ovat seuraavan päivänä vähintään väsyneitä. Huolellisuus kärsii. Ei välitetä. Tehdään asioita sinne päin. Ja sit me asutaan hometaloissa, lapset opiskelee homekouluissa ja synnytetään ja työskennellään homesairaaloissa. Rakennusala on muutenkin niin leväperäisesti hoidettu ala, että pitäis joku roti tulla siihenkin touhuun.

No tämä! Kiva maksaa kämpästä 400 000 tai yli kun krapulaiset raksamiehet ovat tehneet kaiken vähän sinne päin ja talo homehtuu parissa vuodessa. Hitto mitä sakkia!

Raksamiehet eivät enää nykyään ole suomalaisia, vaan puolalaisia, virolaisia, venäläisiä ja latvialaisia. Siksi kaikki tehdään miten sattuu. Yksikin puolalainen kusi huoletta villoitusten sekaan kun teki välikatossa sähkötöitä..

Olin kattoremontteja tekevässä firmassa, siellä kyllä näki vaikka mitä. Paras oli yksi Virolainen Ragnar, jolla oli tapana käydä *askalla talon ilmastointi hormiin tai milloin mihinkin piippuun, ilmeisesti ei tykännyt Hki:n keskustassa asuvista pikkuporvareista. Porukka oli aina enemmän tai vähemmän kännissä.

Eikä siellä kukaan kyllä lähtenyt telineitä alas kapuamaan kusi tai kakalle vaan jotain muuta aina keksittiin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/272 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämmästyttävää tajuta itsekin olevansa alkoholisti ja pilleristi. En ole ollut päivääkään ilman alkoholia sitten kun täysin 26 vuotta.

T: N46

Vierailija
244/272 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on täysin normaalia tehdä drinkkejä kotona vaikka olisi lapsetkin kotosalla. Omenamehua ja viinaa. Iltaisin saatan leipoa kännissä, miestäni.

Vierailija
245/272 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva lukea koko ketju läpi. Meillä menee nyt kotona korkit kiinni. Nimittäin viime viikonloppuna mies kusi sänkyyn. Juo harvakseltaan mietoja. Lauantaina joi uudesta vuodesta jääneet viinat ja lopputulos oli karu. Vasta tänään on alkanut toipumaan alkoholimyrkytyksestä.

Vierailija
246/272 |
16.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhesurmat tehdään yleensä humalassa, kuten myös lapsetkin. En tiedä ketään itseni mukaan lukien joka ei olisi mennyt kännissä naimisiin.

N -vm78

Vierailija
247/272 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas sentään. Luin koko ketjun läpi. Jos näistä jutuista edes puolet on totta, niin meillä on Suomessa todella vakava ongelma. Nyt, jos koskaan, vois tehdä Sanoma tehdä jutun av:n ketjusta, kun kerran niitä välillä harrastaa. Oon ihan järkyttynyt vaikka käytän itsekin alkoholia satunnaisesti ja pidän humaltumisen tunteesta...

Vierailija
248/272 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut kaikkia kommentteja, mutta jos mies hoitaa työnsä, perheensä ja parisuhteensa moitteetta niin enpä näkisi että on yhtään liikaa. Toki jos tuosta on haittaa perhe-elämään niin keskustelupöytään mars.

Juuh, mitä nyt kirrooseista ja muusta vastaavasta, kunhan arki pelaa, eiks nii? :D

Vierailija
249/272 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia lapasia täällä ihmiset oikein on? itselle ei tulisi mieleenkään kanniskella kaljaa, viinaa ja tupakkaa kenellekään, saati syöttää herramunjee krapulaista ukkoa. pidättekö te ihan oikeasti sitä terveenä toimintana?  vai onko nämä niitä pariskuntia, missä molemmat ryyppää. Eihän kukaan tervejärkinen nainen kustanna ukkonsa hidasta kuolemaa viinaan? saatikka hoida ja paapo kuin pikkulasta......

Vierailija
250/272 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas sentään. Luin koko ketjun läpi. Jos näistä jutuista edes puolet on totta, niin meillä on Suomessa todella vakava ongelma. Nyt, jos koskaan, vois tehdä Sanoma tehdä jutun av:n ketjusta, kun kerran niitä välillä harrastaa. Oon ihan järkyttynyt vaikka käytän itsekin alkoholia satunnaisesti ja pidän humaltumisen tunteesta...

Jokaisella on oikeus nautinnolliseen itsemurhaan.

Vierailija
251/272 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isåvainaa aina sano etä yks viinapullo päivässä korkeentaan tai kaheksan tölkkiä keskaria. En vähempää eikä enempää. Joku kysyi että paljonko on viinapullo oluissa ja sehjä on kaheksa karhuu.

