Espoon Suna asuinalueena?
Lapsiperheelle etsitään Espoosta asuntoa, mutta mitään kokemusta ei ole eri alueista. Mielummin vähän rauhallisempaan paikkaan kuin esimerkiksi Leppävaaraan tai Espoon keskukseen. Millainen on Suna, entä muut alueet?
Kommentit (226)
Espoon keskuksen alueista Suna, Kaupunginkallio, Kiltakallio ainakin kivoja. Suvela on täynnä kerrostaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen asuinpaikan valintaan vaikuttaa S2-oppilaiden määrä, korkeakoulutettujen osuus, tulotaso, koulujen ja päiväkotien laatu yms. Näillä kriteereillä en muuttaisi Espoon keskuksen lähistölle. Jollekin toiselle alue voi olla hyvinkin mieluinen, jos tykkää monikulttuurillisesta alueesta.
Kehä kolmosen ulkopuolelta huuteleva persujuntti on jotenkin niin söpis varsinkin kun mainitusta alueesta ei ole mitään käryä. Suna ei ole Suvelan lähistöllä.
No saman neliökilometrin sisällä ovat kumpikin (ainakin) osittain. Toki etäisyys on suhteellista. Joku joskus sanoi, että Helsingin rautatieasemalta on pitkä matka kävellä Stockmannin pääovelle.... Onhan se ehkä jotain 500 metriä...
Vierailija kirjoitti:
Espoon keskuksen alueista Suna, Kaupunginkallio, Kiltakallio ainakin kivoja. Suvela on täynnä kerrostaloja.
Ne eivät ole mitään "Espoon Keskuksen alueita". Kaikki nuo ovat erillisiä kaupunginosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen asuinpaikan valintaan vaikuttaa S2-oppilaiden määrä, korkeakoulutettujen osuus, tulotaso, koulujen ja päiväkotien laatu yms. Näillä kriteereillä en muuttaisi Espoon keskuksen lähistölle. Jollekin toiselle alue voi olla hyvinkin mieluinen, jos tykkää monikulttuurillisesta alueesta.
Kehä kolmosen ulkopuolelta huuteleva persujuntti on jotenkin niin söpis varsinkin kun mainitusta alueesta ei ole mitään käryä. Suna ei ole Suvelan lähistöllä.
No saman neliökilometrin sisällä ovat kumpikin (ainakin) osittain. Toki etäisyys on suhteellista. Joku joskus sanoi, että Helsingin rautatieasemalta on pitkä matka kävellä Stockmannin pääovelle.... Onhan se ehkä jotain 500 metriä...
Oletko ikinä käynyt Sunassa? Et ilmeisesti, koska et oikein taida tajuta pointtia eli sitä, ettei täällä suunnalla ole niitä, mitä te persut kovasti pelkäätte ja kammoatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniaisiin muutetaan eri rahasummilla kuin Sunaan. Sunasta saa kohtuuhinnalla ihan perusduunaritkin kivat asunnot pihoineen ja puitteineen.
Siinä se ongelma onkin. Sunassa naapurit on niitä perusduunareita ja koulu täynnä perusduunarien lapsia. Näistä asetelmista on vaikea ponnistaa.
Mitä vikaa on perus duunareissa? Jos tulotasoa katsotaan niin puhutaan myös opettajista, sairaanhoitajista ym. Eikö se ole hyvä, että ihmiset käy töissä.. Kaikki eivät voi olla kansainvälisiä pörssimeklareita tai lääkäreitä.
Espoossa pitää olla vähintään 500 000€ nettotulot vuodessa ja yli miljoona sijoituksissa. Eihän sitä muuten voi kerskailla ja katsoa nenää nyrpistäen heidän mielestään alempiarvoisia. Espoolaiset luulevat, että varallisuus näkyy päällepäin
Totta, ja silloin kun asuimme Espoossa niin ruotsinkieliset sai kaikki edut ja suomenkieliset oli toisarvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopa karttaa uudelleen. Suna ja Suvela ovat vierekkäiset kaupunginosat.
eri
Ei minun tarvitse katsoa. Minä asun näillä huudeilla. Suvelaan on pari kilsaa matkaa joten ei se todellakaan ole missään lähistöllä. Se asuinalue on katsos, hyvä juntti, vähän eri juttu kuin rajat
Eli mikä parin kilometrin levyinen asuinalue on Sunan ja Suvelan välissä?
