Kuka näitä käyttää? Kasvoseerumi, silmänympärysgeeli....
Valokynä, dekolteevoide, meikinkiinnitysruiske ymym
Aina on Nivean sininen toiminut kohtaan kuin kohtaan.
Kommentit (652)
Mun on pakko käyttää silmänympärysvoidetta/geeliä, kun silmien ympärysiho kuivuu valkoiseksi kiristäväksi aavikoksi. Siis se kireys tuntuu oikein silmissä asti.
N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vielä muutama vuosi sitten vähättelin noita. Sitten vanhenin jonkun kriittisen pisteen yli naama alkoikin valahtamaan alaspäin ja mielipide muuttui.
Niin peesi tälle. Mulla se raja tuli vastaan 42-vuotiaana. Hirvittävä rupsahdus siinä vaiheessa.
Se on jännä ikä tuo 42. Mullakin rupsahtaminen edennyt, silmänympärysrypyt yhtäkkiä syvemmät, ja naama valahtanut. Hiuksissa harmaita...
Mulle ei sitten näköjään tule harmaata tukkaa vanhetessakaan. Aina maantie on aina maantie. Korkeintaan vähän tummuu. Olisin ottanut ihan mielellään sellaisen muodikkaan hopeanharmaan, siis luonnostaan, kun se on nyt muodissakin.
Kannattaa googlettaa ne sisällysluettelot. Suurin osa ainesosista liityy voiteen säilyvyyteen, koostumukseen ja ulkonäköön. Noitahan säilytetään yleensä siellä kylppärissä, kuumassa, mistä bakteerit tykkää. Pitää olla tujut aineet, jotta kreemeistä ei tule bakteerien kasvualustoja kuukausia kestävän säilytyksen aikana. Suurin osa käyttäjistä tykkää myös siitä, kun kreemi levittyy hyvin iholle.
Joukossa on muutamia vaikuttavia aineita, mutta niitä löytyy yhtälailla halvemmasta kosmetiikasta tai jopa markettituotteista. Eivät ole high techiä. Esim. allantoiini rauhoittaa ja vähentää punoitusta. Glyseriini kosteuttaa. Aurinkosuoja auttaa ultraviolettisäteilyä vastaan. Hyaluroni saattaa hetkellisesti tasoittaa ryppyjä, koska lisää kosteuden imeytymistä syvemmälle ihoon. Ei näistä kannata 50 euroa maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa googlettaa ne sisällysluettelot. Suurin osa ainesosista liityy voiteen säilyvyyteen, koostumukseen ja ulkonäköön. Noitahan säilytetään yleensä siellä kylppärissä, kuumassa, mistä bakteerit tykkää. Pitää olla tujut aineet, jotta kreemeistä ei tule bakteerien kasvualustoja kuukausia kestävän säilytyksen aikana. Suurin osa käyttäjistä tykkää myös siitä, kun kreemi levittyy hyvin iholle.
Joukossa on muutamia vaikuttavia aineita, mutta niitä löytyy yhtälailla halvemmasta kosmetiikasta tai jopa markettituotteista. Eivät ole high techiä. Esim. allantoiini rauhoittaa ja vähentää punoitusta. Glyseriini kosteuttaa. Aurinkosuoja auttaa ultraviolettisäteilyä vastaan. Hyaluroni saattaa hetkellisesti tasoittaa ryppyjä, koska lisää kosteuden imeytymistä syvemmälle ihoon. Ei näistä kannata 50 euroa maksaa.
Sieltä voi etsiä aineiden käyttötarkoituksia
Käyttäisin mielelläni jotain kosteuttavaa seerumia, mutta tulee helposti allerginen reaktio niin en jaksa enää kokeilla mikä sopisi.
Onneksi olen löytänyt hyvän apteekin kosteuttavan geelin, jota voikin lotrata monta kerrosta koko kroppaan jolloin geeli hoitaa kosteutuksen yhtä tehokkaasti kuin kalliit seerumit.