0,7 viinapullo on kylläkin 12 karhua.. Mies juo 10 sellaista joka ilta. Parissa viikossa kertyy noin sata tyhjää kaljapulloa :(

Mitenhän terveys kestää? Jos on pakko vetää pönttö sekaisin niin kannabiksella on moni lopettanut alkoholin käyttönsä, vaikkei se niin kova päihde ole kuin viina. Yhdessä ei pidä ottaa, muuten viinan vaikutus voimistuu.

Oma isä lopetti kannabiksen avulla aikoinaan. Haimatulehdus iski päivittäiseen pämppäykseen. Isä joi mäyriksen joka ilta. Muutos oli melkoinen kun lopetti alkoholin kulutuksen. Laihtui 24 kg ja hermoheikkous katosi. Kannabis voisi auttaa monia alkoholisteja terveempään elämään. Osa ei koskaan raitistu vaan pönttö pitää saada sekaisin. Jos sisuskalut on mennyt niin viina tappaa. Kannabis ei käy sisuskaluille, mutta on mieto.

Jos on tottunut vetämään kunnon kännit niin eihän se korvaa sitä, mutta voi auttaa vähän.

Isä elää vieläkin ja täyttää kesällä 70v.

Alapeukuttajien mielestä isäsi pitäisi olla jo kuollut. Hän petkutti viinanjumalaa ja nämä alapeukuttajat haluavat nähdä isäsi kuolleena. Hän on huijari.

Oikea mies joisi vain viinaa ja kuolisi alle kuusikymppisenä.

Vierailija
252/272 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa siinä on se nautinto?

Vierailija
253/272 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, jos samalla tuhoaa kokonaisen perheen elämän ja lastensa tulevaisuuden. Sairasta, raukkamaista toimintaa, myös näiltä tomaattikeiton syöttäjiltä ja pillillä juottajilta.

Vierailija
254/272 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, jos samalla tuhoaa kokonaisen perheen elämän ja lastensa tulevaisuuden. Sairasta, raukkamaista toimintaa, myös näiltä tomaattikeiton syöttäjiltä ja pillillä juottajilta.

Kyllä on. Yritä estää  näitä tapauksia. Me elämme vapaassa maailmassa jossa voi tehdä ihan mitä haluaa.

Ei lopussa mitään palkintoa saa siitä että on elänyt kuten SINÄ tahdot. Elä sinä oma elämäsi parhaalla mahdollisella katsomallasi tavalla ja ehkä muut ottavat mallia.

Pakottamalla tai painostamalla muita et onnistu.

Vierailija
255/272 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa siinä on se nautinto?

Elämä on paskaa ja viina helepottaa?

Jostain syystä sitä juodaan vaikka kuolema tulee aikaisemmin.

Vierailija
256/272 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hiljaa.

Jokainen on vastuussa omasta elämästään. Ei se ole juopon isän tehtävä pitää muita pystyssä.

Vierailija
257/272 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en siis juo vaan mieheni. Perjantaisin hän tulee minua aikaisemmin kotiin ja iltaan mennessä on Tapio-viinapullo tyhjentynyt. Seuraavana päivänä käy taas Alkossa hakemassa samanlaisen pullon. Joskus juo keskiviikkoisinkin puolikkaan pullon. Juomisesta ei ole tullut mitään haittaa. Juo vain autotallissa yksinään ja kuuntelee musiikkia. Tätä on kestänyt jo 6 vuotta.

Pystyisikö hän olenaan juomatta?

Vierailija
258/272 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei ole tarvinnut kuin muutaman kerran 10 vuoden aikana juottaa keittoa miehelle. Hän toimii ajojärjestelijänä. Ei ole ollut selvänä töissä ainakaan 4 vuoteen. Hänestä ei näe humalatilaa. Juo kaksi tuollaista 0,7 litran koskenkorvapulloa, joka päivä.

Vierailija
259/272 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni juo kaksi litran viinapulloa päivässä. Käy lenkillä ja töissä kunniallisesti. Kotiin tultua kiskaisee päivän "palkitsevat". Sellainen isukki minulla on.

Miehet nyt vaan pitää viinasta. Viina tuo miehistä parhaimmat ja herkimmät puolet esille sanoo isäkin.

Tässä hän on oikeassa. Oma mies ei koskaan selvinpäin lähentele tai kerro rakastavansa minua. Humalassa tarraa aina kiinni ja on onnellinen.

Miksi ihmiset eivät saisi olla onnellisia?

Myönnän avoimesti juottavani miestäni. Kun katsoo isää niin hyvässä kunnossa on vaikka menee kaksi viinapulloa illassa ja on yli seitsemänkymmenen.

Vierailija
260/272 |
17.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä