Kuka näitä käyttää? Kasvoseerumi, silmänympärysgeeli....
Valokynä, dekolteevoide, meikinkiinnitysruiske ymym
Aina on Nivean sininen toiminut kohtaan kuin kohtaan.
Kommentit (652)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On pakko kirjoittaa vielä NIVEA cremesta ja sen erinomaisuudesta ainakin minulle. Olen käyttänyt jo 40v sitä ja kaikki kysyvät "mitä voidetta sinä käytät"? Minulla on aivan ihana iho kasvoissa. Pari vuotta sitten julkaistiin tutkimustulos laboratoriotutkimuksista, joissa Nivea voitti kalliit voiteet!!
Aina kun tämän tieteellisesti todistetun asian kirjoittaa, kosmetiikkaan satoja ja tuhansia euroja laittaneita lievästi sanoen harmittaa. Tosin osa ihmisistä on ymmärtänyt jo teineinä, geeniperimän merkityksen ja turhien mainospuheiden merkityksen. En ymmärrä, että tällä tiedon määrällä, joka nykyisin on saatavilla, joku kehtaa vielä tosissaan väittää voiteiden "tehosta". Mutta näinhän se on kautta aikojen ollut, ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Kuinka moni oikeasti käyttää noita kalliita "ihme"voiteita? Ei ainakaan mun tuttavapiirissä kukaan ole noin huijattavissa.
Lopetin rasvoilla ja seerumeilla läträämisen kun jäin työttömäksi. Siirryin kasvojoogaan. Valahtaneet posket kyllä kohosivat ja marionettirypyt siloittuivat. Lidlistä ostin naamarasvan ja silmänympärysvoiteen että saan iholle kosteutusta. C-vitamiinin saan syömällä.
Olen taas töissä mutta purnukkamäärä on pysynyt samana. Posket on pysyny paikoillaan joogan ansiosta. Sain jopa otsaryppyni häivytettyä, luulin että mokoma oli tullut jäädäkseen! 😂
Minä käytän :D jos on meikkiä naamassa niin ensin misellivedellä isoin osa pois, sitten öljypohjainen putsari, sitten ei-öljyopohjainen, kasvovesi, seerumi, silmänympärysvoide, päivä/yövoide ja yöksi yönaamio.
Mulle ei vaan mitkään niveat ja lumenet sovi, iho menee ihan hirveään kuntoon mutta kiva jos jonkun muun iho niistä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt herranen aika mikään valtakunnan voide tai seerumi ikääntymistä estä. Höpsön höpsön. Perus-ihonpuhdistus ja kosteusvoide riittävät hyvin.
Ei sitä kukaan huomaa, jos jokin ihan pieni vaikutus jollakin tuotteella muka olisikin. Ei ihmiset laita merkille, onko sinulla vaikka enää 4 ryppyä kun eilen oli viisi, tai ovatko rypyt nyt 1mm verran syvempiä kuin kuukausi sitten. Ihan kuviteltuja tuollaiset jutut.
Toki naisen perusilme ja olemus voi ihan siitä piristyä, kun on hankkinut jonkun kalliimman ihonhoito-tuotteen, ja sillä lailla käyttää päivittäin sitten aikaa ihan itsestään huolehtimiseen ja itsensä hellimiseen, ja sitä sivelee naamaansa päivittäin, toiveikkain ajatuksin. Ei se itse voide silloin sitäkään nuorentumis- ja piristymis-temppua tehnyt.
Ottakaa nyt ihan rennosti ja rauhallisesti vaan. Ikääntyminen on täysin luonnollista, ja elämässä voi tapahtua paljon pahempiakin juttuja. T: N46
Mikä on perus ihonpuhdistus ja kosteusvoide? Ihmisillä ei ole kaikilla samanlainen iho tai tarpeet sen hoidon suhteen, miten ihmeessä sama tuote ja hoito kävisi kaikille? Jollakin on todella kuiva ja herkkä, punoittava iho ja jollakin taas paksu ja rasvainen.
Sitä mietin, että miten en miehet oikein pärjää, kun eivät yleensä käytä kalliita voiteita. Iho se niilläkin on.
Kalliit kosmetiikkatuotteet eivät ole muuta kuin naisten kusetusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän nyt herranen aika mikään valtakunnan voide tai seerumi ikääntymistä estä. Höpsön höpsön. Perus-ihonpuhdistus ja kosteusvoide riittävät hyvin.