Vierailija kirjoitti:
On pakko kirjoittaa vielä NIVEA cremesta ja sen erinomaisuudesta ainakin minulle. Olen käyttänyt jo 40v sitä ja kaikki kysyvät "mitä voidetta sinä käytät"? Minulla on aivan ihana iho kasvoissa. Pari vuotta sitten julkaistiin tutkimustulos laboratoriotutkimuksista, joissa Nivea voitti kalliit voiteet!!
Aina kun tämän tieteellisesti todistetun asian kirjoittaa, kosmetiikkaan satoja ja tuhansia euroja laittaneita lievästi sanoen harmittaa. Tosin osa ihmisistä on ymmärtänyt jo teineinä, geeniperimän merkityksen ja turhien mainospuheiden merkityksen. En ymmärrä, että tällä tiedon määrällä, joka nykyisin on saatavilla, joku kehtaa vielä tosissaan väittää voiteiden "tehosta". Mutta näinhän se on kautta aikojen ollut, ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vähän opiskella kosmetiikan kemiaa vaikka netistä ja tutkia inci-listoja. Tulee huomaamaan, että varsin samoja ainesosia pyörii niin edullisemmissa kuin hinnakkaammissa tuotteissa ja aika harvojen aineiden tehosta on puolueettomia tutkimustuloksia. Tietysti kalliimpi tuote voi tuntua ihanalta luksukselta, joten jos sitä kaipaa ja budjetti kestää, niin antaa mennä. Pienituloisena en tuhlaisi rahojani hankkimalla joka ruumiinosalle oman voiteen. Ja ei, en itsekään ole mikään vesi ja saippua-tyyppi, vaan purtiloita löytyy kyllä...
Näin yksinkertaisena insinöörimiehenä sanoisin, että kannattaa vilkaista niitä tutkimuksia, joihin noiden kalliiden purnukoiden vaikuttavien ainesosien vaikutukset perustuvat. Jos esim. c-vitamiinin on todettu lisäävän kollageenin muodostumista, kun sitä laitetaan puhtaalle iholle väh. 10 %-liuoksena, niin miksi ostaa kymmenien eurojen voidepurkkia, jossa sitä vaikuttavaa ainetta on muutaman gramman verran, kun reilulla kympillä saa puoli kiloa askorbiinihappoa. Kyseessä on vesiliukoinen vitamiini, joka imeytyy ihoon aivan yhtä hyvin pelkkään veteen liuotettuna kuin niistä kalliista "rejuvenating"-voiteista, joiden hinnasta suurin osa on markkinointikuluja ja osakkeenomistajien muhkeita voittoja. Ne voiteet ovat oikeastaan huonompia, koska c-vitamiini hapettuu herkästi liuenneena, joten sitä on jouduttu muokkaamaan voiteeseen laitettaessa, jotta se säilyisi edes osittain hapettumattomana kuukauden ajan. Jos ostaa purkin c-vitamiinijauhetta, niin voi tehdä joka viikko (tai vaikka joka päivä) uuden satsin c-vitamiinivoidetta, joka on aina hapettumatonta.
Mahtaa rahojaan tuhlanneita v*tuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vielä muutama vuosi sitten vähättelin noita. Sitten vanhenin jonkun kriittisen pisteen yli naama alkoikin valahtamaan alaspäin ja mielipide muuttui.
Kerropa, millä voiteella kumoaa maan vetovoiman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On vaikeaa tunnustaa tulleensa olevansa höplästä vedettävä 😂
Joo, käytän kyllä kasvoille useaa eri hoitotuotetta, hoitonestettä, paria eri seerumia ja kahta eri kosteusvoidetta (yö ja päivä erikseen). Silmänympärysvoidetta en käytä, koska en koe sitä tarpeelliseksi.
Minulla on herkästi reagoiva iho eikä tulisi mieleenkään laittaa jotan Niveaa naamaan. Ihoni on tosi sileä ja useimmat luulevat minua ikäistäni nuoremmaksi. En väitä, että se olisi kosmetiikan ansiota (vaan geenien) mutta tykkään hoitaa ihoani sillä kun se on hyvässä kunnossa, en tarvitse paljoa meikkiä.
Kosteutan hyvin (siksi hoitoneste ja seerumi), kuorin maltillisesti BHA:lla ja käytän maltillisesti retinolia ja c-vitamiinia, sekä aina päivisin aurinkovoidetta sk30-50, paitsi ihan talvella.
Korealainen kosmetiikka ei mielestäni - asiaa jonkin verran tutkittuani - ole sen kummallisempaa kuin "tavallinenkaan", enempi hypeä, eikä kenenkään todellakaan "tarvitse" kerrostaa kasvoilleen 7-10 eri tuotetta päivittäin!
En ole koskaan ostanut ns. merkkikosmetiikkaa, Dioria tms. saati sitten näitä hullun hintaisia erikoistuotteita. Mielestäni on suurta kusetusta vaatia jostain seerumista yli 100 euroa. Halvemmalla saa usein parempaa, kunhan opettelee lukemaan tuoteselosteita. N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään millään. Vanhenemista ei voi estää. Sen sijaan ihon voi saada voimaan hyvin ja näyttämään huomattavasti paremmalta oikeilla aineilla. Mustapäistä voi päästä eroon. Pigmenttimuutoksia voi häivyttää. Punaisuutta voi poistaa, ainakin jonkin verran. Pintaryppyjä voi häivyttää, aurinkovoide suojaa uv-säteilyn aiheuttamilta tuhoilta, ja hyvin kosteutettu iho näyttää sileämmältä, meikki asettuu kauniisti eikä sitä tarvitse niin paljon, jos ollenkaan.
Eli kyllä ihonhoito kannattaa, vaikkei se nuorennakaan. Ei vain kannata uskoa kosmetiikkafirmojen mainoslauseita vaan panostaa tuotteisiin, joissa on oikeasti jotain tehoa. Ei kaikki kosmetiikkafirmat yritä myydä ikuista nuoruutta. N47
Te jotka uskotte niveaan ja Lidlin voiteisiin, ette varmaan ole vielä kokeilleet muita tai olette nuoria, jolloin poppaskonsteja ei vielä tarvita.
Chanel ja Dior toimii, samoin kunnon kosteuttavat kollageeninaamiot!!!
Ugh olen puhunut
Terv. Intiaanipäälikkötär hehkeä viiskymppinen
Täällä yksi kosmetiikan suurkuluttaja! Se on minulle hemmottelua, että saan läträtä seerumeiden, hoitovesien, naamioden jne. kanssa. Aikoinaan kosmetologikoulu laukaisi tämän intoilun ja se jatkuu edelleen, vaikka nykyään olenkin aivan toisella alalla :)
Perusihonhoidon lisäksi mikroneulaan ihoani säännöllisesti, teen kasvojumppaa ja uusimpana villityksenä ostin itselleni joululahjaksi korealaisen led-valonaamion.
Ennen joulua kävin ihoanalyysissä, jonka mukaan ihoni ikä on 28. Oikeasti olen 31. Aion jatkaa samaa rataa!
Vierailija kirjoitti:
Joo, käytän kyllä kasvoille useaa eri hoitotuotetta, hoitonestettä, paria eri seerumia ja kahta eri kosteusvoidetta (yö ja päivä erikseen). Silmänympärysvoidetta en käytä, koska en koe sitä tarpeelliseksi.
Minulla on herkästi reagoiva iho eikä tulisi mieleenkään laittaa jotan Niveaa naamaan. Ihoni on tosi sileä ja useimmat luulevat minua ikäistäni nuoremmaksi. En väitä, että se olisi kosmetiikan ansiota (vaan geenien) mutta tykkään hoitaa ihoani sillä kun se on hyvässä kunnossa, en tarvitse paljoa meikkiä.
Kosteutan hyvin (siksi hoitoneste ja seerumi), kuorin maltillisesti BHA:lla ja käytän maltillisesti retinolia ja c-vitamiinia, sekä aina päivisin aurinkovoidetta sk30-50, paitsi ihan talvella.
Korealainen kosmetiikka ei mielestäni - asiaa jonkin verran tutkittuani - ole sen kummallisempaa kuin "tavallinenkaan", enempi hypeä, eikä kenenkään todellakaan "tarvitse" kerrostaa kasvoilleen 7-10 eri tuotetta päivittäin!
En ole koskaan ostanut ns. merkkikosmetiikkaa, Dioria tms. saati sitten näitä hullun hintaisia erikoistuotteita. Mielestäni on suurta kusetusta vaatia jostain seerumista yli 100 euroa. Halvemmalla saa usein parempaa, kunhan opettelee lukemaan tuoteselosteita. N47
Kertoisitko vinkkisi, missä muodossa käydät retinolia ja v-vitamiinia, mitä tuotteita käytät? Ja mitä kasvoille sopivia aurinkovoiteita sk 30-50 olet löytänyt? Useimmat ovat niin rasvaisia, että kiillän liikaa jo puolilta päivin.
Käytän kaikkia aloituksessa mainittuja tuotteita, ikää vajaa 30 v.
Alhainen rasvaprosentti ja kuiva iho rypistää ihon aika tehokkaasti ja haluan siksi hoitaa ihoani hyvin sisältä ja ulkoa. Vuosikausia aknesta kärsineenä, lääkityksen myötä siitä parantuneena, tuntuu ihanalta hoitaa ihoa ja omistaa viimein terve iho.
En oikein ylipäänsä ymmärrä näitä "taivasteluja" merkkilaukuista, ihonhoidoista ja milloin mistäkin. Joku haluaa asua vuokrayksiössä ja ostaa vaatteet kirpputorilta, toinen Westendissä ja pukeutua Pradaan, joku muu jotain siltä väliltä. Joku laittaa rahansa ihonhoitoon, toinen merkkilaukkuihin, kolmas ulkomaanmatkaan ja neljäs uuteen taulutelkkariin joka vuosi. Toiselle ulkonäkö voi olla hyvinkin tärkeä asia ja toista se ei kiinnosta laisinkaan.
Eikö annettaisi jokaisen elää niinkuin itse parhaaksi näkee? Niin kauan kun oma elämäntapa ei vahingoita muita ympärillä, on se mielestäni jokaisen oma asia :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoisitko vinkkisi, missä muodossa käydät retinolia ja v-vitamiinia, mitä tuotteita käytät? Ja mitä kasvoille sopivia aurinkovoiteita sk 30-50 olet löytänyt? Useimmat ovat niin rasvaisia, että kiillän liikaa jo puolilta päivin.
En ole se, jolta kysyit, mutta yksi ihana, ohut aurinkovoide spf 50 löytyy bodyshopilta! Imeytyy nopeasti ja sopii hyvin meikin alle. Koostumus on todella ohut ja valuva. Itselläni on sekaiho, joka rasvoittuu kesällä enemmän ja ei tuntunut yhtään klähmäiseltä.
Teen itse voiteeni luomutuotteista, lisättynä vitamiineilla ja saan näin tuoretta ja 100% tehokkaampaa ja puhdasta voidetta kuin kaupasta ostettuna.
Vierailija kirjoitti:
Teen itse voiteeni luomutuotteista, lisättynä vitamiineilla ja saan näin tuoretta ja 100% tehokkaampaa ja puhdasta voidetta kuin kaupasta ostettuna.
Reseptejä, kiitos! Miten mittaat tuon tehokkuuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ei ikinä laittaisi voiteita tms kasvoihinsa, alkaa perimä ja maan vetovoima näkyä noin 55-vuotiaana. Siinä kun kyselee mitä olet käyttänyt tai et pääsee aika samaan tulokseen kuin tieteellisetkin tutkimukset ihon vanhenemisesta. Ei siinä auta mitkään "ihme" aineet eikä vitamiinit jos perimäsi on kovin ryppyistä sorttia. Ainoastaan omilla elintavoillaan voi vaikuttaa vähän; välttämällä aurinkoa ja tupakkaa ja noudattamalla normaaleja elintapoja ei ainakaan edistä ennen aikaista vanhenemista. Kosmetiikkafirmojen omistajat kiittävät naisia vuosikymmenien paksuista palkkapusseista.
Mä käytän Avitcid-voidetta, toivon, että se auttaa rupsahdukseen. Nyt olen 43, ei ryppyjä eikä mitään rupsahduksia vielä, tosin ei kai tämän ikäisenä vielä pidä ollakaan.