Kuka näitä käyttää? Kasvoseerumi, silmänympärysgeeli....
Valokynä, dekolteevoide, meikinkiinnitysruiske ymym
Aina on Nivean sininen toiminut kohtaan kuin kohtaan.
Kommentit (652)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen usein yrittänyt kokeilla silmänympärysvoidetta (eri voiteita, eri vuodenaikoina), mutta se aiheuttaa vain silmänalusten tummumista! En ymmärrä. Ei se voi olla sattumaa, varsinkin kun tummentumat häviävät parissa päivässä kun luovutan taas voiteen suhteen.
Minäkin olen yrittänyt, ja lopulta aina päätynyt levittämään myös kosteusvoidetta silmien ympärille niinkuin yleensäkin, koska ne sy-voiteet tuntuu ihan liian kevyiltä. Ja sitten en enää jaksaa turhaan sitä eri voidetta laittaa alle kun en siitä mitään hyötyä huomaa... Vielä en ole keksinyt syytä miksei samaa kosteusvoidetta voi laittaa koko naamaan, tai miksei vartalovoidetta voisi levittää kaulaan ja rinnoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa vähän opiskella kosmetiikan kemiaa vaikka netistä ja tutkia inci-listoja. Tulee huomaamaan, että varsin samoja ainesosia pyörii niin edullisemmissa kuin hinnakkaammissa tuotteissa ja aika harvojen aineiden tehosta on puolueettomia tutkimustuloksia. Tietysti kalliimpi tuote voi tuntua ihanalta luksukselta, joten jos sitä kaipaa ja budjetti kestää, niin antaa mennä. Pienituloisena en tuhlaisi rahojani hankkimalla joka ruumiinosalle oman voiteen. Ja ei, en itsekään ole mikään vesi ja saippua-tyyppi, vaan purtiloita löytyy kyllä...
Näin yksinkertaisena insinöörimiehenä sanoisin, että kannattaa vilkaista niitä tutkimuksia, joihin noiden kalliiden purnukoiden vaikuttavien ainesosien vaikutukset perustuvat. Jos esim. c-vitamiinin on todettu lisäävän kollageenin muodostumista, kun sitä laitetaan puhtaalle iholle väh. 10 %-liuoksena, niin miksi ostaa kymmenien eurojen voidepurkkia, jossa sitä vaikuttavaa ainetta on muutaman gramman verran, kun reilulla kympillä saa puoli kiloa askorbiinihappoa. Kyseessä on vesiliukoinen vitamiini, joka imeytyy ihoon aivan yhtä hyvin pelkkään veteen liuotettuna kuin niistä kalliista "rejuvenating"-voiteista, joiden hinnasta suurin osa on markkinointikuluja ja osakkeenomistajien muhkeita voittoja. Ne voiteet ovat oikeastaan huonompia, koska c-vitamiini hapettuu herkästi liuenneena, joten sitä on jouduttu muokkaamaan voiteeseen laitettaessa, jotta se säilyisi edes osittain hapettumattomana kuukauden ajan. Jos ostaa purkin c-vitamiinijauhetta, niin voi tehdä joka viikko (tai vaikka joka päivä) uuden satsin c-vitamiinivoidetta, joka on aina hapettumatonta.
Kiitos insinöörimies! Sinulla on hyviä ideoita.
Hyvä valaisu asiaan. Luulen kyllä, että ne jotka laittavat kaiken maailman kemikaaleja kasvoihinsa eivät pysty lukemaan ja ymmärtämään kirjoitusta. Valheessa on hyvä elää. Ja kuka nyt myöntäisi käyttäneensä tuhansia euroja ja paljon turhaa aikaa huuhaa- tuotteisiin 😂
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaanko sitä tai tätä?
No, sen voin ainakin omalta kohdaltani todeta, että huolellinen ihonhoito on kannattanut. En näytä kalkkunalta vaikka ikää onkin. Elintavoilla on myös merkitystä. Paljon.
