Keskivertoa älykkäämpi: mikä älykkyydessä on raskainta?
Minulle henkilökohtaisesti se, että osaan hahmottaa asiat suurina kokonaisuuksina, joissa monet tekijät vaikuttavat toisiinsa ja jotka harvoin ovat kovin mustavalkoisia tai joko-tai. Näin on usein esim. poliittisten tai eettisten kysymysten kanssa. On jotenkin tuskastuttavaa huomata kerta toisensa jälkeen, että populistiset one-linerit purevat keskivertoihmisiin paljon tehokkaammin, eivätkä he edes halua ajatella asioita monelta kantilta. Muita?
Kommentit (1229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että muut eivät ymmärrä sanomaani. Ilmeisesti muiden ajattelun ja minun ajatteluni kulkevat niin etäällä toisistaan että yhtymäkohtaa ei löydy.
Kannattais kuunnella niitä hoitajia...
Mitä hoitajia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että muut eivät ymmärrä sanomaani. Ilmeisesti muiden ajattelun ja minun ajatteluni kulkevat niin etäällä toisistaan että yhtymäkohtaa ei löydy.
Vai onko tossa se että sun ajatusjuoksu on niin nopeaa ja menee pitkälle ettei normi ihmiset ehdi mukaan?
Katsoin joskus tubesta dokkaria jostain nerosta. Hänellä oli tuo ongelma.
Esimerkkinä taisivat käyttää small talk.
Joku sanoo että huomiseksi on luvattu vesisadetta. Tää nero ei tajua sitä small talkkina vaan vie keskustelun. Tietämilleen aihealueille ja toinen jää huuli pyöreänä katsomaan kun nero vetää 30min luennon aiheesta.
Kunnon asperger =D
Mä olla kans tosi poikkeuksellisen nero ja älykäs siitä se harmi mulla et en kestä ihmisiä kun ole niin paljon älykäs.
Ei mikään. Älykkyys on mahdollistuttanut sen, että opiskelu oli helppoa yliopistotasolle asti ja työelämässä pääsin hyväpalkkaisiin töihin nopeasti.
Myös sosiaalisen elämän kannalta kaikki on helppoa. Kun on ymmärtänyt, että suuri osa hyvistä ihmisistä arvostaa ystävällistä, kohteliasta ja auttavaisia ihmistä, niin on ollut helppoa saada arvokas ystäväpiiri. Ja tietenkin ihana vaimo.
Älykkyyttä on ennen kaikkea se, että osaa rakentaa elämänsä niin, että saa nautintoa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai onko tossa se että sun ajatusjuoksu on niin nopeaa ja menee pitkälle ettei normi ihmiset ehdi mukaan?
Joku sanoo että huomiseksi on luvattu vesisadetta. Tää nero ei tajua sitä small talkkina vaan vie keskustelun. Tietämilleen aihealueille ja toinen jää huuli pyöreänä katsomaan kun nero vetää 30min luennon aiheesta.
Tuo kuulostaa kyllä äärimmäisen tutulta.
Nauroin ääneen näille. Varsinaisia neroja 😂
Vierailija kirjoitti:
Nauroin ääneen näille. Varsinaisia neroja 😂
Tyhmät ihmiset saavat helposti huumoria lähes mistä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että useat ihmiset ajattelevat aika suppeasti elämästä. Pidättäydytään kaikessa kiinni ja ei osata ajatella/ suunnitella elämää eteenpäin. Eli mennään päivä kerrallaan. Itse ajattelen asioita monelta kantilta ja mietin mitä elämältä oikeasti haluan ja miten sen toteutan.
Tai sitten ajatellaan liian pitkälle. Kaikki päättyy kuolemaan. Mitä väliä mitä teet tuon syntymän-kuoleman välisen ajan. Lopputulos on sama.
Monilla neroillahan on ollut todella pahoja henkisiä ongelmia
Ärsyttävintä taitaa olla se, ettei siitä ole mitään hyötyä. Omaksi iloksi ehkä.
140 tarinoi lisää. Kirjoittaminen on tosi vaikeaa mulle. Mä kadotan tavallaan idean mitä olen kirjoittamassa. Mieli on niin paljon nopeampi kuin kirjoitus.
Mite Suomi niin paljon alykkaita ihmisia, te oikei hyva kansa. Mina huoma etta te todela alykkaita.
Mitä iloa on älykkyydestä? Vladimir Putin on varmasti älykäs, Samoin Kim Jong-un. Hyödyttääkö heidän terävyytensä ihmiskuntaa?
On olemassa vain kaksi ääretöntä asiaa, universumi ja ihmisen typeryys, enkä ole lainkaan varma siitä universumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin, että suomalaisten keskimääräinen äo on joku 105. Tosi alhainen.
Minun äo:ni on 99
Olen käynyt lukion ja ammattikoulun.
Perustanut yrityksen.
Kotoisin hyvin köyhistä oloista.
Olen pistänyt kaiken älyn käyttöön.
Exkaunotar56v
Minun äo:ni on yli 132.
Olen käynyt lukion ja yliopistonEn ole perustanut yritystä, mutta haaveilen siitä. Minua estää lähinnä sen tuoma epävarmuus omaan talouteen.
Olen kotoisin köyhistä oloista.
Käytän älyäni täydellä kapasiteetilla ja tunnen välillä olevani altavastaajana.
Sanoisin että olemme melko samanlaisia, meitä erottaa lähiVain yliopiston käynyt on älykäs.mene pois..vaikka terapiaan.
Varmaankin se vaikeus toisten ihmisten kanssa, jotka eivät ole yhtä tai läheskään niin älykkäitä. Pidän ongelmana ihmiskunnan älyn heikkenemistä. Se tuo mukanaan rikollisuutta ja tunnemaailman ongelmia.
Minä olen ihan vaan keskiverto älykkyydeltäni ja minuakin järkyttää joskus ihmisten tyhmyys ja tietämättömyys. Jos olisin superälykäs niin en voi edes kuvitella kuinka paljon ärsyttävämpää se olisi.
Mutta on niitä raskaampiakin taakkoja elämässä, sano.
Raskainta on vastailla vauvapalstalle humble braggaillen ja sen jälkeen joutuu vielä huokailemaan oman elämän raskautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon asperger =D
Eikö neuronormaali kykene vai ei halua poistua yleiseltä latteusalueelta juttelussa? Normotkaan ei ole välttämättä tyhmiä eikä tietämättömiä, mutta pitävät tuon tietyn riman, sosiaalisista syistäkö? Burgerithan ei tuollaisista välitä tai edes huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa on älykkyydestä? Vladimir Putin on varmasti älykäs, Samoin Kim Jong-un. Hyödyttääkö heidän terävyytensä ihmiskuntaa?
Putin ehkä mutta tuo toinen? Sai homman kun syntyi edelliselle diktaattorille.
🥒🥒🍆🥒🥒🥒🤭