Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Espoon Suna asuinalueena?

Vierailija
14.01.2018 |

Lapsiperheelle etsitään Espoosta asuntoa, mutta mitään kokemusta ei ole eri alueista. Mielummin vähän rauhallisempaan paikkaan kuin esimerkiksi Leppävaaraan tai Espoon keskukseen. Millainen on Suna, entä muut alueet?

Kommentit (226)

Vierailija
161/226 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoo on paras paikka ihmisen asua. Jos jonnekin pitäisi muuttaa, se ei ainakaan olisi Vantaa.. 

Samaa mieltä. Ei ikinä vantaalle.

Minä en ikinä voisi asua Espoossa.

No sinä voit siellä junttilassa asua vapaasti, emme kaipaa sinua tänne.

Vierailija
162/226 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kommentistasi perusteella et ole tainnut edes käydä Espoossa saati Kehä kolmosen sisäpuolella."

Se koira älähtää, johon kalika kalahtaa...

Olen todennäköisesti ajanut autolla Espoossa eri puolilla kaupunkia enemmän takaperin kuin sinä etuperin. Jos joku suht kiva alue pitäisi nimetä Espoosta niin Suna voisi olla yksi, siellä tuota kilpavarustelua tapaa Espooksi harvinaisen vähän. Jos jostain syystä puoliso halusi ehdottomasti muuttaa Espooseen, niin osoite olisi jossain Nuuksion suunnilla, reilu tontti, eikä naapureita lähimailla. 

Tuskin olet. Minä olen täällä autoillut viimeiset 36 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/226 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis Suvela ja Suna ovat samaa postinumeroaluetta. Tästä syystä tässäkin ketjussa eräs sunalainen yrittää kivenkovaan väittää, ettei Suvela ja Suna ole lähekkäin. Todellisuudessa ovat Espoon keskuksen pienalueita kumpikin.

Suvela on Sunan ja Tuomarilan vieressä, totta. Suna ja Tuomarila ovat pientaloalueita ja omistusasuntovaltaisia, Suvela kerrostaloalue ja paljon kaupungin asuntoja. So? Sunassa on paljon taloja suoraan keskuspuiston vieressä, suuri luontoalue jonne pääsee suoraan pihalta. Mielummin siellä asuisin kuin jossain kivierämaassa. 

Miksi asua Espoossa, kun voi asua Helsingissä ulkoilureittien vieressä. Sen lisäksi, että pääsee kävelemään/ retkeilemään/pyöräilemään kesällä tai hiihtämään talvella, jos on lunta, ei tarvitse välittää naapureista vaan saa rauhassa elää omaa elämäänsä ja naapureiden elää omaansa.

Vierailija
164/226 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis Suvela ja Suna ovat samaa postinumeroaluetta. Tästä syystä tässäkin ketjussa eräs sunalainen yrittää kivenkovaan väittää, ettei Suvela ja Suna ole lähekkäin. Todellisuudessa ovat Espoon keskuksen pienalueita kumpikin.

Suvela on Sunan ja Tuomarilan vieressä, totta. Suna ja Tuomarila ovat pientaloalueita ja omistusasuntovaltaisia, Suvela kerrostaloalue ja paljon kaupungin asuntoja. So? Sunassa on paljon taloja suoraan keskuspuiston vieressä, suuri luontoalue jonne pääsee suoraan pihalta. Mielummin siellä asuisin kuin jossain kivierämaassa. 

Miksi asua Espoossa, kun voi asua Helsingissä ulkoilureittien vieressä. Sen lisäksi, että pääsee kävelemään/ retkeilemään/pyöräilemään kesällä tai hiihtämään talvella, jos on lunta, ei tarvitse välittää naapureista vaan saa rauhassa elää o

Siksi asua Espoossa, kun ei ole mitään halua Helsingissä asua. Minä en valitse asuinpaikkaani minkään hypen perusteella.

Vierailija
165/226 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kommentistasi perusteella et ole tainnut edes käydä Espoossa saati Kehä kolmosen sisäpuolella."

Se koira älähtää, johon kalika kalahtaa...

Olen todennäköisesti ajanut autolla Espoossa eri puolilla kaupunkia enemmän takaperin kuin sinä etuperin. Jos joku suht kiva alue pitäisi nimetä Espoosta niin Suna voisi olla yksi, siellä tuota kilpavarustelua tapaa Espooksi harvinaisen vähän. Jos jostain syystä puoliso halusi ehdottomasti muuttaa Espooseen, niin osoite olisi jossain Nuuksion suunnilla, reilu tontti, eikä naapureita lähimailla. 

Tuskin olet. Minä olen täällä autoillut viimeiset 36 vuotta.

No riippuu sitten paljonko ajat vuodessa. Pointti oli kuitenkin se, ettet todellisuudessa voi kommentin perusteella tietää toisesta yhtään mitään, aivan kuten en minäkään voi tietää varmasti ajaneeni Espoossa enemmän.  Ulkopuolisen silmin espoolaiset näyttävät ihan erilaisilta kuin itse siellä asuvan silmiin. Ehkä mä olen työn kautta tutustunut niihin kaikkien inhooniin öykkäreihin, jotka todellisuudessa ovat alle 1% espoolaisista, mutta se kaikista mieleenpainuvin osuus.

Vierailija
166/226 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siksi asua Espoossa, kun ei ole mitään halua Helsingissä asua. Minä en valitse asuinpaikkaani minkään hypen perusteella."

Mä en asuisi Helsingissä, jos se minusta pelkästään riippuisi, mutta mielummin Helsinki kuin Espoo. Me ollaan erilaisia. Eläkkeellä sitten maalle.