Ihan tieteellisesti todistettu siis kun on tämä omakohtainen kokemus 😂 Eipä ihme että meitä naisia pidetään tyhminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen usein yrittänyt kokeilla silmänympärysvoidetta (eri voiteita, eri vuodenaikoina), mutta se aiheuttaa vain silmänalusten tummumista! En ymmärrä. Ei se voi olla sattumaa, varsinkin kun tummentumat häviävät parissa päivässä kun luovutan taas voiteen suhteen.
Minäkin olen yrittänyt, ja lopulta aina päätynyt levittämään myös kosteusvoidetta silmien ympärille niinkuin yleensäkin, koska ne sy-voiteet tuntuu ihan liian kevyiltä. Ja sitten en enää jaksaa turhaan sitä eri voidetta laittaa alle kun en siitä mitään hyötyä huomaa... Vielä en ole keksinyt syytä miksei samaa kosteusvoidetta voi laittaa koko naamaan, tai miksei vartalovoidetta voisi levittää kaulaan ja rinnoille.
Siihen on ihan yksinkertainen selitys:
Yksi voidepurkki = rahaa
Kaksi voidepurkkia = enemmän rahaa
Kolme voidepurkkia = vielä enemmän rahaa
Neljä voidepurkkia ....
Ikää yli 50 ja monta päivää menee pelkällä aurinkosuojaa sisältävällä kosteusvoiteella. Aurinkosuoja on ainoa, jonka kasvoille haluan, muuten jäisi kosteusvoidekin pois.
Aikaisemmin käytin seerumeja, silmänympärysvoiteita, kasvoöljyä...
Tärkeintä on mitä suuhunsa laittaa. Alkoholi, tupakka ja sokeri saavat naaman turvoksiin ja kasvot roikkumaan. Riittävästi vettä ja lepoa, vähän vähemmän kurtistelua ja rypistelyä - kaunistaa varsin monia.
Mietin asiaa siltäkin kannalta, että en halua ihoani koko ajan kosketuksiin kemikaalien kanssa. Iho on suurin elimeni ja en halua altistaa sitä keinotekoisille myrkyille.
Miltä mä sitten näytän. Huonona (tai hyvänä, miten sen nyt ottaa) päivänä ikäiseltäni, hyvänä päivänä ehkä vähän toisen ikäisenä.
Tärkeintä on tunnustella ja tarkkailla ihoa. Mä tajusin vasta pari vuotta sitten, että saunan jälkeen on turha levittää kosteusvoidetta: mun iho alkaa erittää rasvaa ihan itse ja pari tuntia saunomisen jälkeen on kuin rasvaa olisi laitettu.
Mutta markkinataloutta on hyvä tukea. Moni meistä saa näistä rasvoista ja rohdoista elantonsa. Mikäs siinä, kunhan ei eläimillä testata.
Käytän, jos saan duunista/koulutuksesta ilmaiseksi. En ostaisi, huijausta. t. apteekki-farmaseutti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi mitä en ymmärrä, on ihmiset jotka maksavat esim. Lancomen tuotteista kovia hintoja vaikka L'orealilla on lähes joka Lancomen tuotteen "dupe" marketissa joka yleensä sisältää lähes samat ainesosat, hinta vaan on about kolme neljä kertaa halvempi.
Lancomen tuotteissa on yleensä isompi määrä esim. peptideja.
Eniten vaikuttavia aineita halvalla on e-korealaisissa tuotteissa.
En usko että lancomessa on isompi määrä peptidejä tai muitakaan vaikuttavia aineita jos tuoteseloste ja ainesosien järjestyskin on lähes identtinen l'orealin vastaavan tuotteen kanssa.
Jossain lancomen kalliissa puhdistusemulsiossakin incissä komeili ensimmäisenä paraffinum liquidium (halpa mineraaliöljy), että näin laadukkaita tuotteita.