Ei sitä kukaan huomaa, jos jokin ihan pieni vaikutus jollakin tuotteella muka olisikin. Ei ihmiset laita merkille, onko sinulla vaikka enää 4 ryppyä kun eilen oli viisi, tai ovatko rypyt nyt 1mm verran syvempiä kuin kuukausi sitten. Ihan kuviteltuja tuollaiset jutut.
Toki naisen perusilme ja olemus voi ihan siitä piristyä, kun on hankkinut jonkun kalliimman ihonhoito-tuotteen, ja sillä lailla käyttää päivittäin sitten aikaa ihan itsestään huolehtimiseen ja itsensä hellimiseen, ja sitä sivelee naamaansa päivittäin, toiveikkain ajatuksin. Ei se itse voide silloin sitäkään nuorentumis- ja piristymis-temppua tehnyt.
Ottakaa nyt ihan rennosti ja rauhallisesti vaan. Ikääntyminen on täysin luonnollista, ja elämässä voi tapahtua paljon pahempiakin juttuja. T: N46
Mikä on perus ihonpuhdistus ja kosteusvoide? Ihmisillä ei ole kaikilla samanlainen iho tai tarpeet sen hoidon suhteen, miten ihmeessä sama tuote ja hoito kävisi kaikille? Jollakin on todella kuiva ja herkkä, punoittava iho ja jollakin taas paksu ja rasvainen.[/quot
Ei tarvitse ihmetellä, jos iho on kuiva, herkkä ja punoittava, kun siihen tungetaan päivästä ja vuodesta toiseen kaikenmaailman kemikaalit.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin rasvoilla ja seerumeilla läträämisen kun jäin työttömäksi. Siirryin kasvojoogaan. Valahtaneet posket kyllä kohosivat ja marionettirypyt siloittuivat. Lidlistä ostin naamarasvan ja silmänympärysvoiteen että saan iholle kosteutusta. C-vitamiinin saan syömällä.
Olen taas töissä mutta purnukkamäärä on pysynyt samana. Posket on pysyny paikoillaan joogan ansiosta. Sain jopa otsaryppyni häivytettyä, luulin että mokoma oli tullut jäädäkseen! 😂
Rypyt on tosiaankin kasvojen lihasten tekemiä. Asia, joka on monelle epäselvä. Botoxi ja täyteaineet kohdistuvat juuri tähän. Botoxi halvaannuttaa lihakset ja täyteaine täyttää isot rypyt. Tämä siis kun muutoksen halutaan olevan nopea. Kasvojooga tekee käsittääkseni saman hitaasti. Voiteet vaikuttavat ihon pintakerrokseen mutta niillä ei ryppyjä pysty poistamaan. Auringon valo (uv-säteily) tuhoaa ihoa ja onkin pahin kasvojen ihon vanhentaja. Retinolilla voi vammoja korjata mutta säteilyn tuhoamaa kudosta sekään ei täysin palauta.
Tulee mieleen se tv:ssä ollut Itä-Suomalainen ihotautilääkäri, joka ei ollut koskaan käyttänyt kasvoilleen mitään kemikaaleja eikä voiteita, ei edes saippuaa. Yli viisikympisenä iho oli virheetön ja näytti nuoren naisen kasvoilta. Harmi kun en löydä em. pätkää mistään.
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt, mitä tuo kasvojooga pitää sisällään! T: tuleva buldogi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, käytän kyllä kasvoille useaa eri hoitotuotetta, hoitonestettä, paria eri seerumia ja kahta eri kosteusvoidetta (yö ja päivä erikseen). Silmänympärysvoidetta en käytä, koska en koe sitä tarpeelliseksi.
Minulla on herkästi reagoiva iho eikä tulisi mieleenkään laittaa jotan Niveaa naamaan. Ihoni on tosi sileä ja useimmat luulevat minua ikäistäni nuoremmaksi. En väitä, että se olisi kosmetiikan ansiota (vaan geenien) mutta tykkään hoitaa ihoani sillä kun se on hyvässä kunnossa, en tarvitse paljoa meikkiä.
Kosteutan hyvin (siksi hoitoneste ja seerumi), kuorin maltillisesti BHA:lla ja käytän maltillisesti retinolia ja c-vitamiinia, sekä aina päivisin aurinkovoidetta sk30-50, paitsi ihan talvella.
Korealainen kosmetiikka ei mielestäni - asiaa jonkin verran tutkittuani - ole sen kummallisempaa kuin "tavallinenkaan", enempi hypeä, eikä kenenkään todellakaan "tarvitse" kerrostaa kasvoilleen 7-10 eri tuotetta päivittäin!
En ole koskaan ostanut ns. merkkikosmetiikkaa, Dioria tms. saati sitten näitä hullun hintaisia erikoistuotteita. Mielestäni on suurta kusetusta vaatia jostain seerumista yli 100 euroa. Halvemmalla saa usein parempaa, kunhan opettelee lukemaan tuoteselosteita. N47
Kertoisitko vinkkisi, missä muodossa käydät retinolia ja v-vitamiinia, mitä tuotteita käytät? Ja mitä kasvoille sopivia aurinkovoiteita sk 30-50 olet löytänyt? Useimmat ovat niin rasvaisia, että kiillän liikaa jo puolilta päivin.
Olen käyttänyt Paula's Choice retinoliseerumia, koska ajattelin aloittaa lempeästi. Se on ihan kiva tuote vaikken mitään hurjan dramaattista ole kokenutkaan, ja haluan nyt siirtyä hiukan voimakkaampaan. PC:llä on vahvempi retinoli, mutta kun vertailin hintoja niin päätin ensin kokeilla The Ordinarya, sieltä on tilauksessa 2% retinol in squalane.
C-vitamiinia olen kokeillut myös PC:ltä ja se vaikutti hiukan pigmenttiläiskiin. Jätin sen pois talvella kun läiskät muutenkin haalistuivat. Nyt tilasin The Ordinarylta alpha-arbutinseerumin ja kokeilen sitä, ehkä palaan myöhemmin c-vitamiiniin.
Aurinkovoiteen löytäminen on todella kiven takana. Ihoni ei siedä kemiallisia uv-suojia, ja useimmat fysikaaliset tuotteet ovat kosmeettisesti epämiellyttäviä (kökkö koostumus, valkoisuus, kiilto...). Sopii ehkä rannalle, muttei jokapäiväiseen käyttöön töihin. Olen löytänyt muutamia, sanotaanko tarpeeksi hyviä tuotteita, joita nyt kierrätän. Ongelma on että niitä ei saa juuri mistään. Jenkeistä olen tilannut joskus.
- Exuviance sheer daily protector spf50, ei ihan vitivalkoinen. Vaalentaa hiukan muttei liikaa.
- Jan Marini physical protectant spf30, hiukan sävytetty, kosmeettisesti hyvä paitsi kiiltää.
- MD Solar Sciences mineral beauty balm spf50, sävytetty, näkymätön iholla ja matta, muttei pysy kovin hyvin.
- Heliocare 360 mineral fluid spf50. Valkoinen mutta sulautuu ihoon hyvin, voimakas tuoksu.
Joskus laitan aurinkovoiteen sekaan tipan meikkivoidetta. Näin saan oikeastaan kevyen meikkipohjan. Meikkivoidetta en käytä juuri koskaan, sillä se näyttää minusta aina kamalalta aurinkovoiteen päällä. Puuteria laitan hiukan poistamaan kiiltoa.
Kuulostaa monimutkaiselta, mutta minulla on melasmaa ja tarvitsen noita uv-tuotteita sen hillitsemiseksi edes joten kuten, joka ikinen kevät, kesä ja syksy... :-/
Olen käyttänyt aurinkosuojaa ja hedelmähappotuotteita parikymppisestä asti ja nelikymppisestä asti retinoliseerumia ja välillä vähän muitakin seerumeja. Eron todellakin huomaa. Kyllä sitä nuorempana välillä mietti miksi, mutta nyt ei enää. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on perus ihonpuhdistus ja kosteusvoide? Ihmisillä ei ole kaikilla samanlainen iho tai tarpeet sen hoidon suhteen, miten ihmeessä sama tuote ja hoito kävisi kaikille? Jollakin on todella kuiva ja herkkä, punoittava iho ja jollakin taas paksu ja rasvainen.[/quot
Ei tarvitse ihmetellä, jos iho on kuiva, herkkä ja punoittava, kun siihen tungetaan päivästä ja vuodesta toiseen kaikenmaailman kemikaalit.
