Paras huulirasva?
Kaupan labellot yms. on ihan tyhjän kanssa. Mikä huulirasva oikeasti toimii pakkasen ja viiman rohduttamien huulien kanssa?
Nyt laitoin bebanthenia kun en enää muuta keksinyt ja tuska huulissa on kamala.
Kommentit (61)
Blistex Daily Lip eli se purkki mistä sormella kaavitaan huulirasvaa. Olen ollut uskollinen käyttäjä jo monta kymmentä vuotta.
Pitääkö tätä Blistexiä käyttää jotenkin säännöllisesti vai riittääkö että käyttää rohtuneisiin huuliin? Voiko laittaa huuliin ulkoillessa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Carmex ainakin toimii.
Mistä tätä saa?
ap
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tätä Blistexiä käyttää jotenkin säännöllisesti vai riittääkö että käyttää rohtuneisiin huuliin? Voiko laittaa huuliin ulkoillessa?
ap
Ihan miten itse tykkäät voit käyttää.
Bees wax tai joku sellainen. Mehiläisvahapohjainen. Ekokaupoista saa.
Hurraw-merkkiset huulirasvat ovat toimineet kohdallani, etenkin "Moon balm" tuntuu tosi hoitavalta :) Näitä saa ainakin ekokaupoista ja netistä, ovat siis luonnonkosmetiikkaa.
Blistexin eucalyptushuulirasva. En ole käyttänyt mitään muuta n. 15 vuoteen. Ero Labelloihin ym. vastaaviin oli aika hurja!
Vierailija kirjoitti:
Vaseline... parasta!
Näin on! Sipaisen joka aamu vaseliinia huuleen ja koskaan ei ole rohtuneet huulet. Jo 20 vuotta tehnyt tätä kesät ja talvet.
Shearasvaa palana Ruohonjuuresta tai muualta.
Käytän vain joskus harvoin Santen Granaattiomena-huulirasvaa, joka oli ainut luonnonkosmetiikan rasva prismassa. Ihan riittävä mulle. Joskus sipaisen sheavoita yöksi.
Pihkasalva. Karitevoi. Pirkan silmänympärysvoide.
Olen huulirasva asiantuntija eli 40v erilaisia käyttänyt. Petrolatumia sisältäviin vaseliinipohjaisiin ”jää koukkuun” rli huulet oppii vaatimaan niitä ja ilman kuivuu koko ajan. Marketkamasta paras on blistex pyöreä purkki joskin aiheuttaa tätä ”riippuvuutta” jonkin verran. Apteekin pebanthen ookoo mutta sotkuinen (sotkee kädet ja laukun).
Paras evö on elizabeth arden 8 hour cream lip balm. Puöreä purkki, reilu koko. Tuoksuu vähän lääkemäiseltä mutta mahtava kosteutus, ei tee riippuvaiseksi ja pitää hyväkuntoisena huulet.
Oma kokemus ollu se että en saa huulia enään rasvalla pysymään kunnossa. Päivisin käytän ihan mitä sattuu käteen. Monta semmosta pyöreetä pikkupurkkia mitä prismoissa myydään on meidän taloudessa (semmosia turkooseja,pinkkejä,liloja,oransseja) ja aina joka toinen päivä kuorin huulet ja nukun bebanteenin kanssa. On toiminu.