Mutta mikäs siinä jos haluaa maksaa itsensä kipeäksi, ja kokee niistä jotain hyötyä olevan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse siirryin korealaiseen kosmetiikkaan, siellä köytetään paljon seerumeita ym, ja iho paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen. Koreassa kosmetiikka paljon edellä kehityksessä kuin täällä.
Sama. Viime keväänä siirryi k-kosmetiikkaan ja ero ihon kunnossa on selkeä. Laatu on tosiaan valovuosia edellä länsimaisiin merkkeihin verrattuna, eikä vaikuttavat aineet ole inci-listan häntäpäässä edullisissakaan korealaisissa tuotteissa.
Hei kertokaa lisää! Mitä merkkejä ja tuotteita käytätte, mistä hankitte ja millaisista hinnoista puhutaan?
Mulla käytössä korealaisista tuotteista nyt
WhamisaFoam Cleansing Cream ja Cleansing Oil
Missha Time Revolution Toner ja First Treatment Essense
Klairs Freshly Juiced Vitamin C-drop
Benton Snail&Bee High Content Essence.Aloitin siis keväällä käyttämään korealaista kosmetiikkaa, ja olen siinä vielä aika noviisi. Tietoa kannattaa googlettaa, sikäläiset metodit on aika erilaisia kuin meillä, esim kaksoispuhdistus, tuotteiden kerrostaminen jne.
Olen tilannut iherbistä, honeysu.com, bearel.fi. Kaksi viimeistä on eurooppalaisia kauppoja jossa hinnat kalliimpia. Välttyy kuitenkin tulleilta ja koin jotenkin helpommaksi tehdä ekan tilauksen noista paikoista. Seuraavaksi kuitenkin kun teen tilauksen kokeilen tilata suoraan koreasta, esim roseroseshop.com. Tuotteet ovat pääsääntöisesti noin puolet halvempia koreasta tilattuina. Päälle kuitenkin tulli yms maksut, mutta taitaa jäädä siltikin huomattavasti edullisemmaksi kuin euroopasta tilattaessa.
Itse siirtynyt myös kaksoispuhdistukseen, sitten käytän kasvovettä, seerumia, maksaläiskiin etanavoidetta, silmänympärysvoidetta ja lopuksi kosteusvoide. Ja iho huomattavasti paremmassa kunnossa, ennen ihon puhdistus, kasvovesi, silmänympärysvoide ja kosteusvoide.
Että kyllä tuossa tuotteiden kerrostamisessa joku hyöty näyttää olevan.Kyllä. Oma ihoni on nyt paremman värinen, kirkkaampi ja raikkaampi kuin ennen. Ihon muuttuminen sameammaksi ja jotenkin huonon väriseksi saikin minut vaihtamaan ihonhoitorutiiniani, joka oli ennen pesu puhdistusmaidolla, kasvovesi ja voide. Aikani googleteltuani päädyin kokeilemaan näitä korealaisia tuotteita ja paluuta vanhaan tai länsimaisiin tuotteisiin ei näistä kyllä ole.
Mitä tarkoittaa kaksoispuhdistus?
Apteekin perusvoiteilla olen porskuttanut kohta 50 vuotta ja aion porskuttaa jatkossakin.
'
En tarvitse hienoja, kultakantisia purkkeja, tyylikkäitä logoja enkä hajusteita.
En ole hajuallergikko, mutta parfyymit ovat eri asia kuin tuoksuvat, "hienot" kasvo- ja vartalovoiteet.
'
Ikäiseksieni olen lähes rypytön, mutta siihen vaikuttavat muutkin asiat kuin kasvojen ym. rasvaaaminen: elämäntavat, ravinto, liikunta, auringolta suojautuminen, geenit...
'
En ole koskaan käyttänyt esim. silmänympärysvoidetta (No, ehkä muutaman kuukauden, kun olen saanut moista lahjaksi...), vaan vedellyt vaikkapa Aqualania ihan reippasti naaman ja kaulan ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen on ihan yksinkertainen selitys:
Yksi voidepurkki = rahaa
Kaksi voidepurkkia = enemmän rahaa
Kolme voidepurkkia = vielä enemmän rahaa
Neljä voidepurkkia ....
Ja monet ostaa. Ja uskoo. Mutta sitten 6 -kymppisinä ovat kuitenkin ilmettyjä äitejään.
Vierailija kirjoitti:
Naaman pesen öljyllä ja vaahtoputsarilla, sen jälkeen tulee kasvovesi, hoitoneste, seerumi, silmänympärysvoide ja kosteusvoide. Pari kertaa viikossa laitan kangasnaamion ja kuorin ihon. Ihon kunto on selvästi parantunut korealaisen kosmetiikan avulla, ennen olin juuri ap:n kaltainen joka kuvitteli että ihonhoito on turhaa. Korealaisissa tuotteissa on harvemmin esimerkiksi komedogeenisiä aineita kuin markettituotteissa, monet k-tuotteet ovat myös parabeenittomia.
Kauppitaat taputtaa! Tämä korealaisuus on kyllä hyvä veto myyntimielessä. Pitäisi kuitenkin ehkä tarkastella korealaisten geeniperimää ja elintapoja. Ylipaino on Koreassa aika harvinaista ja ruoka vähemmän eläinkuntaan painottuvaa. Mutta hyvä juttu, käytä kosmetiikkaa kuin korealainen ja syö kuin länsimainen ja kaikki voittaa!
Vierailija kirjoitti:
Käytän, jos saan duunista/koulutuksesta ilmaiseksi. En ostaisi, huijausta. t. apteekki-farmaseutti
Samat sanat. Mutta niin vaan moni blogin kirjoittajakin (vaikka olisi terveydenhoitoalan ammattilaisena saanut koulutuksessa alkeet kriittisen ajattelun harjoittamiseen) mainostaa mitä vain. Raha on monen elämässä se tärkein juttu. ja tietenkin meidän kaikkien, mutta riittävä määrä ei vain tule joillekin koskaan täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse siirryin korealaiseen kosmetiikkaan, siellä köytetään paljon seerumeita ym, ja iho paremmassa kunnossa kuin koskaan ennen. Koreassa kosmetiikka paljon edellä kehityksessä kuin täällä.
Sama. Viime keväänä siirryi k-kosmetiikkaan ja ero ihon kunnossa on selkeä. Laatu on tosiaan valovuosia edellä länsimaisiin merkkeihin verrattuna, eikä vaikuttavat aineet ole inci-listan häntäpäässä edullisissakaan korealaisissa tuotteissa.
Hei kertokaa lisää! Mitä merkkejä ja tuotteita käytätte, mistä hankitte ja millaisista hinnoista puhutaan?
Mulla käytössä korealaisista tuotteista nyt
WhamisaFoam Cleansing Cream ja Cleansing Oil
Missha Time Revolution Toner ja First Treatment Essense
Klairs Freshly Juiced Vitamin C-drop
Benton Snail&Bee High Content Essence.Aloitin siis keväällä käyttämään korealaista kosmetiikkaa, ja olen siinä vielä aika noviisi. Tietoa kannattaa googlettaa, sikäläiset metodit on aika erilaisia kuin meillä, esim kaksoispuhdistus, tuotteiden kerrostaminen jne.
Olen tilannut iherbistä, honeysu.com, bearel.fi. Kaksi viimeistä on eurooppalaisia kauppoja jossa hinnat kalliimpia. Välttyy kuitenkin tulleilta ja koin jotenkin helpommaksi tehdä ekan tilauksen noista paikoista. Seuraavaksi kuitenkin kun teen tilauksen kokeilen tilata suoraan koreasta, esim roseroseshop.com. Tuotteet ovat pääsääntöisesti noin puolet halvempia koreasta tilattuina. Päälle kuitenkin tulli yms maksut, mutta taitaa jäädä siltikin huomattavasti edullisemmaksi kuin euroopasta tilattaessa.