No minun ihoni on luonnostaan kuivaan taipuvainen, herkkä ja punoittaa helposti etenkin talvella. Näin on ollut aina, ennen kuin mitään kemikaalia olen naamaani pistänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vähän opiskella kosmetiikan kemiaa vaikka netistä ja tutkia inci-listoja. Tulee huomaamaan, että varsin samoja ainesosia pyörii niin edullisemmissa kuin hinnakkaammissa tuotteissa ja aika harvojen aineiden tehosta on puolueettomia tutkimustuloksia. Tietysti kalliimpi tuote voi tuntua ihanalta luksukselta, joten jos sitä kaipaa ja budjetti kestää, niin antaa mennä. Pienituloisena en tuhlaisi rahojani hankkimalla joka ruumiinosalle oman voiteen. Ja ei, en itsekään ole mikään vesi ja saippua-tyyppi, vaan purtiloita löytyy kyllä...
Näin yksinkertaisena insinöörimiehenä sanoisin, että kannattaa vilkaista niitä tutkimuksia, joihin noiden kalliiden purnukoiden vaikuttavien ainesosien vaikutukset perustuvat. Jos esim. c-vitamiinin on todettu lisäävän kollageenin muodostumista, kun sitä laitetaan puhtaalle iholle väh. 10 %-liuoksena, niin miksi ostaa kymmenien eurojen voidepurkkia, jossa sitä vaikuttavaa ainetta on muutaman gramman verran, kun reilulla kympillä saa puoli kiloa askorbiinihappoa. Kyseessä on vesiliukoinen vitamiini, joka imeytyy ihoon aivan yhtä hyvin pelkkään veteen liuotettuna kuin niistä kalliista "rejuvenating"-voiteista, joiden hinnasta suurin osa on markkinointikuluja ja osakkeenomistajien muhkeita voittoja. Ne voiteet ovat oikeastaan huonompia, koska c-vitamiini hapettuu herkästi liuenneena, joten sitä on jouduttu muokkaamaan voiteeseen laitettaessa, jotta se säilyisi edes osittain hapettumattomana kuukauden ajan. Jos ostaa purkin c-vitamiinijauhetta, niin voi tehdä joka viikko (tai vaikka joka päivä) uuden satsin c-vitamiinivoidetta, joka on aina hapettumatonta.
Biologian ope(ne lukee soluoppia tms.) oli sitä mieltä että iho saa ravintonsa ruoasta sisaisesti. Terveys kohenee myös kun suo terveellisesti
Minä käytän. Mulla on eri silmänympärysvoiteet aamulle ja illalle (illalla raskaampi ja kosteuttavampi, aamulla kevyt ja nopeasti imeytyvä), eri seerumi aamulle ja illalle (tämä hieman vahingossa kun sattui löytymään tarjouksessa huomattavasti kosteuttavampi joka on parempi yöaikaan), yö- ja päivävoiteet tietenkin myös. Lisäksi käytän myös retinol-seetumia ja hyaluronihappotippoja ja pari kertaa viikossa naamiot (toinen kuoriva ja toinen kirtseuttava/ravitseva). Lisäksi tietty myös kasvovesi aamulla ja illalla. Koko köntsän hinta ehkä yhteensä 150€, silmävoiteet kestää 4-7kk, seerumit ehkä 3-4kk, kasvovoiteet puolisen vuotta, kasvovesi ehkä 2kk, retinol ja hyaluronihappo varmaan vajaa 6kk, naamiot n. 3€/vko. Itse väittäisin selviäväni about 35€llä kuukaudessa jopa näinkin eksessiivisellä käytöllä. Ostan lähes kaikki tuotteet alennusmyynnistä. Jotkut tupakoi, mä hoidan ihoa.
Ne keillä on vähän huonommat ihogeenit ja ne ketkä haluaa ihon näyttävän paremmalta. Se nyt on ihan silmin nähtävissä, että monen iho on paremman näköinen, kun sitä oikein hoitaa.
Aina löytyy sun kaltaisia hyväihoisia, jotka ei ymmärrä. Ole onnellinen hyvästä ihostasi.
Sain lahjaksi sellaisen käsienhoitopaketin, niin siinä oli erikseen voide kynsinauhoille ja sit käsille. Ehhehh...Juupa juu. Muuten hyvä paketti, ja kyllä ne molemmat voiteet tulee käytettyä, ei siinä mitään.
Olen 51v nainen ja ilmeisesti geenit ovat suoneet minulle hyvän ihon. Tai no, nuorempana oli rasvoittumista ja aknea, mutta nyt tämän ikäisenä ihoni on hyvä. Ryppyjä ei ole juurikaan, ainakaan omasta mielestäni. Sen mikä ikä on tehnyt on silmäluomien ja leukaperien hienoinen valahtaminen, ja ne kavaltavat ikäni. Mutta onneksi edelleen ihmiset arvioivat minut hiukan päälle nelikymppiseksi :)
Ihon kosteuttamiseen panostan, käytän silmänympärysvoidetta, päivävoidetta ja yövoidetta sekä huuliini huulirasvaa. Ihoani en meikkaa, mutta silmiini laitan kulmavärigeeliä, kajalia, luomiväriä ja ripsiväriä. Vuodessa kuluu ihonhoitoon- ja tuotteisiin ehkä 50e.