Jos vielä pienet lapset niin läheltä löytyy Honeymonsters-päiväkoti ja siitä voi jatkaa Jalavapuiston koulussa suomi-enkkuluokalle.
Tulevat akateemikot 🙄
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3d64b9c5-d300-452a-90c1-0d7b178a23c6
https://honeymonsters.fi/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAk8G9BhA0EiwAOQxmfq…
Erittäin tykätty ja hyvä päiväkoti tuo Keski-Espoon yksikkö.
Vieressä oleva Suvela on aika urbaani, mutta jopa siellä on nähty susia. Sunan keskuspuistossa ylitti kerran tien neljä peuraa ja ketunkin olen nähnyt. Lammella olen bongannut mustakurkku-uikkuja ja vuosia sitten siellä oli jopa joutsenperhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Ei minun tarvitse katsoa. Minä asun näillä huudeilla. Suvelaan on pari kilsaa matkaa joten ei se todellakaan ole missään lähistöllä. Se asuinalue on katsos, hyvä juntti, vähän eri juttu kuin rajat
Näin Espoon paikallistuntemuskokeen n. 10 vuotta sitten suorittaneena olen kyllä siinä muistiluvassa, että Suna ja Suvela ovat melko lähekkäin. Jotakin kilometristä pariin kilometriin muistelisin Kirstin ja Sunan koulujen eroksi autolla, kävellen vähemmän.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Ei minun tarvitse katsoa. Minä asun näillä huudeilla. Suvelaan on pari kilsaa matkaa joten ei se todellakaan ole missään lähistöllä. Se asuinalue on
Eli mikä parin kilometrin levyinen asuinalue on Sunan ja Suvelan välissä?
Välissä on muun muassa Hösmäri ja Jouppi.
Vierailija kirjoitti:
Tulevat akateemikot 🙄
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3d64b9c5-d300-452a-90c1-0d7b178a23c6
Kerrotko, miten matinkyläläiset liittyvät aiheeseen, pösilö? Akateemikko on muuten arvonimi, se ei tarkoita akateemista, amispudokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne eivät ole mitään "Espoon Keskuksen alueita". Kaikki nuo ovat erillisiä kaupunginosia.
Pienalueita on osa, jos tarkkoja ollaan. Ainakin näin minulle on opetettu joskus.
-eri
Sunan ja Suvelan reuna-alueet ovat Saarniraivion kohdalta ihan toisissaan kiinni.
Ovatko Prisma ja Citymarket tulossa Entresseen?
Vierailija kirjoitti:
Sunan ja Suvelan reuna-alueet ovat Saarniraivion kohdalta ihan toisissaan kiinni.
Saarniraiviossa asuu tuttavaperhe, tosi hyvin ovat viihtyneet omakotitalossaan. Lapsilla paljon kavereita ja harrastukset lähellä.
Kyllä voi elämä olla hankalaa... Ei vttu. Nyt mä ymmärrän jotenkin paremmin sen, että jollekin "oikea" postinumero voi olla syy riidellä postin kanssa. Mitä väliä, vaikka Suvela ja Suna ovat lähekkäin. Yhtälailla kummassakin asuu ihmisiä, jotka hengittävät, syövät ja juovat, käyvät kusella ja paskalla....
Vierailija kirjoitti:
Ovatko Prisma ja Citymarket tulossa Entresseen?
Citymarket on tulossa Espoontorin viereen, kun sen vieressä oleva iso kerrostalo puretaan.
Suna on ok. Koulu tosin remontissa vielä jonkin aikaa. Viereisessä Jalavapuiston koulussa on kaksikieliset suomi-englanti luokat, mutta sinne päästäkseen täytyy läpäistä pääsykokeet.