Vierailija
167/226 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo herättää selvästi tunteita. Huvittavaa, että kun joku kysyy jostain tietystä rajatusta asuinalueesta, tullaan ehdottelemaan jotain ihan muuta, ja heitetään vielä vähän lokaa koko kaupungin asukkaista. Jos asut Helsingissä tai Kirkkonummella ja viihdyt - fine. Mikä motiivi tulla täällä huutelemaan? 

Vierailija
168/226 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoo herättää selvästi tunteita. Huvittavaa, että kun joku kysyy jostain tietystä rajatusta asuinalueesta, tullaan ehdottelemaan jotain ihan muuta, ja heitetään vielä vähän lokaa koko kaupungin asukkaista. Jos asut Helsingissä tai Kirkkonummella ja viihdyt - fine. Mikä motiivi tulla täällä huutelemaan? 

Heh. Espoolaisista monet ovat kyllä todella herkkähipiäisiä. Itse ovat suunapäänä haukkumassa muita kaupunkeja, mutta jos joku sattuu arvostelemaan Espoota, alkaa mieletön ulina. No onhan se tietysti toisaalta ymmärrettävää, että velka on veli otettaessa - veljenpoika maksettaessa. Ja kun lopulta selviää, että tuli maksettua ylihintaa, on vkäyrä tapissa ymmärrettävästi.

Vierailija
169/226 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slummia

Vierailija
170/226 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoo on paras paikka ihmisen asua. Jos jonnekin pitäisi muuttaa, se ei ainakaan olisi Vantaa.. 

Isäsi oli junttilassa kun sua teki

Vierailija
171/226 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Slummia

Ei ole. Suomessa ei ole yhtään slummia missään. Jos näet slummeja Suomessa, kannattaa ottaa vähemmän tai sitten tutkia asioita tarkemmin.

Vierailija
172/226 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei elämässään ole koskaan kokenut naapurikateutta, kannattaa ostaa esimerkiksi Westendistä okt ja pari tuliterää Bemaria. Kohta on naapurit kimpussa taatusti. Joku nuolee perseesikin päästäkseen suosioosi. Tai jos haluat elää omaa elämääsi, hanki asunto jostain Helsingin/Vantaan lähiöstä ja kulje julkisilla. Kummassakin tapauksessa tilin saldo voi olla mitä tahansa 0 - miljoonia väliltä.

Ei millään pahalla, mutta Espoo on kilpavarustelijoiden paratiisi.

Vierailija
173/226 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäsi oli junttilassa kun sua teki

Maalaisille on kova pala kun rakasta lintukotoa kutsutaan oikealla nimellään.

Vierailija
174/226 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei elämässään ole koskaan kokenut naapurikateutta, kannattaa ostaa esimerkiksi Westendistä okt ja pari tuliterää Bemaria. Kohta on naapurit kimpussa taatusti. Joku nuolee perseesikin päästäkseen suosioosi. Tai jos haluat elää omaa elämääsi, hanki asunto jostain Helsingin/Vantaan lähiöstä ja kulje julkisilla. Kummassakin tapauksessa tilin saldo voi olla mitä tahansa 0 - miljoonia väliltä.

Niin Westend on Westend ja myös Espoossa on näitä mainitsemiasi lähiöitä. Helsingistäkin löytyy arvoalueita, Ullanlinna jne. Logiikallasi voidaan tehdä samoja johtopäätöksiä kaikista Helsingissä asuvista. Joku tulee kysymään Itäkeskuksesta, niin nostetaan Ullanlinna esille. 

Vierailija
175/226 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sun valinta. :D

Vierailija
176/226 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin Westend on Westend ja myös Espoossa on näitä mainitsemiasi lähiöitä. Helsingistäkin löytyy arvoalueita, Ullanlinna jne. Logiikallasi voidaan tehdä samoja johtopäätöksiä kaikista Helsingissä asuvista. Joku tulee kysymään Itäkeskuksesta, niin nostetaan Ullanlinna esille. 

Espoossa tuolta naapurikateudelta on vaikeaa välttyä missään. Ehkä jossain Nuuksion/Siikajärven suunnalla, missä naapuriin on sen verran matkaa, ettei tonttia tarvitse aidata. Helsingissä ehkä jotain Lautta- ja muita lännen saaria lukuunottamatta ihmiset elävät niin omaa elämäänsä, ettei siellä nämä naapurikadehtijat pääse vauhtiin. Oikeastaan tässä suhteessa Vantaa on kaikista paras paikka pks:lla, ketään ei kiinnosta se, että onko sinulla rahaa vai oletko pa. Kaikki eivät halua edelleenkään pröystäillä (velaksi) ostetulla materialla.

Vierailija
177/226 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sun valinta. :D

Monet uskaltavat tehdä omia valintoja. Itseasiassa Suomessa ei taida olla sellaista paikkakuntaa, jossa kaikki haluaisivat asua. Aina löytyy heitä, jotka eivät jossain halua asua.

Vierailija
178/226 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossa koko ikäni asuneena en ole koskaan törmännyt tähän "naapurikateuteen". En tiedä onko sitten rikkaiden juttu. Itse en ole rikas, tavallinen keskituloinen tavallisessa paritalossa. Ajan vanhalla Volvolla :D

Vierailija
179/226 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Sunassa 15 vuotta ja viihdyin mainiosti. Alueella ei ole kauppaa, mutta lähellä on. Loistava koulu, joka on nyt remontissa. Lapset viedään busseilla väistötiloihin. Keskuspuisto aivan vieressä, joten ulkoilumahdollisuudet ovat hyvät. Hieno leikkikenttä, Ankkapuisto. 

Kohtuuhintaisia ja tilavia asuntoja. Ei kerrostaloja. Valtaosa on rivitaloja. 

Vierailija
180/226 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi