Kuka näitä käyttää? Kasvoseerumi, silmänympärysgeeli....
Valokynä, dekolteevoide, meikinkiinnitysruiske ymym
Aina on Nivean sininen toiminut kohtaan kuin kohtaan.
Kommentit (652)
Ihotautilääkäri kerran sanoi minulle, että tärkein ikääntymisen haittoja estävä voide on aurinkovoide. Minä olen panostanut siihen, siis että käytän säännöllisesti keväästä syksyyn korkeiden kertoimien voiteita.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä miten näissä keskusteluissa on aina rypyttömiä ja hyväihoisia tummelilla ja nivealla rasvaajia. Mutta kaupungilla tulee usein kiinnitettyä keski-ikäisten naisten ihon kuntoon ja aika monella on sellainen hoitamaton paksu, sarveistunut punainen ja couperoottinen iho. Ei joo välttämättä ole ryppyjä mutta ei se kiiltävä ja punakka ihotyyppi jossa isot huokoset ei ole todellakaan hoidettu eikä kaunis.
Kehtaatkin haukkua ruusufinniä sairastavia naisia. Sen puhkeamista ei voi estää vaikka hoitaisi ihoaan kuinka paljon.
On kohteliasta hautajaisvieraita kohtaan että arkussa makaa sileä ja rypytön ruumis.
Käytän lähes kaikkea mahdollista. Ikää 27v. Uskon kiittäväni itseäni tulevaisuudessa peiliin katsoessa. :) Jälkikäteenhän on mahdotonta korjailla jo syntyneitä virheitä. Luotan ennaltaehkäisyyn.
Sanokaa yksikin asia joka olisi parempi sijoitus kuin oma keho ja näinollen myös ne omat kasvot?
Siksi ihonhoitoon kannattaa panostaa koska se maksaa itsensä takaisin myöhemmin, freessimpänä ulkomuotona.
Täytän ensi kuussa 27 vuotta. Ihoni on ollut aina hankala, sillä olen perinyt äidiltäni aknen ja hankalan sekaihon. Olen viimein saanut aknen nujerrettua kokonaan oikeilla tuotteilla ja sopivilla e-pillereillä. Kasvoillani on arpia ja ensimmäisiä vanhenemisen merkkejä. Kumpaankin on ollut uskomattoman suuri vaikutus hyvillä seerumeilla ja tiivisteillä! Aloitin ihon tehohoidon jo viime kesänä, ja uskon ihon olevan ensi kesään mennessä parhaimmassa kunnossa, mitä ihoni on ollut sitten lapsuuden. Iho on nyt tasainen, tasaisen sävyinen, kuulas ja hyvin kosteutettu. Arvet vaalenevat koko ajan. Käytän retinoidiseerumia iltaisin, glykolihappokasvovettä aamuisin ja hyaluronihapposeerumia aamuin illoin. Silmänympärysvoidetta olen käyttänyt koko aikuisiän.
Olisin itsekin tyytyväinen, jos pärjäisin vedellä, saippualla ja Nivealla. Hormonaalinen akne on vain aika vaikea hoidettava. Luultavasti se palaa sitten, kun jätän pillerit pois raskautta suunnitellen. Käyttämäni tuotteet ovat kuitenkin edullisia, sillä käytän Deciemin tuotteita. Näistä on karsittu turha luksus ja markkinointi pois. Jäljellä on oikeasti tutkittuja tehoaineita, eikä mitään ylimääräistä. Esim. hyaluroniseerumi maksaa n. 7e ja retinoidiseerumi alle kympin. Nämä kestävät päivittäisessä käytössä 2-3kk.
Paljon tutkittuja ja oikeasti toimivia tehoaineita ihonhoidossa on esim. hyaluronihappo, A-ja C-vitamiinit, AHA- ja BHA-hapot, arbutiini ja skvalaani. Jopa ihotautilääkärit voivat määrätä A-vitamiinivoidetta reseptillä. Käytän tällaisia tuotteita mielelläni, koska näen konkreettisen eron ihossani.
Geeneillämme on suurin vaikutus ihoomme. Jos sinulla on luonnostaan hyvä iho, ehkä kannattaisi olla iloinen siitä, eikä käyttää aikaansa huonompionnisten tuotteiden käytön ihmettelyyn.
Te jotka sanotte näyttävänne ikäistänne nuoremmilta, oletan että ette ole käyneet ihoanalyysissä jossa kuvataan ihon rakenne ja jossa näkyy ihon historia mm. uv-säteiden osalta?
Tuossa esimerkkikuvat sellaisesta:
http://www.medical-al.com/wp-content/uploads/sites/281/2017/03/visia-1…
Siinä nähdään rypyt, tulevat rypyt, uv-vauriot kuten maksaläiskät ja kehittymässä olevat sellaiset, punaisuuden syvyydet kuten couperosat, ihohuokosten koko ja niiden puhtaus vs. epäpuhtaus.
Minä pidin itseäni nuoremman näköisenä kasvoista, mutta kuvauksissa nähtiin että se vähäinenkin auringonotto teininä ja nuorena naisena oli jättänyt jälkensä ihon pinnan alle joten sieltä on tulossa laikkuja, ryppyjä nyt ei ollut ikäistäni enempää mutta ihon epäpuhtauksien eli syvien tukkeutumien suhteen honi oli vähän "teinimäisempi" kuin tällaisella 35v ikäisellä nomaalisti.
Vuosien takainen amerikkalainen plastikkakirurgini sanoi että suojaamalla ja kosteuttamalla pääsee pitkälle, ja että c-vitamiinipitoiset seerumit ja voiteet korjaavat ihoa parhaiten. Suositellaan myös että vuoden ympäri olisi käytössä väh. 15 suojakertoimella varustetut voiteet, myös täällä pohjoisessa jossa otsonikerros on ohentunut.
Vierailija kirjoitti:
Geeneillämme on suurin vaikutus ihoomme. Jos sinulla on luonnostaan hyvä iho, ehkä kannattaisi olla iloinen siitä, eikä käyttää aikaansa huonompionnisten tuotteiden käytön ihmettelyyn.
Samaa mieltä tästä. Outoa että hyväihoiset närkästyvät kovasti siitä, että joku toinen kokee jonkun tuotteen auttavan ongelmaansa.
Minulla oli täydellinen iho lähes nelikymppiseksi asti mutta sen jälkeen ihosta on tullut paljon kuivempi, samoin pigmenttiläiskät tulevan esiin joka kevät vaikka käyttäisi suojakertoimia. Ulkoillessa ja saunoessa kannattaa suojata iho voiteella tai naamiolla ettei couperosa pahene. Huomaan kyllä hyvien kosmetiikkatuotteiden vaikutuksen välittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Itse puhdistan ihoni hyvin (puhdistusvaahto, luonnonkosmetiikkaa), kostutan hyvin (apteekin voide/luonnonkosmetiikkavoide), kuorin joskus sokerilla ja hunajalla, ja kesäisin huolehdin myös UV-suojasta. Toki siitä voisi huolehtia ympäri vuoden, mutta en ole löytänyt sopivaa voidetta jossa olisi UV-suoja mukana.
En meikkaa paljoa, ja vältän turhia kemikaaleja sekä ulkoisesti että sisäisesti. Yritän nukkua tarpeeksi ja liikkua tarpeeksi. Nämä saa riittää, en halua lähteä mukaan iik vanhenen - hysteriaan.
N35
Oletko kokeillut Avenen kosteusvoiteita, niillä muistaakseni parikin erilaista, joissa SPF20.
Käykö BB-voiteet? Minulla nyt talvikäytössä Skin79 Vip Gold, jonka SPF 30:
https://www.ebay.co.uk/itm/SKIN79-Super-BB-Cream-Series-Hot-Pink-VIP-Go…
Ja kesäksi aion ostaa saman sarjan Golden Snail, jonka SPF 50
Ei tässä enää seerumitkaan auta.
Vaikka iho on kaunis ja heleä se roikkuu velttona.
Teinistä pitäen aloin hoitaa ja vaalia,vaikka oli silloinkin täysin virheetön. Kauneushoitoloissa kävin säännöllisesti syväkosteuttavissa hoidoissa. Nyt olen vanha ja voin todeta, että hukkaan menivät ne rahat ja investoinnit. Ei kannata.
Lisäksi mua oksettaa laittaa jotain etananlimaa, kananheltaa tai sikiön soluja kauniille kasvoilleni.
Mua kyllä vähän ammattinikin puolesta (ymmärrän oikeasti kemian päälle) huvittaa miten ihmiset uskovat mainospuheisiin ja sitten maksavat maltaita sellaisista tuotteista joita huvikseni joskus jossain kosmetiikkaosastolla hypistelen ja koitan olla nauramatta ääneen.
Ulkoisista tekijöistä eniten ihoa vanhentaa aurinko joten on ihan tarkoituksenmukaista käyttää kesäisin tarpeeksi suojakertoimia. Samoin iho tarvitsee riittävästi kosteutusta. Mutta esimerkiksi silmänympärysvoide ei eroa normi kosteusvoiteesta muuten kuin siten että se on ohuempaa eli siinä on enemmän vettä. Ei siitä oikeasti kyllä kannattaisi maksaa kymmenen kertaa suurempaa litrahintaa :D
Terveelliset elintavat ovat paljon tärkeämpiä ihonhoidossa kuin mitkään seerumit!
En minä ainakaan, en omista mitään noista. En edes aapeen omistamaa Niveaa. Mulla on Erisanin kosteusrasvaa, se on ainoa mitä levitän naamaani pesun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä tästä. Outoa että hyväihoiset närkästyvät kovasti siitä, että joku toinen kokee jonkun tuotteen auttavan ongelmaansa.
Minulla oli täydellinen iho lähes nelikymppiseksi asti mutta sen jälkeen ihosta on tullut paljon kuivempi, samoin pigmenttiläiskät tulevan esiin joka kevät vaikka käyttäisi suojakertoimia. Ulkoillessa ja saunoessa kannattaa suojata iho voiteella tai naamiolla ettei couperosa pahene. Huomaan kyllä hyvien kosmetiikkatuotteiden vaikutuksen välittömästi.
Välittömän vaikutuksen lisäksi monien tuotteiden edut näkyvät vuosienkin päästä. Nykyisissä meikkivoiteissa, bb-voiteissa ja päivävoiteissa on usein hyvät uv-suojat. Lisäksi ne voivat suojata ihoa kuivumiselta, säältä ja saasteilta. Aurinkovauriot ja kuivuus vanhentavat ihoa kaikkein eniten tupakoinnin jälkeen.
Monilla hyväihoisilla ja vähän ihonhoitoa käyttävillä taitaa olla käsitys, että muidenkin iho "paranisi", kun jättäisi "turhat" kemikaalit pois ja siirtyisi heidän käyttämäänsä perusvoiteeseen. Itselläni ihon kunto huonontuu kesällä mökkireissun jälkeen, kun olen pitkiä aikoja ilman mineraalimeikkiä ja ihonhoitotuotteitani. Mineraalien sinkki pitää ihon puhtaana ja mineraalien uv-suoja on hyvä lisä kesällä. Oma ihoni olisi ilman oikeaa hoitoa punertava, läikikäs, osittain kuiva ja varmaan näppyläinenkin. Harva pärjää tuon couperosankaan kanssa pelkällä purkkinivealla.
Onneksi on toimivat tuotteet, joita on ilo käyttää :)
dekolteevoide.. kaikkea ne keksii. kuka valopää näitä purnukoita ja höpölöpö tuotteita ostelee.
Kosteusvoide on kosteusvoidetta, sanoo kai sen järkikin ettei se tiedä paikkaa minne se levitetään, eikä vuorokaudenaikaakaan.. on yövoidetta ja päivävoidetta ja jalkavoidetta ja käsivoidetta ja mitä kaikkia, mutta joku ne kaikki purnukat menee ostamaan.. kun yksi kosteusvoide ajaisi asian, jos iho on kuiva.
Leipärasva tai öljykin varmaan auttaisi, en oo kokeillut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oo ikinä käynyt kosmetologilla. Uskon terveisiin elämäntapoihin ja vältän aurinkoa. Ts en makaa auringossa.
En ole minäkään kuin kerran elämässäni. Nyt alan kuitenkin kyllästyä, kun olen kohta 30 ja iho vieläkin "huono". Mulle selvis vasta vähän aikaa sitten, että mun mustapäät ei todennäköisesti olekaan mustapäitä, vaan niille oli joku oma nimitys. Eli en niistäkään pääse eroon. Muuten iho on niin pintakuiva, että en voi edes meikata. Kotihoidolla oon yrittänyt ja yrittänyt hoitaa ihoa, mutta ei taida riittää, vaan tarvitsen asiantuntijan neuvoja ja hoitoa. Kaikilla ei oo luonnostaan hyvä iho, eikä huono iho ole aina aknea, mutta silti siitä voi kärsiä.
Kyseessä on todennäköisesti sebaceous filaments. En tiedä niiden suomenkielistä nimeä.
http://theprettypimple.com/blackheads-vs-sebaceous-filaments-whats-diff…
Täällä tutkittua tietoa kosmetiikasta http://kemikaalikimara.blogspot.fi/search/label/kosmetiikka
Vierailija kirjoitti:
Nivean sininen on kemikaalimyrkkyä. En käytä.
Kaikki ne on. Pääasiassa samoja aineita kaikissa.
aurikovoide on se tärkein suoja. ELi UV. Suomen oloissa ei paljon tarvita kuin kesällä. Myös riittävä nesteytys on tärkeintä, eli veden juominen, tupakoinnin välttäminen, ja alkoholin.