Itse siirtynyt myös kaksoispuhdistukseen, sitten käytän kasvovettä, seerumia, maksaläiskiin etanavoidetta, silmänympärysvoidetta ja lopuksi kosteusvoide. Ja iho huomattavasti paremmassa kunnossa, ennen ihon puhdistus, kasvovesi, silmänympärysvoide ja kosteusvoide.
Että kyllä tuossa tuotteiden kerrostamisessa joku hyöty näyttää olevan.Kyllä. Oma ihoni on nyt paremman värinen, kirkkaampi ja raikkaampi kuin ennen. Ihon muuttuminen sameammaksi ja jotenkin huonon väriseksi saikin minut vaihtamaan ihonhoitorutiiniani, joka oli ennen pesu puhdistusmaidolla, kasvovesi ja voide. Aikani googleteltuani päädyin kokeilemaan näitä korealaisia tuotteita ja paluuta vanhaan tai länsimaisiin tuotteisiin ei näistä kyllä ole.
Mitä tarkoittaa kaksoispuhdistus?
Ihan puhtaasti suurta halua saada rahojasi.
Mikä mua huvittaa ihan erityisesti on tämä uskomus, että ihon voi paikallisesti jotenkin saada paremman näköiseksi. Ihan kuin se kasvojen iho ei olisi yhteydessä muuhun ihoon... Kirurgiset toimenpiteet tietysti kohottavat kasvotkin, mutta mun järjen mukaan sitä kohottavaa voidetta pitäisi sitten läträtä ympäri kehoa että kohotus toimisi. Samea iho kirkastuu... muka vain kasvojen osalta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä mua huvittaa ihan erityisesti on tämä uskomus, että ihon voi paikallisesti jotenkin saada paremman näköiseksi. Ihan kuin se kasvojen iho ei olisi yhteydessä muuhun ihoon... Kirurgiset toimenpiteet tietysti kohottavat kasvotkin, mutta mun järjen mukaan sitä kohottavaa voidetta pitäisi sitten läträtä ympäri kehoa että kohotus toimisi. Samea iho kirkastuu... muka vain kasvojen osalta?
Siis teidän kommentit on ihan naurettavia.
Te ette tiedä mistään oikeasti mitään ja sitten selitätte muka asioita.
Katso pubmedista tutkimuksia ihonhoidosta, nykyään on vaikka kuinka paljon OIKEASTI vaikuttavia aineita, esim. retinolit OIKEASTI nopeuttavat kollageenin tuotantoa PAIKALLISESTI, samoin useat hapot, esim. bha OIKEASTI nopeuttaa myös kollageenin tuotantoa ja tunkeutuu ihohuokosiin sisälle sulattamaan rasvaa, niasiini OIKEASTI tasoittaa ihon väriä ja poistaa pigmenttihäiriöitä jne.
Tiedä jotain, äläkä luule.
Onko kokemuksia itsevalmistetuista kasvonaamioista ja ihonhoitotuotteista? Nämähän valmistetaan ruoista eli varmasti on vähemmän ainakin kemikaaleja kun voi suuhunkin laittaa
Vierailija kirjoitti:
aloituksessa lukee meikinkiinnitysruiske. Eiköhän se nyt kuitenkin ihan suihke ole eikä mikään ruiske.
vois alkaa itsekin laittamaan ruiskeita asiakkaiden naamaan että meikit kiinnittyy :D
En ole tähän ikään (48) mennessä käyttänyt meikinkiinnityssuihketta ja meilit on pysyneet naamassa. Nyt kuitenkin hairahduin ja ostin sellaisen. Mitään eroa en ole huomannut...
Vierailija kirjoitti:
Onko kokemuksia itsevalmistetuista kasvonaamioista ja ihonhoitotuotteista? Nämähän valmistetaan ruoista eli varmasti on vähemmän ainakin kemikaaleja kun voi suuhunkin laittaa
Sellaisella kuin farah dhukailla youtubessa on paljon ohjeita niihin.
Kiitos insinöörimies! Sinulla on hyviä ideoita.