Uskon, että tupakoimattomuus, vähäinen painon vaihtelu, terveet elämäntavat ja ennen kaikkea geenit vaikuttavat ihon kuntoon. Auringossa olisin voinut olla huomattavasti vähemmän, mutta aurinko on ehkä vaikuttanut minulla negatiivisesti enemmänkin muualle ihoon kuin kasvoihin. Pigmenttiläikkiä (=pisamia+luomia) on käsivarsissa ja vartalossa vaikka muille jakaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerro nyt, mitä tuo kasvojooga pitää sisällään! T: tuleva buldogi.
Youtubesta löytyy mm. Koko Hayashin kasvojoogavideoita! Liikkeet jää äkkiä mieleen ja niitä voi tehdä kotona milloin lystää! Itse jumppaan mm. tiskatessa ja imuroidessa 😀 N. kuukaudessa lähti marionettirypyt häippäsemään! Otsarypyn kanssa kävin pidempää taistelua! 😄
Ex-buldoggi 🐶
Mulla on kasvojenpuhdistisgeeli, kasvovesi, hoitovesi, c-vitamiiniseerumi ja päivävoide. Yöksi arganöljyä. Aamuisin silmänympärysvoide. Muutaman kerran viikossa kevyt kuorinta, kerran viikossa kosteuttava naamio ja kerran viikossa puhdistava savinaamio. Käyn kasvohoidossa ihonpuhdistuksessa 4-5 krt/vuosi.
Paras sijoitus on sijoitus itseensä.
Vierailija kirjoitti:
Olen 51v nainen ja ilmeisesti geenit ovat suoneet minulle hyvän ihon. Tai no, nuorempana oli rasvoittumista ja aknea, mutta nyt tämän ikäisenä ihoni on hyvä. Ryppyjä ei ole juurikaan, ainakaan omasta mielestäni. Sen mikä ikä on tehnyt on silmäluomien ja leukaperien hienoinen valahtaminen, ja ne kavaltavat ikäni. Mutta onneksi edelleen ihmiset arvioivat minut hiukan päälle nelikymppiseksi :)
Ihon kosteuttamiseen panostan, käytän silmänympärysvoidetta, päivävoidetta ja yövoidetta sekä huuliini huulirasvaa. Ihoani en meikkaa, mutta silmiini laitan kulmavärigeeliä, kajalia, luomiväriä ja ripsiväriä. Vuodessa kuluu ihonhoitoon- ja tuotteisiin ehkä 50e.
Uskon, että tupakoimattomuus, vähäinen painon vaihtelu, terveet elämäntavat ja ennen kaikkea geenit vaikuttavat ihon kuntoon. Auringossa olisin voinut olla huomattavasti vähemmän, mutta aurinko on ehkä vaikuttanut minulla negatiivisesti enemmänkin muualle ihoon kuin kasvoihin. Pigmenttiläikkiä (=pisamia+luomia) on käsivarsissa ja vartalossa vaikka muille jakaa..
Jos tarkoitat iän mukanaan tuomia ns. vanhuuden syyliä, luomia, jotka joskus vaikkapa karkealla froteepyyhkeellä hangatessa lähtevät osittain pois tai joiden pintaa voi saunoessa rapsuttaa pois, ei niillä ole mitään tekemistä auringon kanssa, ne ovat geneettinen muutos. Eivätkä ne koskaan muutu pahanlaatuiseksi.
Sama juttu, näin saan aina tuoretta voidetta, koska en käytä myöskään mitään lisä- ja säilöntäaineita, vaan teen pinet määrät kerrallaan. Vitamiineja voin lisätä tai en, oikeastihan ne eivät ihon läpi vaikuta, ne kannattaa syödä. Mutta itse tehdyillä voiteilla tulos on ihan eri kuin ostetuilla aineilla. Teen itse myös shampoon ja hoitoaineen. Hiukset kiiltää eikä oo parabeeneijä eikä mitään ylimääräistä ainetta. Teetkö sä shampoot ja hoitoaineet itse? Entä muuta?